تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820073576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛شانزدهمين دوره هفته كتاب امروز در مشهد افتتاح مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛شانزدهمين دوره هفته كتاب امروز در مشهد افتتاح مي شود
؛ حسين زاده- شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران در مشهد با نشست هم انديشي مولفان، نويسندگان، ناشران و مديران فرهنگي با موضوع تشكيل سراي اهل قلم امروز افتتاح مي شود.

دبير ستاد هفته كتاب مشهد با بيان اين خبر افزود: متناسب با اين هفته (٢١ تا ٢٩ آبان) برنامه هاي متنوعي تدارك ديده شده است كه علاوه بر اين مركزي به منظور برگزاري جلسه هاي نقد و بررسي با رويكرد آموزش و مشاوره و تقويت محتواي كتاب ها تاسيس مي شود.محمدكاظم دبيري افزود: تاسيس اين مركز از آن رو ضرورت يافته است كه تاليف در مشهد به عنوان سومين مركز نشر كتاب كشور با وجود فعاليت ٤٠٠ ناشر ضعف دارد از جمله دلايل پايين بودن سرانه مطالعه محسوب مي شود.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد از برگزاري دهمين دوره نمايشگاه كتاب با شركت ٨٠٠ ناشر از سراسر كشور و عرضه ٥٠ هزار عنوان كتاب با همكاري نهادهاي فرهنگي توسط معاونت فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در مشهد خبر داد و گفت: در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه كه ٢٣ دي ماه برگزار مي شود، كتاب برتر سال ٨٦ معرفي و از پديدآورندگان آن تقدير مي شود.

از ديگر برنامه هاي اين نمايشگاه تشكيل كارگاه نقد و بررسي، با حضور مولفان در نمايشگاه بين المللي مشهد است.دبيري تاسيس كتابخانه دفاع مقدس را در خيابان كوهسنگي مشهد و تقويت كتابخانه دفاع مقدس در مجتمع امام رضا(ع) را از ديگر برنامه هاي اين هفته ذكر كرد.وي تجليل از كتابداران نمونه، خيران كتابخانه ساز، جشن كتاب مشهد، نمايشگاه هاي تازه هاي كتاب در ٢٠ كتابخانه، نمايشگاه زنجيره اي در مساجد، بازديد رئيس انجمن از كتابخانه هاي عمومي مشهد و برگزاري مسابقه هر شب يك سوال با همكاري صدا و سيماي استان را از ديگر برنامه هاي اين مناسبت دانست.

دبيري با بيان اين كه ديگر نهادهاي فرهنگي در اجراي اين برنامه ها همكاري دارند، به اقدامات ابتكاري در اين زمينه اشاره كرد و افتتاح بخش كتاب كودك در تعدادي از كتابخانه هاي عمومي، تاسيس كتابخانه هاي قفسه باز در مساجد و... را از برنامه هاي ديگر برشمرد.وي با بيان اين كه اين برنامه ها با هدف ايجاد فضاي مناسب و افزايش انگيزه براي مطالعه عمومي انجام مي شود، افزود: تقويت فرهنگ كتابخواني مسئله اي ملي است و نيازمند همكاري سازمان ها به ويژه نهادها و سازمان هاي فرهنگي است.

دبير ستاد هفته كتاب مشهد با بيان اين كه استانداري خراسان رضوي با پرداخت ٥٠ ميليون تومان در برگزاري اين برنامه ها مشاركت كرده است، تاكيد كرد: ديگر نهادها و سازمان ها به ويژه مراكز فرهنگي با تأسي از اين حركت استانداري نقش سازنده و مشاركت جدي تري در اين عرصه داشته باشند.
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن