تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815399560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

7 خواندنی از علم و فناوری


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: دو مهمان ناخوانده برای زمین/ قحطی اینترنت و ساخت عطری با بوی اسکناس
عبور نزدیک یک سنگ آسمانی یکی از مهمترین اخبار در میان دیگر اخبار علمی هفته گذشته به شمار می رود، خبری که تنها پنج روز بعد با عبور سیارکی دیگر از فاصله ای نزدیکتر از ماه به زمین، تکرار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، عبور سنگ آسمانی CQ 2011 از فاصله پنج هزار و 480 کیلومتری از سطح زمین و مهمتر از آن تاخیر در ردیابی این سنگ به دلیل کوچک بودن آن، یکی از مهمترین اخبار هفته رو به پایان است. بر اساس نمودارهایی که از حرکت این سیارک به ثبت رسیده، عبور نزدیک از کنار زمین مسیر پرواز این سیارک را در حدود 60 درجه تغییر داده است.
ابعاد کوچک این نوع از اجرام، رصد آنها را دشوار می سازد اما در حدود یک میلیارد جرم در این ابعاد و حتی بزرگتر در فضای نزدیک به زمین در حرکتند که می توان انتظار داشت به صورت میانگین در طی چند هفته یکی از آنها با اتمسفر زمین برخورد کنند.




تنها پنج روز پس از این رویداد ناسا از عبور سنگ آسمانی دیگری از فاصله 103 کیلومتری از زمین خبر دارد که ابعاد آن با ابعاد یک خودرو برابر است و البته برای زمین خطری به شمار نمی رود. این سیارک CA7 2011 نام داشته و از فاصله 103 هزار و 480 کیلومتری از زمین عبور کرده است. ابعاد این سیارک 2.8 متر بوده و در اوایل ماه جاری رصد شده است.
قحطی اینترنت
هفته گذشته سرچشمه اصلی آدرسهای اینترنتی به صورت رسمی خشک شد زیرا پنج دسته آخر IP نسخه چهار به نهادهای محلی که مسئولیت پخش آدرسهای اینترنتی را به عهده دارند انتقال پیدا کرد. انتظار می رود این پنج دسته که 8s/ نام داشته و هر یک حاوی 16 میلیون آدرس اینترنتی هستند تا ماه سپتامبر 2011 کاملا به پایان برسند. در عین حال حرکت به سوی آغاز استفاده از آدرس دهی جدید نسخه 6 آدرسهای IP آغاز شده است اما تکمیل این حرکت می تواند سالها به طول بیانجامد.
IP نسخه 6 اقیانوسی از آدرسهای اینترنتی است که میلیاردها و حتی تریلیونها برابر بیشتر از 4.3 میلیارد آدرس اینترنتی که IPv4 پشتیبانی می کرد در اختیار کاربران قرار خواهد داد. با اینکه مخزن 4.3 میلیاردی آدرسهای اینترنتی در ابتدای آغاز به کار اینترنت بسیار عظیم به نظر می آمد، رشد اخیر این شبکه جهانی منجر به مصرف شدن سریع این آدرسهای اینترنتی شده است.
انسان به مریخ رسید
مسافرانی که از سوم ژوئن 2009 سفر شبیه سازی شده به مریخ را آغاز کردند پس از 8 ماه به نزدیکی سیاره سرخ فرضی رسیدند. 6 داوطلب شامل سه روسی، یک چینی و دو اروپایی از سال 2009 وارد یک فضای ایزوله شدند تا ماموریت سفر به مریخ را در قالب پروژه ای به نام "مارس 500" شبیه سازی کنند. این پروژه در نزدیکی مسکو و در داخل فضایی به وسعت 550 مترمربع با همکاری موسسه مسائل پزشکی زیستی مسکو و آژانسهای فضایی روسیه و اروپا انجام می شود.


مسافران این سفر شبیه سازی شده پس از 8 ماه زندگی در کپسول فضاپیما اکنون به مدار مریخ فرضی نزدیک شده اند و آماده اند که بر روی سیاره سرخ فرود آیند. برپایه پیش بینی ها سه عضو این تیم 14 فوریه از فضاپیمای خود خارج می شوند و قدم بر روی خاک مریخ می گذارند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن