تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816699800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش اول با اين بضاعت به كجا مي‌رود؟ چنته كشتي از سازندگي و پشتوانه خالي است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ورزش اول با اين بضاعت به كجا مي‌رود؟ چنته كشتي از سازندگي و پشتوانه خالي است
جام جم آنلاين: كشتي در اين مقطع زماني به روزهاي غريبي از دوران پرقدمت و پرافتخار خود رسيده است كه نمي‌توان براي رهايي از آن، توجيه و راهكاري را متصور بود. كـشـتي مدت مديدي است حال و روز خوشي ندارد، شكست‌هاي سنگين و حقارت‌آميز در پكن، مزيد بر علت شد تا اوضاع نابسامان گذشته تشديد شود؛ تا جايي كه اكنون ورزش اول كشور به اغما و كما فرو رفته است.


نتايج ضعيف و ناباورانه‌اي كه در المپيك پكن رقم خورد، آنچنان تلخ و ناگوار براي جامعه كشتي تلقي مي‌شود كه رويكرد دوباره به اتفاقات پكن براي علاقه‌‌مندان و مشتاقان كشتي، روزها و خاطرات نااميدكننده و غم‌انگيزي را تداعي مي‌كند.

دغدغه‌هاي كشتي فقط به عملكرد ضعيف و حقارت‌آميز ملي‌پوشان كشتي در بيست و نهمين دوره بازي‌هاي المپيك محدود و خلاصه نمي‌شود.

نگراني و دلواپسي جدي كه كشتي ايران را مورد تهديد و مخاطره قرار مي‌دهد، به موجوديت تحليل رفته سرمايه‌هاي كنوني كشتي، ارتباط مستقيم و اساسي دارد و مسوولان و دست‌اندركاران كشتي بايد براي رهايي از اين دوران بحراني، راهكارهاي اصولي و سازنده‌اي را در دستور كار قرار دهند.

آنچه به عنوان دردهاي كهنه و در قالب يك بيماري مزمن و نگران‌كننده، كالبد تكيده و نيمه جان ورزش اول كشورمان را زمينگير و در معرض نابودي قرار داده، بي‌توجهي مستمر و چندين ساله به زيرساخت‌ها و فونداسيون‌ كشتي است؛ چرا كه در مهندسي كشتي نسبت به سطوح اوليه و پايه كمترين توجه و اهميتي لحاظ نمي‌شود.

طي سال‌هاي اخير، بر اثر نبود برنامه‌ريزي درست و علمي و اجتناب‌ و بي‌اعتنايي مسوولان از سرمايه‌گذاري لازم در تماميت امور زيربنايي، مربيان زحمتكش و سازنده دچار نوعي سرخوردگي و دلسردي عميق شده‌اند؛ تا جايي كه اكنون كشتي از وجود پشتوانه بكلي تهي شده و امر سازندگي نيز روز‌به‌روز در همه نقاط كشتي‌خيز رنگ باخته است حتي در استان‌هايي كه همواره و از ديرباز همچون خراسان، كرمانشاه، تهران، اصفهان، آذربايجان، همدان، لرستان و... جايگاه و نقش ويژه‌اي در سازندگي و تقويت تيم‌هاي ملي كشتي ايفا مي‌كردند، كمتر مي‌توان ردپايي از كشتي‌گيران نوجوان، جوان و بزرگسال اين مناطق را در تيم‌هاي ملي رويت كرد.

در چنين وضعيت نابساماني كه در زير و بم سازندگي كشتي، ملموس و محسوس است، ديگر نمي‌توان در آينده همچون گذشته، چشم اميدي به افتخارات غرورآفرين گوش شكسته‌ها در اين ورزش كهن و قديمي داشت.

با بضاعت موجود كه چشمه جوشان سازندگي را در بيشتر نقاط سازنده و كشتي‌خيز كشور خشكانيده و به قحطي انجاميده، راه دشوار و ناهمواري پيش‌روي ورزش اول كشور قرار گرفته است.

طي 3 - 2 سالي كه از مديريت يزداني‌خرم بر كشتي مي‌گذرد، به دليل منفك شدن اين فدراسيون از برگزاري مسابقه‌هاي نوجوانان و غافل ماندن در زمينه پرورش استعدادها، حاكميت كشتي ايران در رد‌ه‌هاي سني نوجوانان و جوانان نه تنها در عرصه‌‌هاي مهم و بزرگي چون مسابقه‌هاي جهاني سست و متزلزل شده؛ بلكه فاجعه عميق‌تر در رقابت با حريفان هم‌قاره‌اي رقم خورده است كه پس از سال‌هاي متمادي قدرتمندي و كسب عناوين قهرماني آسيا، طي 2 سال گذشته يكباره شاهد نزول فاحش و نگران‌كننده تيم‌هاي ملي نوجوانان در مصاف با تيم‌هاي آسيايي بوده‌ايم.

پايين كشيده شدن پرچم اقتدار و افتخارآفريني كشتي نوجوانان ايران در رقابت‌ با حريفاني كه همواره زيرسايه نوجوانان ايراني قرار داشته‌اند هم نتوانست زنگ بيدارباش را براي مديران خواب‌زده و بي‌اعتنا به كشتي پايه به صدا درآورد.

غم‌انگيزتر اين كه به‌رغم ثبت نتايج ضعيف و نااميدكننده‌اي كه در مسابقه‌هاي نوجوانان آسيا براي كشتي ايران رقم خورد، كوچكترين دغدغه و پيگيري از سوي مسئولان فدراسيون كشتي و دست‌اندركاران فني كشتي نوجوانان را به دنبال نداشت و هيچ‌كس پاسخگوي شكست و ناكامي پايه‌اي كشتي كه آينده اين ورزش را نيز مورد تخريب و نابودي قرار مي‌دهد ، نبود!

در واقع مي‌توان اين‌گونه تعبير كرد شكست كشتي نوجوانان در مسابقه‌هاي آسيايي نشان‌دهنده نداشتن برنامه‌ريزي ريشه‌اي براي سازندگي و پشتوانه‌سازي در ورزشي است كه سال‌هاي سال براي كشورمان افتخار و مدال به ارمغان آورده است.

اكنون و پس از شكست تلخ و غم‌انگيز در المپيك پكن نمي‌توان به آينده نيز اميدوارانه نگريست، چراكه چنته كشتي از سازندگي، پشتوانه‌سازي و داشتن مهره‌هاي كارساز و كارآمدي چون رسول و اميرخادم، عليرضا حيدري، عباس جديدي، عليرضا دبير، عليرضا رضايي، اكبر فلاح، عباس حاج‌كناري، مهدي حاجي‌زاده و... تهي و خالي است.

در پايان ناگفته نماند؛ يك سالي است كه فدراسيون كشتي براي امر سازندگي و استعداديابي وارد عمل شده و براي اين كار مهم در امر سازندگي يك نفر را مسوول استعداديابي كرده است تا اين ورزش كهن از وجود استعداد و پشتوانه، غني و آسوده خاطر باشد.

اكنون كارگزاران كشتي، اميد به كار فردي در زمينه استعداديابي بسته‌اند و براي رفع تمام خلا‌ها و ضعف‌هايي كه در اوزان هفت‌گانه كشتي محسوس است صرفا در انتظار نسخه شفابخش و سازنده مرد كاركشته‌اي چون منصور برزگر لحظه‌شماري مي‌كنند. اما آيا براستي كار پراهميت، حساس و زيربنايي استعداديابي در كشتي با چنين سياست و برنامه‌ريزي كه همه چيز قائم به يك نفر است، قابل باور و تحقق خواهد بود؟

البته بعضا همكاران مقطعي نيز به اين تشكيلات يكنفره افزوده مي‌شود. در مسابقه‌هاي كشتي روز جهاني كودك اين مسووليت به داريوش واعظي سپرده شد و در همين رقابت‌هاي كشتي نونهالان كه در شرايط نامناسب زماني و هفته گذشته به ميزباني اروميه در تقويم فدراسيون كشتي به ثبت رسيد تورج ظفري، مربي سازنده و پرتلاش همداني جور رئيس كميته استعداديابي را كشيد.

به هر صورت آنچه اهميت دارد و مي‌تواند به كميته به ظاهر استعداديابي در كشتي هويت عيني و عملي بدهد، دستاورد اين كميته طي بيش از يك سال حيات و فعاليت منصور برزگر در مسووليت استعداديابي در كشتي است.

بي‌شك آينده نشان خواهد داد كميته استعداديابي در حد يك كميته تئوري و تشريفاتي بوده يا اين كه ثمرات اين كميته را در ساختار آينده تيم‌هاي ملي مي‌توانيم رويت كنيم و از آن به عنوان برنامه‌اي سازنده نام ببريم.

سعيد ميرزاشفيع
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن