تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817171925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باقري هشتمين پيرمرد تاريخ تيم ملي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: باقري هشتمين پيرمرد تاريخ تيم ملي
آمار و بازي با اعداد در فوتبال مي تواند جزئي از جذابيت هاي آن باشد. اينكه در هفته گذشته ليگ برتر يك ركورد شكسته شده است يا اگر استقلال با همين ميانگين گل بزند ركورد ديگري را خواهد شكست.

به نوشته سرمايه، اگر اعداد در فوتبال برايتان جذاب هستند اين مطالب را ادامه دهيد:

هفته اي كه همه گل زدند

هفته چهاردهم مسابقات ليگ برتر فوتبال در كتاب ركوردهاي تاريخ فوتبال ايران به ثبت خواهد رسيد؛ هفته اي كه پشت سر گذاشتيم حاوي يك نكته كليدي بود و آن اينكه براي اولين بار در تاريخ مسابقات ليگ برتر تنها و تنها همين هفته بود كه تمام تيم هاي حاضر در ليگ موفق به گلزني شدند چه مسابقاتي كه برنده داشته است و چه ديدارهايي كه در آن نتيجه مساوي به دست آمد. در اين هفته 33 گل به ثمر رسيد كه تمام تيم ها در آن سهم داشتند.

پرگل ترين ليگ

حالا كه صحبت از آمار قابل توجه در ميزان گلزني در ليگ شد و نوشتيم كه فوتبال ايران روزهاي پرگلي را پشت سر مي گذارد حتماً براي شما جالب خواهد بود اگر بدانيد در حال حاضر پرگل ترين ليگ را در تاريخ مسابقات ليگ برتر پشت سر مي گذاريم. 338 گل در 124 بازي گذشته مسابقات ليگ طي اين چهارده هفته از خط دروازه ها عبور كرده است كه به ميانگين 72/2 گل به ازاي هر بازي است و اين ميانگين در تاريخ ليگ بي سابقه است. توجه داشته باشيد كه علاوه بر هفته چهاردهم در هفته دوازدهم مسابقات هم 32 گل به ثمر رسيده است كه پرگل ترين هفته هاي ليگ بوده است و امثال آن را در گذشته هرگز نداشته ايم. قطعاً حفظ اين آمار و حتي افزايش آن باعث رونق دوچندان فوتبال و ارضاي مخاطبان و هواداران آن خواهد شد.

موتور فضلي روشن شد

اما يكي از بازيكناني كه در بالا رفتن آمار فوق تاثير به سزايي داشته است فريدون فضلي مهاجم تيم فوتبال صباباتري است كه در حال حاضر با 9 گل در كنار برهاني و نيكبخت در صدر جدول گلزنان ليگ قرار دارد. فريدون فضلي يك چهره ويژه در فوتبال ماست. او با دو گلي كه در مصاف با پرسپوليس به ثمر رساند تعداد گل هايش در تاريخ ليگ را به عدد 76 رساند. او يك گل در ليگ آزادگان زده و 75 گل ديگر را در هشت دوره ليگ برتر به ثمر رسانده است. جالب اينكه فضلي تا ليگ چهارم حرفه اي كه 33 سال سن داشت فقط 10 گل زده بود و تازه از اين سن به بعد بود كه ماشين گلزني او شروع به كار كرد و مابقي گل هايش را ظرف 4 فصل به ثمر رساند. آمار او را مرور كنيد:
ليگ چهارم 14 گل براي ابومسلم،ليگ پنجم 17 گل براي استقلال اهواز،ليگ ششم 14 گل براي استقلال اهواز،ليگ هفتم 12 گل براي صبا،ليگ هشتم فعلاً 9 گل
اگر او 10 گل ديگر بزند مي تواند ركورد بهترين گلزن تاريخ باشگاهي در ايران را كه دراختيار ادموند بزيك با 85 گل است بشكند. البته بين اين دو نفر، دو بازيكن ديگر هم قرار دارند. اصغر مديرروستا 84 گل زده و رضا عنايتي هم سابقه 80 گل در ليگ را دارد كه از اين جمع فقط عنايتي است كه در صورت بازگشت به ليگ ايران فرصت بهبود آمار گلزني خود را دارد.

گلزن ترين هافبك تيم ملي

كريم باقري در بازي دوستانه مقابل قطر كه روز يكشنبه برگزار شد براي هشتاد و يكمين بار پيراهن تيم ملي را بر تن كرد آن هم پس از هزار و 549 روز. او اولين بار در 19 خرداد سال 1372 در حالي كه فقط 19 سال سن داشت مقابل پاكستان براي تيم ملي بازي كرد و جالب اينكه در همان مسابقه هم اولين گل ملي خود را به ثمر رساند. آن مسابقه را ايران با 5 گل از حريف خود برد. او در روز 24 آبان ماه سال 1380 بعد از بازي با ايرلند در حالي كه فقط 27 سال و 268 روز سن داشت تصميم به خداحافظي از تيم ملي گرفت. يك آمار قابل توجه در مورد كريم باقري اين است كه او ركورد بيشترين گل زده در يك ديدار ملي را هم به خود اختصاص داده است. اين ركورد منحصربه فرد به بازي تيم ملي مقابل مالديو مربوط مي شود؛مسابقه اي كه ما با نتيجه 17 بر صفر پيروز شديم و كريم باقري به تنهايي 7 گل از مجموع گل ها را به ثمر رساند. او با 47 گل زده قطعاً گلزن ترين هافبك تاريخ ملي ايران است و بعد از علي دايي در رتبه دوم گلزن ترين ها براي تيم ملي ايستاده است. نفر سوم اين ليست علي كريمي است كه 35 گل براي تيم ملي به ثمر رسانده است.مرد شماره شش فوتبال ايران در اين مدت طولاني تجارب فراواني در مسابقات مختلف كسب كرده است. 30 بازي در مرحله مقدماتي جام جهاني، 3 مسابقه در رقابت هاي جام جهاني، 10 مسابقه در ديدار مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا، 10 بازي در جام ملت هاي آسيا، 11 مسابقه در بازي هاي آسيايي، 8 ديدار دوستانه و 8 بازي در تورنمنت هاي مختلف ماحصل كار او براي تيم ملي است.

هشتمين پيرمرد تاريخ

هفته پيش نوشتيم كه كريم باقري با بازگشت به تيم ملي ركورد مدت زمان حضور در اين تيم را هم كه متعلق به محمد پنجعلي بوده است مي شكند. پنجعلي 13 سال و باقري 15 سال سابقه حضور در تيم ملي را دارند. او بهمن ماه امسال از مرز 35 سالگي عبور خواهد كرد و توجه داشته باشيد كه تنها هفت نفر قبل از او توانسته اند تا بعد از سن 35 سالگي هم پيراهن تيم ملي را بپوشند.
1- منصور رشيدي: او در 37 سالگي مقابل چين و يوگسلاوي براي تيم ملي ايران بازي كرد.
2- سيدمحمد پنجعلي: در مهرماه سال 70 براي تيم ملي مقابل الجزاير بازي كرد در حالي كه 36 سال سن داشت.
3- حميد درخشان: در آبان سال 72 تيم ملي را مقابل عربستان همراهي كرد در حالي كه 35 سال و 9 ماه سن داشت.
4- نادر محمدخاني: سال 78 در جريان بازي تيم ملي مقابل ستارگان آسيا در شرايطي كه 36 سال سن داشت از دنياي فوتبال خداحافظي كرد.
5- علي دايي: او فيكس تيم ملي در جام جهاني بود و با 37 سال سن در اين مسابقات آخرين بازي خود را مقابل آنگولا انجام داد.
6- يحيي گل محمدي: او هم 35 ساله بود و در جام جهاني آخرين بازي خود را انجام داد البته مقابل پرتغال.
7- محمود فكري: او زمان قلعه نويي به تيم ملي فراخوانده شد و با 37 سال سن دو بازي هم براي آن انجام داد و بعد كفش ها را آويخت.

ركورد استقلال

استقلال تهران فصلي رويايي را در امر گلزني پشت سر مي گذارد آنها در 14هفته موفق شدند 30 بار دروازه حريفان را باز كنند و بهترين آمار گلزني را در جمع تيم هاي حاضر در ليگ دارد يعني ميانگين 25/2 گل در هر مسابقه. استقلال در صورت ادامه اين روند يك ركورد منحصر به فرد را از خود به جاي خواهد گذاشت و به آمار 72 گل در پايان فصل خواهد رسيد تا امروز فقط استقلال اهواز بوده كه توانسته بيش از 60 گل در يك ليگ بزند.

قلعه نويي و صدمين تجربه سرمربيگري استقلال

يك نكته ديگر در مورد استقلال و سرمربي اين تيم امير قلعه نويي. بازي مقابل ملوان دقيقاً صدمين باري بود كه امير قلعه نويي به عنوان سرمربي روي نيمكت استقلال مي نشست. او در دو مقطع مختلف سرمربي استقلال بود و يك نايب قهرماني و يك قهرماني در ليگ آمار بسيار قابل توجهي را از خود به جاي گذاشته است در واقع در طول تاريخ اين باشگاه فقط دو مربي ديگر هستند كه بيشتر از قلعه نويي روي نيمكت استقلال عمر كرده اند؛منصور پورحيدري و رايكوف.
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن