تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804566846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - ملاقات سري در كاخ سفيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جهان - ملاقات سري در كاخ سفيد
جهان - ملاقات سري در كاخ سفيد

گروه بين‌الملل: «به گمان من به خاطر چالش‌هاي عظيم پيش‌روي كشور، جورج بوش به اين سرعت رئيس‌جمهور منتخب، باراك اوباما را به كاخ سفيد دعوت كرد.»
اين سخنان والري جارت يكي از اعضاي تيم انتقال قدرت باراك اوباماست كه يك روز پيش از ديدار دو ساعته بوش‌ـ اوباما در كاخ سفيد ايراد شد. اگرچه خبر چنداني از محتواي گفت‌وگوهاي باراك اوباما و جورج بوش كه دوشنبه بعدازظهر در كاخ سفيد به وقوع پيوست، منتشر نشده اما بسياري از خبرگزاري‌ها، روزنامه‌ها و تحليلگران بحران مالي آمريكا به‌ويژه بحران در صنعت اتومبيل‌سازي ايالات‌متحده را مهم‌ترين بخش گفت‌وگوهاي دو طرف خواندند.

در حالي كه باراك اوباما در ايام رقابت‌هاي انتخاباتي يعني در طول بيش از 20 ماه بارها سياست‌هاي بوش را شكست خورده خوانده بود سه‌شنبه بعدازظهر به وقت واشنگتن به همراه همسرش مورد استقبال جورج و لورا بوش واقع شد و پس از دقايقي به همراه جورج بوش روانه اتاق بيضي كاخ سفيد شد. اوباما در روزي به ملاقات با بوش شتافت كه به گزارش سي‌ان‌ان، محبوبيت بوش به 24 درصد رسيده كه حتي پايين‌تر از ريچارد نيكسون رئيس‌جمهور سابق آمريكاست كه در اثر رسوايي واترگيت در دهه 1970 از مقام خود كنار رفت. به موازات ملاقات اوباما با بوش، ميشله همسر او نيز با لورا بوش و «جان پودستا» رئيس تيم انتقال قدرت اوباما با جاشوابولتن رئيس كاركنان كاخ سفيد ديدار مي‌كردند.

به گزارش نيويورك تايمز و به نقل از افراد مطلع، جورج بوش در اين ديدار قول يك بسته محرك‌هاي اقتصادي ديگر براي حمايت از بازارهاي مالي رو به بحران آمريكا را به اوباما به اين شرط داد كه اوباما و دموكرات‌هاي كنگره از مخالفت با موافقتنامه تجارت آزاد آمريكا با كلمبيا كه به شدت مورد حمايت بوش است دست بردارند. در همين حال و پس از ديدار دو ساعته طرفين، روزنامه محافظه‌كار وال‌استريت ژورنال نيز در اين خصوص گزارش داد كه اوباما به بوش فشار آورده تا براي نجات صنعت خودروسازي بحران‌زده آمريكا اقداماتي فوري صورت دهد. آسوشيتدپرس نيز از اولين ديدار اوباما از كاخ‌سفيد كه شش روز پس از انتخاب او به‌عنوان رئيس‌جمهور آتي آمريكا مي‌گذرد گزارش داد كه اوباما و بوش بر سر بحران مالي و جنگ در عراق با هم در حالي گفت‌وگو كردند كه لورا بوش و ميشله اوباما درخصوص پرورش و تربيت دو دختر اوباما در كاخ سفيد با هم گفت‌وگو كردند. براساس اين گزارش و به نقل از رابرت گيبز سخنگوي باراك اوباما آمده است كه بوش و اوباما بر سر مسائل اقتصادي و سياست‌ خارجي به نحوي وسيع با هم حرف زدند. گيبز افزوده است كه اوباما از بوش يك اقتصاد آشوب‌زده و دو جنگ كه از پيروزي بسيار فاصله‌ دارند را به ارث برده است.»

پس از اين ديدار دانا پرينو سخنگوي كاخ سفيد درخصوص اين ديدار گفت: «جورج بوش اين ديدار را سازنده، دوستانه و خوب خوانده است. بوش با اوباما بر سر مسائل داخلي و بين‌المللي گفت‌وگو كردند كه به‌خاطر محرمانه بودن، كاخ‌سفيد از اظهار نظر درخصوص آن خودداري خواهد كرد. بوش در اين ديدار به اوباما نقاط مختلف كاخ سفيد را نشان داد و به آقاي اوباما قول يك انتقال قدرت مسالمت‌آميز را داد.» همچنين بنا بر گزارش سايت Politico، ستاد باراك اوباما نيز درخصوص ديدار بوش و اوباما اطلاعيه‌اي صادر كرده كه در آن آمده است: «رئيس‌جمهور منتخب، اوباما و همسرش به گرمي در كاخ سفيد از سوي رئيس‌جمهور مورد استقبال واقع شدند. دو نفر درخصوص انتقال قدرت، چالش‌هاي اقتصادي و امنيتي با هم گفت‌وگو كردند.»

اوباما به‌دنبال رويكردي جديد در افغانستان
در حالي كه اوباما نخستين رئيس‌جمهوري است كه در 40 سال اخير و در ايامي كه آمريكا درگير جنگ خارجي است وارد كاخ‌سفيد خواهد شد، واشنگتن پست روز سه‌شنبه به نقل از مشاوران امنيت ملي اوباما گزارش داد كه اوباما به‌دنبال يك رويكرد منطقه‌اي‌تر براي مهار بحران افغانستان است كه شامل گفت‌وگو با ايران نيز خواهد شد. براساس اين گزارش اوباما همچنين متمايل به فرستادن هزاران نيروي بيشتر به افغانستان و يافتن اسامه‌بن‌لادن رهبر القاعده است. لازم به‌ذكر است كه اوباما بارها در ايام رقابت‌هاي انتخاباتي به افغانستان اشاره كرد و بيان داشت كه جنگ عراق آمريكا را از افغانستان غافل كرد و موجب تقويت القاعده شد.

اعضاي دولت جديد اين هفته معرفي نمي‌شوند
در حالي كه پيش از اين باراك اوباما تنها رئيس دفتر كاركنان خود را معرفي كرده بود يكي از سخنگويان وي روز دوشنبه اعلام كرد كه هيچ يك از اعضاي كابينه وي اين هفته اعلام نخواهند شد. براساس گزارش رويترز بازارهاي مالي ملتهب آمريكا چشم انتظار معرفي وزرايي چون وزير خزانه‌داري‌اند. در همين زمينه سايت بلومبرگ در گزارشي اعلام كرد كه اوباما كه خود را كانديداي تغيير معرفي كرده بيشتر به دنبال مردان و سياستمداران دموكرات زمان بيل كلينتون است. لازم به ذكر است كه رام ايمانوئل رئيس دفتر كاركنان اوباما كه نخستين انتخاب اوست مشاور ارشد بيل كلينتون رئيس‌جمهور سابق آمريكا بود.

اوباما در اجلاس اقتصادي واشنگتن شركت نمي‌كند
مشاوران باراك اوباما اعلام كردند كه وي در نشست 20 كشور عمده صنعتي دنيا كه قرار است روزهاي جمعه و شنبه و به‌خاطر بررسي بحران مالي جهاني در واشنگتن انجام شود شركت نخواهد كرد. به گزارش رويترز و به نقل از رابرت گيبز سخنگوي اوباما آمريكا هم‌اكنون و تا قبل از روز 20 ژانويه يك رئيس‌جمهور دارد كه آن هم بوش است.

احتمال كانديداتوري پي‌لن براي رقابت سال 2012
سارا پي‌لن معاون جان مك‌كين كانديداي شكست‌خورده جمهوريخواهان در گفت‌وگو با شبكه فاكس‌نيوز از احتمال كانديداتوري خود براي رقابت سال 2012 خبر داد. براساس گزارش رويترز، پي‌لن گفت: «اگر در سال‌هاي آتي درهاي بازي وجود داشته باشد كه براي كشور، ملت و خانواده‌ام خوب باشد من به سمت اين درها خواهم رفت.»
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن