تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821168309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست نقد و بررسي ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نشست نقد و بررسي ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران در قم برگزار شد
گروه خبرنگاران افتخاري / محسن معمولي: نشست علمي نقد و بررسي ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران از سلسله نشست هاي نقد و بررسي سياست‌هاي خارجي در سالن كنفرانس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از مركز خبر حوزه، در اين نشست «عباس ملكي»، محقق و استاد دانشگاه با اشاره به پيچيده بودن روابط بين‌المللي و زور مداري برخي دولت‌هاي گفت: امروزه در مسايل سياسي زورمداري لزما در روابط بين‌المللي حرف اول را نمي زند و مردم جهان در استفاده دولت‌ها از آن بسيار حساس شده‌اند.

وي با بيان اينكه گسترش سياست خارجي براي نفوذ در عرصه‌هاي بين‌المللي است، گفت: سياست خارجي هر كشوري با عناصر قدرت آن كشور در ارتباط است كه داراي دو عامل ثابت، شامل منابع معدني و صنعتي و عامل متغيير، شامل روحيه ملي، رهبري و نيروهاي قدرتمند نظامي و انتظامي است.

اين محقق عرصه علوم سياسي بهره مندي از قدرت نرم در عرصه‌هاي بين‌المللي را مهم‌ترين عامل موفقيت هر دولتي دانست و گفت: فرهنگ، كمال مطلوب و سياست‌ها سه عنصر قدرت نرم را تشكيل مي‌دهد كه مي‌تواند منشاء جذابيت يا تنفر براي ساير مردم شود.

اين استاد دانشگاه افزود: از دلايل شكست بوش در انتخابات، عدم استفاده از قدرت نرم در عرصه‌هاي بين‌المللي بود و از آموزش عالي، تكنولوژي، صنعت، وصنايع غذايي برتري كه مهم‌ترين عوامل قدرت نرم را در اختيار داشت.

عباسي با اشاره به توان حضور ايران در عرصه‌هاي بين‌المللي، دارا بودن قدرت فرهنگي تأثيرگذار را از مهم‌ترين عناصر قدرت نرم ايران برشمرد و گفت: تاريخ كهن، ارزش‌هاي سياسي، قانون اساسي مترقي، اقتصاد بالقوه پويا و رواج مباحث نظري در ميان نخبگان از عناصر قدرت نرم ايران است.

وي افزود: اگر ما بر اين باور هستيم كه در ايران انقلاب اسلامي صورت گرفته بايد تلاش كنيم ارزش‌هاي خود را به ديگران بشناسانيم.

اين استاد دانشگاه با اشاره به ترسيم چشم‌انداز توسعه كشور، استراتژي‌هاي بسط محور و توسعه محور، بررسي قرار داد و گفت: استراتژي‌هاي بسط محور و قبض محور به واسطه محدوديت هاي آن قابل اجرا در ايران نيست لذا استراتژي توسعه مورد توجه قرار گرفت كه براساس آن ايران بايد تا سال 1404 اولين كشور منطقه در عرصه‌هاي علمي، اقتصادي و فرهنگي باشد.

وي با اشاره به نقش سازمان‌هاي علمي ايران در گسترش انديشه اسلامي و چهره مثبت از ايران اسلامي در جهان گفت: ساختارهاي خوبي براي ديپلماسي فرهنگي داريم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به عنوان سازماني مؤثر مي‌تواند در عرصه بين‌المللي فعال شود و در كشور هاي ديگر شعبه‌هاي مختلف تاسيس كنيد.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن