تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820472553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از بهارستان


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: كوتاه از بهارستان
باهنر فراكسيون پيشرفت و عدالت مجلس را
تشكيل مي دهد

نماينده بستان آباد گفت: فراكسيون پيشرفت و عدالت مجلس با رياست محمدرضا باهنر ديروز تشكيل جلسه داد.
احد خيري در گفت وگو با ايسنا، در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا اطلاعي از تشكيل چنين فراكسيوني داريد؟ گفت: دعوتنامه اين فراكسيون به دست بنده نيز رسيده و قرار است جلسه اين فراكسيون امروز ساعت 13 در كميسيون تلفيق برگزار شود.
وي اضافه كرد: در اين دعوت نامه عنوان شده كه دستور جلسه اين فراكسيون بررسي اخبار روز، بحث وزير پيشنهادي كشور و تدوين خط و مشي فراكسيون پيشرفت عدالت است.
نماينده بستان آباد همچنين خاطرنشان كرد: اين نامه بدون امضا اما با عنوان «از طرف هيات موسس محمدرضا باهنر» در اختيار بنده قرار گرفته است.
وي درباره اين كه آيا عضو اين فراكسيون خواهد شد يا خير؟ گفت: پس از جلسه ديروز در اين باره تصميم خواهم گرفت.

حضور محصولي و وزير اطلاعات
در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي

در جلسه ديروز كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي وزير اطلاعات و وزير پيشنهادي كشور حضور يافتند.
به گزارش ايسنا، كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با اعلام اين مطلب، افزود: در اين جلسه وزير اطلاعات به سوال محمدحسين فرهنگي نماينده تبريز پاسخ داد.
وي اضافه كرد: سئوال نماينده تبريز از وزير اطلاعات اين بود كه علت بي توجهي وزارت اطلاعات نسبت به ايرادهايي كه در نحوه عملكرد معمول در استان آذربايجان شرقي در خصوص تعيين مسوولان حراست ها يا پاسخ استعلامات وجود دارد چيست؟
مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي افزود: وزير اطلاعات به سوال نماينده تبريز پاسخ داد و مقرر شد يك كميته كوچكي از اعضاي كميسيون امنيت ملي و وزارت اطلاعات موضوع را پيگيري نمايند.
جلالي گفت: در ادامه اين جلسه وزير پيشنهادي كشور در كميسيون حضور يافت و ضمن ارائه بيوگرافي و پيشنهاد خود، برنامه هاي خود جهت تصدي وزارت كشور را براي اعضاي كميسيون تبيين كرد.
مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: در اين جلسه اعضاي كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي نقطه نظرات خود را با محصولي در ميان گذاشتند.

معاونت پارلماني دولت:
برنامه هاي محصولي براي وزارت كشور
ديروز تقديم هيات رييسه مجلس شد

معاونت پارلماني دولت گفت: نگاه افراد ذي نفوذ در مجلس نسبت به آقاي محصولي مثبت است.
حجت الاسلام و المسلمين مسعود پور در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه «برنامه ها و معرفي نامه آقاي محصولي براي وزارت كشور صبح ديروز(سه شنبه) به هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي ارائه شد» خاطرنشان كرد: بدنه مجلس در حال مطالعه در رابطه با آقاي محصولي است.
وي ادامه داد: نمايندگان مجلس به دليل عدم شناخت آقاي محصولي در حال مطالعه و رايزني در اين ارتباط هستند و برنامه هاي وي را مطالعه مي كنند و هنوز به تصميم گيري نرسيده اند.

يك عضو كميسيون اقتصادي خبر داد:
تصويب ايجاد هشت منطقه ويژه اقتصادي جديد
در كشور

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از تصويب ايجاد هشت منطقه ويژه اقتصادي جديد در كشور خبر داد.
شكور اكبرنژاد در گفت و گو با ايسنا، گفت: ديروز در مورد افزايش تعداد مناطق ويژه اقتصادي در كميسيون بحث و تبادل نظر و در نهايت ايجاد هشت منطقه جديد تصويب شد.
نماينده تبريز در خانه ملت افزود: شور اول موضوع معافيت مالياتي مناطق آزاد نيز به تصويب كميسيون رسيده است كه اميدواريم شور دوم آن نيز به زودي تصويب شود.

لايحه مجازات اسلامي
به صورت اصل هشتاد و پنجمي بررسي مي شود

نمايندگان مجلس به رسيدگي لايحه مجازات اسلامي (كليات، حدود، قصاص، ديات) طبق اصل 85 قانون اساسي راي مثبت دادند.
به گزارش ايسنا، تعدادي از نمايندگان مجلس تقاضاي بررسي لايحه مجازات اسلامي به صورت اصل هشتاد و پنجمي در كميسيون مربوطه را داشتند.
اين تقاضا پس از مطرح شدن در صحن علني ديروز و بيان سخنان موافق ومخالف با 166 راي موافق، 43 راي مخالف و 4 راي ممتنع تصويب شد.

كميسيون فرهنگي به حذف ماده 23 لايحه
حمايت از خانواده راي داد

بهروز جعفري; نماينده سميرم با اعلام اينكه در جلسه كميسيون فرهنگي"لايحه حمايت از خانواده" در دستور كار قرار گرفت، گفت: به دنبال حذف ماده 23 اين لايحه در كميسيون حقوقي وقضايي، اعضاي كميسيون فرهنگي نيز به حذف اين ماده از لايحه حمايت از خانواده راي داد.
عضو كميسيون فرهنگي در گفت وگو با ايلنا، ادامه داد: بررسي لايحه حمايت از خانواده محور اصلي مذاكرات نمايندگان در جلسه امروز صبح كميسيون بود كه سرانجام پس از بحث هاي فراوان و اظهارنظر موافقان و مخالفان، اعضاي كميسيون به حذف ماده 23 اين لايحه راي دادند.
وي با بيان اينكه مواد 23، 25 و 53 لايحه حمايت از خانواده كه مناقشاتي را در جامعه ايجاد كرده بود براي بررسي بيشتر به كميسيون فرهنگي ارجاع شده است، تصريح كرد: تمام وقت جلسه امروز صرف بررسي بند 23 اين لايحه شد و مابقي دستور كار امروز كميسيون به جلسات آتي موكول شد.

به منظور تامين نظر شوراي نگهبان انجام شد;
رفع 5 ايراد از طرح اصلاح
موادي از آيين نامه داخلي مجلس

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به منظور تامين نظر شوراي نگهبان، پنج مورد از ايرادهاي شوراي نگهبان به طرح اصلاح موادي از آيين نامه داخلي مجلس را برطرف كردند.
به گزارش ايسنا، شوراي نگهبان به طرح اصلاح موادي از آيين نامه داخلي مجلس، 36 ايراد وارد دانسته بود كه نمايندگان ديروز تنها پنج مورد آن را براي تامين نظر شوراي نگهبان اصلاح كردند.
بر اساس اصلاحات صورت گرفته، طبق ماده 63 اين طرح مقرر شد در راستاي ايفاي هر چه بهتر وظيفه نمايندگي، همچنين حفظ شان و منزلت مجلس و جايگاه حقيقي نمايندگان، هيات رييسه به منظور برقراري ارتباط موثر (ديداري، شنيداري، مكتوب) نمايندگان با موكلين و نمايندگان دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي رسمي و غير رسمي در مركز و حوزه انتخابيه با اختصاص فضاي فيزيكي مناسب (دفاتر كار و ملاقات عمومي) هر گونه امكانات سخت افزاري و نرم افزاري مورد نياز را در شان نظام جمهوري اسلامي فراهم نمايد، اعتبارات مورد نياز در بودجه سالانه مجلس پيش بيني مي شود.
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن