تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816586185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قشقاوي: پاسخ نامه سولانا داده خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: قشقاوي: پاسخ نامه سولانا داده خواهد شد
گروه سياسي: سخنگوي وزارت امور خارجه با ابراز بي اطلاعي از هرگونه خبري در مورد دور جديد تحريم ها عليه كشورمان گفت: مسئولان عالي امنيت ملي پاسخ نامه خاوير سولانا را خواهند داد. حسن قشقاوي ديروز در نشست خبري هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد دور جديد تحريم ها عليه ايران و اين كه آيا ايران رويكرد مثبت خود به تحولات جهاني را ادامه مي دهد يا خير؟ گفت: از موضوع تحريم هاي جديد اطلاعي ندارم، اما تحريم هاي قبلي امريكا اقدامي يكجانبه بود كه خارج از چارچوب قواعد، قطعنامه ها و معيارهاي مشخص بين المللي صورت گرفت. وي با اشاره به اظهارات كارشناسان كه اقدامات امريكا را تضعيف خود توصيف كرده اند افزود: نهايت تحريم هاي امريكا به اين منجر مي شود كه دلار پول جهاني نيست و نمي توان به آن اعتماد كرد. قشقاوي با اشاره به تحريم هاي امريكا عليه ايران پس از حوادث قفقاز كه به منظور اعلام اتحاد در ميان اعضاي 1+5 صورت گرفت، گفت: امريكايي ها سه هفته پس از اعلام اين تحريم ها، مجازات هايي برضد شركت هاي چيني، اماراتي و كره جنوبي اعمال كردند كه نمايشي غلط، نشانه اي از آشفتگي در سياست هاي امريكا و تغيير در رويكرد مردم اين كشور به سياست هاي مسئولان امريكايي بود. وي افزود: تحريم ها در راهبرد جمهوري اسلامي ايران تاثيري ندارد.
پاسخ نامه سولانا داده خواهد شد
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري در مورد نامه سولانا بر طرح فريز در برابر فريز و ديدار وي با نمايندگان پارلمان ايران (توقف غني سازي اورانيوم در مقابل توقف تحريم ها)گفت: اين مذاكرات با نمايندگان پارلمان ايران صورت گرفت كه در مقابل آن ارسال نامه سولانا را داشتيم. وي گفت: ما مذاكره با سولانا به نمايندگي از 1+5 را راه حل مناسبي مي دانستيم كه خود سولانا نيز به دستاوردهاي مناسب مذاكرات باقري و كوپر، معاونان جليلي و سولانا تاكيد كرده است. سخنگوي وزارت امور خارجه توجه به رويكرد مذاكرات را در موضوع هسته اي اقدام راهبردي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد و افزود: مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نامه اي درباره موضوع هسته اي براي سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ارسال كرده است كه پاسخ آن پس از بررسي، از طريق اين نهاد يا وزارت امور خارجه داده خواهد شد.
سفارت خانه ها تحت نظارت دقيق قرار دارند
قشقاوي در پاسخ به سوالي در خصوص ديدار سران احزاب با مقامات سفارتخانه هاي خارجي در ايران و ارتباط آن با انتخابات آتي رياست جمهوري، گفت: من اين مساله را در هيچ كجا نديده ام و براي موضع گيري دقيق تر بايد منبع موثق و دقيقي داشته باشيم. او ادامه داد: سفارتخانه ها در دو حوزه دولتي و غيردولتي ارتباطاتي دارند كه امري مرسوم است; اما مهم اين است كه امنيت و منافع ملي و حافظت و صيانت از آن و استقلال كشور در اولويت قرار گيرد و هيچ يك از كشورها دخالت در انتخابات را نمي پذيرند و سفارت خانه ها تحت نظارت دقيق قرار دارند.
آيا اوباما با ايران مذاكره مي كند؟
قشقاوي در پاسخ به سوال ديگري در مورد مذاكرات احتمالي اوباما با دولت فعلي يا دولت آتي گفت: همان گونه كه در مورد آمريكا گفته شده نبايد انتظار تغييرات كلان و راهبردي در سياست خارجي آمريكا داشت كه اين مساله در مورد سياست هاي راهبردي و كلان ايران نيز صادق است. او افزود: موقعيت ژئوپولوتيك، مواضع راهبردي در چارچوب قانون اساسي و به ويژه رهنمودهاي امام (ره) و وصيت نامه ايشان كه براي الان است و اصول مصرح در قانون اساسي و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و برنامه چشم انداز در توسعه مبناي عمل است و اگر چه شخصيت رييس جمهور موثر است در سطوح كلان فراتر از دولت ها ترسيم مي شود و ادامه مي يابد.
دفاع از نامه احمدي نژاد به اوباما
قشقاوي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره نامه احمدي نژاد به رئيس جمهور منتخب امريكا، گفت: اين نامه بازتاب بسيار گسترده اي در جهان و رسانه هاي خبري امريكا داشت. وي گفت: اين نامه بيانگر مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در خصوص انتخابات امريكا بود. قشقاوي همچنين با اشاره به بسته پيشنهادي ايران به گروه 1+5 كه در آن به مسائل مهم بين المللي و منطقه اي اشاره شده است، اين نامه را نمونه ديگري از تبيين مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران دانست. وي افزود: در اين نامه اعلام كرديم اگر اراده جدي براي ايجاد تغيير و تحول اساسي در سازوكارها و مناسبات ناعادلانه منطقه اي و جهاني وجود داشته باشد، جمهوري اسلامي ايران براي كمك به اين تغيير و تحولات و مساعدت در جهت استقرار مناسبات عادلانه در سطوح منطقه اي و جهاني آمادگي دارد. سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات اوباما در باره موضوع هسته اي ايران گفت: نمي دانيم منظور وي از عبارت "گسترش سلاح هسته اي" چيست. قشقاوي با ابراز اميدواري در اين خصوص كه مفروضات غلط امريكا تغيير يابد گفت: ايران هيچ گونه سلاح هسته اي ندارد و هيچ كشوري نيز اين ادعا را مطرح نكرده است. سخنگوي وزارت خارجه، ايران را از پيشتازان خلع سلاح هسته اي و عاري شدن جهان و خاورميانه از سلاح هاي كشتار جمعي اعلام كرد و افزود: در دكترين دفاعي ما سلاح هسته اي جايگاهي ندارد. وي گفت: نبايد شتابزده عمل كرد و بايد اجازه داد اوباما مستقر شود، آنگاه ببينيم آيا شعار وي مبني بر "تغيير" محقق مي شود يا خير. سفر متكي به كره جنوبي ،شمالي و ميانمار
قشقاوي همچنين از سفر منوچهر متكي به مالزي به منظور شركت در هفتمين كميسيون مشترك همكاري هاي دو كشور خبر داد و افزود: در اين اجلاس درباره همكاري هاي وسيع دوجانبه گفتگو خواهد شد. وي همچنين از سفر وزير امور خارجه به كره شمالي، كره جنوبي و ميانمار خبر داد و گفت: در اين سفرها نيز درباره حوزه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي گفتگو خواهد شد. اجلاس دو روزه همكاري هاي مشترك ايران و مالزي از ديروز به مدت دو روز در كوالالامپور پايتخت اين كشور در حال برگزاري است.
شكست "آناپوليس"
قشقاوي در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره اجلاس شرم الشيخ و اظهارات سولانا كه در آنجا گفته است ايران به اين اجلاس حساسيت نداشته باشد، گفت: اين اجلاس در ادامه 19 دور سفرهاي بي حاصل كاندوليزا رايس وزير امور خارجه امريكا به خاورميانه برگزار و ثابت شد كه تلاش هاي امريكا براي حل و فصل موضوع خاورميانه به جايي نرسيده است. سخنگوي وزارت امور خارجه اجلاس شرم الشيخ را اعلام شكست ابتكار امريكا در اجلاس آناپليس دانست و نشانه آن را درخواست از رژيم صهيونيستي براي توقف شهرك سازي بيان كرد.
درخواست رسمي از آمريكا دريافت نكرده ايم
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به خبرنگاري كه گفت مجله نيوزويك اعلام كرده است دفتر حفاظت از منافع امريكا در ايران تا دو ماه مانده به پايان زمامداري بوش افتتاح خواهد شد، گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچ درخواستي در زمينه تاسيس دفتر حفاظت منافع امريكا در تهران دريافت نكرده است. وي افزود: موضوع افتتاح دفتر حفاظت منافع امريكا در ايران را ابتدا روزنامه واشنگتن تايمز، سپس واشنگتن پست و اخيرا هم نيوزويك مطرح كرده است و احتمالا در روزهاي آينده نيز ساير روزنامه هاي امريكايي اين موضوع را مطرح خواهند كرد.
سفر قاليباف به ژاپن
سخنگوي وزارت خارجه همچنين در پاسخ به سوال ديگري در خصوص گزارش سفر محمدباقر قاليباف شهردار تهران به ژاپن گفت كه بنا بوده است جزييات اين سفر را براي وزارتخارجه فرستاده شود. وي افزود: اميدواريم كه طي هفته آينده اين جزييات را دريافت كنيم و يا اين كه سخنگوي شهرداري تهران در خصوص آن توضيح دهد.
مذاكرات ايران و كويت
قشقاوي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص مذاكرات ايران و كويت نيز گفت: ما همواره با طرف كويتي در خصوص موضوعات مورد علاقه مشترك مذاكره داريم.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن