تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820039480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بایرن مونیخ ۱۱۱ ساله شد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: ۱۱۱سال پیش در چنین روزی باشگاه بایرن در مونیخ متولد شد. ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۰ و با رهبری فرانتس جان و ۱۷ عضو تاسیس شد. اما امروزه پس از گذشت ۱۱۱ سال اکنون یکی از بزرگترین باشگاههای جهان با بیش از ۱۶۷۰۰۰ عضو و گردش مالی بیش از ۳۵۰میلیون یورو در سال می باشد. بایرن بزرگترین باشگاه آلمان و یکی از نام های بزرگ جهان در کنار رئال مادرید و بارسلونا و منچستر یونایتد محسوب می شود. همچنین بایرن دارای پایه های ساختاری بسیار قوی در عرصه درآمد زایی می باشد که در این زمینه در دنیای امروز یکی از موفقترین ها محسوب می شود.
"من فکر میکنم بایرن چه در آلمان و چه در خارج از آن یک باشگاه منحصر به فرد است" این صحبت های کارل هاینس رومینیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ است. " باشگاه ما در دنیای فوتبال شدیدا مورد احترام است نه فقط بدلیل افتخارت بدست آمده بلکه ثبات و پایایی سیستم نقش موثری در چنین تفکری داشته است. بایرن اکنون به سمبل فوتبال آلمان تبدیل شده است." او ادامه میدهد:" سهیم بودن در مدیریت ای باشگاه یک افتخار فوق العاده است".
در ۴۰ سال گذشته تیم مونیخی موفق به کسب تمامی جام ها چه در رقابت های داخلی و چه در عرصه بین المللی شده است قرمز های باواریا موفق به کسب ۴۶ عنوان قهرمانی در جامهای داخلی آلمان و اروپایی و جهان شده اند آنها ۸ عنوان اروپایی و ۲۲ قهرمانی بوندسلیگا و ۱۵ بار نیز قهرمان جام حذفی آلمان را بدست آورده اند و یکبار نیز موفق به کسب جام قهرمانی باشگاههای جهان نائل شدند.
موفقیت های متوالی باشگاه در دهه طلایی ۷۰ عامل مهمی در شکل گیری شخصیت بایرن داشت. در این زمان باشگاه دارای مقامات، مربیان و بازیکنان بزرگی بود. ستون تیم در دهه ۷۰ را بازیکنانی مانند فرانتس بکن باوئربهترین بازیکن دوران آلمان، گرد مولر مهاجم بزرگ تاریخ فوتبال و سپت مایر دروازه بان اسطوره ای تشکیل می دادند. این سه بازیکن به عنوان بهترین های تاریخ باشگاه از سوی هواداران انتخاب شدند.
پس از این دوران بایرن بزرگانی همچون پل بریتنر، لوتار ماتئوس، کلاوس آئگنتالر، جورجینهو، مهمت شول، اشتفان افنبرگ، جیوانی البر، الیور کان، بیزنت لیزارازو و در حال حاضر آرین روبن ، فرانک ریبری ، باستین شواین اشتایگر و فیلیپ لام را در اختیار داشته است. بزرگترین موفقیت های باشگاه توسط مربیان بزرگی مانند کاجکوسکی ، برانکو زبچ ، دتمار کرامر، اودولاتک، جیوانی تراپاتونی، اوتمار هیتزفیلد و اکنون نیز این مسیر توسط لوئیس فن خال در حال طی شدن می باشد
یکی از نشانه های مدیریتی با ثبات در باشگاه حضور تنها ۵ مدیر در طول ۵۰ سال اخیر می باشد: ویلهلم نئودکر، ویلی ا هافمن، دکتر فریتز شرر، فرانتز بکن بائر و اولی هوینس که هم اکنون نیز این سمت را عهده دار است. باشگاه در زمان ریاست فرانتس جان تاسیس شد و اولین قهرمانی خود را با رهبری کورت لاندائر بدست آورد فردی که ۱۴ سال و در سه زمان جداگانه رئیس باشگاه بایرن بود.
علاوه بر این در ۴۵ سال گذشته تنها سه مرد پست مدیر ورزشی باشگاه را در اختیار داشتند روبرت شووان و اولی هوینس کسی که با ارتقای سمت وظایف خود رااز سال ۲۰۰۹ به کرستین نرلینگر واگذار کرد. و هوینس رئیس هیئت مدیره باشگاه شد رومینیگه از این تصمیم اینگونه یاد می کند:" به نظر من این برای تداوم موفقیت های باشگاه الزامی بود".
باشگاه بایرن به طور مداوم در حال گسترش و رشد می باشد به گونه ای که هم اکنون دارای برند تجاری بین المللی بوده و دارای حدود ۲۰ میلیون هوادار در سراسر جهان و در اکثر دیدار های آن از سال ۲۰۰۵ در ورزشگاه آلیانزآرنا با انبوهی از جمعیت هوادار مواجه می شود. نظر رومینیگه را در این مورد می خوانیم:" به نظر من مهمترین پروژه در ده سال اخیر باشگاه ساخت ورزشگاه الیانز آرنا می باشد پیش از این ما با حسرت در منچستر و میلان و مادرید ظاهر میشدیم اما حالا من این را با اعتقاد و راسخ می گویم که بهترین و مجهزترین ورزشگاه را در جهان داریم".
دهه گذشته شاهد رشد فوق العاده باشگاه در عضوگیری، معاملات تجاری و کسب درآمد و جذب حامیان مالی بوده است. اگر به دهه ۷۰ بازگردیم هنگامی که باشگاه قهرمانی در اروپا و بوندسلیگا را کسب کرده بود گردش مالی حدود ۷،۱۰۰،۰۰ یورو داشت ۷۰۰۰ عضو داشت. اما در حال حاضر گردش مالی باشگاه ۳۵۰ میلیون یورو می باشد و ۱۶۷ هزار کارمند در بایرن مشغول به کار هستند. رومینیگه می گوید:" موقعیت مالی باشگاه همواره حیاتی است و ما نمیتوانیم ریسک و خطر ورشکستگی را مانند بسیاری از باشگاه های سقوط کرده اروپایی بپذیریم با باید واقع بینانه و با ثبات برخورد کنیم چون نسبت به آینده مسئول هستیم"
با یک نگاه کلی به تاریخ ۱۱۱ ساله باشگاه و مرور حوادث تلخ و شیرین آن می توان احساس غرور و سربلندی کرد و تاریخ باشگاه به خوبی بیانگر این موضوع است که بایرن و اثرات آن فراتر از فوتبال بوده است. رئیس رومینیگه می گوید:" هدف ما محدود به افتخارات ورزشی و عملکرد خوب تیم نمی شود ما اعتقاد داریم که باید در اجتماع و جامعه تاثیرات مثبتی داشته باشیم چون نسبت به آن مسئول هستیم." عبارت Mia san mia باواریا میا سن میا شعار باشگاه بوده و معرف ارزش های اصلی بایرن مسئولیت، کمک و پشتیبانی و خانواده ای قدرتمند و وفادار است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن