تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816505192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقويم ايثارگري؛22 آبان و ايثار و مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: تقويم ايثارگري؛22 آبان و ايثار و مقاومت
تهران -- حيات

زمينه سازي عمليات فتح 3 در خاك عراق ، سخنان ريگان در مورد فروش اسلحه به ايران و درگيريهاي گسترده در آبادان از جمله مهم ترين رويدادهاي 22 آبان ماه در طول دوران دفاع مقدس است.

22/ 8 / 1359

تهاجم عراق به سوسنگرد و توقف و عقب نشيني بر اثر مقاومت شديد خودي....
تهاجمات و درگيريهاي خودي و دشمن در محور آبادان ـ اهواز . تحركات عناصر منطقه اي وابسته به عراق .

اعلام هزار ميليارد ريال كسري درآمد نفت و يك سوم كسر بودجه ، توسط سرپرست سازمان برنامه و بودجه ايران .

اعلام تشكيل " جبهه ملي دمكراتيك عراق " در دمشق .

بازتاب حمله هواپيماهاي منسوب به ايران و شليك موشك در " العبدلي " كويت : اعتراض رسمي كويت با احضار سفير ايران ـ تلگراف ملك خالد به اميركويت ـ بيانيه عربستان سعودي و قطر در حمايت از كويت ـ پيامهاي بحرين ، قطر و امارات براي رهبران كويت ـ تاكيد يونايتدپرس بر تهديد موجود در تأمين نفت مورد نياز غرب .

تلاشهاي ژاپن در مورد صلح و همكاري با دبير كل سازمان ملل در اين زمينه .

اخباري از همكاري فرانسه و عراق : دوباره گفت گوي مفصل طارق عزيز با رئيس جمهور فرانسه پس از آغاز جنگ ، رفع قطعي نيازهاي ساز و برگ جنگي عراق ، كمك بدون محدوديت در زمينه انرژي اتمي ، ابراز نااميدي از آينده روابط اقتصادي ايران با غرب ، تلاش براي جايگزيني شوروي در عراق ، تلاش براي كسب موقعيت بهتر در خليج فارس و رفع نيازهاي نفتي در ازاي كمكهاي نظامي .

تحليل ديلي تلگراف : امكان دارد عراق به خواسته هاي اوليه خود رضايت نداده و در مورد اشغال منطقه بيشتري بعنوان حائل آتش بارهاي ايران پافشاري كند .

گزارش صداي آمريكا از وضع كنوني و آينده صدور نفت عراق .

22/ 8 / 1363

تحركات دشمن در مناطق عملياتي كه به ويژه در هور و شرق بصره، مرتبط با عمليات آتي مورد توجه خودي است؛ مشكلات ناشي از وضعيت جوي و بارانهاي شديد و جاري شدن سيل در مواضع پدافندي خودي كه به شكستن دژها و از بين رفتن خاكريزها منجر ميشود.

ادامه وقوع درگيريهاي ايذايي در غرب به ويژه در بوكان؛ هشدار مجدد قرارگاه حمزه در مورد كمبود شديد نيرو و احتمال سقوط برخي پايگاهها.

ادامه تلاشهاي حزب دمكرات كردستان براي حل مسئله حفظ نيروهاي پيش مرگ با توجه به مشكلات فصل سرما.

اظهارات سخنگوي كاخ سفيد دربارة آمادگي امريكا جهت برقراري روابط با عراق و توضيح اينكه هنوز هيچ برنامه اي پيش بيني نشده است.

نامه نماينده دائم ايران در سازمان ملل به دبيركل اين سازمان در مورد تهديد آشكار عراق به استفاده از سلاح شيميايي، در سخنان وزيربازرگاني خارجي عراق در مصاحبه با روزنامه الانباء.

رقابت جريانات ملي گراي عراقي مايل به سوريه با جريانهاي اسلام گرا در مخالفت با رژيم بغداد.

سفر وليعهد و نخست وزير كويت به بغداد و طرح مباحثي دربارة اختلافات 20 ساله مرزي عراق و كويت و نيز استفاده عراق از جزاير كويتي؛ بازتاب اين سفر در مطبوعات كويت براي تبرئه عراق.

تبليغات صلح طلبي عراق به مناسبت ديدار وليعهد كويت از بغداد.

به گزارش روزنامه الاهرام، مصر قصد برگزاري يك كنفرانس مذهبي با شركت علماي 40 كشور اسلامي در قاهره، به منظور پايان جنگ ايران و عراق را دارد.

تأكيد مقامات ايراني از جمله رئيس جمهور بر ادامه جنگ تا تحقق حقوق و شرايط ايران تشديد حركات ايذايي عناصر سازمان منافقين در داخل كشور براي دريافت هرچه بيشتر امكانات از دولت عراق.

برنامه تبليغاتي راديو مسكو همزمان با دستگيري و اعلام محاكمه اعضاي حزب توده به مناسبت سالگرد تشكيل اين حزب و تمجيد از مبارزات ضدامپرياليستي و ضد شاه اين حزب؛ اطلاعيه كميته فرانسوي تعاون با زندانيان سياسي در ايران جهت تلاش براي نجات طرفداران حزب توده در ايران.

22/ 8 / 1365

طرح مانور، ميزان آمادگي و مشكلات دو لشكر 41 ثارالله و 19 فجر طي دو جلسه جداگانه با حضور فرماندهان نيروي زميني و قرارگاههاي تابعه بررسي شد.

اجراي عمليات فتح3 در منطقه شمال غربي كردستان كه در آن نيروهاي نامنظم سپاه پاسداران به همراه مبارزان كرد بارزاني مقر لشكر 38 را منهدم و شهر زاخو را محاصره كردند و جاده ترانزيتي عراق - تركيه را مسدود نمودند.

لشكر21 حمزه طي عملياتي ارتفاع 160 در منطقه موسيان را به تصرف خود درآورد ليكن بر اثر فشار پاتك دشمن به مواضع اوليه بازگشت.

يك قايق گشتي دشمن در آبهاي خورعبدالله هدف آتش توپخانه ساحلي قرارگرفت.

آماده باش برجهاي ديده باني دشمن در شرق اروندكنار و جزيره مجنون جنوبي.

يك هواپيماي عراقي با تجاوز به شهر باختران ديوار صوتي را شكست.

عناصر حزب دمكرات در منطقه پاوه و شيخان به چندين مقر خودي حمله كردند و عده اي از رزمندگان را شهيد و مجروح كردند. يورش نيروهاي عراقي به مقر پيشمرگان اتحاديه ميهني و حزب سوسياليست كردستان عراق در دو محور با ناكامي مواجه گرديد.

يك گروه 50 نفري منافقين داراي سلاح مخصوص شليك مواد شيميايي با برگ تردد جعلي وارد خاك ايران شده اند.

در آستانه هفته بسيج، نواحي سپاه همدان، كرمان، لرستان و چهارمحال وبختياري ميزان نيرويي كه به جبهه ها اعزام كرده يا خواهند كرد را اعلام نمودند.

ارسال كمكهاي مردمي استان مازندران به جبهه ها.

دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي جنگ ايران و عراق را از مهمترين مسائل اجلاس آينده سران ذكر كرد و حضور مقامات عاليرتبه دو طرف درگير را در اين اجلاس فرصتي براي تحقق صلح برشمرد.

سفير لبنان در مسكو: امريكا و شوروي در اجلاس سران توافق كرده اند كه جنگ ايران و عراق بدون يك طرف پيروز خاتمه يابد.

وزارت خارجه ژاپن با احضار سفير عراق، به حمله عراق به مجتمع پتروشيمي بندر امام خميني اعتراض كرد.

مصاحبه مطبوعاتي نماينده ايران در سازمان ملل درباره علل تمايل امريكا به برقراري رابطه با ايران، صحنه سازي امريكا مبني بر ارسال اسلحه از اسرائيل به ايران، مسئله گروگانگيري در لبنان و ... بازتاب گسترده مصاحبه مطبوعاتي آقاي رجايي خراساني در رسانه هاي جهان.

نطق تلويزيوني ريگان پس از گذشت ده روز از زمان افشاي سفر هيئت امريكايي به ايران: بدون همكاري ايران ما قادر به خاتمه بخشيدن به جنگ خليج فارس نيستيم و بدون رضايت ايران امكان برقراري يك صلح با دوام در خاورميانه وجود ندارد ... من اجازه انتقال مقدار كمي تسليحات دفاعي و قطعات يدكي براي سيستم دفاعي ايران را دادم ... ايران در قسمتي از پر اهميت ترين منطقه جغرافيايي جهان قرار دارد. ... انقلاب ايران يك واقعيت تاريخي است ... دولت امريكا يك سياست محكم داير بر تسليم نشدن در مقابل خواستهاي تروريستها را داراست.

مجله لبناني الشراع اعلام كرد: مك فارلين امسال دوبار براي پيشنهاد اسلحه به تهران رفته است. الشراع به نقل از منابع نزديك به آيت الله منتظري نوشت: مك فارلين در سفر دوم خود پنج روز در تهران ماند تا قطعات يدكي ارسال شده از امريكا آزمايش شوند. ايرانيها به پيشنهاد تحويل اسلحه فوراً پاسخ دادند و جاكوبسن در بيروت آزاد شد.

درج ديدگاههاي برخي از سياستمداران امريكايي درباره ارتباط امريكا با ايران، در روزنامه كيهان. اكثر نظردهندگان با داشتن رابطه استراتژيك با ايران موافق هستند ولي نسبت به تاكتيك اتخاذ شده انتقاد دارند.

مسئولان وزارت خارجه امريكا: ايران و امريكا نزديك است درباره آزاد كردن حدود پانصد ميليون دلار دارايي ضبط شده ايران به توافق برسند.

برخي منابع به نقل از فرمانده نيروهاي مخصوص سوريه: سوريه نيروهاي زيادي در مرز موصل متمركز كرده است كه به محض تغيير اوضاع حكومتي در داخل عراق، قسمتهاي شمال غربي اين كشور را تصرف كند. حدود پنج هزار نظامي انگليس به زودي در مانورهاي عمان شركت خواهند كرد.

منبع: ساجد

پايان پيام
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن