تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821000040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمام تاريخي قجر قزوين رفع پلمب شد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: در پي پلمب حمام قجر برخي از دوستان و دلسوزان تماس.هايي داشتند و با توجه به اهميت تاريخي حمام قجر و بازديد گردشگران از اين محل تاريخي مقرر شد تا فرصت مجددي به ميراث فرهنگي داده شود.




قزوين-ايلنا:به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت.الاسلام مسعود انصاري گفت: حمام قجر يكي از موقوفات است كه متأسفانه از سال 1363 در تصرف ميراث فرهنگي بود و اين دستگاه از پرداخت اجاره.بها امتناع كرده بود.
وي ادامه داد: پيرو اين موضوع و در راستاي اينكه بايد حقوق اوقاف را حفظ كنيم، جلسات و پيگيري.هاي مختلفي انجام شد ولي متأسفانه با كم.توجهي و حتي برخي اوقات بي.توجهي روبه.رو بوديم.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قزوين اضافه كرد: در نهايت با حضور مديركل سابق ميراث فرهنگي صورتجلسه.اي تنظيم شد و ميراث متعهد شد كه در موعد مقرر نسبت به پرداخت حقوق معوق موقوفه اقدام كند.
وي گفت: اوقاف نيز متعهد شد تا اين ملك وقفي را در مزايده نگذارد و آن موقوفه را با توجه به سابقه تاريخي و با لحاظ كردن شرايط قانوني و شرعي در اختيار ميراث فرهنگي قرار دهد.
انصاري خاطرنشان كرد: اما موعد مقرر به اتمام رسيد و مديركل ميراث فرهنگي تغيير يافت از همين رو براي عرض تبريك خدمت مديركل جديد رفتيم و موضوع موقوفه را با ايشان در ميان گذاشتيم و ايشان نيز وعده.هايي داد كه نشان از ديدگاه مثبت ايشان نسبت به حل مشكل داشت.
وي تصريح كرد: ولي مدتي گذشت و باز هم وعده.اي عملي نشد بنابراين بر اساس وظيفه شرعي و قانوني مراحل قانوني طي شد و دستور توقيف از مراجع قضايي اخذ شد.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قزوين خاطرنشان كرد: در پي پلمب حمام قجر برخي از دوستان و دلسوزان تماس.هايي داشتند و با توجه به اهميت تاريخي حمام قجر و بازديد گردشگران از اين محل تاريخي مقرر شد تا فرصت مجددي به ميراث فرهنگي داده شود.
وي توضيح داد: با توجه به نگاه اوقاف مبني بر تأمين حقوق قانوني و شرعي موقوفات جلسه.اي برگزار و سند اجاره.اي تنظيم شد و حقوق موقوفه با در نظر گرفتن تسهيلاتي محاسبه شد و در نهايت مقرر شد كه ميراث فرهنگي تا تاريخ 20 ارديبهشت سال 90 نسبت به پرداخت اجاره.بها اقدام كند.
انصاري خاطرنشان كرد: براي ميزان كم يا زياد اين رقم مهم نيست بلكه ارقامي اينچنين همگي جمع شده و در مجموع براي امور خيريه هزينه مي.شود.
گفتني است ؛حمام و موزه مردم.شناسي قجر يكي از كهن.ترين و بزرگ.ترين گرمابه.هاي قزوين است كه يك اثر تاريخي برجسته است هم.اكنون به عنوان موزه مردم.شناسي در سه بخش اقوام، آداب و رسوم و مشاغل مورد بازديد علاقه.مندان قرار مي.گيرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن