تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805739617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه.ترین حرف.های مسعود کیمیایی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: کافه سینما-محمد تاجیک: هفته نامه چلچراغ پیش از برگزاری جشنواره گفت.و.گویی با مسعود کیمیایی انجام داده که در آن کیمیایی حرفهای جالبی زده است.



به گزارش کافه سینما بخشهای مهم این گفت.و.گو که توسط مهرداد حجتی انجام شده به شرح زیر است:

_هر چیزی که شما را در جهان وادار به دروغ گفتن بکند عنصر کثیفی است، شمارا وارد دیره.ای بکند که شما با مهرت.هایت بخواهی فرضا کار دیگری انجام بدهی و آن این است که بخواهی از سانسور در بروی. یک هنرمند وقتی بخواهد از سانسور در برود باید یکسری از مهارت.ها را پیدا کند. این مهارت.ها مهارتهای نفی هستند ومهارتهای مثبتی نیستند.

-پدر من در جوانی عاشق زنی بود در یک شهر ستانی و بعد آمد تهران زن گرفت که مادر من بود. ولی هر سال که می.رفت آن شهرستان با خودش خیلی چیزهای سنتی مثل کله قند ونبات می.برد برای آن زن. آن زن که دیگر تنها بود و درتنهایی داشت پیری خودش را می.گذراند. پدر من هم پیر شده بود. سال.ها این ماجرا ادامه داشت. پدر من مریض شد سه سال نرفت. در بستر بیماری بود که مادرم گفت ناراحت نباش آقا من این سه سال دارم می.روم وبه آن خانه می.رسم.

چطور دیگر مااینهارا پیدا کنیم؟ اصلا می.شود پیدایش کرد؟

-پدرم از لحاظ مالی ثبات نداشت یک بار خیلی پولدار بود ویک بار کمتر بود و چون تمام دوره کاری.اش در سالهای ۲۰تا ۳۰بود. آن سال.ها سالهای جنگ بود. پدر من در آن زمان کاسب خوبی بود وپولدار شد در آن دوره جنگ. بعد آرام آرام همه رااز دست داد.

-در آن زمان وقتی می.خواستم بروم سینما، پول حمام وسلمانی را می.گرفتم ولی با آن پول می.رفتم سینما. زیر شیر آب خودم را می.شستم و سلمانی هم نمی.رفتم. این شد پول سینمای من. دیگر از این زیبا.تر نمی.شود.



-با نویسندگان مطرح آنهایی که به من نزدیک بودند احمد رضا احمدی، نصرت رحمانی و احمد شاملو بودند. با شاملو دوستی بیرون از دایره روشنفکرانه داشتیم. اصلا بیرون از دایره ادبیات اصلا قدر وقیمتش دراین بود. اما به هر جهت بعد از اینکه رفت کرج و راهش دور شد. هفته.ای یک شب قطعا خانه من همدیگررا می.دیدیم و بعد اخوان ثالث بود. اصلا یکبار من اخوان وشاملو را با هم آشتی دادم. این.ها را گذاشتم تنها دریک اتاق و در راهم بستم. گفتم بگذار این.ها هر کاری می.خواهند بکنند. صبح با هم آشتی کردند.



زمانی که می.خواستم بیگانه بیا را بسازم امیر نادری پیشم آمد و به من گفت که عکاس است از ۱۹-۲۰سالش بود می.گفت من دوربین ندارم آن زمان حقوقم ماهی ۹۰۰تومان بود در مولن روژ. ما کتاب سینمایی مولن روژ را با پرویز دوایی در می.آوردیم و به امیر نادری از حقوقم یک پولی دادم و گفتم برو یک دوربین بخر. رفت دوربین خرید با.. همان دوربین شروع کرد به عکاسی کردن. امیر خیلی فوق العاده است به نظرم اشتباه کرد که رفت.

- من عباس کیارستمی وامیر نادری را خیلی دوست دارم. من سینمای عباس کیارستمی را می.فهمم دوست دارم نگاه کنم ولی دوست ندارم بسازم ویا نمی.توانم بسازم. اما از آن عاشقانه.ای که در فیلمش است آن زیبایی که در فیلمش است و آن غیر متعارف بودن به معنای کاملش در فیلم.هایش خوشم آمد.

-زمان فیلم سربازهای جمعه لطف کرد وتیتراژاین فیلم را ساخت. به هر حال عباس فیلمساز جهانی است. وقتی این کاررا می.کند یعنی دارد دوستی خودش را حفظ می.کند. اصلا رفاقت فهمیدن کار سختی است. خیلی تاوان دارد همین جوری نیست که می.گویند. می.روند در کافه می.نشینند وبا هم قهوه می.خورند و می.گویند ما با هم رفیق هستیم. نه بابا! رفاقت این.ها نیست. رفاقت خیلی گردن کلفت.تر از این هاست. رفاقت تاوان سختی دارد.
محمد تاجیک در کافه سینما به نقل از چلچراغ






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن