تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806731400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واردات مبل بي كيفيت چيني بدون كنترل گمرك


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: واردات مبل بي كيفيت چيني بدون كنترل گمرك


سرمايه: سرپرست اتحاديه صنف درودگران و مبل سازان تهران معتقد است، مديريت درستي در گمرك براي واردات مبلمان وجود ندارد.حميد سيدآقاخان در يك نشست خبري با انتقاد شديد از واردات مبل هاي بي كيفيت چيني گفت: «معتقديم واردات مبلمان بايد تحت نظارت اتحاديه و با كارشناسي كيفي صورت بگيرد در حالي كه گمرك هيچ نوع نظارتي بر مبل هاي وارد شده به لحاظ كيفيت ندارد.» وي تصريح كرد: «هم اكنون تعرفه واردات مبلمان به ازاي هر كيلو 10 دلار است كه اين ضربه بسياري را به صنعت كشور مي زند چراكه اغلب واردكنندگان، مبلمان هاي ظريف و با وزن كم وارد كرده و در كشور با قيمت هاي بالايي به فروش مي رسانند.»

وي ادامه داد: «از گمرك خواسته ايم تا كارشناساني كه نسبت به كيفيت مبل آگاهي دارند مبل هاي وارداتي را كنترل كنند تا مبل هايي وارد كشور نشود كه زيره هاي بسيار بي كيفيتي دارند و بيشتر شبيه اجناس يك بار مصرف هستند تا مبل.»
در حال حاضر ايتاليا رتبه نخست را در ميان كشورهاي جهان به لحاظ كيفيت داراست. به گفته آقاخان اين كشور مرغوبيت كالاهاي خود را همواره حفظ كرده است اما واردكنندگان ما تنها به دنبال سودهاي آني هستند و هر جنسي را وارد كشور مي كنند.

صادرات مبلمان در حال كاهش

براساس آمارهاي كارشناسي نشده گمرك، همزمان با كاهش 5/31درصدي صادرات انواع مبلمان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 5/74 درصدي واردات آن طي همين مدت افزايش يافته است. بنابراين طي پنج ماهه ابتداي سال جاري 40 ميليون و 378 هزار و 334 دلار انواع مبلمان به كشور وارد شد كه اين ميزان در پنج ماهه اول سال 86 ، 23 ميليون و 149 هزار و 825 دلار بود، بنابراين واردات آن در پنج ماه سال جاري، 5/74 درصد رشد نشان مي دهد. همچنين در پنج ماهه نخست امسال دو ميليون و 186 هزار و 891 دلار صادرات انواع مبلمان در كشور انجام شد كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/31درصد كاهش نشان مي دهد. صادرات انواع مبلمان در پنج ماهه ابتداي سال
86 معادل سه ميليون و 188 هزار و 690 دلار بود.
روند افزايش واردات و كاهش صادرات چند سالي است كه در اين صنعت ديده مي شود به طوري كه با ادامه اين وضعيت نگراني نسبت به ادامه حيات حدود 48هزار واحد صنفي فعال اين حوزه در كشور افزايش مي يابد. براساس آمار گمرك ايران واردات انواع مبلمان در سال 85 با رشدي معادل 23درصد نسبت به سال 84 از 31 ميليون و 573 هزار دلار به 39 ميليون و 133 هزار دلار و در سال 86 با ادامه روند رو به رشد به 83 ميليون و 190 هزار دلار افزايش يافت كه اين تغيير حاكي از رشد 112 درصدي واردات اين كالاست.همچنين براساس اين آمار به موازات رشد واردات مبلمان طي چهار سال اخير صادرات انواع مبلمان و نشيمن ها و قطعات نشيمن ها در مدت مذكور به طور متوسط با كاهش 27درصدي روبه رو بوده است.افت صادرات انواع مبلمان از 12 ميليون و 201هزار دلار در سال 84 به هشت ميليون و 481هزار دلار در سال 85 كاهشي 30درصدي را نشان مي دهد. كاهش اين ميزان در سال 86 به شش ميليون و 427هزار دلار نيز نشان دهنده اين است روند كلي صادرات مبلمان رو به كاهش است.

اميد به بهتر شدن وضعيت

واردات بي رويه انواع مبلمان به خصوص مبلمان بي كيفيت و ارزان قيمت از چين و ساير كشورها و كاهش تقاضا براي مبلمان ايراني برخي مشكلات را براي فعالان حوزه مبل سازي به خصوص توليدكنندگان ايجاد كرده است اما با اين حال هيات سرپرستي اتحاديه دورودگران و مبل سازان فكر مي كنند با برخي برنامه ريزي ها مي توان جايگاه اين صنعت را به لحاظ توليد و صادرات بهتر كرد.
كلهر نايب رئيس اتحاديه دورودگران و مبل سازان نيز كارگاه هاي توليد مبل در كشوررا كارگاه هاي كوچك مي داند كه از ماشين آلات قديمي براي توليد استفاده مي كنند و نقدينگي لازم براي به روزكردن اين ماشين آلات را در اختيار ندارند و بسياري از واحدهاي توليدي به آستانه ورشكستگي نزديك شده اند اما وي مي گويد:«اگر تسهيلاتي به اين صنف تعلق بگيرد به طور قطع وضع توليد و صادرات بهتر خواهد شد.»
با اين حال آقاخان مبل توليد داخل را به لحاظ كيفي از بسياري از انواع وارداتي مرغوب تر مي داند. وي گفت: «در تمام دنيا توليد مبلمان به صورت خوشه اي است و در اين روش به دليل اينكه هر كدام از قطعات را يك كارخانه توليد مي كند سرعت توليد بالا مي رود.»
سرپرست اتحاديه صنف دورودگران و مبل سازان تهران افزود: «اتحاديه به دنبال آن است تا به جاي واردات مبلمان اقدام به واردات مواد اوليه و ماشين آلات كند و توليدات را به سمت خوشه اي شدن هدايت كند.»
وي اظهار داشت: «دولت نيز بايد حمايت هاي بيشتري را از توليدات داخلي به عمل آورد ضمن اينكه اجازه دهد به جاي واردات اين همه محصول نهايي مبل بي كيفيت، مواد اوليه با تعرفه هاي اندك به كشور وارد شده و صنعتگران تشويق به توليد شوند.»
او گفت: «زماني توليد داخل پاسخگوي مصرف كشور بود و حتي صادرات آن رونق بيشتري داشت اما در حال حاضر توليدكنندگان با كمبود نقدينگي مواجه اند و بالا بودن هزينه هاي توليد نيز مزيد بر علت شده و قدرت رقابت را از توليدكنندگان گرفته است.»
آقا خان ابراز اميدواري كرد با حل برخي مشكلات، صادرات مبل نيز افزايش يابد.
وي با اشاره به اداره اتحاديه صنف دورودگران و مبل سازان تهران به صورت سرپرستي ابراز اميدواري كرد با برگزاري انتخابات اين اتحاديه كه دوشنبه هفته آينده برگزار مي شود افرادي جوان و تحصيل كرده اداره اتحاديه را به دست بگيرند تا فعالان اين صنف به صورت علمي تر كار خود را دنبال كرده و بتوانند با برنامه ريزي دقيق تر حضور بهتري در بازارهاي بين المللي بيابند.
لازم به يادآوري است، مهم ترين كشور صادركننده انواع مبلمان به ايران در سال 84 تركيه بود كه در سال 85 جاي خود را به چين داد ولي در سال 86 مجدداً جايگاه خود را بازيافت.
در سال 84 نخستين واردكننده انواع مبلمان ايراني كشور افغانستان بود. اين در حالي است كه در سال 85 تاجيكستان جاي آن را گرفت و در سال 86 كشور عراق مهم ترين مشتري مبلمان ساخت ايران بود.
تركيه، چين، امارات و ژاپن عمده ترين كشورهاي صادركننده مبلمان به ايران و عراق، تاجيكستان، ازبكستان، افغانستان و قزاقستان عمده ترين كشورهاي واردكننده مبلمان از ايران طي پنج ماه اول سال جاري بوده اند.
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2014]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن