تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813248001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم ويژه اي با عنوان شبي با محك تشريح مي شود مسئوليت اجتماعي بزرگان در برابر كودكان سرطاني ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: در مراسم ويژه اي با عنوان شبي با محك تشريح مي شود مسئوليت اجتماعي بزرگان در برابر كودكان سرطاني ايران
گروه اجتماعي- پژمان موسوي: «هيچ كودك مبتلا به سرطان به دليل فقر جان خود را از دست نخواهد داد» اين جمله به نوعي جان كلا م همان كساني است كه تنها با اكسير عشق و نوع دوستي، سرمايه خود را مي گذارند تا موسسه اي پا بگيرد و كودكان به زندگي دوباره وبا كيفيتي متفاوت اميدوار گردند.
موسسه خيريه حمايت از كودكان مبتلا به سرطان محك روز گذشته ميزبان همان هايي بود كه گرد هم آمده بودند تا از «مسئوليت اجتماعي» بزرگان صنعت و تجارت ايران بگويند: مسئوليتي كه «به حق» به گردنآنها گذاشته شده است، مسئوليتي كه به سياست راهبردي موسسه در جذب مشاركت هاي مردمي تبديل شده است. اگر امروز همگان با نام «محك» آشنايند اين امر بي شك مرهون آناني است كه 10 سال پيش سنگ بناي اين موسسه را در نقطه مرتفعي از تهران بنا نهادند و ساختماني 18 هزار متر مربعي را با هزينه به نسبت اندك 6 ميليارد تومان تجهيز نمودند; 6 ميليارد توماني كه فاصله اش تا مبلغ واقعي ساخت و تجهيز يك چنين بيمارستان مجهزي را بي شك ملاط عشق پر كرده است.
دبير كنفدراسيون صنعت ايران در اين نشست ضمن اظهار خوشوقتي از سابقه ديرينه مسئوليت اجتماعي در فرهنگ ايراني، مسئوليت هاي اجتماعي كسب و كارها را كه از شركت ها مي خواهد به صورت كاملا داوطلبانه به امور خيريه بپردازند، بحثي جديد در ايران مي داند و مي افزايد: ترويج مسئوليت هاي اجتماعي از طريق توسعه امر صنعت يكي از شرايط اصلي عضويت كشورها در WTO است.
در ادامه عضو هيات امنا» موسسه خيريه محك با بيان اين كه كمك به محك از جمله مواردي است كه وزارت دارايي در آن معافيت مالياتي اعلام كرده است، گفت: با توجه به مسووليت اجتماعي بخش خصوصي و صنايع، از مديران صنايع مستقيما انتظار كمك به محك را داريم.
مهندس پور فلاح گفت: مطالعه اجتماعي در كشورهاي صنعتي پيشرفته نشان داده كه صاحبان صنايع آنها عليرغم برنامه ريزي هاي متمركز، پوشش هاي لازم را در همه زمينه از جمله بهداشتي و درماني ارايه مي دهند. به اين ترتيبNGO ها نقش زيادي در انجام بخشي از مسووليت هاي دولتي در سطح جامعه برعهده دارند.
وي ادامه داد: در گذشته در موسسه محك نيز واحدهاي اقتصادي متعددي به صورت متفرق و جدا جدا در زمينه برآوردن نيازها اقدام كرده اند. اما تصميم بر اين است كه موسسه محك به صورت برنامه ريزي شده با صنايع و واحدهاي اقتصادي در ارتباط باشد. اين در حالي است كه حضور مديران صنايع و كمك هاي مردمي آنها، هرگز به دليل تبليغ برند خود نيست.
به گفته وي، محك علاوه بر آن كه در جهت كاهش آمار مرگ و مير كودكان سرطاني اقدام مي كند، با انجام روانشناسي و روانكاوي، در حفظ انسجام خانواده ها تلاش مي كند. در اين زمينه درصدد هستيم پل ارتباطي ميان محك و صنايع برقرار كنيم و مطمئنا مديران صنايع با رغبت تمام در اين فراخوان شركت مي كنند.
پورفلاح افزود: محك بايد تكثير شده و در سراسر كشور داير شود كه اين امر هزينه زيادي را به دنبال دارد. به اين منظور و با توجه به مسووليت اجتماعي بخش خصوصي و صنايع، از مديران صنايع مستقيما انتظار كمك به محك را داريم.
در ادامه دكتر كرباسي زاده، رييس هيات مديره موسسه محك با اشاره به اهداف محك در تعقيب مسووليت هاي اجتماعي صنايع گفت: در سال جاري حدود 15 هزار و 200 عضو جديد براي محك ثبت شد كه در نظر داريم در 3 سال آينده به 100 هزار عضو برسيم. يكي از اهداف محك آن است كه با درخواست از مديران صنايع بتواند كاركنان صنايع را به عضويت محك درآورد تا مديران آن صنعت بتوانند قسمتي از حقوق كاركنان را به حساب محك واريز كنند.
كرباسي زاده گفت: امروزه مسووليت هاي اجتماعي صنايع هدفمند شده است. اميدواريم در ايران نيز از سودي كه عايد صاحبان صنايع مي شود قسمتي براي كارهاي درماني محك هزينه شود. در اين زمينه جمعه شب، برنامه "شبي با محك" به منظور آشنايي با فعاليت هاي محك، با حضور نمايندگان انجمن مديران صنايع و كنفدراسيون صنعت و جلب مشاركت آنها در كمك به محك برگزار مي شود.
واقعيت اينجاست كه عشق، شفافيت و اعتمادسازي از جمله مواردي است كه تنها در صورت حمايت هاي مداوم بزرگان صنعت از فعاليت هاي داوطلبانه حاصل مي شود ضمن اينكه حفاظت از انسجام خانواده ها و عبور كودكان از موقعيت هاي بحراني نيز در ذيل اين اقدام مي گنجد.
امروزه و در كشورهاي پيشرفته گزارش هاي سالانه مسووليت هاي اجتماعي همزمان با بيلان هاي مالي ساليانه ارائه مي شود و موسسات خيريه از طريق اين درآمدها مي توانند برنامه ريزي درازمدت تري را نسبت به فعاليت هاي در دست اقدام خود صورت دهند و اين در حالي است كه صنعتگران ايراني مي روند تا در نشست شبي با محك كه در آينده اي نزديك از سوي مديريت اين موسسه برگزار خواهد شد، يك چنين آمادگي اي را براي مديراني كه از همه چيز خود گذشته اند تا كودكاني را به جامعه تحويل دهند كه نه تنها به زندگي كه به كيفيت زندگي بينديشند، ايجاد كنند.
لازم به يادآوري است موسسه خيريه حمايت از كودكان مبتلا به سرطان محك به عنوان موسسه اي غيرانتفاعي، خيريه و غيرسياسي در سال 1370 فعاليت هاي خود را آغاز كرده است و هم اكنون با در اختيار داشتن يكي از مجهز ترين بيمارستان هاي ايران، هزينه هاي درمان، اسكان والدين بيماران، اياب و ذهاب و ساير هزينه هاي مرتبط با كودكان سرطاني را بر عهده دارد.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن