تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815327137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسام:ورزش قهرماني شايسته توجه نيست!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حسام:ورزش قهرماني شايسته توجه نيست!
رييس مركز توسعه‌ ورزش همگاني سازمان تربيت بدني گفت: واقعا از رسانه‌ها انتظار داريم اين قدر روي ورزش قهرماني مانور ندهند؛ چرا كه ورزش قهرماني شايسته اين همه توجه نيست.

محمدهادي حسام در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه هنوز در ابتداي راه هستيم، اظهار كرد: سازمان قدم اول را برداشته و ورزش همگاني را از حالت نيمه سكون خارج و به تحرك انداخته است. ورزش همگاني براي رسيدن به جايگاه اصلي خود نياز به كار مستمر و ضربتي دارد.

وي با اشاره به اينكه ما در بحث قهرماني نيازمند فرهنگ‌سازي هستيم، تصريح كرد: با نگاه ويژه صداوسيما، همايش‌هاي صبح جمعه پخش مستقيم مي‌شود. اين مساله به فرهنگ‌سازي كمك مي‌كند. ورزش كردن براي طول عمر همه افراد ضروري است، بنابراين بايد مردم را تشويق كرد.

رييس مركز توسعه ورزش‌هاي همگاني سازمان تربيت بدني با اشاره به رويكرد سازمان در بحث ورزش همگاني ادامه داد: از سال 84 برنامه‌ريزي مدوني كرديم كه با سيستم قديمي (جمع كردن دو تا سه هزار نفر در پارك‌ها) متفاوت بود. افزايش 14 برابري بودجه همگاني، خروج ورزش همگاني از حالت جشنواره به پياده‌روي‌هاي چند صد هزار نفري در تمامي شهرها، بردن ورزش به داخل خانواده‌ها و حضور چشمگير زنان به عنوان 60 درصد شركت كنندگان در همايش‌ها از جمله مهمترين اقدامات سازمان تربيت بدني در اين بخش بوده است.

وي با اشاره به اهداف اين معاونت گفت: ارتقاي سطح نشاط، تحكيم بنياد خانواده‌ها، دادن هويت به اشخاص، درگير كردن مردم و فعاليت سالم و انگيزه‌ساز از جمله اهداف سازمان به شمار مي‌رود كه براي ايجاد انگيزه نيز لازم بود در ابتداي كار جوايز بزرگي چون خودرو و سفرهاي حج به قيد قرعه به مردم اهدا شود تا آنها گرايش به ورزش همگاني پيدا كنند.

حسام درخصوص فعال شدن حضور بانوان در همايش‌هاي پياده‌روي يادآور شد: سال آينده قصد داريم فعاليت حوزه همگاني را دو برابر كنيم و 12 همايش را در هر استان برگزار كنيم تا مردم به ورزش كردن عادت كنند و براي ارتقاي سطح سلامت خودشان گام بردارند.

وي ادامه داد: با همكاري وزارت آموزش و پرورش قرار شده 90 درصد مدارس به طور اجباري 10 تا 15 دقيقه ورزش صبحگاهي داشته باشند. البته، رويكرد سازمان به مدارس دخترانه است؛ چرا كه آنها از فقر حركتي رنج مي‌برند. براي دانشگاه‌ها نيز كار خاصي انجام نگرفته، خوشبختانه، مسوولان دانشگاه آزاد به تازگي رويكرد خودشان را تغيير دادند و توجه بيشتري به بحث همگاني نشان مي‌دهند.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن