تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816895760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شب گذشته در برج ميلاد مراسم افتتاحيه دومين دوره مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان مسلمان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: شب گذشته در برج ميلاد مراسم افتتاحيه دومين دوره مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان مسلمان برگزار شد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: مراسم افتتاحيه دومين دوره مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان مسلمان با حضور مقامات كشوري و لشكري و قاريان عالي رتبه بين المللي در مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، در اين مراسم حميدرضا طيبي رييس جهاد دانشگاهي با تاكيد بر اينكه قرآن متعالي ترين محور هويت، حبل المتين فرهنگ اصيل اسلامي و استوارترين ستون بناي عظيم تمدن است كه در طول قرن ها اعجاب جهانيان را برانگيخته است ، گفت: قرآن صحيفه مقدسي است كه با نام نمادين خود پاسخ پرسش هاي انسان در همه اعصار در خود نهفته است.
وي با بيان اينكه برگزاري مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان به عنوان بزرگترين رويداد قرآني دانشجويان جهان مطرح است ، خاطرنشان كرد: اين موضوع از يك سو زمينه مناسبي براي تجلي و ظهور استعدادهاي درخشان قرآني و همگرايي جوانان مومن جوامع اسلامي، تقويت گرايش جوانان به سوي آموزه هاي قرآني و اتحاد دانشگاهيان جهان اسلام است و از سوي ديگر فرصت مناسبي براي هم انديشي و تبادل افكار نخبگان جهان اسلام فراهم مي آورد.
رييس جهاد دانشگاهي با اشاره به اينكه مسايل بيساري در قران است كه مي تواند خموضوع تحقيق و مطالعه و مايه خردآموزي و سعادتمندي بشر واقع شود افزود: بنابراين از آنجا كه قرآن براي همه انسان ها براي همه زمان ها و موقعيتي است بايد ارتباط و تناسب موضوعات تحقيقاتي با روزگار كنوني مورد غفلت واقع نشود و به خواسته هاي انسان امروز پاسخ داده شود.
طيبي تصريح كرد: قرآن منشور نجات بشر در همه ادوار تاريخ است و بشر امروز كه دچار خلاء معنوي و بحران معنايي شده است بيشتر از هر زمان ديگري به محتواي حيات بخش قران نيازمند است.
وي با تاكيد بر اينكه انسان امروز از آنجايي كه دغدغه ها و مشكلات فراواني دارد كه او را متضرر كرده است ، گفت: ديدگاه قرآن در باب آنها هر چه بيشتر و عميق تر جستجو شود مي تواند راهگشاي آنها در حل مسايلشان باشد.
رييس جهاد دانشگاهي خاطرنشان كرد: آنچه امروز در درجه اول براي امت اسلام مطرح است تمسك به اسلام و عمل به كتاب آسماني آن است.
طيبي ادامه داد: امروز امت اسلامي پس از فراز و نشيب هاي بسيار در قرون متمادي با نگاهي نو به شريعت و آيين اسلام مي نگرد و دريافته است كه احكام و معارف اسلامي پيشتاز بشريت به سوي تعالي و كمال است.
وي اظهار داشت: امروز شعار احياي قرآن، ايجاد امت واحد اسلامي و اقتدار دنياي اسلام از شعاع هاي زنده در بين توده هاي مردم مسلمان است و نشان دهنده اين حقيقت است كه هويت اسلامي در دل ها زنده شده است.
طيبي با بيان اينكه امروز دشمنان اسلام سه هدف را دنبال مي كند گفت: عقب نگه داشتن كشورهاي اسلامي از لحاظ اقتصادي، علمي و بر هم زدن اتحاد و انسجام آنها از عمده ترين اهداف دشمنان اسلام محسوب مي شود.
وي در ادامه خطاب به دانشجويان گفت: شما آيندگان كشور هستيد و در توسعه و پيشرفت كشور بلندهمتي و عزم راسخ شما در حركت عظيم علمي و فرهنگي است.
رييس جهاد دانشگاهي اظهار داشت: مهمترين ثمره اينگونه نشست ها آشنايي و تبادل نظر با يكديگر است و از آنجا كه عامل و محور اين نزديكي قرآن كريم است آثار ارزشمند خود را نشان مي دهد.
طيبي در پايان سخنان خود از همكاري شهرداري تهران كه حمايت كننده برگزاري اين مسابقات بوده است، شبكه قرآن، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، وزارت علوم تحقيقات و فن آوري، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي ، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، وزارت امور خارجه و سازمان آيسسكو كه همگي سازمان فعاليت هاي قرآني دانشجويان دانشگاه را ياري كردند تقدير كرد.
به گزارش خبرنگار ايسكانيوز ، رحيم خاكي دبير دومين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم دانشجويان مسلمان با اعلام اينكه اين مسابقات اولين همايش بين المللي فرهنگي در برج ميلاد است ، گفت: در اين دوره از مسابقات بيش از يكصد كشور در اين زمينه با دبيرخانه برگزاري مسابقات مكاتبه كردند.
وي خاطرنشان كرد: حدود 38 كشور نمايندگان خود را براي حضور در اين مسابقات معرفي كردند، اين در حالي است كه در اولين دوره از مسابقات تنها 28 كشور موفق به شركت در اين همايش شده اند.
خاكي تصريح كرد: در بخش داوري از چهار كشور مصر، سوريه، فيليپين و لبنان دعوت كرديم كه مسابقات را مورد داوري قرار دهند.
به گزارش خبرنگار ايسكانيوز اولين دوره مسابقات فروردين 85 با حضور شركت كنندگان داخلي و خارجي برگزار شد كه در آن 12 نهاد داخلي مشاركت كردند.
اين گزارش حاكي است ابوالعينين شعيشع بزگرتنين استاد قرآني در اين همايش شركت كرد و با صوت زيباي خود محفل مركز همايش هاي برج ميلاد را نوراني كرد.
بنابر اين گزارش شركت كنندگان دومين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم عبارتند از: محمد حسن موحدي از ايران، سيد محمد حنيفي از ايران، محمد بابا محي الدين، نفيس احمد از هندوستان، حسن جان نوري، محمد التوحيدي از افغانستان، حسين فواد از لبنان، دنبور وجان از مالي، اسماء غلو از قزاقستان، جنيد بن ادروف از اندونزي، محمد موسي از قرقيزستان، حسين الحلو از عراق، محمد آيت الحسن اولي از مراكش، شفيق عزيز از مالزي، يوسف دوماند از تركيه، الحسن ابوبكر از غنا، عمار عبيدي از دانمارك، محمد حميد عبدالله از بنگلادش، محمد عبدالرزاق از سودان ، عبدالله كامرا از ساحل عاج، عبان الدين حكيم از انگليس، كمال محداف از آذربايجان، صادق محمود علي نظام از يمن، مختار الشهب از ليبي، حنيز تزار از اتريش، بيحان مصطفي اف از بلغارستان، سليمان باجدار از سروستان./01/146/120
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن