تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820301433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هم انديشي بانوان گلستان پيرامون نمازجمعه وفرهنگ عمومي برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هم انديشي بانوان گلستان پيرامون نمازجمعه وفرهنگ عمومي برگزارشد
گرگان - نشست هم انديشي بانوان استان گلستان پيرامون نقش نمازجمعه در فرهنگ عمومي در سال نوآوري و شكوفايي روز سه شنبه در مصلي نمازجمعه گرگان برگزار شد.


رييس شوراي سياستگذاري نماز جمعه گلستان دراين نشست گفت: نمازهاي جمعه و ائمه جمعه حلقه وصل بدنه حاكميت با توده مردم هستند.
حجت الاسلام ابوالفضل عامري اضافه كرد: اين نشست در راستاي بررسي نقش ستادهاي نمازجمعه در ارتباط با فرهنگ عمومي و نقش دستگاههاي مختلف در اين خصوص برگزار شده است.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص هجمه فرهنگي دشمن نسبت به جامعه ما اظهارداشت: از سال 81 به بعد بحث فرهنگ و مهندسي فرهنگي در جامعه مطرح شد.
به گفته وي مهندسي فرهنگي با يك رويكرد تعريف شده و سيستمي به اجزاي فرهنگ پرداخته و بخشهاي مختلف فرهنگ ملي، عمومي، سازماني و فرهنگ تخصصي را مورد بررسي قرار داده و روابط بين اين بخشها را بررسي مي كند.
مسوول ستاد نمازجمعه شهرستان گرگان با بيان اينكه فرهنگ شكل دهنده ذهن و انديشيدن جامعه است، افزود: در عصر جديد انسان و حقيقت و شخصيت انسان توسعه يافته و جامعه تكامل يافته و فاضل در نظر است كه بتواند ارتباط برقرار كرده و تاثير وتاثر هر دو مد نظر مي باشد.
عامري اضافه كرد: ما در ستادهاي نمازجمعه در اين خصوص تلاش مي كنيم كه به عنوان عنصري تاثير گذار در فرهنگ عمومي جامعه نقش و نسبت خود را بخوبي ايفا كنيم.
وي ادامه داد: البته در بحث فرهنگ عمومي تنها يك مجموعه مد نظر نيست و همه دستگاهها بايد به اين موضوع پرداخته و در اين راستا تلاش كنند.
وي همچنين اظهار داشت: موضوعات مطرح شده در فراخوان همايش "نمازجمعه و فرهنگ عمومي" بايد در قالب كارگروهها و كميسيونهاي تخصصي مورد بحث و بررسي قرار گيرد و تلاش شود كه در جامعه نهادينه شده و جزء باور عمومي مردم درآيد.
مسوول دفتر نماينده ولي فقيه در استان گلستان همچنين از شركت كنندگان درجلسه خواست تا پيشنهادات و راهكارهاي خود را در خصوص همايش ارايه كنند.
دبير شوراي فرهنگ عمومي استان نيز با اشاره به بحث فرهنگ عمومي اظهار داشت: فرهنگ جامعه شامل دو بخش آموزش و بخش فرهنگ عمومي جامعه است كه در هدف بخش آموزش ارتقاي سطح علمي و آموزشي است و دانشگاهها، آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه در اين خصوص فعاليت دارند.
دكتر غلامرضا منتظري اضافه كرد: مخاطبان اين بخش گروههاي خاصي هستند و اين بخش برنامه و اعتبار مشخص داشته و متولي آن مشخص است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان افزود: اما فرهنگ عمومي اختصاصي نيست، متولي مشخصي ندارد و لازمه اش عزم ملي همگان است و بايد همه اقشار در تحقق اين بخش نقش داشته باشند.
به گفته وي فرهنگ عمومي متناسب با اولويتها و نيازهاي جامعه است و حركت آن از ارزشها بسوي رفتارهاي مطلوب و شايسته جامعه مي باشد.
وي نقش صداوسيما، آموزش و پرورش، نهادهاي مذهبي همچون نمازجمعه و دانشگاهها را در راستاي آموزش فرهنگ عمومي موثر خواند و افزود: فرهنگ عمومي بايد تناقض هاي احتمالي در بخشهاي مختلف را رفع كرده و اين مساله نياز به هم انديشي و همفكري همگاني دارد.
مديركل ارشاد اسلامي گلستان ادامه داد: شوراي فرهنگ عمومي استان درسال جاري دو محور ترويج فرهنگ عفاف و حجاب و قناعت و صرفه جويي را در دستور كار قرار داده است.
مشاور استاندار و مديركل امور بانوان وخانواده استانداري گلستان نيز در خصوص نقش زن به عنوان اركان اصلي خانواده و اينكه بايد تلاش شود زن در جايگاه اصلي خود باشد مطالبي بيان كرد.
نصرت بابايي با بيان اينكه بايد حضور كيفي زن در خانه و اجتماع مثبت و فعال باشد اظهارداشت: نقش همسري و مادري از مهمترين نقشهاي زن مي باشد.
وي همچنين لزوم آموزش براي خانواده ها و آسيب شناسي در اين خصوص را مورد تاكيد قرار داد.
وي با اشاره به بحث جهاني شدن گفت: بايد با در نظر گرفتن ارزشها و اركان خانواده اسلامي راهكارهاي لازم براي استفاده از اين فرصت فراهم شود.
در ادامه اين نشست ميرباقري معاون سازمان تبليغات اسلامي استان گلستان نيز در خصوص بحث فرهنگ مسووليت پذيري در جامعه مطالبي بيان كرد.
مسوول واحد خواهران ستاد نمازجمعه شهرستان گرگان نيز طي سخناني گفت: زمان برگزاري همايش نمازجمعه و فرهنگ عمومي درسال نوآوري و شكوفايي پنجم دي ماه سال جاري پيش بيني شده است.
خانم عامريان اضافه كرد: اين همايش در راستاي منويات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري در ديدار با ائمه جمعه كشور برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: در اين خصوص هشت محور همايش با عناوين "ضرورت تبيين مباني معرفتي و گسترش اخلاق اسلامي بعنوان زيرساخت فرهنگ عمومي، انضباط فردي و اجتماعي، ترويج محافل ديني در خانواده ها و ترويج سنت ازدواج به هنگام برگزار خواهد شد.
به گفته وي تقويت اميد به آينده در جوانان، الگوي خانواده ايراني- اسلامي، فرهنگ صرفه جويي و فرهنگ مسووليت پذيري از ديگر محورهاي اين همايش است.
وي گفت: در اين همايش تلاش مي شود كه راهكارهاي مناسبت در جهت توسعه فرهنگ عمومي مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
وي همچنين با اشاره به اينكه توسعه فرهنگ عمومي در حيطه كاري يك نهاد نيست خواستار تعامل همه دستگاهها وبخصوص بخشهاي فرهنگي استان شد.
به گزارش ايرنا در ادامه اين كارگاه مسوولان و كارشناسان استانداري، حوزه هاي علميه، ارگانها و سازمانها و مراكز علمي استان نظرات و پيشنهادات خود را ارايه كردند.
ك 3 506/601/579 شماره 345 ساعت 13:19 تمام
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن