تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820846304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايسكانيوز از نشست خبري سومين جشنواره سراسري طنز مكتوب ناصر فيض: دبيرخانه جشنواره سراسري طنز مكتوب دائمي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گزارش ايسكانيوز از نشست خبري سومين جشنواره سراسري طنز مكتوب ناصر فيض: دبيرخانه جشنواره سراسري طنز مكتوب دائمي مي شود


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: ناصر فيض گفت:دبيرخانه جشنواره سراسري طنز مكتوب از سال آينده دائمي مي شود و يك ماه بعد از از برگزاري جشنواره سوم آغاز به كار مي كند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، نشست خبري سومين جشنواره سراسري طنز مكتوب صبح امروز با حضور ناصر فيض دبير اين جشنواره در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.
ناصر فيض در ابتداي اين نشست گفت: چند وقت پيش شاهد هفتمين سالگرد تاسيس دفتر طنز حوزه هنري بوديم كه فكر شكل گيري اين دفتر توسط چندين طنز پرداز بنام كشور ايجاد شد و خوشبختانه حوزه هنري هم از آن حمايت كرد.
وي درخصوص اهداف اصلي دفتر طنز حوزه هنري گفت: يكي از اهداف اصلي دفتر طنز مطرح كردن طنز در زمينه هاي مختلف در سطح كشور بود طنزي كه در زمينه در ادبيات فارسي ما حضور داشت و در ادبيات عاميانه وجود دارد و در فرهنگ ما از اين زمينه استفاده هاي فراواني شد.
وي افزود: در اين دفتر طنزي مورد توجه قرار گرفت كه گاهي حضورش را در دوره هاي متفاوت كمرنگ و گاهي پررنگ شاهد بوديم و توجه به ابزاري كه در رفع ناهنجاري هاي اجتماعي و در اصلاح بعضي خدمات آدم ها در جوامع كوچك و بزرگ كارآمد باشد .
وي با بيان اينكه در اين هفت سال شاهد اتفاقات زيادي در دفتر طنز حوزه هنري بوده اند خاطرنشان كرد: اين دفتر توانست مفهوم طنز را به معناي واقعي آن در جامعه گسترش دهد.
وي درخصوص شركت كنندگان در اين جشنواره گفت: آمار شركت كنندگان نشان مي دهد به لحاظ كيفي آثار با تغيير قابل ملاحظه به چشم مي آيد.
فيض ادامه داد: 309 نفر از شهرستان و 206 نفر از تهران در اين جشنواره شركت كرده اند كه از 309 نفر 38 نفر و از 206 نفر 37 نفر به بخش نهايي رسيده اند.
فيض درخصوص اين آمار گفت: اين آمار نشان مي دهد آنهايي كه در مركز هستند دسترسي بيشتري به منابع،جلسات واساتيد طنز دارند و در آثارشان قوت و استحكام بيشتري مشاهده مي شود.
دبير سومين جشنواره سراسري طنز مكتوب گفت: بيشترين آثار به ترتيب در بخش هاي شعر نشر داستان فيلمنامه كوتاه جشنواره رسيده است.
وي افزود: موضوع ويژه جشنواره امسال تروريسم است و خوشبختانه استبقال خوبي از بخش ويژه شده است.
وي افزود:در جامعه ما كه ارزش‌هاي اعتقادي، قومي و فرهنگي هر كدام چهارچوب‌هايي دارد و نمي‌شود از حدود ترسيم‌شده آن عبور كرد به همين دليل كار طنزپرداز به مراتب دشوراتر از كار فردي است كه به مسائل جدي مي‌پردازد طنزپرداز واقعا لبه تيغ نشسته‌ است، نه فقط از لحاظ عبور از خط قرمز‌ها بلكه سقوط به ورطه ابتذال و فكاهه كه او را از هنر و هنرنمايي دور مي‌كند.
فيض درخصوص برنامه هاي دو روزه جشنواره گفت: محوطه حوزه هنري را شبيه تهران قديم خواهيم كرد و نمايشگاهي از آثار منشر شده از نشريه گل اقا برگزار مي شودو اجراي موسيقي سنتي با محوريت طنز و اجراي بقال‌بازي از ديگر برنامه هاي اين جشنواره است.
به گفته ناصر فيض دبير جشنواره طنز مكتوب، در بخش نثر مهدي مجردزاده، رضا رفيع و شهرام شكيبا، در بخش داستان منوچهر احترامي، مسعود كيمياگر و محمد رفيع ضيايي، در بخش شعر ابوالفضل زرويي نصرآباد، اسماعيل اميني و سيدعلي ميرافضلي و در بخش فيلمنامه سيد ناصر هاشم زاده، حسين معززي نيا و محمود عبداللهي آثار را داوري خواهند كرد.
فيض در خصوص داوري آثار گفت: در جشنواره امسال به دليل دو بار تمديد مهلت ارسال آثار داوري مراحل نهايي قدري با عجله صورت گرفت ولي با حضور شبانه‌روزي داوران به سرانجام رسيد.
دبير سومين جشنواره سراسري طنز مكتوب ادامه داد: در بخش جنبي اين جشنواره كارگاه‌هاي «طنز سياسي و خط قرمزها» با تدريس شهرام شكيبا، «شيوه‌هاي شوخي نويسي در طنز اجتماعي» با تدريس سيدعلي ميرفتاح، «استفاده از ظرفيت‌هاي زبان در شعر طنز» با تدريس ابوالفضل زرويي نصرآباد و «عناصر در داستان» با حضور شهرام شفيعي در تالار انديشه برپا مي‌شود.
وي خبر داد: كتاب جشنواره نيز منتشر مي شود و در نظر داريم كتابي مجزا بعد از بررسي آثار با حمايت حوزه هنري منتشر كنيم.
وي در خصوص جوايز برگزيدگان اين جشنواره گفت: به نفر اول تمامي رشته ها پنج سكه بهار آزادي تنديس جشنواره و ديپلم افتخار اهدا مي شودبه نفرات دوم چهار سكه و لوح تقدير و به نفرات سوم سه سكه و لوح سپاس اهدا مي شود.
گزارش ايسكانيوز مي افزايد،آيين گشايش و پاياني سومين جشنواره سراسري طنز مكتوب، با معرفي آثار منتخب در چهار رشته شعر، نثر، فيلمنامه و داستان كوتاه، 25 و 26 آبان در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي‌شود./120
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن