تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816827320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دانشگاه آزاد اسلامي (1): توسعه دانشگاه در ربع قرن غير قابل باور بود / كار با توكل بر خدا و سرمايه اوليه امام(ره) چنين شكوفايي را به همراه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس دانشگاه آزاد اسلامي (1): توسعه دانشگاه در ربع قرن غير قابل باور بود / كار با توكل بر خدا و سرمايه اوليه امام(ره) چنين شكوفايي را به همراه دارد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:رييس دانشگاه آزاد اسلامي در مراسم افتتاح پروژه هاي عمراني آموزشي واحد زنجان گفت: باور نمي كردم در اين 25 سال به اين مرحله از توسعه برسيم، چون كار با توكل به خداوند و سرمايه اوليه امام راحل(ره) آغاز شد اين دانشگاه توانست به اين مرحله از رشد و شكوفايي برسد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر عبدالله جاسبي در اين اين مراسم اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامي با حدود 5/2 ميليون فارغ التحصيل، يك ميليون و 400 دانشجو، 300 واحد و 600 مدرسه وابسته به دانشگاه آزاد سما، 50 مركز پژوهشي تحقيقاتي و بيش از 14 ميليون فضاي آموزشي، 25 هزار عضو هيات علمي در خدمت اين ملت ايران باشيم و اينها به غير از عنايت پروردگار مهربان چيز ديگري نيست.
وي افزود: حدود 20 سال پيش در بازديد از بعضي دانشگاه هاي كشورهاي مختلف احساس كردم كه دانشگاه هاي غير دولتي در اقليت هستند و بيشتر مراكز آموزش عالي دولتي بودند و زمينه سازي براي رشد دانشگاه آزاد اسلامي آغاز شد و اكنون بعد از 25 سال روند دانشگاه آزاد را رو به رشد و توسعه مي بينيم كه جاي افتخار و شكر فراوان دارد.
وي اعلام كرد: حركت ايران در تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي به موقع و در زمان مناسب بود و ما از دنيا عقب نيستيم.
دكتر جاسبي اظهار داشت: هم اكنون سه ميليون دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامي در حال تحصيل هستند كه نسبت به قبل از انقلاب تعداد دانشجويان كشور به 17 الي 18 برابر رسيده است كه ايران يك گام بلند در اين راستا برداشته و ما اعتقاد داريم كه اين حركت خوب است ، اما كافي نيست.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه گفت: به ازاي 100 هزار جمعيت حدود سه هزار دانشجو داريم و براي رسيدن به قله هايي كه كشورهاي صنعتي در آن قرار دارند فاصله زيادي مشاهده مي شود.
وي تصريح كرد: آمارهاي آموزش عالي نشان مي دهد كه تعداد دانشجويان به سرعت در حال افزايش است و از سال 1992 به مدت 10 سال جمعيت دانشجويي دنيا بيش از دو برابر شده كه اين نشان از توسعه آموزش عالي كشور است.
وي اظهار داشت: زماني بحث اين بود كه بي سوادي بايد ريشه كن شود اما امروز دنيا بي سوادي را در عدم حضور در آموزش عالي معنا مي كند، يعني شما ترديد نكنيد كه تا هفت الي هشت سال آينده معيار بي سوادي بر مبناي حضور در مراكز آموزش عالي است.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه افزود: خوشبختانه مجلس شوراي اسلامي در دوره هفتم طرحي را تصويب كرد و با افزايش ظرفيت دانشگاه ها آرام آرام ديوارهاي كنكور برداشته شود كه كار بزرگي است و به اميد خدا اين هدف محقق مي شود.
وي خاطرنشان كرد: امروز تعداد دانشجويان فوق ليسانس در دانشگاه هاي دولتي و آزاد به مرز 150 هزار نفر و دانشجويان دكتراي تخصصي به مرز 18 هزار نفر رسيده است.
دكتر جاسبي ادامه داد: براي هيات علمي دانشگاه نيز برنامه ريزي هايي را تا سال 90 و 91 انجام داده ايم تا سالانه پنج هزار عضو هيات علمي را جذب كنيم.
از اين عده ، يك هزار و 450 نفر استخدام و يا بورسيه كرده كه تا آخر امسال به 2 هزار و 500 الي سه هزار نفر مي رسد.
وي گفت: آموزش عالي شهرها را آباد مي كند، زماني تنها چند شهر بزرگ كشور داراي آموزش عالي بودند كه امروز در همه شهرها شاهد دانشگاه هاي بزرگ هستيم و آموزش عالي روند مهاجرت را متوقف و يا معكوس كرده است.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي اضافه كرد: با افزايش سطح آموزش و تحقيقات در كشور سطح بزهكاري ها و تخلفات كاهش مي يابد و اگر دانشگاه آزاد اسلامي نبود اگر تصور كنيم 10 درصد جوان هاي ما هم به خارج مهاجرت مي كردند، ميليونها دلار ارز در همين راستا از كشور خارج مي شد.
وي تصريح كرد: خدا را سپاس كه امروز به آينده اي روشن چشم دوخته ايم و وارد فاز كيفيت شده ايم و تا پايان سال بيش از 300 مقاله آي اس آي و 800 مقاله علمي داريم كه اين مقدار كافي نيست و ما بايد به جايي برسيم كه چندين برابر دانشگاه هاي دولتي مقالات آي اس آي و مقالات علمي داشته باشيم.
دكتر جاسبي خاطر نشان كرد: تمام واحدهاي ما بايد بدرخشند و همان طور كه درهيات موسس گفته شد مقاله هاي آي اسس آي و مقالات علمي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي بايد با دانشگاه هاي دولتي مقايسه شود به طور مثال مقالات واحد علوم تحقيقات بايد با دانشگاه هاي دولتي مورد قياس قرار گيرد.
وي اعلام كرد: ما بايد قله هاي علوم و تكنولوژي را طي كنيم و در دهه سوم كيفيت يه سمت كيفي شدن و پيشرفت در اين عرصه نيز به پيش برويم.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي گفت: يكي از مواردي كه در دستور كار قرار داده ايم تاسيس شعبه هاي واحد علوم تحقيقات در استان ها است كه تاكنون چند واحد نيز درخواست چنين واحدي را داده اند.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: آينده آموزش عالي يك آينده رقابت نفس گير است و در اين رقابت آن هايي برنده هستند كه در كيفيت پيش رفته باشند.
وي افزود: اكنون دنيا به اين نتيجه رسيده است كه اگر مي خواهد آموزش عالي اش رونق داشته باشد بايد مساله كيفيت را جدي بگيرد.
به گزارش " ايسكانيوز" دكتر جاسبي اظهار كرد: ما در مسير ارتقا سطح كيفي آموزش در دانشگاه حركت كرده ايم و تاسيس كتابخانه ديجيتالي يكي از اقداماتي است كه دانشگاه مي تواند به ده ها ميليون مقاله، كتاب، پايان نامه و غيره دسترسي پيدا كنند كه بايد تمام واحدها به اين كتابخانه ديجيتالي مجهز شوند.
وي گفت: همچنين تاسيس مركز فن آوري هاي نو مركزي از برنامه هاي در اين حوزه محسوب مي شود كه پشتيباني از واحدها را براي تاسيس رشته هاي جديد و تجاري كردن تحقيقات را نيز بر عهده دارد و اكنون واحد زنجان بايد به سمتي برود كه يك الي دو رشته جديد را تاسيس كرده و به واحد جامع تبديل شود.
دكتر جاسبي متذكر شد كه 200 جلد كتاب در حوزه تاريخ دانشگاه آزاد اسلامي در حال تدوين است كه 100 جلد از آن به چاپ رسيده است.
وي ياد آور شد: دانشگاه آزاد اسلامي اكنون به بخشي از انقلاب تبديل شده و كساني كه فكر مي كنند دانشگاه آزاد را مي توانند خراب كنند در اشتباه محض هستند و دانشجويان بايد با خوب درس خواندن آبرو و حيثيت اين دانشگاه را در دنيا حفظ كنند به ويژه آنكه اين دانشگاه را كه بزرگترين دانشگاه حضوري جهان است را به معتبرترين دانشگاه حضوري جهان ارتقا ببخشند.
جاسبي در خصوص درخواست رييس واحد زنجان مبني بر تبديل شدن به واحد جامع و تاسيس شعبه علوم تحقيقات در واحد زنجان گفت: واحد زنجان سعي كند با بورسيه كردن تعدادي هيات علمي به واحد جامع تبديل شود و در خصوص شعبه علوم تحقيقات بايد واحد زنجان 100 هكتار زمين را در اختيار قرار دهد تا شرايط تاسيس براي اين شعبه فراهم شود.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي گفت: امروز از افتتاح ساختمان ها بسيار خوشحال شديم و بايد كمك كنيم تا در دنيا در حوزه آموزش عالي حرف جديدي را عرضه كنيم./110
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن