تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816281658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بالا بودن سهم هزينه مسكن و مواد خوراكي، كاهش سهم هزينه هاي ورزشي نتايج يك تحقيق نشان داد:


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: بالا بودن سهم هزينه مسكن و مواد خوراكي، كاهش سهم هزينه هاي ورزشي نتايج يك تحقيق نشان داد:
بالا بودن سهم هزينه هايي همچون مسكن و خوراكي ها در سبد هزينه هاي خانوار، پايين بودن ميزان متوسط درآمد سالانه خانوار نسبت به هزينه ها، بالا بودن ميزان تورم در كشور و عدم مشاركت درصد قابل توجه مردم در فعاليتهاي ورزشي نسبت به ساير كشورهاي پيشرفته، از جمله دلايل پايين بودن سهم هزينه هاي ورزشي از كل هزينه هاي خانوار است.
به گزارش ايسنا، فريبا عسگريان و افشار جعفري وضعيت اقتصادي هزينه هاي ورزشي خانوار ايراني را مورد بررسي قرار دادند. دراين تحقيق آمده است: ورزش و تفريحات سالم در كشورهاي توسعه يافته به عنوان يك صنعت مهم وعاملي اثرگذار در رشد اقتصاد ملي بسيار مورد توجه است و يكي از بزرگترين ودرآمدزاترين صنايع در قرن بيست و يك، به شمار مي رود.
امروزه به دلايل مختلفي همچون افزايش اوقات فراغت، گرايش شديد به تندرستي، رايج شدن شركت در فعاليتهاي ورزشي، افزايش درآمد خانوار، شيوع ورزش حرفه اي، افزايش آگاهي مردم از بهداشت و سلامتي و كوتاه شدن زمان كار در بيشتر كشورهاي توسعه يافته، ورزش اهميت بيشتري پيدا كرده است.
مشاركت بيش از 60 درصد مردم در فعاليتهاي ورزشي و اختصاص يافتن بيش از 90 درصد GDP ورزش به هزينه هاي ورزشي در برخي از كشورهاي پيشرفته، موجب رشد چشمگير اين صنعت شده است; تا جايي كه سرانه هزينه ورزشي برخي از كشورهاي پيشرفته بيش از 100 تا 300 دلار است.
از آنجا كه ميزان هزينه هاي ورزشي خانوار با ميزان رواج ورزش در هر كشوري متناسب است و هر شركت كننده يك خريدار محسوب مي شود، بنابراين ميزان هزينه هاي ورزشي خانوار به طور مستقيم به مشاركت مردم در ورزش ارتباط دارد.
افزايش درآمد، كاهش بيكاري و ارتقا» سهم تجارت، از جمله مهمترين سياست هاي اقتصادي هر كشور، به شمار مي آيند. اين امر يكي از اهداف برنامه توسعه اي ايران نيز محسوب مي شود كه نشان دهنده اهميت شناخت ظرفيتهاي موجود در بخش هاي مختلف اقتصادي از جمله صنعت ورزش است.
درآمد اقتصادي هر كشور به صورت مستقيم به ميزان توليد و تقاضا وابسته است. در نتيجه، بررسي و شناخت اثرات هر يك از اجزاي تقاضاي نهايي (مصرف خانوارها، دولت، سرمايه گذاري و صادرات) بخش هاي مختلف اقتصادي كشور در نشان دادن نقش و اهميت آن بخش در اقتصاد كل كشور بسيار راهگشاست.
نتايج اين تحقيق نشان دهنده سهم ناچيز هزينه هاي ورزشي از كل هزينه هاي خانوار ايراني است كه به طور معناداري كمتر از كشورهاي پيشرفته است.
سهم ناچيز مشاركت ورزشي افراد بالاي 6 سال ايران (7 درصد) را مي توان به عنوان عامل اصلي كاهش هزينه هاي ورزشي خانواده هاي ايراني به شمار آورد. زيرا هزينه هاي ورزشي خانوار و ميزان مشاركت ورزشي تا حد زيادي به هم وابسته هستند. در تاييد اين مطلب مي توان به مقايسه هزينه هاي ورزشي نسبت به كل هزينه هاي خانوار اسكاتلندي (75 درصد)، انگليسي (2 درصد)، كانادايي (46 درصد)، نروژي (24 ) و ايراني (17 درصد) و سهم مشاركت ورزشي آنها اشاره داشت.
بر اساس مطالعات انجام شده دركشورهايي كه دارايي ميانگين درآمد بالاتي هستند، به علت رفاه بيشتر، گرايش مردم به ورزش و تفريحات سالم نيز بيشتر و در نتيجه هزينه هاي ورزشي خانوار هم بيشتر است. به طور مثال، سرانه هزينه هاي ورزشي هر خانوار كانادايي با 78 درصد جمعيت فعال حدود 528 دلار ، حدود 100 برابر سرانه ورزشي خانوار ايراني است.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن