تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816363324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لايحه تأمين كسري واردات بنزين در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: لايحه تأمين كسري واردات بنزين در راه است
انرژي- گروه اقتصادي:
وزير نفت از تنظيم لايحه تامين بودجه واردات بنزين براي ارائه به مجلس و درخواست كويت براي خريد گاز از ايران خبر داد.

غلامحسين نوذري، در حاشيه مراسم افتتاح ششمين نمايشگاه ايران پلاست در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران در جمع خبرنگاران بالاخره به ابهامات درباره وضعيت بودجه واردات بنزين پاسخ داد.

در حالي كه به گفته برخي نمايندگان مجلس، بودجه 5/3ميليارد دلاري واردات بنزين در نيمه نخست امسال به پايان رسيده و از آن زمان تاكنون دولت برخلاف قانون بودجه، از محل منابع داخلي شركت ملي نفت اقدام به واردات بنزين مي‌كند، ديروز نوذري نيز اين موضوع را تاييد كرد و درخصوص سرنوشت لايحه واردات بنزين گفت: ارزيابي‌ها درباره ميزان مصرف و واردات در حال انجام است تا ميزان نياز تا پايان سال مشخص شود و يك بار لايحه به مجلس ارائه دهيم.

نوذري درباره بودجه مورد نياز واردات بنزين اظهارنظر نكرد، اما محمدرضا نعمت‌زاده، معاون پيشين وي، يك ماه پيش گفته بود: اگر قيمت‌هاي جهاني بنزين براساس قيمت‌هاي 3ماهه ابتداي سال بود، نزديك به 8 ميليارد دلار بودجه ارزي براي تامين بنزين و نفت گاز نياز داشتيم؛

اما با توجه به كاهش قيمت‌هاي كنوني، به حدود 6 ميليارد دلار بودجه ارزي براي تامين بنزين و گازوئيل نيازمنديم.

وزير نفت درخصوص قيمت بنزين آزاد در خليج فارس نيز اظهار داشت: براساس آخرين بررسي‌هاي صورت گرفته، قيمت فوب خليج‌فارس براي هر تن بنزين بالاي 450 دلار است و بحث‌هاي صورت گرفته درخصوص پايين‌تر بودن قيمت خليج فارس از قيمت تعيين شده براي بنزين آزاد در ايران صحت ندارد و در حال حاضر قيمت‌‏هاي خليج‌فارس كاهشي نداشته و هم‌اكنون بنزين را هر تن 450 دلار مي‌‏خريم.

وزير نفت با بيان اينكه هيچ نگراني براي تامين سوخت نيروگاه‌ها در فصل زمستان وجود ندارد، اضافه كرد: اقدامات لازم براي تامين سوخت مايع از سوي شركت پالايش و پخش فراورده‌هاي نفتي انجام شده و با حمايت و صرفه‌جويي مردم در زمينه تامين سوخت زمستاني مشكلي نخواهيم داشت.

وي ابراز نگراني‌هاي وزير نيرو را به بحث افزايش بيش از حد مصرف مربوط دانست، نه تامين سوخت نيروگاه‌ها.

قرارداد كرسنت

نوذري در بخش ديگري از سخنانش درخصوص آخرين وضعيت قرارداد كرسنت، اظهارات چندي پيش سيف‌الله جشن‌ساز، مديرعامل شركت ملي نفت مبني بر اينكه قرارداد كرسنت، معلق شده را به‌طور تلويحي رد كرد و گفت: تا زماني كه قيمت عادلانه در اين قرارداد لحاظ نشود گازي به امارات صادر نخواهيم كرد؛

ضمن اينكه خط لوله سيري به عسلويه از پيشرفت بسيار مناسبي برخوردار است و در حال حاضر 150 كيلومتر از اين خط لوله اجرايي شده كه درصورت به توافق نرسيدن با امارات اين گاز در داخل كشور مصرف مي‌شود.

قيمت پايه نفت در بودجه 88

نوذري درخصوص قيمت پايه نفت در بودجه سال آينده، خاطرنشان ساخت: اين مسئله توسط معاونت برنامه‌ريزي وزارت نفت در حال بررسي است و بايد قيمتي براي نفت در بودجه در نظر گرفته شود كه رسيدن به آن نزديك باشد و بتواند رشد و توسعه را براي كشور به همراه آورد.

به گفته وي، ايران كمترين تاثير را از تحولات اقتصادي دنيا داشته و درصورت كاهش هزينه‌هاي غيرضروري مي‌توانيم سال پرباري را در پيش رو داشته باشيم.

واردات گاز ايران از تركمنستان

نوذري قيمت‌هاي اعلام شده درخصوص گاز تركمنستان را غيرواقعي دانست و افزود: در حال حاضر مذاكره براي قيمت عادلانه در جريان است، ضمن اينكه هنوز هيچ قيمتي قطعي نشده و مذاكرات با تركمنستان ادامه دارد.

وزير نفت محور اصلي مذاكرات هفته جاري با كويت را بحث صادرات گاز عنوان كرد و گفت: در حاشيه اجلاس اخير اوپك مذاكراتي با وزير انرژي كويت درخصوص صادرات گاز به اين كشور صورت گرفت و كويت تقاضاي خريد گاز از ايران را دارد كه مقدمات آن فراهم شده است.

نوذري همچنين از فراهم شدن زمينه‌هاي انتقال گاز به پاكستان خبر داد و افزود: درصورت پيوستن هند، قرارداد خط لوله صلح را سه جانبه امضا خواهيم كرد.

احتمال برگزاري نشست اضطراري اوپك

نوذري در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهري درباره تاثير تصميمات اوپك بر قيمت نفت، با اشاره به اينكه تصميم اوپك مبني بر كاهش 5/1 ميليون بشكه‌اي سقف توليد در بازار نفت تاثير مثبتي داشته است، توضيح داد: اگر اوپك اين تصميم را اتخاذ نمي‌كرد روند كاهشي قيمت نفت بيش از اين ميزان بود؛

اما درصورت ادامه كاهش نفت احتمال برگزاري نشست اضطراري قبل از اجلاس بعدي عادي اوپك در الجزاير وجود دارد.

وي تاكيد كرد: ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضا به همكاري توليد‌كنندگان اوپكي و غيراوپكي نياز دارد و در اين زمينه روسيه نيز براي همكاري با اوپك در جهت مديريت بازار نفت اعلام آمادگي كرده است.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن