تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816479929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار موشكي ايران در سا


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: ژانويه2005:

محمد فرهادبخش ايراني مقيم آمريكا از سوي اداره تحقيقات فدرال آمريكا احضار شد. دليل اين احضار متهم بودن محمد فرهادبخش به ارسال يك محموله قطعات و تجهيزات حساس به امارات متحده عربي و ارسال اين محموله به ايران از طريق يك واسطه بوده است . قطعات ارسال شده به ايران ميتواند در برنامه هاي موشكي ايران كاربرد داشته باشد . ردگيري اين محموله مشخص كرد مجموعه صنعتي شهيد همت دريافت كننده اين محموله بوده است . مجموعه صنعتي شهيد همت از ارگانهاي درگير در ساخت و توسعه قابليتهاي موشكي ايران است .(خبرگزاري اسيوشيتدپرس)



18ژانويه2005:

ايالات متحده جريمه هايي براي 8 شركت چيني به دليل كمك به ايران در برنامه موشكهاي بالستيك خود تعيين كرد .اين شركتها شامل شركت ديوار بزرگ چين و شركت صنايع شمال چين كه هردو رابطه نزديكي با ارتش چين دارند و شركت تكنولوژي هوافضاي چين از بزرگترين سازنده قطعات هواپيما در چين و شركت صادراتCATIC بودند. اين مجازاتها در گذشته بر عليه شركتهاي ديگر نيز به دليل انتقال تكنولوژي هاي حساس به ايران اعمال شده بود .( روزنامه نيورك تايمز)



25ژانويه2005:

مقامات چين اعلام كردند موشكهاي ضد كشتي JJ/TL-6B و JJ/TL10 كه در نمايشگاه هوايي چيد در نوامبر 2004 به نمايش درامدند به درخواست ايران طراحي و توليد شده اند به گفته همين مقامات اين موشكها در ايران با نامهاي موشكهاي نصر و كوثر در حال توليد هستند . نشريه جينر دفنش هم اعلام كرد موشكهاي چيني FL-8 / FL-9 در ايران در حال توليد هستند .



2فوريه2005:

دو نماينده مجلس اكراين خواستار تحقيق در مورد فروش موشكهاي كروز استيلث kh-55 كه قابليت حمل كلاهك هسته اي را دارند به ايران و چين شدند.







http://www.fas.org/nuke/guide/russia/bomber/as-15.htm

5فوريه2005:

شمخاني وزير دفاع ايران در پاسخ اخبار منتشر شده در رسانه هاي غربي در مورد تلاش ايران براي افزايش برد موشك شهاب3 به 3000 كيلومتر آنرا تكذيب كرد و جنگ رواني خواند . (تلويزيون دولتي ايران)



8 مارس2005:

پيتر پري عضو مجلس سناي آمريكا اعلام كرد دليل انفجار موشك شهاب 3 در آسمان ميتواند از تلاش ايران براي تجهيز اين موشك به كلاهك EMP داشته باشد .(مجله جينز دفنس)



10 مارس2005:

استفانردماركر از معاونين وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد اين كشور همكاري چين در انتقال تكنولوژي موشكي به ايران را غير قابل قبول و خطرناك ميداند. استفان ردماركر گفت طبق قوانين بين المللي انتقال تكنولوژي موشكي به تكنولوژيهاي با كاربرد د.وگانه ممنوع است وي از كمك چين براي دست يافتن ايران به تكنولوژي سوخت جامد براي موشكهاي خود به عنوان نمونه اي از اين همكاري ها ياد كرد .(سايت ورلد تريبون)



17 مارس2005:

اكراين اعلام كرد 18 موشك KH-55 به طور غير قانوني به ايران و چين فروخته شده اند و 6 نفر هم در اين رابطه بازداشت شده اند . املچنكو نماينده مجلس اكراين و اولگ ارلف از مقامات اكرايني متهم هستند كه با جعل سند ساختگي مقصد اين موشكها را روسيه اعلام كرده اند و با واسطه اين موشكها را به ايران و چين منتقل كرده اند .(سايت ورلد تريبون)



31 مارس2005:

ويكتور يوشنكو رييس جمهور اكراين اعلام ميكند دولت گذشته اين كشور چاشني هاي هسته به ايران فروخته است و در اين رابطه الكساندر توركينوف از مسئولان امنيتي اكراين در حال محاكمه است . (روزنامه كيف پست اكراين)



10آوريل2005:

روزنامه واشنگتن تاميز در خبري اعلام ميكند ايران براي دريافت 6 موشك KH-55 مبلغ 49.5 مليون دلار به اكراين پرداخته است و اين موشكها با كشتي و تحت عنوان جعلي لوله هاي انتقال نفت به ايران ارسال شده اند .



11آوريل2005:

حميدرضا آصفي سخنگوي دولت ايران اخبار متشر شده درباره قاچاق موشكهاي KH-55 و چاشني هاي هسته اي و انتقال آن به ايران را تكذيب ميكند .(تلويزيون دولتي ايران)



25آوريل2005:

بازسان گمرك آلمان از صدور يك محموله به مقصد ايران در تاريخ 7 آوريل كه شامل يك چرثقيل بزرگ و متعلقات مربوط به آن بوده توسط شركت ايراني ميزان به قيمت 600000 يورو سفارش داده شده است و ميتواند در صنايع موشكي ايران مورد استفاده قرار گيرد خبر دادند . اين جرثقيل توانايي حمل100 تن بار تا ارتفاع72 متري را دارد و ساخته شركت Liebherr آلمان است.(روزنامه اشپيكل)



28 آوريل2005:

رييس يك شركت آلماني كه در امر صادرات فعاليت دارد به جرم فروش غير قانوني ماشينهاي آزمايش ارتعاش كه در تست موتورهاي موشك استفاده دارد دستگير شد . اين ماشينها ساخت شركت Tira بوده اند.



30 آوريل 2005:

روزنامه اشپيگل به نقل از ماوران اداره تحقيقات فدرال آلمان اعلام كردند به يكي از مسئولان شركت Tira در رابطه به انتقال تكنولوژي هاي مورد استفاده در صنايع موشكي ايران در سال2002 مظنون هستند و اين شخص از كار خود معلق شده است .



5 مي2005:

علي شمخاني وزير دفاع ايران اعلام كرد موشكهاي شهاب3 كاملا بومي و در حال توليد انبوه هستند و 100% دفاعي است . ( خبرگزاري فرانسه)



15مي2005:

ايهور اسمچكو رييس سابق ادراه امنيت اكراين دست داشتن خود و رييس جمهور سابق اكراين را در قاچاق موشكهايkh-55 به ايران تكذيب كرد .



20مي2005:

اخباري مبني بر اقدام ايران در خريد محصولات كامپوزيتي و گرافيتي مثل CMC كه از تركيبات ويژه سراميكي است كه در كلاهك هسته اي كاربرد دارد توسط فردي به نام ..... كه از اعضاي گروهك تروريستي منافقين است منتشر ميشود . اين عضو گروهك تروريستس منافقين همچنين اخباري در مورد تلاش ايران براي ساخت كارخانه ويژه تركيبات گرافيتي و كامپوزيتي در نزديكي شهر اردكان اعلام ميكند . تركيباتي به مانند CMC داراي كاربردي دوگانه هستند به همين علت فروش و انتقال تكنولوژي آن به ديگران طبق قوانين بيل المملي ممنوع است . ( سايت گلوبال سكوريتي)

21مي2005:

سفير ايران در روسيه از تمايل تهران براي خريد سيستم موشكي اس300 از روسيه خبر داد .( مصاحبه غلامرضا شافعي با تلويزيون دولتي روسيه)



31مي2005:

ايران اعلام ميكند موشك شهاب3 مجهز شده به سوخت جامد را با موفقيت آزمايش كرده و به تكنولوژي سوخت جامد دست يافته است . وزير دفاع ايران اخبار منتشر شده مبني برتصميم ايران براي آزمايش يك موشك دو زمانه تكذيب ميكند و ميگويد سخنان او در مورد تقويت نيروي محركه موشك شهاب3 به غلط به نصب موتور دو زمانه بروي موشك شهاب3 ترجمه شده است .



31مي2005:

سخنگوي دولت آمريكا اعلام ميكند اين كشور در 9 ماه گذشته 11 محموله كه در سلاحهاي هسته اي كاربرد دارد و از كره شمالي به ايران ارسال شده بود را توقيف كرده است .



8ژوئن2005:

شمخاني وزير دفاع ايران تلاس ايران براي كاملتر كردن موشك شهاب3 را دستيابي به اصول دفاعي اين كشور ميداند و ميگويد موشك شهاب3 مجهز به سوخت جامد يك سلاح كاملا دفاعي است .(خبرگزاري روسيه)



27ژوئن2005:

آمريكا بار ديگر ايران را به تلاش براي دست يابي به سلاحهاي هسته اي و گسترش قابليتهاي تكنولوژيهايي با كاربرد دوگانه متمهم ميكند .



28 ژوئن2005:

ژاپن از اكراين در مورد فروش موشكهاي KH-55 به ايران درخواست توضيح ميكند . ژاپن از انتقال تكنولوژي اين موشكها به كره شمالي ابراز نگراني ميكند .



29ژوئن2005:

جرج بوش رييس جمهور آمريكا از توقيف داراي هاي هشت شركت از ايران و كره شمالي و سوريه در اين كش.ر به دليل همكاري با برنامه هاي اتمي و تكثير سلاحهاي كشتار جمعي دولتهاي وابسته خبر ميدهد .( فينانشيال تايمز)



4 جولاي2005:

يك روزنامه روسي خبر ميدهدشركت روسي Rosoboron export قرار دادي با ايران در زمينه ارتقا سيستمهاي موشكي زير دريايي هاي ايران منقعد كرده است .(روزنامه مسكو تايمز)



25جولاي2005:

وزير دفاع ايران اعلام ميكند اين كشور به تكنولوژي كامل سوخت جامد براي موشك دست يافته است .(تلويزيون دولتي ايران)



1آگوست2005:

نشريه كانوا دفنس چين اعلام ميكند اين كشور تكنولوژي موشكهاي سطح به دريايي HQ7 كه نمونه موشكهاي C-802مورد استفاده ارتش اين كشور است را به ايران انتقال داده و اين موشكها با نام نور در ايران در حال توليد هستند . نمونه اوليه موشكهاي C-802 به نام C-801 در ايران به نام وحدت79 توليد ميشد



موشكc801



This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 720x603 and weights 88KB.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن