تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812546589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
معاون دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي هشدار داد؛ خطرات ازدواجهاي فاميلي؛ خانواده ها به هوش باشند

بجنورد - خبرنگار قدس: ازدواجهاي فاميلي مهمترين عامل معلوليت و بيماري كودكان در كشور مي باشد و سالانه صدها كودك قرباني اين ازدواجها مي شوند، به طوري كه در حال حاضر تعداد زيادي كودك بيمار، به علت ازدواجهاي فاميلي در كشور وجود دارند.
بنابراين وجود چنين مشكلي مسؤولان امر را بر آن داشت تا براي اين معضل تصميمات جدي از جمله راه اندازي كلينيكهاي مشاوره قبل از ازدواج با هدف پيشگيري از معلوليتها و كنترل رشد بي رويه جمعيت اتخاذ كنند كه در اين راستا وجود يك منبع علمي جهت آگاه سازي جامعه امري ضروري است.
بررسيها و تحقيقات ثابت كرده است، خطرات ژنتيكي ازدواجهاي فاميلي در ايجاد فرزندان بيمار، بسيار زيادتر از ازدواجهاي غيرفاميلي است.

احتمال بروز بيماريهاي وراثتي
در كشور ما متأسفانه ميزان ازدواجهاي فاميلي بسيار بالا بوده و در برخي از مناطق اين آمار بسيار چشمگير است.
اين در حالي است كه در اكثر موارد به علت تغييرات ناگهاني ساختمان ژن، صفات و خصوصيات ارثي دچار تغيير و دگرگوني مي شود و اين تغييرات به نسل بعد منتقل مي شود.
همچنين در ازدواجهاي فاميلي نه تنها احتمال مبتلا شدن فرزندان به بيماريهاي ارثي افزايش مي يابد، بلكه اين مسأله باعث ازدياد اين بيماريها و ژنهاي بيماري زا در نسلهاي آينده مي شود.
به عبارتي ديگر ازدواجهاي فاميلي، درصد مبتلايان به بيماريهاي ارثي را افزايش مي دهد.

مشاوره ژنتيكي در يك روستا نتيجه داد
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي گفت: بسياري از معلوليتها زمينه ژنتيكي داشته كه اگر مشاوره ژنتيك قبل از ازدواج انجام شود، مهمترين نقش را در پيشگيري از معلوليتها خواهد داشت.
دكتر نيك پرست اظهار داشت: در يكي از روستاهاي استان خراسان شمالي بحث نابينايي برخي مردم روستا باعث شده بود كه چندين سال تصور شود كه اين مسأله براساس عوامل محيطي و آب و هواست كه با تحقيقات انجام شده مشخص گرديد بيماري منشأ ژنتيك داشته و بعد از بررسي دقيق اين مسأله، خانواده هاي روستا به مشاوره قبل از ازدواج ترغيب شدند كه به دليل همين اقدام، ديگر موردي از كوري در اين روستا مشاهده و ثبت نشد.
وي با بيان اين كه بيماري تالاسمي نيز از عواملي است كه موجب معلوليتها مي شود، افزود: افراد مبتلا به تالاسمي ماژور كمتر از 20 سال عمر مي كنند كه در اين مدت خانواده و فرد مبتلا دچار آسيبهاي جدي مي شوند كه اين امر هم با آزمايش دقيق قبل از ازدواج قابل پيشگيري است.

پرهيز از مصرف خودسرانه دار
ودكتر نيك پرست بيان كرد: با توجه به اينكه جنين در سه ماه اول زندگي حساس بوده مصرف داروها در اين مدت بايد بسيار با احتياط و حتماً با نظر پزشك باشد و از مصرف دارو در اين مدت بدون نظر پزشك خودداري شود.
وي افزود: ماه دوم و سوم مصرف هر نوع دارو با نظر پزشك بايد صورت گيرد و قرار گرفتن در معرض اشعه ايكس هم مي تواند براي جنين ايجاد مشكل نمايد.
وي خاطرنشان كرد: ايجاد آسيب به اعضاي نوزاد و يا كم رسيدن اكسيژن به نوزاد نيز موجب بروز معلوليتها مي شود.
وي افزود: همچنين پيشگيري از بيماري ديابت با تغذيه درست، ورزش و كنترل وزن انجام مي گيرد كه در نوع ديگر اين بيماري كه در سنين بعد از 45 سالگي روي مي دهد، اين بيماري جنبه وراثتي هم دارد و تغذيه به عنوان عامل اساسي در حفظ سلامت و پيشگيري از بروز معلوليتها تأثير بسزايي خواهد داشت.
دكتر نيك پرست خاطرنشان كرد: در مجموع تغذيه در بروز بعضي معلوليتها يا تشديد آن نقش مؤثري داشته است.
وي افزود: براساس آخرين قوانين كه پزشكي قانوني مجري آن است، در مورد بسياري از بيماريهايي كه نوزاد دچار آن شده و احتمال زنده بودن نوزاد به دليل مشكلات فراوان وجود ندارد امكان سقط قانوني قبل از چهار ماهگي وجود دارد و از آنجا كه امكان سقط جنين بعد از آن وجود ندارد، تشخيص به موقع معلوليت اهميت اساسي دارد.
وي همچنين توصيه كرد: مصرف مكملهاي غذايي در مادران باردار حتماً از سه ماه قبل از بارداري تا 40 روز بعد از زايمان ضروري است و نقش بسيار مهمي در پيشگيري از معلوليت به خصوص در سيستم عصبي نوزاد دارد.
اقدامهاي ضروري جهت كاهش ازدواجهاي فاميلي و پرخطر و پيشگيري از تولد كودكان ناقص را مي توان آگاه سازي جوانان و خانواده هاي آنها از خطرات ژنتيكي ازدواجهاي فاميلي، كاهش ازدواجهاي فاميلي از طريق انجام مشاوره ژنتيكي، تصويب قوانين در اين زمينه، ايجاد طرح غربالگري بيماري ژنتيكي شايع در هر استان و تأسيس مركز مشاوره ژنتيك در مركز هر استان ذكر كرد.
اميد است با هماهنگي و تلاش همگاني ضمن آگاه سازي جامعه از علل معلوليتها بخصوص ازدواجهاي فاميلي اقدامهاي اساسي در پيشگيري از بيماريهاي مادرزادي و ژنتيكي انجام شود.

نارضايتي شهروندان نهبنداني از مشكلات زيست محيطي رودخانه بلخ

نهبندان - خبرنگار قدس: در پي نارضايتي برخي از شهروندان نهبنداني از مشكلات بهداشتي و زيست محيطي رودخانه بلخ، شهر نهبندان، اين مسأله با حضور مسؤولان مركز بهداشت و شهردار نهبندان مورد بررسي قرار گرفت.
مسؤول روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان شهرستان نهبندان با بيان اين مطلب گفت: در بازديد مسؤولان از اين محل بر ضرورت حل مشكلات و تهديدها و پيشگيري از عواقب زيانبار زيست محيطي اين منطقه براي سلامت افراد تأكيد شد.
«حميدرضا عباسي» افزود: همچنين در راستاي تأمين و ارتقاي بهداشت عمومي، از اين پس با افرادي كه از طريق رهاسازي پسماندها، زباله و نخاله هاي ساختماني در رودخانه «بلخ» نهبندان، بهداشت و سلامت شهروندان و حاشيه نشينان اين رودخانه را به مخاطره بيندازند، با هماهنگي دستگاه هاي ذي ربط بشدت برخورد مي شود.
گفتني است، رودخانه «بلخ» نهبندان در بافت جنوبي اين شهر تاريخي قرار دارد و رهاسازي پسماندها و زباله ها از سوي برخي ساكنان حاشيه اين رودخانه، مشكلاتي براي ساير شهروندان به همراه داشته است.

فقط 29 درصد مردم خراسان شمالي هر روز سبزي مي خورند

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني خراسان شمالي گفت: براساس جديدترين بررسي هاي اين دانشگاه فقط 29 درصد از مردم خراسان شمالي هر روز سبزي مصرف مي كنند.
دكتر جواد شاهين فر با تأكيد بر نقش مهم مصرف سبزيجات در پيشگيري از ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي گفت: در حال حاضر در استان ما بيماريهاي قلبي و عروقي نخستين عامل مرگ و مير است.وي با تأكيد بر اين نكته كه بايد خانواده ها به اصلاح رژيم غذايي خود از جمله كاهش مصرف نمك و چربي و افزايش مصرف ميوه جات و سبزيجات و ورزش به عنوان مهم ترين عوامل كاهش خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي توجه كنند، گفت: تحقيقات بسيار نشان داده كساني كه سبزيجات زيادي مصرف مي كنند، مقاومت بيشتري در برابر ابتلا به سرطان دارند.
وي افزود: براساس برآورد استاني حدود 71 درصد از اهالي خراسان شمالي در روز كمتر از 5 واحد ميوه يا سبزي مصرف مي كنند.وي با اشاره به اينكه پژوهش ها نشان داده اند كه 80 درصد بيماريهاي قلبي و 90 درصد ديابت را مي توان با عادتها و شيوه زندگي و خوردن غذاهاي ناسالم مرتبط دانست خاطرنشان كرد: با اصلاح رژيم غذايي مي توان سطح سلامت جسمي و روحي خود را نيز افزايش داد.

به منظور رويارويي با حوادث غير مترقبه صورت مي گيرد؛ تجهيز دهياريهاي قاينات به وسايل امداد و نجات

خراسان امروز: مهندس رضارزمي معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري شهرستان قاينات در جلسه كارگروه امداد و نجات ستاد حوادث غيرمترقبه شهرستان بر برگزاري مانورهاي عملياتي امداد و نجات به منظور آمادگي و مقابله با حوادث مختلف تأكيد كرد و افزود: بايد ماشين آلات، تجهيزات و نيروي انساني را در هر لحظه براي امداد رساني به آسيب ديدگان آماده داشته باشيم.
وي بر تعامل و هماهنگي كارگروههاي فعال شهرستان در بحث حوادث غيرمترقبه تأكيد كرد و افزود: در مواجهه با بحران، موازي كاري ادارات موجبات تأخير در امر امدادرساني به آسيب ديدگان مي شود، بنابراين بايد كارگروههاي تخصصي ضمن تفكيك وظايف هر دستگاه در زمان بحران، هماهنگي و تعامل لازم را داشته باشند.
جانشين ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه شهرستان قاينات بر استمرار آموزشهاي امداد و نجات به تمام اقشار جامعه تأكيد كرد و افزود: بايد با آموزش به شهروندان شعار«هر خانواده يك امدادگر» را تحقق بخشيم.
وي بر ارائه برنامه مدون و به صورت سالانه توسط هلال احمر شهرستان براي آموزش پرسنل ادارات و گروه هاي هدف از جمله دانش آموزان، دهياران،بسيجيان و مروجان جهاد كشاورزي تأكيد كرد و گفت: هلال احمر شهرستان بايد اين برنامه را تنظيم و در چند ماه باقي مانده از سال در ادارات اجرايي نمايد.
وي با اشاره به استقبال خوب پرسنل ادارات از كلاسهاي آموزشي امداد و نجات هلال احمر گفت: ضروري است به جهت ايجاد انگيزه وتشويق كاركنان ادارات، اينگونه آموزشها به عنوان آموزش ضمن خدمت كاركنان محاسبه گردد.
در ادامه اين جلسه دبير ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه شهرستان قاينات از تجهيز اين ستاد خبر داد و افزود: با مساعدت مدير كل دفتر بازسازي و حوادث غير مترقبه استان ستاد حوادث اين شهرستان تجهيز شده است.
اكبري راد از تجهيز دهياري هاي شهرستان به وسايل امداد و نجات خبر داد و گفت: در مرحله اول 10 دهياري كه روستاهاي آنها برروي گسل زلزله واقع شده اند به وسايل و تجهيزاتي از قبيل كانكس، موتور برق اضطراري، دوربين، چراغ قوه، موتور آب و ديگر اقلام تجهيز مي شوند تا بتوانند در مواقع بروز حادثه حداقل نيازهاي فوري مناطق حادثه ديده را برآورده كنند.
وي با اشاره به اينكه 20 درصد اعتبارات به پروژه هاي عمراني در بحث پيشگيري اختصاص و هزينه خواهد شد، خواستار ارائه طرحها و پروژه هايي در راستاي پيشگيري از آسيبهاي حوادث غيرمترقبه توسط ادارات به فرمانداري شد.
در اين جلسه حمزه اسعدزاده رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان قاينات با اشاره به فعاليتهاي كارگروه امداد و نجات شهرستان گفت: در حال حاضر دو پايگاه امداد و نجات در جاده هاي شهرستان در حال انجام وظيفه بوده و تا پايان سال جاري پايگاه امداد و نجات سه راهي«روم» راه اندازي خواهد شد.
وي همچنين از سازماندهي 19 تيم امدادي در اين شهرستان خبر داد و گفت: در هر تيم 33 نفر فعاليت دارند كه كار امداد رساني به حادثه ديدگان را در زمان حادثه برعهده دارند.

وقوع درگيري مسلحانه در بجنورد

بجنورد- خبرنگار قدس: يك مورد درگيري و زورگيري مسلحانه در يكي از مغازه هاي سطح شهر بجنورد به وقوع پيوست.
به دنبال خبري مبني بر يك مورد زورگيري مسلحانه، مشخص شد صاحب مغازه از ناحيه بازوي چپ دچار خونريزي شده است.بنابر اظهارات مضروب، دقايقي قبل از اين حادثه دو نفر سرنشين يك دستگاه موتور سيكلت به مغازه وارد شده و قصد زورگيري داشتند كه با مقاومت مغازه دار روبرو شدند.
در اين حادثه سارقان با شليك به بازوي سمت چپ فرد مغازه دار، وي را مجروح كرده و پس از آن سه ميليون ريال وجه نقد را به سرقت مي برند.در بررسي به عمل آمده از صحنه سرقت يك عدد پوكه فشنگ سلاح جنگي خفيف كشف و تحقيقات در اين خصوص همچنان ادامه دارد.
فروشندگان مواد مخدر در دام پليس
خبر ديگري نيز حاكي است، سه نفر از عاملان تهيه و فروش مواد مخدر در شهرستان رازو جرگلان به همراه 10 كيلوگرم ترياك دستگير و روانه زندان شدند.پس از دستگيري متهمان در عمليات غافلگيرانه 10 كيلوگرم ترياك و كريستال كشف شد.همچنين براساس خبري ديگر، در پي برخورد دو دستگاه كاميون در محور بجنورد- اسفراين يكي از سرنشينان خودرو كشته شد. براساس گزارش فرماندهي انتظامي شهرستان اسفراين، كارشناسان پليس راه علت حادثه را رعايت نكردن حق تقدم در ورود از جاده فرعي به اصلي توسط يكي از كاميونها اعلام كردند.

شناسايي قاتل در 12 ساعت

بجنورد- خبرنگار قدس: قاتل فردي كه جسد وي در بيابانهاي اطراف شهر بجنورد كشف شده بود، پس از 12 ساعت شناسايي و دستگير شد.
براساس گزارش پليس آگاهي، در بررسي به عمل آمده از يك صحنه قتل يك قطعه بالابر شكسته شيشه در عقب خودروي پرايد كشف شد كه مأموران افرادي را كه با خانواده مقتول در ارتباط بوده و خودروي پرايد داشتند، شناسايي كردند.در بين افراد شناسايي شده، فردي كه با شواهد موجود مطابقت داشت شناسايي و به آگاهي دلالت داده شد و در بازجويي به عمل آمده از وي، به قتل اعتراف كرد.قاتل، انگيزه قتل را علاقه مندي خود به همسر مقتول از پيش از ازدواج دانسته و به دليل ناكامي خود در ازدواج با وي، اين راه را تنها راه رسيدن به خواسته خود مي دانست.قاتل به بهانه پيدا كردن گنج مقتول را از شهر خارج كرده و در فرصتي مناسب او را با جوراب خفه كرده و جنازه وي را در يكي از جاده هاي متروكه رها كرده بود.

دستگيري صيادان بازهاي شكاري در بجستان

بجستان- خبرنگار قدس: يك گروه از صيادان بازهاي شكاري كه از استانهاي ديگر براي صيد پرندگان شكاري كمياب و حمايت شده به زيستگاههاي حيات وحش مناطق شهرستان بجستان آمده بودند، توسط مأموران واحدهاي حفاظت محيط زيست منطقه دستگير شدند.اين افراد پس از تنظيم پرونده به مقام قضايي شهرستان تحويل داده شدند.از اين صيادان تعداد سه رشته تور و طناب و كلاههاي مخصوص صيد اين پرندگان به دست آمد. مسؤول حفاظت محيط زيست شهرستان بجستان در اين باره گفت: صيادان پس از صيد، اين پرندگان را به صورت قاچاق از كشور خارج نموده و به قيمتهاي زياد در كشورهاي عربي به فروش مي رسانند.

چه خبر

بجنورد: تيمورزاده، كارشناس مسؤول روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: در روابط عمومي ها سياستها و راهكارها بايد به صورت سراسري و در راستاي اهداف تعيين شود و هر روابط عمومي بايد ارتباط مستمر با رسانه ها داشته باشد.
* مدير مطالعات معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خراسان شمالي معضل كودكان خياباني را از مهمترين معضلات جامعه دانست.موسي الرضا طالبي با اشاره به نقش كودكان خياباني در آينده جامعه گفت: كودكان و نوجواني كه خواسته يا ناخواسته مجبور به زندگي در خيابانها هستند از اين مسأله مهم كه فرصتها را براي رشد و تعالي از دست مي دهند غافل هستند كه اين امر آثار زيانباري در جامعه به دنبال خواهد داشت.
* اعضاي شوراي فرهنگي اداره كل و مراكز آموزش فني و حرفه اي بجنورد با امام جمعه اين شهر ديدار كردند.
* تفاهم نامه همكاري آموزشي بين اداره كل آموزش فني و حرفه اي خراسان شمالي و مديريت نهضت سوادآموزي خراسان شمالي منعقد شد.در راستاي اجراي طرح آموزش روستايي و در جهت رونق زندگي مردم روستا از طريق توانمندسازي آنان ، اين تفاهم نامه با همكاري نهضت سوادآموزي منعقد و اجرا خواهد شد.
جوين: يك مقام مسؤول از فعاليت جامعة القرآن الكريم شهرستان جوين خبر داد.وي افزود: در اين كلاسها از پيشرفته ترين روشها جهت يادگيري قرآن كريم استفاده خواهد شد.
* رعايت نكردن مسايل ايمني در جوشكاري خوابگاههاي دانش آموزي ميليونها تومان به يك دبيرستان شبانه روزي در صالح آباد خسارت زد.در اين حادثه چندين دستگاه تلويزيون رنگي، يخچال، رايانه و لامپهاي مهتابي و پرينتر در آتش سوخت.شايسته است، مسؤولان نسبت به حفظ اموال بيت المال آن هم در منطقه اي محروم و مرزي حساسيت بيشتري داشته باشند تا با يك سهل انگاري كوچك، خسارتي بزرگ به بار نيايد.
خراسان امروز: در سالروز ولادت فرخنده حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) طبق سالهاي گذشته آيين جشن و سروري با حضور بيش از 5 هزار نفر در سالن ورزشي شهداي راه آهن خراسان برگزار گرديد.
در اين مراسم ضيايي مهر، مديركل راه آهن خراسان گفت: خدمت رساني به مسافران و زائران توسط پرسنل راه آهن يك افتخار بزرگ است و با خدمت رساني كه همكاران ما براي زائران حضرت رضا(ع) انجام مي دهند، هر سال سهم خدمت رساني راه آهن بيشتر مي شود.
سرخس: به مناسبت گراميداشت دهه كرامت، جشنواره بزرگ قرآني با موضوع«نقش باورهاي ديني در كاهش اثرات بلاياي طبيعي» از سوي جمعيت هلال احمر شهرستان سرخس برگزار شد.
كاشمر: در راستاي برنامه ريزي و سياستگذاريهاي سازمان زندانها و به منظور آشنايي مددجويان با مشاغل و حرفه آموزي و اشتغال آنان با همكاري مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان كاشمر، سه دوره آموزشي با عنوان برق ساختمان درجه 2، پرورش قارچ و هويه كاري جهت مددجويان زندان كاشمر برگزار گرديد. در اين دوره از كلاسها، در مجموع 57 نفر از مددجويان آموزش ديدند.

از گوشه و كنار خراسان

خبري خوش براي مردم منطقه ؛ بشرويه شهرستان شد
بشرويه - خبرنگار قدس: در سالروز ولادت با سعادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) خواسته ديرينه مردم بشرويه محقق شد و بخش بشرويه به شهرستان ارتقا يافت.
استاندار خراسان جنوبي گفت: براساس مصوبه هيأت دولت و بنا به پيشنهاد وزارت كشور به استناد ماده 13 قانون تقسيمات كشوري، شهرستان بشرويه به مركزيت شهر بشرويه، بخش ارسك به مركزيت ارسك و بخش مركزي به مركزيت غني آباد تشكيل مي شود.
همچنين در پي اعلام مصوبه هيأت دولت توسط امام جمعه بشرويه، مردم در مسجد جامع اين شهر نماز شكر به جا آوردند و موجي از شور و شوق و شادماني سراسر منطقه بشرويه را فراگرفت.اين در حالي است كه شهر بشرويه براي حضور استاندار خراسان جنوبي و ساير مسؤولان آماده مي شود و پيش بيني مي شود در اين حضور بزرگترين استقبال در تاريخ بشرويه صورت پذيرد.

مدير كل بهزيستي خراسان شمالي تأكيد كرد؛ آموزش مهارتهاي زندگي عامل كاهش آسيبهاي اجتماعي
بجنورد- خبرنگار قدس: دوره بازآموزي اصول و ضوابط كار تيمي در برنامه مراقبت از فرزندان در سازمان بهزيستي خراسان شمالي برگزار شد.
مدير كل بهزيستي خراسان شمالي در اين جلسه گفت: در خراسان شمالي 11 مركز غير دولتي نگهداري كودكان بي سرپرست و يك مركز دولتي شيرخوارگاه وجود دارد.
دكتر قرباني با اشاره به اينكه مربيان اين مركز با استفاده از اينترنت بايد به اطلاعات روز دست پيدا كنند، خاطر نشان كرد: مهمترين وظيفه ما در كاهش آسيبهاي اجتماعي ارايه آموزشهاي مهارتهاي زندگي به مردم است.وي در ادامه فراهم كردن زمينه اوقات فراغت كودكان در مراكز افزايش ارتباطي اجتماعي و عاطفي را از مدد كاران و مربيان خواستار شد.
معاون امور اجتماعي بهزيستي خراسان شمالي نيز تصريح كرد: در مركز غير دولتي نگهداري كودكان بي سرپرست 200 كودك تا 18 سال نگهداري مي شود.
وي همچنين هدف از برگزاري اين دوره را بازآموزي اعضاي تيم تخصصي مراكز براي هر چه بهتر برگزار شدن برنامه مراقبت از فرزندان عنوان كرد.

دكتر فقيه در بشرويه مطرح كرد ؛ بهزيستي بودجه اي براي ساخت و ساز ندارد!
بشرويه - خبرنگار قدس: رئيس سازمان بهزيستي كشور در جريان سفر به بشرويه گفت: در حال حاضر در سازمان بهزيستي 80 درصد امور توسط مؤسسات خيريه و بخشهاي خصوصي انجام مي شود و سازمان بهزيستي تنها كار سياستگذاري و نظارت را برعهده دارد.
وي افزود: امسال در بهزيستي سال نظارت نامگذاري شده و خدمت به جامعه هدف سازمان بهزيستي دغدغه اصلي مسؤولان كشور مي باشد.
دكتر فقيه گفت: در سازمان بهزيستي براي ساخت و ساز بودجه اي نداريم، ولي صدور مجوز، اختصاص يارانه براي تجهيزات، فيزيوتراپي، مراكز ترك اعتياد، خانه سالمندان، طرحهاي اشتغالزا و حمايت از نيروهاي متخصص بومي را پيگيري و دنبال مي كنيم.
مديركل بهزيستي خراسان جنوبي نيز گفت: سال گذشته 4 واحد مسكوني براي مددجويان بشرويه احداث گرديده و در صورت تأمين اعتبار و احداث 50 واحد مسكوني، نياز تمامي مددجويان بشرويه برطرف مي گردد.
وي از پرداخت مستمري مددجويان تا پايان مهرماه خبر داد و گفت: افرادي كه در نوبت قرار دارند را بزودي تحت پوشش قرار خواهيم داد.
امام جمعه بشرويه نيز گفت: خدمات رساني مطلوب در بخش ورزش و اشتغال در دولت نهم مشهود است، به طوري كه تنها در بخش فني و حرفه اي بيش از يك ميليارد تومان در بشرويه هزينه شده است.

سرپرست بخشداري ششطراز: شوراها از جايگاه ويژه اي برخوردارند
ششطراز- خبرنگار قدس: سرپرست بخشداري ششطراز در جلسه هم انديشي دهياران و شوراهاي اسلامي گفت: شوراها داراي جايگاه ويژه اي در جامعه هستند، زيرا انسانها در طول دوران زندگي به مشورت نياز دارند.
مهدي گلچين گفت: مسؤولان شوراها را امين خود بدانند، با آنان همكاري كنند و تعامل و همكاري با شوراها را سرلوحه كار خود قرار دهند.
گلچين افزود: دهياران و شوراهاي اسلامي پاسخگويي به مكاتبات و درخواستهاي بخشداري را تسريع نمايند و مكاتبات خود را با دقت بيشتري انجام دهند.

وي همچنين ارسال به موقع گزارش مراسم، اخبار امنيتي و انتظامي و حضور مسؤولان در روستاها را خواستار شد.

اهداي 70 سري جهيزيه به نوعروسان چناراني

چناران- خبرنگار قدس: براي نوعروسان تحت پوشش كميته امدادچناران يك دوره كلاس آموزشي در قالب كلاسهاي بهداشت رواني فردي و اجتماعي و اخلاق در خانواده و احكام به مدت 3 روز برگزار گرديد. در ادامه اين برنامه و در روز ولادت حضرت رضا(ع) تعداد 70 سري جهيزيه به ارزش 350 ميليون ريال به اين نوعروسان اهدا مي شود.خبر ديگري نيز حاكي است، 120 نفر از بانوان تحت حمايت اين نهاد از فضاي معنوي حرم مطهر حضرت رضا(ع) بهره مند شده و از غذاي حضرت اطعام شدند.

يك مسؤول با اشاره به استقرار فرمانداري در شهرستان: ؛ كارهاي زيربنايي بسياري در جغتاي انجام شده است
جغتاي- خبرنگار قدس: فرماندار جغتاي در جمع اعضاي شوراي اسلامي اين شهرستان، شوراها را بازوان پرتوان دستگاه هاي اجرايي در مشهد و روستاها دانست.
كاظمي گفت: شوراها درباره جامعه احساس مسؤوليت مي كنند و نسبت به مسايل اطراف خود بي تفاوت نيستند.
وي افزود: فرصتي براي ما ايجاد شده تا در دولت نهم به مردم خدمت كنيم و بايد اين مسأله را غنيمت بشماريم.
در اين نشست، بخشدار مركزي جغتاي هم به تحولات ايجاد شده در مدت استقرار فرمانداري در اين شهرستان اشاره كرد و افزود: در يك ماه گذشته، كارهاي زيربنايي بسياري در سطح شهرستان انجام شده كه از آن جمله مي توان به استقرار ادارات و دعوت از سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري در بخش هاي گوناگون بويژه صنعت اشاره كرد.
ناصحيان شوراها را تجلي اراده مردم دانست و گفت: مردم از اعضاي شوراي اسلامي، انتظار دارند براي رفع مشكلات روستا و روستاييان همه همت خود را به كار گرفته و پيگير مطالبات آنها باشند و اين كمبودها و كاستي ها را به گوش مسؤولان برسانند و تا رسيدن به نتيجه تلاش نمايند.

افتتاح دفتر خدمات پليس +10 در اسفراين
اسفراين- خبرنگار قدس: با حضور رئيس مركز خدمات الكترونيك انتظامي خراسان شمالي، فرماندار و جمعي از مسؤولان دستگاه هاي اجرايي شهرستان اسفراين، دفتر خدمات الكترونيك پليس +10 در اين شهرستان راه اندازي شد. سرهنگ يوسف قرباني، رئيس مركز خدمات الكترونيك پليس +10 فرماندهي انتظامي خراسان شمالي در مراسم افتتاح اين دفتر گفت: در راستاي اهداف دولت الكترونيك و ايجاد دفاتر الكترونيك در شهرستانهاي استان، براي اولين بار در سطح استان اين دفتر در شهرستان اسفراين راه اندازي شد.
وي افزود: هدف از تشكيل اين دفاتر، خدمات رساني در زمينه هاي صدور گذرنامه، ارايه صورت وضعيت خلافي وسايل نقليه، صدور جواز كسب و تمديد آن، امور نظام وظيفه و صدور المثني گواهينامه مي باشد.

اعطاي نمادهاي قضايي قضات تربت جام
تربت جام- خبرنگار قدس: نمادهاي قضايي قضات تربت جام طي مراسمي با حضور امام جمعه، فرماندار و مسؤولان دستگاه هاي اجرايي شهرستان در محل دادگستري تقديم شد.
رئيس دادگستري شهرستان تربت جام در اين مراسم اظهار داشت: اين نمادها به منظور رعايت احترام و حفظ شأن قضات و پيشگيري از بروز جعل و يا هر گونه سوء استفاده از عناوين قضايي و فراهم ساختن اعتماد بيشتر مردم در مراجعه به قضات استفاده خواهد شد.
وي همچنين به پرونده هاي وارده به دادگاه و دادسراي تربت جام اشاره كرد و گفت: طي 6 ماه سال جاري تعداد سه هزار و 250 پرونده به دادگاه وارد گرديده كه تعداد سه هزار و 176 پرونده مختومه اعلام شده است.رئيس دادگستري تربت جام تصريح كرد: پرونده هاي وارده به دادسرا در سال جاري نيز دو هزار و 216 پرونده بوده كه تعداد دو هزار و 86 پرونده در سال جاري مختومه گرديده است.

هدف

برگزاري مسابقات ووشو انتخابي استان در مشهد
خراسان امروز: همزمان با ايام ولادت حضرت رضا(ع) دومين دوره مسابقات قهرماني انتخابي استان در رشته ووشو و در سه رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مشهد برگزار مي شود.
سيد محمد مشتاقيان، مدير روابط عمومي هيأت ووشو استان خراسان رضوي افزود: اين مسابقات در دو بخش تالو و سانشو كه به انواع مبارزه هاي ووشو مي پردازد برگزار مي شود كه بخش تالو شامل تمام رده هاي سني و بخش سانشو نيز فقط مختص رده سني جوانان و بزرگسالان مي باشد.
گفتني است، اين مسابقات در تاريخ 23 آبان ماه جاري در سالن شهيد بهشتي مشهد برگزار مي شود.

معرفي برترينهاي مسابقات شطرنج بخش خوشاب سبزوار
سبزوار- خبرنگار قدس: به مناسبت گراميداشت دهه كرامت يك دوره مسابقات شطرنج به روش سوئيسي با شركت 52 نفر در 3 رده سني توسط هيأت بخش خوشاب برگزار شد.
در رده سني 7 تا 12 سال كه با شركت 16 نفر انجام شد، صادق اروجي با 4 امتياز عنوان قهرماني را كسب كرد و امير حسين داوري و علي براتي به ترتيب به مقام دوم و سوم دست يافتند.در رده سني 12 تا 15 سال نيز كه با شركت 27 نفر انجام شد سيد رضا ذاكري و علي آژورغ به ترتيب مقام اول و دوم را كسب كردند.
در رده سني 15 تا 18 سال نيز كه با شركت 9 نفر برگزار شد مجيد ظهيرزاده و علي داوودي به ترتيب مقام اول و دوم را به خود اختصاص دادند.
خبر ديگري نيز حاكي است، يك دوره مسابقات فوتبال گل كوچك با شركت 24 ورزشكار در قالب 6 تيم از شهر سلطان آباد توسط تربيت بدني بخش خوشاب برگزار گرديد. اين مسابقات به صورت دوره اي و در يك گروه انجام شد كه پس از انجام 15 بازي در نهايت تيمهاي كيت تل و باغدشت به ترتيب عنوانهاي اول و دوم را كسب كردند.

برگزاري مسابقات شنا و تنيس روي ميز در سبزوار
همچنين به مناسبت گراميداشت دهه كرامت، يك دوره مسابقه شنا در 4 رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رشته كرال برگزار شد كه ياسمن علي آبادي در رده سني نونهالان، الهام رامشيني در رده سني نوجوانان، سحر كوشكي در رده سني جوانان و حوريه بيگم موسوي در رده سني بزرگسالان مقام برتر اين دوره از مسابقات را كسب كردند.
خبر ديگري حاكي است، يك دوره مسابقه تنيس روي ميز با شركت 12 ورزشكار توسط هيأت تنيس روي ميز بخش خوشاب در سالن ورزشي شهيد كاوه شهر سلطان آباد برگزار گرديد.اين مسابقات در 2 گروه 6 نفره و به صورت دوره اي برگزار شد كه پس از چند ديدار مجيد حسيني و حميد موسوي با غلبه بر حريفان به فينال مسابقات راه يافتند.در فينال اين مسابقات نيز مجيد حسيني با نتيجه 3 بر 1 حريف خود را شكست داد و عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد.

مسابقات رايانه اي ورزشي در سبزوار
سبزوار - خبرنگار قدس: سومين دوره مسابقات رايانه اي ورزشي (پلي استيشن) با شركت 16 ورزشكار در سالن شهيد كاوه شهر سلطان آباد توسط هيأت ورزشهاي همگاني برگزار گرديد.
اين مسابقات در قسمت فوتبال و در چهار گروه چهار نفره انجام شد كه در پايان مجيد حسيني به مقام قهرماني دست يافت و سعيد حيدري و سليمان سلطان آبادي به ترتيب عناوين دوم و سوم را كسب نمودند.
خبر ديگري حاكي است، به مناسبت دهه كرامت همايش پياده روي خانوادگي به مسافت پنج كيلومتر در شهر جغتاي و با حضور مسؤولان اين شهر برگزار گرديد.
اين همايش از ميدان فرمانداري اين شهر شروع و در مزار شهداي گمنام خاتمه يافت.در پايان مراسم به 30 نفر از شركت كنندگان جوايزي اهدا شد.

برگزاري مسابقات كشتي جام امام رضا (ع) در بردسكن
بردسكن- خبرنگار قدس: به مناسبت دهه كرامت و ولادت با سعادت امام رضا (ع) يك دوره مسابقه كشتي در شهرستان بردسكن برگزار شد.
در اين مسابقات 41 شركت كننده در 6 وزن به رقابت پرداختند. در پايان اين مسابقات به ترتيب حسين حاجي نژاد، معين زنده دل و مهدي غني در وزن 45 كيلوگرم، علي علي نژاد، ابوالفضل زنده دل و محمد كريمي در وزن 55 كيلوگرم، مرتضي يوسفي، مجتبي غلامي احمدي و علي مسكني در وزن 60 كيلوگرم، مسعود گلعذار، حميد اسماعيلي و جواد فارسي در وزن 66 كيلوگرم، اسماعيلي گودرزي، رضا افرنگ و مرتضي گلعذار در وزن 84 كيلوگرم و حميد افرنگ، مجيد مرادي و مهدي گلعذار در وزن 96 كيلوگرم توانستند مقامهاي اول تا سوم هر وزن را از آن خود كنند.در پايان مسابقات به نفرات برتر هر وزن جوايزي اهدا شد.

صعود كاركنان و استادان دانشگاه آزاد بجنورد به قله آلاداغ
بجنورد- خبرنگار قدس: كاركنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامي بجنورد به قله آلاداغ صعود كردند.
اين صعود با سرپرستي سيدمحمد حجازي و حضور 9 نفر از كاركنان و استادان گروه كوهنوردي اين واحد دانشگاهي صورت گرفت. اعضاي اين تيم را قافله باشيان، كلاتي، محمدي، هادي پور، محمدزاده، ايزدي، عليزاده، اسدي و محمدهادي پور تشكيل دادند.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن