تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819779112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موزيكال موفق


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: موزيكال موفق
سينماي‌جهان- كيكاووس زياري:
موفقيت‌هاي بين‌المللي «ماماميا» ادامه دارد.

اين كمدي موزيكال كه تابستان امسال در سطح بين‌المللي اكران عمومي شد، تبديل به يكي از موفق‌ترين محصولات سينمايي در انگليس شده است. فيلم كه جولاي امسال در اين كشور به روي پرده سينماها رفت، تا به حال حدود 135 ميليون دلار فروش كرده كه رقمي كلان است و تعجب و شگفتي تحليلگران اقتصادي سينما را به همراه داشته است.

نمايش عمومي اين فيلم در انگلستان همچنان با موفقيت ادامه دارد. تا به امروز «تايتانيك» با فروشي بالاي 140ميليون دلار موفق‌ترين فيلم گيشه سينماهاي انگلستان است و پيش‌بيني مي‌شود «ماماميا» به اين رقم نزديك شود و حتي آن را رد كند. «ماماميا» كه قصه زندگي و فعاليت‌هاي گروه موسيقي معروف دهه هفتادي سوئد به نام آبا را به تصوير مي‌كشد، مريل استريپ و پيرس برازنان را در نقش‌هاي اصلي دارد. با آنكه اين فيلم در آمريكا فروش خيلي بالايي نداشته (حدود 150ميليون دلار) ولي استقبال تماشاگران خارجي از آن خيلي خوب بوده است.

فروش بين‌المللي فيلم تا به حال به حدود 415 ميليون دلار رسيده و چنين موفقيتي باعث شگفتي همگان شده است. اين فيلم با نگاهي به يك نمايش موفق صحنه‌اي برادويي ساخته شده كه اولين‌بار سال 1999 روي صحنه رفت، تماشاگران تئاتري هم استقبال خيلي خوبي از اين نمايش كردند. در حال حاضر حدود 16هفته از اكران بين‌المللي «ماماميا» مي‌گذرد و در 13كشور جهان (همچون آلمان، نيوزيلند، سوئد و آفريقاي جنوبي) چندين هفته صدرنشين جدول هفتگي فروش بوده است. نزديك به 48 كشور جهان اين فيلم را نمايش مي‌دهند.

منتقدين سينمايي هم مي‌گويند مريل استريپ حتما جايزه بهترين بازيگر زن رشته كمدي يا موزيكال مراسم گلدن گلوب(كره طلايي) را خواهد گرفت. در عين حال پيش‌بيني مي‌شود اين بازيگر امسال براي پانزدهمين بار كه يك ركورد تازه در اسكار است، نامزد دريافت جايزه بهترين بازيگر زن شود. او قبل از اين‌ دوبار اين جايزه را دريافت كرده بود.

«ماماميا» در انگلستان توانسته با موفقيت كلان خود اين فيلم‌ها را در دور رقابت‌ها از ميدان به در كند؛ «هري‌پاتر2» (132ميليون)، «هري‌پاتر3» (109ميليون)، «فول مونتي» (104ميليون)، «هري‌پاتر5» (100ميليون)،«هري پاتر4»(94ميليون)، «هري‌پاتر1»(91ميليون)، «خاطرات روزانه بريجيت جونز»‌(84ميليون)، «دقيقا عشق» (80ميليون) و «بريجيت جونز1»(78ميليون).

بانگاهي به اين جدول كلي فروش، مي‌توان دريافت مجموعه فيلم‌هاي «هري‌پاتر» و «بريجيت جونز» حاكم جدول گيشه فروش سينماهاي انگلستان هستند. منتقدين سينمايي انگلستان از دوستداران بازي‌هاي كلاسيك و جذاب مريل استريپ هستند.

البته منتقدان آمريكايي حملات زيادي به فيلم كردند و آن را موزيكالي سطحي خواندند. با اين همه فيلم موفق شده تماشاگران پرتعدادي بيابد.
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن