تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820142570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به قلم يك شاعر معاصر خودستايي در بيان شاعران ايراني مكتوب مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به قلم يك شاعر معاصر "خودستايي در بيان شاعران ايراني" مكتوب مي شود
يك شاعر و محقق ادبي ، دو جلدي "خودستايي در بيان شاعران " را به عنوان منبعي تحقيقي و تاريخي در حوزه ادبيات ، به دست انتشار سپرد.


"رضا عبداللهي" روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا ، با اعلام اين خبر، افزود : در طول تاريخ ادبيات ايران ، شاعراني بوده اند كه اهتمام قابل توجهي در شعر داشته اند و توانسته اند حتي بعد از خود، با آنچه آفريده اند ماندگار شوند كه "حافظ" ، "سعدي" و "فردوسي" ازآن جمله هستند.
اين شاعر معاصر در ادامه تصريح كرد: اما عده اي ديگر از شاعران هم بوده اند كه علي رغم كم مايگي ادبي و كم رمقي اشعاري كه سروده اند ، خود را درجايگاهي كاذب و والاتر از شاعران سرشناسي كه امروز، دنيا آنها را به عنوان مفاخر ادبي ايران مي شناسد ، مي دانستند و اين باور اشتباه را دائما در اشعار و نوشته هاي خود تبليغ مي كردند.
وي يادآور شد: فكر اوليه تاليف اين كتاب 12سال پيش به سراغم آمد و مطالبي در اين خصوص گردآوري و روي كاغذ آوردم كه براي مدتي مفقود شده بود و سال گذشته با يافتن آن، مجددا كار را پي گرفتم.
مدير كانون هاي ادبي كتابخانه هاي شهر تهران ، يادآور شد : در دوجلدي "خودستايي دربيان شاعران" كه در دو بخش "متقدمان" و "معاصران" تقسيم شده است ، همچنين به نقد و بررسي تعدادي از اشعار اين شاعران پرداخته شده است .
به گفته عبداللهي ، "خاقاني" ، "جمال الدين اصفهاني" ، "كليم كاشاني" ، "ملك الشعراي بهار" و "ايرج ميرزا" از جمله شاعراني هستند كه در جلد اول به آنها پرداخته شده است .
دوجلدي "خودستايي در بيان شاعران" از سوي انتشارات پيوند با مقدمه مولف ، منتشر خواهد شد.
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن