تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815464576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از سياست


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه از سياست
ديدار انتخاباتي آبادگران جوان با ائمه جماعات و نامزدهاي احتمالي
گروه سياسي: سخنگوي جمعيت آبادگران جوان از ديدار اعضاي اين تشكل با ائمه جماعات خبر داد. حسن بيادي در گفت وگو با "ايلنا"، اظهار داشت: از مدتي قبل ديدارهاي خود را با ائمه جماعات، مسوولان دولتي و غيردولتي كشور آغاز كرده ايم كه به نتايج خوبي هم رسيده ايم البته اين نشست ها كماكان ادامه خواهد داشت.وي درباره محورهاي مورد بحث اين نشست ها، اظهار داشت: در اين نشست ها به بررسي راهكارهاي ورود به انتخابات، مصاديق انتخاباتي و تبليغات در زمان انتخابات پرداخته شد و در نتيجه اين نشست ها به نكات مثبت زيادي رسيديم كه مي تواند در تصميم گيري هاي آتي ما موثر باشد.وي در پايان تصريح كرد: با برخي از افراد كه قصد كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري دهم را دارند و يا اين ظرفيت را در آنها احساس كرديم هم، ديدارهايي انجام شد.بيادي از بيان اسامي افرادي كه اعضاي آبادگران جوان با آنها ملاقات داشته است، خودداري كرد.
همايش ملي "سي سال انقلاب اسلامي" برگزار مي شود
گروه سياسي: همايش ملي "سي سال انقلاب اسلامي; دستاوردها، آسيب ها و فرصت ها" اول و دوم دي ماه 1387 در دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي شود. ده سال پيش نيز در دانشگاه صنعتي شريف، همايشي با عنوان آسيب شناسي يك انقلاب برگزار شد كه اين همايش مورد تاييد و توجه بسياري از صاحب نظران قرار گرفت و برگزاري مداوم آن توسط بسياري از بزرگان از جمله مقام معظم رهبري در آن برهه مورد تاكيد قرار گرفت. امسال نيز به مناسبت ورود به دهه چهارم پيروزي انقلاب اسلامي برگزاري اين همايش مورد توجه دانشگاه صنعتي شريف قرار گرفته است.
دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلا مي:خاتمي كانديداي حزبي ماست
گروه سياسي: دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: اشخاصي كه قصد كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري دهم را دارند، بايد هرچه زودتر اعلام كانديداتوري كرده و برنامه هاي خود را ارائه دهندتا مردم آنان را بهتر بشناسند. محمد سلامتي در گفت وگو با "ايلنا"، ضمن تاكيد بر ضرورت معرفي هرچه سريع تر كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري، افزود: افرادي كه وابسته به دولت نيستند و از امكانات دولتي كمتري برخوردارند، بايد هر چه سريع تر اعلام كانديداتوري كنند و برنامه هايشان را ارائه دهند، با مردم ارتباط برقرار كنند تا مردم هم آنان را بشناسند. اين افراد بايد برنامه هاي خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند.وي با اشاره به مدت باقي مانده تا برگزاري انتخابات رياست جمهوري، ادامه داد: چند ماه بيشتر تا انتخابات فرصت نداريم كه زمان زيادي نيست. سلامتي همچنين در خصوص عملكرد احزاب در زمينه معرفي كانديدا، تصريح كرد: در حال حاضر احزاب به وظيفه خود عمل مي كنند و همه احزاب دنبال آن هستند كه كانديداي مشترك يا كانديداي اختصاصي خود را مطرح كنند. احزاب در اين زمينه كوتاهي و كم كاري نكرده اند.سلامتي در پايان با بيان اين كه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي از كانديداتوري سيد محمد خاتمي حمايت مي كند، توضيح داد: كانديداي حزبي ما خاتمي است اما در عين حال، عضوي از جبهه اصلاحات هستيم و همه تشكل ها و احزاب اصلاح طلب با يكديگر در مورد انتخابات همكاري خواهند كرد.
بررسي زمينه هاي افزايش بودجه وزارت دفاع
گروه سياسي: صبح ديروز در حاشيه بازديد جمعي از اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي از دستاوردهاي صنايع هواپيماسازي وزارت دفاع در اصفهان; زمينه هاي افزايش بودجه وزارت دفاع بررسي شد. جواد كريمي قدوسي; عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي كه در جريان اين بازديد حضور داشت در گفت وگو با "ايلنا"، گفت: اين بازديدها در راستاي انجام وظايف نظارتي كميسيون امنيت ملي بود كه از نزديك در جريان موفقيت هاي حاصل شده در اين زمينه قرار گرفتيم.وي از توفيق دانشمندان جوان و با درايت ايراني در ساخت هواپيماي 52 نفره ايران 140 سخن گفت و افزود: در حال حاضر 13 فروند از اين هواپيماها توليد شده كه شش تاي آن در حال سرويس دهي به هموطنان عزيز است و مابقي در مراحل پاياني خود به سر مي برند.اين عضو كميسيون امنيت ملي همچنين از خودكفايي در توليد بالگردهاي مورد نياز نيروهاي مسلح و نيروهاي نظامي و انتظامي خبر داد و افزود: دستاوردهاي ايران بويژه ورودمان به باشگاه هاي جهاني در عرصه توليد صنايع هوايي افتخار بزرگي بود كه گوياي شكست تحريم هاي غربي ها به شمار مي رود.كريمي با اشاره به حضور معاونان وزير دفاع در اين بازديد ادامه داد: در حاشيه اين بازديد از بودجه دفاعي كشور بويژه در زمينه صنايع هوايي، ارزيابي هاي داشتيم و قرار بر اين شد كه مجلس و دولت با توجه خاصي آن را مورد بررسي قرار دهند تا حمايت لازم از صنعت هوايي كشور انجام شود.
حاجي بابايي: با هر نوع تحقيق و و تفحصي موافقم
گروه سياسي: يك عضو هيات رئيسه مجلس با اشاره به طرح تحقيق و تفحص از حساب ذخيره ارزي كه توسط برخي از نمايندگان مطرح شده است، گفت: "با هر نوع تحقيق و تفحصي موافقم و اين عمل را مثبت مي دانم". حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با آفتاب در عين حال گفت: "هيچ طرح تحقيق و تفحصي تاكنون تحويل هيات رئيسه نشده است و تحقيق و تفحص از حساب ذخيره ارزي فعلا در حد حرف و گفته ها است". حاجي بابايي گفت: "اينكه طرحي ارائه شده باشد و براي بررسي بيشتر به كميسيون مربوطه ارجاع داده شده باشد تا به صحن مجلس بيايد هنوز اين پروسه طي نشده است اما در كل تحقيق و تفحص از هر جا كه باشد را قبول دارم". حاجي بابايي با طرح اين سوال كه چه كسي مي تواند بگويد كه بررسي و تحقيق و كار بدي است؟ در پاسخ به اين سوال كه آيا ابهاماتي در حساب ذخيره ارزي وجود دارد كه نمايندگان به فكر تحقيق و تفحص از آن افتاده اند پاسخ داد: "من بررسي نكردم كه آيا ابهاماتي وجود دارد يا خير اما ممكن است چند نماينده به اين جمع بندي برسند كه ابهام وجود دارد".
جامعه اسلامي مهندسين: اوباما امكان ايجاد تغيير اساسي ندارد
گروه سياسي: جلسه شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين با موضوع بررسي انتخاب باراك اوباما به عنوان رئيس جمهور آمريكا به رياست محمدرضا باهنر برگزار شد. در جلسه اخير شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين تاكيد شد: رئيس جمهور جديد آمريكا در چارچوب سياست هاي راهبردي مصوب اين كشور عمل مي كند; لذا نمي توان تغيير اساسي در سياست هاي اجرايي از سوي اوباما متصور شد و اين علي رغم آن چيزي است كه مردم و راي دهندگان به دنبال آن بوده و هستند اما رئيس جمهور جديد آمريكا نه اراده و نه امكان تغيير اساسي را دارد.در اين جلسه همچنين بر رصد و پيگيري واقع بينانه سياست ها و مواضع ايالات متحده تاكيد و تصريح شد كه نبايد فرموش كنيم طبق گفته رهبر معظم انقلاب "مسائل ما با آمريكا به يك يا چند موضوع خلاصه نمي شود"، بلكه اختلافات بسيار ريشه اي تر از آن است كه با تغييرات اندك آن هم از نوع فعلي در تاكتيك ها اتفاق مهمي روي دهد.
يوسف نژاد: بودجه 88 با نفت 45 دلاري بسته شود
گروه سياسي: مخبر كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: تعيين قيمت نفت 45 دلاري مي تواند واقع بيني در تنظيم بودجه را محقق كند. علي اصغر يوسف نژاد در گفتگو با مهر، با بيان اينكه در تنظيم بودجه بايد به واقعيات اقتصادي توجه شود اظهارداشت: بهترين حالت براي تنظيم بودجه سال آينده در نظر گرفتن قيمت نفت 45 دلاري است و تعيين اين قيمت موجب مي شود كمتر دچار كسري بودجه و انحراف از عملكرد باشيم.يوسف نژاد تاكيد كرد: آنچه در تنظيم بودجه تاثيرگذار است توجه دولت به نتايج درآمدهاي كسري قطعي و نزديك به واقعيت براي تامين هزينه هاي جاري و عمراني است.مخبر كميسيون صنايع و معادن مجلس يادآور شد: بخش عمده اي از بودجه كشور با درآمدهاي نفتي در ارتباط است و كمترين تغيير در قيمت نفت مي تواند كل بودجه را تحت تاثير قرار دهد بنابراين انتظار ما از دولت اين است كه در تنظيم بودجه با واقع بيني و واقعگرايي پيش رود.
ابتكار:خاتمي و كروبي باهم رقابت نمي كنند
گروه سياسي: يك عضو بنياد باران گفت: بالاخره اصلاح طلبان به اجماع مي رسند و بستگي دارد نظر آقاي خاتمي براي حضور چه باشد و يقين دارم كه بين خاتمي و كروبي هيچ رقابتي اتفاق نخواهد افتاد. معصومه ابتكار در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد: بسياري از اصولگرايان معتدل و بسياري از اقشار مردم كه حتي گرايش سياسي ندارد نسبت به كانددياتوري آقاي خاتمي بسيار اميدوارند ولي هنوز آمدن ايشان مشخص نيست و اين بستگي به تصميم شخصي شان دارد و تا جايي كه مي دانم شخصا رغبتي براي آمدن ندارند. عضو اصلاح طلب شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: آقاي خاتمي در حال سبك و سنگين كردن و سنجيدن شرايط كار كردن در آينده است كه چقدر مي توان به ايجاد تحولات اميدوار بود; بنابراين براي گرفتن تصميم نهايي بايد به او فرصت لازم را داد. وي افزود: خاتمي كماكان يكي از شخصيت هاي بسيار اميدبخش و يكي از افرادي است كه مي تواند كشور را از مشكلات، بن بست ها و معضلات كنوني خارج كند و براي همين هم نه اصلاح طلب ها بلكه بسياري از اصولگرايان معتدل و بسياري از اقشار مردم كه حتي گرايش سياسي ندارد هم نسبت به آمدن ايشان بسيار اميدوارند. معاون رييس جمهور در دولت گذشته معتقد است: اگر خاتمي در صحنه حاضر شود، حتما هزينه هاي سنگيني خواهد داشت و حتما جريانات تخريب، تهديد و مسائل ديگر به وجود مي آيد و مخالفان در انبارهاي خود موادي را براي تخريب و تهديد آماده دارند.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن