تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816364049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/آذربايجان شرقي؛ سرزمين فرصت‌هاي سرمايه گذاري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/آذربايجان شرقي؛ سرزمين فرصت‌هاي سرمايه گذاري
تبريز - خبرگزاري مهر: در بسياري از كشورها سرمايه گذاري، يكي از ابزارهاي مهم براي دستيابي به نرخ رشد اقتصادي بالاتر، توليد ثروت و سطح زندگي بهتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، در اين ميان، سرمايه گذاري خارجي و ساير ابزارهاي تامين منابع مالي خارجي در كشورهاي گذار به توسعه به عنوان يكي از اهرم هاي پيشرفت، روز به روز در حال فزوني است كه اين مهم در تقويت توان رقابتي اين گونه كشورها نقش اساسي ايفا مي كند.

از آن جا كه اشاعه و انتشار اطلاعات و اطلاع رساني شفاف و به روز از توانمندي ها ، مزيت ها، قوانين ، مقررات و فرصت هاي سرمايه گذاري يكي از عوامل مهم در جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي در حوزه هاي مختلف است، به نظر مي رسد بررسي چرايي برگزاري دومين همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري كه اتفاقاً حضور فعالان عرصه گردشگري آذربايجان شرقي در آن بسيار چشمگير بود، از همين منظر قابل تحليل باشد.

در دنياي امروز از صنعت گردشگري به عنوان يك صنعت مهم و درآمدزا ياد مي شود. با اينحال سرزمين ايران با وجود تنوع اقليمي و زيست محيطي ، وجود ذخاير سرشار طبيعي اعم از جنگل هاي شمال ، رشته كوه هاي البرز و زاگرس ، سواحل خليج فارس ، مناطق حفاظت شده و پارك هاي ملي و جاذبه هاي تاريخي و باستاني چندان از مزاياي صنعت گردشگري بهره مند نشده است .

در اين ميان استان آذربايجان شرقي نيز به تبعيت از وضعيت حاكم بر گردشگري كشور گرچه از ظرفيت‌هاي تاريخي و طبيعي خود چندان بهره‌مند نشده است اما فعاليت‌هاي سال‌هاي اخير اميدها را براي توسعه اين صنعت پردرآمد افزايش داده است .

با توجه به آنچه گفته شد ، كارشناسان اعتقاد دارند به فعليت درآوردن پتانسيل هاي بالقوه در آذربايجان شرقي نيازمند احساس مسئوليت تمامي مديران دستگاه هاي اجرايي و آحاد مختلف مردم و نيز اتخاذ تدابير اصولي ، علمي و بنيادين است.

از اين‌رو مسئولان سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در راستاي برنامه ريزي براي توسعه صنعت گردشگري ، هرگونه همايش‌هاي مرتبط با گردشگري را جدي گرفته و از اين فرصت‌ها در راستاي معرفي توانمندي‌هاي استان به نحو احسن استفاده مي كنند.

در اين راستا ، آذربايجان شرقي در نخستين همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري سال گذشته موفق به عقد قرارداد احداث يك هتل چهار ستاره با يك سرمايه گذار خارجي در تبريز شد .

در همايش دوم نيز كه در روزهاي 18 و 19 ام آبان ماه سال جاري در برج ميلاد برگزار شد، اين استان با ارائه 50 پكيج در قالب مجتمع هاي خدماتي رفاهي بين راهي، مناطق نمونه گردشگري ، هتل، آبگرم و آب معدني در عرصه معرفي و ارائه فرصتهاي سرمايه گذاري بخش گردشگري، حضوري مسئولانه و فعال داشت.

نورالدين پورموسي قلي معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در اين باره گفت: دومين همايش جهاني فرصت هاي سرمايه گذاري در صنعت گردشگري ايران براي استان ها جدا از معرفي جاذبه هاي خود، عرصه اي براي بازاريابي و تجارت بوده است.

وي اظهار داشت: در اين همايش بسته هاي متنوع تبليغاتي ، سرمايه گذاري و اطلاعات جامع نسبت به محل ها و اماكن سرمايه گذاري ارائه و سطح بالاي امنيت براي حضور سرمايه گذاران در استان ها به نمايش گذاشته شد.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اشاره به فرصت هاي مناسبي كه اكنون براي سرمايه گذاري در صنعت گردشگري فراروي سرمايه گذاران قرار گرفته، يادآور شد: مهمترين و كاربردي ترين عرصه حمايت از سرمايه گذاري به ماده 11 قانون تشكيل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مربوط مي شود كه به موجب آن دولت موظف شده در صورت وجود تقاضا براي مدت 10 سال، همه ساله تا 10 درصد از مجوزهاي فاينانس در برنامه هاي توسعه يا قوانين بودجه سالانه را به اجراي طرح هاي جامع گردشگري اختصاص دهد .

پورموسي قلي عنوان كرد: همچنين ماده پنج قانون توسعه صنعت گردشگري و ماده 24 الحاقيه به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي، بانك هاي ايران را موظف كرده تا از طرح ها و پروژه هاي گردشگري حمايت هاي لازم را از طريق ارائه تسهيلات به عمل آورند.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي ظرفيت رشد صنعت گردشگري و چشم اندازهاي مناسب سرمايه گذاري آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: توسعه صنعت گردشگري منافع زيادي را براي اقتصاد ملي در سطح كلان ايجاد كرده و فرصت هاي كم نظيري را براي سرمايه گذاري در مقايسه با ساير بخش هاي اقتصادي به وجود آورده است.

سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اولويت بندي قابليت‌ها و نيازهاي گردشگري منطقه ، فرصت‌هاي سرمايه گذاري در اين بخش را معرفي كرده است .

بر اساس اين اولويت بندي ، احداث كمپ هاي اقامتي و رفاهي ، احداث رستوران،ايجاد امكانات آب درماني، فروشگاه هاي صنايع دستي ، ويلا ، ارائه خدمات كشتيراني و قايق راني، احداث جايگاه چادرهاي موقت و اردوگاه فصلي، اماكن ورزشي، كوهنوردي ، مانژ اسب سواري ، اسكله ماهي گيري ، بازارچه سنتي و مركز عرضه گياهان دارويي درمناطق كندوان، حاشيه رود ارس، دربند سد آرياتان، حاشيه سد ستارخان، چيچكلو، قلعه دره سي، شورسو، قره قشون، بندر رحمانلو، قرمزي گل، آبگرم اسب فروشان ، قلعه ضحاك ، آبگرم پير سقا و دره ليقوان از جمله فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش گردشگري آذربايجان شرقي معرفي شده‌اند.

تراب محمدي رييس سازمان ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي هم گفت: اين سازمان با توجه به پتانسيل هاي بالقوه تاريخي، طبيعي و صنايع دستي در كارنامه خود، تلاش گسترده اي را براي تكريم آثار تاريخي، آموزش و ترويج صنايع دستي، ايجاد زيرساخت هاي گردشگري و توسعه گردشگري داخلي و خارجي دارد.

وي با تاكيد بر اينكه اقدامات صورت گرفته در اين راستا لازم ولي ناكافي است، تصريح كرد: آذربايجان بايد در مسيسر توسعه كشور آمار بالايي از ايجاد زيرساخت هاي گردشگري را به خود اختصاص دهد.

وي در مورد اهداف و برنامه هاي جذب منابع و سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: هدايت فعاليت ها به منظور انجام اقدامات حمايتي و پشتيباني در جهت ايجاد و توسعه مناطق نمونه گردشگري ،انجام اقدامات لازم براي ايجاد، توسعه و اداره تاسيسات زيربنايي گردشگري و مراكز سياحتي و نيز هدايت فعاليت ها براي بهره گيري از تسهيلات بانكي، از جمله اين اهداف است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي برخورداري از موقعيت ويژه جغرافيايي را از جمله مزيت هاي سرمايه گذاري در اين استان خواند و توضيح داد: قرار گرفتن آذربايجان شرقي در مسير جاده ابريشم و چهارراه تجاري شرق و غرب و آسياي ميانه، مجاورت با كشورهاي جمهوري آذربايجان، جمهوري خودمختار نخجوان و جحمهوري ارمنستان و وجود منطقه آزاد ارس در حاشيه مرزي شمال استان از مزيت هايي است كه آذربايجان شرقي در عرصه جغرافيايي دارد.

محمدي برخورداري از ذخاير معدني غني و متنوع، وجود صنايع بالادست، نيروي كار ارزان قيمت در بخش هاي مختلف اقتصادي و وجود شهرك ها و نواحي صنعتي در نقاط مختلف را از ديگر مزاياي سرمايه گذاري در آذربايجان شرقي ارزيابي كرد.

وي خاطر نشان كرد: آذربايجان شرقي در عرصه زيرساخت ها و همچنين در زمينه خدمات و بازرگاني داراي مزايايي است كه سرمايه گذاري در آن را توجيه مي كند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با تاكيد بر اينكه آينده ازآن گردشگري و سرمايه گذاران است از مسئولان خواست تا نگاه خود را نسبت به صنعت گردشگري تغيير دهند.

محمدي كاهش فاصله زماني تصميم گيري سرمايه گذار و اجراي طرح ها را يك ضرورت خواند و افزود: توجه ويژه به تسهيل و روان سازي فرايند مالياتي و گمركي، ارائه بسته هاي سرمايه گذاري و كارشناسي شده و برگزاري چنين همايش هايي مي تواند حضور و سرمايه گذاري سرمايه گذاران داخلي و حارجي در بخش گردشگري را محقق كند.

در همين حال نماينده مردم تبريز ، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي نيز فعاليت حوزه گردشگري در سه سال گذشته را قابل قبول ارزيابي كرد.

عليرضا منادي سفيدان گفت: با اين وجود پتانسيل هاي آذربايجان شرقي براي توسعه گردشگري بسيار بالاست و لذا امكان فعاليت بيشتر در اين حوزه به شرط اعمال مديريت اصولي و منطقي فراهم است.

عضو كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به حمايت مجلس شوراي اسلامي از توسعه صنعت گردشگري اظهار داشت: قوه مقننه با تمام وجود از گردشگري و حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي در اين عرصه حمايت مي كند و امسال نيز توجه خاصي را در تامين بودجه مورد نياز بخش گردشگري در لايحه بودجه 88 خواهد داشت.

دومين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در صنعت گردشگري كشور در روزهاي 18 و 19 آبان ماه با حضور بيش از 450 سرمايه گذار از 57 كشور جهان در برج ميلاد تهران برگزار شد.

در اين همايش بيش از دو هزار پروژه سرمايه گذاري استاني، ملي و بين المللي با ارزشي افزون بر 50 ميليارد دلار شامل مناطق نمونه گردشگري، كمپينگ ها، مجتمع هاي خدماتي، خانه هاي تاريخي و اكوتوريسم به عنوان فرصت هاي سرمايه گذاري و جاذبه هاي گردشگري مناطق مختلف ايران در دو بخش نمايشگاه تخصصي در وسعتي بالغ بر يك هزار متر مربع و نمايشگاه عمومي با حضور سازمان هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ها در زميني به وسعت يك هزار و 400 متر در فضاي بيروني برج ميلاد عرضه شد.

همچنين در بخش جنبي اين همايش انواع محصولات صنايع دستي، غذاها و لباس هاي سنتي ارائه و موسيقي اقوام، نغمه ها، نواها و نمايش هاي آئيني براي جذابيت بخشي به همايش و نيز معرفي تنوع فرهنگي و قوميتي ايران اجرا شد .
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن