تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819388568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون عمراني استانداري خوزستان: دستور توقف عبور خط لوله وزارت نفت از محدوده شهري ماهشهر صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون عمراني استانداري خوزستان: دستور توقف عبور خط لوله وزارت نفت از محدوده شهري ماهشهر صادر شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: شهرستان‌ها

معاون عمراني استانداري خوزستان گفت: به دليل صادر نشدن مجوز از سوي شوراي شهرسازي براي عبور خط لوله وزارت نفت از محدوده شهري ماهشهر، عمليات اجرايي اين پروژه براي عبور از محدوده شهري متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار انرژي و صنعت خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - عباس طباطبايي در نشست بررسي مشكلات خطوط لوله در مجاورت شهرها و روستاهاي استان خوزستان، با بيان اين مطلب توضيح داد: متاسفانه با وجود صادر نشدن مجوز براي عبور اين خط لوله از محدوده ماهشهر، اين پروژه عملياتي شده و مسير خط لوله تغيير نيافته است.

وي افزود: با وجود عملياتي شدن پروژه، دستور متوقف كردن عمليات اجرايي اين پروژه و جلوگيري از عبور خط لوله از محدوده ماهشهر صادر شد و به فرماندار شهرستان ابلاغ گرديد.

طباطبايي عنوان كرد: بايد ظرف يك هفته نقشه و حريم خطوط نفت و گازي كه از مجاور شهرها و روستاها مي‌گذرد تهيه و در اختيار ستاد حوادث غيرمترقبه قرار گيرد. همچنين بايد ميزان خسارت احتمالي اين خطوط در صورت بروز حادثه بررسي و اعلام شود. اين اطلاعات نقش مهمي در پيشگيري از حوادث و امداد رساني خواهد داشت.

وي اظهار داشت: برخي تصميمات براي حل مشكلات موجود در بخش حريم خطوط لوله نفت و گاز نياز به كار كارشناسي ويژه دارد و در برخي موارد نيز به حوزه كاري هيئت دولت باز مي‌گردد كه اميدواريم با اعلام نتايج تلاش‌ها و بحث‌هاي كارشناسي به هيئت دولت شاهد حل مشكلات در اين بخش باشيم.

طباطبايي گفت: جان مردم روستاها و شهرهاي مجاور خطوط لوله نفت و گاز مهمترين مسئله است، بنابراين بايد تمام تلاش را براي ايمني سازي اين خطوط انجام دهيم.

وي خاطرنشان كرد: در نقشه‌هايي كه از خطوط لوله نفت و گاز عبوري از استان خوزستان تهيه مي‌شود، اطلاعاتي همچون، قطر لوله، نوع سيال عبوري از آن، فشار سيال، قدمت خط لوله و حريم قانوني خطوط مورد نياز است كه بايد از سوي دستگاه‌هاي زير مجموعه وزارت نفت در استان خوزستان تهيه شود.

طباطبايي تاكيد كرد: دستگاه‌هاي اجرايي در استان خوزستان تنها با تعامل جدي با يكديگر مي‌توانند مشكلات خطوط لوله نفت و گاز را در استان حل كنند.

وي با اشاره به مشكلاتي كه خطوط لوله و يا تاسيسات نفت و گاز براي برخي پروژه‌هاي عمراني ايجاد كرده است، عنوان كرد: مدت زيادي براي صدور اجازه نصب چراغ‌هاي تقرب فرودگاه بين‌المللي اهواز در انتظار مانديم. با نصب اين چراغ‌ها حدود 60 درصد از پروازهاي كه پيش از آن لغو مي‌شد، ديگر لغو نمي‌شود. سرانجام پس از تلاش‌هاي بسيار و گذشت زمان زيادي، با نصب اين چراغ‌ها موافقت شد.

معاون عمراني استانداري خوزستان با اشاره به مشكلات قرار گرفتن خطوط لوله نفت و گاز در حريم جاده در حال ساخت جاده كمربندي اهواز، تصريح كرد: مسئولان بخش نفت در استان خواستار ايجاد تقاطع غير همسطح بر روي اين خطوط با هزينه اجراي بسيار بالا شده بودند كه البته اين موضوع با هماهنگي‌هاي صورت گرفته و با صرف هزينه بسيار كمتر حل شد.

وي خاطرنشان كرد: نگرش امروز وزارت نفت به استان خوزستان بسيار قابل تقدير بوده و اين امر موجب حل مشكلات زيادي شده است.

طباطبايي با انتقاد از شيوه‌ خريد نقدي مناطق مسكوني در حاشيه خطوط لوله، عنوان كرد: شيوه پرداخت پول نقد به مردم و خريد منازل و املاك نادرست است و نتيجه آن تنها به گسترش حاشيه نشيني در شهرهاي استان كمك مي كند.

وي با اشاره به كمبود امكانات وزارت نفت در خوزستان در مواقع حوادث احتمالي، بيان كرد: متاسفانه وزارت نفت در منطقه خوزستان، امكانات كافي را در زمينه امداد و نجات و مقابله با حادثه احتمالي در بخش خطوط لوله نفت و گاز در اختيار ندارد و امكانات موجود كافي نيست.

طباطبايي ادامه داد: عمده سيالاتي كه در بخش نفت و گاز وجود دارد را نمي‌توان با خاموش كننده‌هاي معمولي خاموش كرد و نياز به امكانات ويژه دارد. در بخش حمل و نقل نيز سيالاتي كه توسط تانكرها در استان خوزستان حمل مي‌شود در فهرست محموله‌هاي ويژه شناخته مي‌شود و مسئوليت ايمني در حمل اين گونه سيالات با وزارت نفت است.

وي خاطرنشان كرد: ديگر نبايد به هيچ عنوان شاهد حوادث پيش آمده در مي داود و حادثه‌اي همچون آتش گرفتن تانكرهاي حمل مواد پتروشيميايي و يا فرآورده‌هاي نفتي در استان باشيم. اين موضوع با در نظر گرفتن ايمني و ارتقاي سطح امداد و نجات در استان امكان پذير است. با برنامه‌هايي كه در دست اجرا داريم، زمان رسيدن تيم‌هاي امداد نجات بر صحنه حادثه كاهش خواهد يافت.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن