تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804623236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست مطبوعاتي مهمانان خارجي جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) وقتي وارد حرم شدم، احساس كردم به حج رفته‌ام


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نشست مطبوعاتي مهمانان خارجي جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) "وقتي وارد حرم شدم، احساس كردم به حج رفته‌ام"


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

نشست مطبوعاتي با مهمانان خارجي جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) شب گذشته در هتل تارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خراسان، به مناسبت حضور شركت كنندگان غير ايراني در ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع)، نشستي با حضور اصحاب رسانه با اين منتخبان خارجي برگزار شد تا كم و كيف جشنواره بررسي شود و از تصوير تازه آن‌ها از مشهد و در كل ايران و ايراني كه با خود به كشورهايشان مي برند، اطلاع حاصل گردد.

- "ايمان مردم مشهد و رعايت ادب در زيارت جالب بود"

خانم شمر نازل والا، استاد دانشگاه ويلسون بمبئي و از زرتشتيان صاحب نام هندوستان از تدارك اين نشست اظهار خوشحالي كرد و گفت: من از طرف خانه فرهنگ اسلامي در بمبئي دعوت شده و سفرنامه‌اي براي امام رضا نگاشته‌ام.

وي از جالب بودن رعايت ادب در زيارت و ايمان مردم مشهد گفت و پيشنهاد كرد: لازم است از تبليغات بيشتري در زمينه اطلاع رساني و آشنايي كشورهاي اسلامي و غير اسلامي بي اطلاع اند اما علاقه مندند صورت پذيرد.

- "امام رضا(ع) دكتر، استاد، گوينده و يك پروفسور ماهر بوده است و متعلق به همه زمان هاست"

پروفسور اف رف، استاد الهيات و دين لاهور پاكستان با تاكيد بر اتحاد و ارتباط بين مسلمانان اظهار داشت: امام رضا(ع) يك دكتر، استاد، گوينده و پروفسور ماهر و خوبي بوده است كه تنها مختص 1400 سال پيش نيست و در واقع براي همه زمان ها است، يادآوري آموزه هاي امام رضا(ع) مهمتر از برپايي جشن براي ميلادشان است.

-"ايراني مسلمان وحشتناك نيست، مردم دوست و با محبت است"

- "دوست داشتيم برنامه منظم در دست داشتيم كه حتما به اجرا مي رسيد"

آرون دين نينگ يوت (فريد)، رييس انجمن اسلام تايلند و مدير مدرسه بين المللي rescent international school ، مترجم كتاب علوم ديني اسلام از زبان انگليسي به زبان تايي گفت: ما در خانه مطالعات اسلامي فعاليت داريم و جنبه هاي مختلف تفاوت اسلام را با ديگر اديان در مركز چاپ و نشر خود به چاپ مي رسانيم. دوست داشتيم برنامه منظمي برايمان چيده مي شد و حتما به اجرا مي رسيد و از مكان ها و خاطرات مرتبط با امام، بولتني در اختيارمان قرار مي گرفت و بازديدي صورت مي پذيرفت.

- "وقتي وارد حرم شدم، با ديدن قريب نيم ميليون جمعيت گرد حرم، احساس كردم به حج رفته‌ام"

دكتر اسدالله مسوالي (شيخ) مغني شوراي عالي مسلمانان زامبيا و درس خوانده دانشگاه الزهراي مصرو استاد دين شناسي زامبيا عنوان داشت: اين كه من اينجا هستم در واقع دعوت امام رضاع) بوده است نه شخص ديگر. بايد امام را بهتر شناساند ايشان تنها امام نبودند، سياستمدار و پزشك توانايي بودند، وقتي به حرم رفتم و نيم ميليون جمعيت دور حرم ديدم احساس كردم به حج رفته ام.

- "فكر كردم چه هديه اي براي امام بياورم"

ماهر علي اف از هنرمندان شيعه روسيه (آذربايجاني الاصل) و از مرتبطان با رايزني فرهنگي ايران در مسكو گفت: وقتي پسر كوچكي بودم هنوز شوروي از هم نپاشيده بود مادرم از مشهد امام رضا(ع) زياد برايم مي گفت. به خاطر دارم كه مي گفت هر كه به مشهد برود، مشهدي مي شود.

وي افزود: مسكو در حال حاضر با اسلام آشنايي خوبي دارد و تبليغات از اسلام در آنجا خوب است.

نويسنده روسي كتاب ماديات و معنويات گفت: اين دعوت از طرف امام بود، من كارهاي همسر و پسرم را نيز همراه آورده ام و فكر مي كردم چه هديه اي براي امام بياورم. بعد ازاين سفر افكار جديدي در سرم به وجود آمد من موزه هاي آستان قدس را ديدم و فهميدم كجا بايد تمركز كنم و روي چه كار كنم.

طغرل محمد اف فرزند ماهر علي اف محصل و نقاش و مرتبط با رايزني فرهنگي ايران در مسكو چند اثر براي موزه به همراه داشت و يادآورشد: هم كلاسي هايم از من خواسته اند از طرف آنها هم زيارت كنم. بعد از اين سفر اطلاعاتم از ايران كه در مركز فرهنگي روسيه مطالعه كرده ام قوي تر شده است.

- " آنجايي كه مردمش به خدا نزديكند خدا هم لطف حضور امام را به آنها مرحمت مي نمايد"

آندا قربان گلدي، پژوهشكر ميراث و علاقمند به پژوهش درباره مرو و امام رضا(ع) دليل حضورش را در مشهد گردهمايي شيعيان دانست و گفت: از صميم قلب از جشنواره و مردم مشهد راضي ام، مردم مشهد آدم هاي بي نظيري هستند واين شهر مقدسي است و حرم آقا اينجاست.

نويسنده كتاب افكار متفكرانه گفت: آنجايي كه مردمش به خدا نزديكند خدا اين الطاف را به آنها مرحمت مي كند و وجود حرم لطف خداست.

- "تبليغات براي امامان دارد بيشتر از پرداختن به قرآن مي شود"

دكتر ظهير احمدخان از استادان دانشگاه هند، محقق و نويسنده سفرنامه از سفر زيارتي به مشهد مقدس و زيارت حضرت رضا(ع) به زبان انگليسي گفت: سفرنامه من سفرنامه اي فلسفي نيست آنچه ديدم نگاشته ام تبليغات براي زندگي امامان لازم است اما آنقدر كه بايد از قران گفته نمي شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن