تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815325921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تغييرات جشنواره فيلم فجر ـ 7 /جايزه جشنواره فيلم فجر اهميت خود را از دست داده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تغييرات جشنواره فيلم فجر ـ 7 /جايزه جشنواره فيلم فجر اهميت خود را از دست داده است
مينو فرشچي بخش بين‌الملل جشنواره فيلم فجر را چندان داراي اهميت نمي‌داند و معتقد است جوايز اين جشنواره هم اهميت پيشين خود را براي سينماگران ايراني از دست داده‌اند.

اين نويسنده درباره دوپاره شدن جشنواره فيلم فجر و تبعات آن براي سينماي ايران به خبرنگار مهر گفت: هيچ فيلمساز خارجي براي نمايش فيلم خود در جشنواره فجر فيلم نمي‌سازد. سانسور كردن فيلم‌هاي خارجي در ايران و مسائلي از اين دست موجب مي‌شود چنين تصور شود اگر جشنواره فيلم فجر بخش بين‌الملل هم نداشته باشد، اتفاق بدي براي آن نمي‌افتد.

وي ادامه داد: از سوي ديگر بخش بين‌الملل جشنواره هرگز موقعيت ويژه براي سينماگران ايراني براي شناخته شدنشان در سطح بين‌الملل به وجود نياورده است. فيلمساز ايراني هر وقت تصميم گرفته كار خود را در سطح جهان عرضه كند، مستقل از جشنواره و تاثير مثبت آن به هدف خود رسيده است. از اين جنبه نيز بخش بين‌الملل جشنواره اهميت ويژه پيدا نمي‌كند.

فرشچي درباره افزايش تعداد جوايز جشنواره فيلم فجر نيز گفت: افزايش جايزه‌ها از آنجا كه كاركرد جشنواره ايجاد انگيزه است مي‌تواند اتفاقي مثبت باشد. اما واقعيت اين است كه جايگاه جوايز جشنواره فيلم فجر تغيير كرده است و به دلايل مختلف ديگر جايزه براي سينماگران آن اهميت پيشين را ندارد.

اين فيلمنامه‌نويس با اشاره به اينكه سازنده فيلم خوب چندان براي دريافت جايزه اهميت قائل نيست گفت: هر كس فيلم خوب بسازد، به جايزه فكر نمي‌كند. ‌معمولاٌ‌ در سالي كه فيلمساز به جايزه فكر نكرده و اثري خوب ساخته به او جايزه اهدا مي‌شود و سال بعد كه او براي جايزه فيلم مي‌سازد، اين اتفاق نمي‌افتد و همين بي‌انگيزگي‌هايي را در فيلمسازان به وجود مي‌آورد.

فرشچي ادامه داد: به مرور زمان كساني كه در سينما هستند متوجه مي‌شوند اين جوايز چندان اهميت ندارد و اغلب آنها به كساني كه بايد تعلق نمي‌گيرد. مواردي از اين دست آنقدر گل‌درشت بوده كه نمي‌توان آن را ناديده گرفت.
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن