تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816933566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرها


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: خبرها
چهره هاى‌ ماندگار معرفى شدند

هفتمين همايش چهره‌هاى ماندگار در مركز همايش‌هاى بين‌المللى سازمان صدا و سيما، با تجليل از 18چهره برگزيده در رشته‌هاى مختلف فرهنگي، ادبي، علمى و هنرى برگزار شد. اسامى برگزيدگان هفتمين همايش چهره‌هاى ماندگار كه در مركز همايش‌هاى بين‌المللى سازمان صدا و سيما معرفى و تجليل شدند، به شرح زير است: 1- كمال پور تراب در رشته موسيقى از فرهنگستان هنر 2- شمس شريعت تربقان در رشته پزشكى دانشگاه علوم پزشكى تهران 3- عباس شيبانى در رشته پزشكى از دانشگاه علوم پزشكى تهران 4- داوود رشيدى در رشته بازيگرى از فرهنگستان هنر 5- نصر‌الله افجه‌اى در رشته خوشنويسى از فرهنگستان هنر 6- حسن انورى در رشته ادبيات فارسى از دانشگاه تهران 7- محمد ادريسى در رشته شيمى از دانشگاه صنعتى امير كبير 8- منصور طاهرى اناركى در رشته شيمى از دانشگاه شيراز 9- شكوه نوابى نژاد در رشته روان شناسى و مشاوره از دانشگاه تربيت معلم 10- على اكبر صادقى در رشته هنرهاى تجسمى از فرهنگستان هنر 11- ارسلان قهرمانى در رشته مهندسى عمران ژئو تكنيك از دانشگاه شيراز 12- محمد گليار در رشته معمارى سنتى از فرهنگستان 13- غلامعلى حداد عادل در رشته فلسفه از دانشگاه تهران 14- ناصر سيم فروش در رشته پزشكى از دانشگاه علوم پزشكى تهران 15- محمد جعفر ملكوتى در رشته كشاورزى و خاك‌شناسى از دانشگاه تربيت مدرس 16- مرحوم قيصر امين‌پور در رشته ادبيات فارسى از فرهنگستان هنر 17- سيد مهدى شجاعى در رشته ادبيات فارسي18- محمد مهدى شيخ جبارى در رشته فيزيك از پژوهشگاه دانش‌هاى بنيادى

خسرو تسليمى‌ درگذشت

خسرو تسليمى تهيه‌كننده‌ و مدير توليد پيشكسوت سينماى ايران در 83 سالگى درگذشت. تسليمى 19 آبان ماه براثر سكته قلبى در بيمارستان امام خمينى كرج از دنيا رفت. زنده‌ياد تسليمى متولد 1304 در رشت بود كه فعاليت سينمايى خود را با مديريت توليد فيلم «مهتاب خونين» در سال1334 آغاز كرده بود. از جمله فعاليت‌هاى تئاترى او مى‌توان از نمايش‌هاي«نفرين خنياگر»، «بى‌نوايان»، «عروسى فيگارو»،‌ «قضاوت دنيا و جزاى روزگار » و... نام برد. او كه از موسسان استاديوى درام گيلان بود، فعاليت سينمايى خود را با فيلم «مهتاب خونين» آغاز كرد و پس از آن مديريت توليد آثار ديگرى همچون «خورشيد مى‌درخشد»، «نردبان ترقي»، «چشم به راه»، «روزنه اميد»، «انگشت نما»، «حسرت»، پرنده كوچك خوشبختي»، «عبور از غبار»، «زمان از دست رفته»، «گذرگاه»، «بى‌همتا»، «الهه‌ زيگورات» و... را در كارنامه كارى خود به ثبت رساند. پيكر اين سينماگر امروز 21 آبان از مقابل خانه سينما تشييع مى‌شود.

پاپارازى ‌‌‌ احساس پشيمانى نمى‌كند

فارس- «ران گللا»، عكاس پاپارازى جنجالى و مشهور هاليوود گفت: با چند دهه سابقه كاري، به هيچ وجه احساس ندامت و پشيمانى نمى‌كنم. «ران گللا» كه بارها با ايجاد مزاحمت كه براى مشاهير مايه دردسر خود و اطرافيان شده است، در سن 77 سالگى پس از چند دهه عكاسى گفت: به هيچ وجه از اين كار احساس ندامت و پشمانى نمى‌كنم‌. «گللا» كه يكى از جنجال‌برانگيز‌ترين پاپارازى‌هاى هاليوود محسوب مى‌شود، در سال 1973 به خاطر ايجاد مزاحمت براى «مارلون براندو»، 5 عدد از دندان‌هايش شكسته شده است و در سال 1971 نيز به خاطر گرفتن چند عكس جنجال‌برانگيز از «ژاكلين كندى اوناسيس»، همسر «جان اف كندي»، رئيس جمهور آمريكا، تحت پيگرد قانونى قرار گرفت. با تمامى اين‌ها «ران گللا» در سن 77 سالگى با بيش از نيم قرن سابقه عكاسي، همچنان در اين عرصه فعال‌تر از پيش به كار خود ادامه مى‌دهد . گللا، اخيرا نيز يك كتاب تحت عنوان «هيچ عكسي» منتشر كرده كه در آن تصاوير جالبى از چهره‌هاى مشهورى چون «ميك جاگر»، خواننده گروه رولينگ استونز، «شان پن» و «اليزابت تيلور» چاپ شده است.

زندگى آتاتورك جنجال آفريد

فارس- نمايش فيلم «پدر ترك‌ها» با موضوع زندگى خصوصى «مصطفى كمال آتاتورك»، در تركيه با استقبال فراوان و در عين حال انتقادهاى فراوانى روبه‌رو شده است. به تصوير كشيدن زندگى خصوصى «مصطفى كمال آتاتورك» در كنار خصوصيات منفى او همچون ميخوارگى و عدم تعادل رواني، در فيلم مستند «پدر ترك‌ها» كه اخيرا در تركيه به نمايش درآمده است، باعث شده تا سير عظيمى از انتقادها متوجه سازندگان اين فيلم شود. اين فيلم اواخر ماه گذشته همزمان با‌ هشتاد و پنجمين سال تاسيس جمهورى تركيه به نمايش درآمده و با استقبال فراوان مردم روبه‌رو شده است.

‌كلكته،‌‌ ميزبان ‌سينماى مستقل ايران‌

چهاردهمين جشنواره بين‌المللى فيلم «كلكته»‌ هند با برگزارى بخش ويژه سينماى ايران از ديروز (دهم نوامبر) آغاز خواهد شد. برگزاركنندگان جشنواره‌ فيلم كلكته‌ ‌ فيلم از ‌ كشور جهان را براى نمايش در اين رويداد سينمايى انتخاب كردند. فيلم «سيماى زنى در دوردست» ساخته‌ «على مصفا»، فيلم «سه زن»، ساخته «منيژه حكمت»، فيلم «رامي» اولين ساخته‌ بلند «بابك شيرين‌صفت» به‌همراه فيلم «بيدارشو آرزو» ساخته‌ «كيانوش عياري» چهار فيلمى هستند كه در بخش مستقل‌هاى ايران در جشنواره‌ كلكته به‌روى پرده خواهند رفت. امسال فيلم‌هايى از فرانسه، آلمان، ايتاليا، مكزيك، نروژ، يونان، سوئد، ‌كره‌جنوبي، اروگوئه و اسلواكى در جشنواره حاضر خواهند بود. همچنين در بخش سينماى مستند جشنواره، علاوه‌بر حضور آثارى از لبنان،‌ فرانسه و افغانستان قرار است به مناسبت هشتادمين سال‌روز تولد «ارنستو چه‌گوارا»، رهبر انقلابى آرژانتين مستند ويژه‌اى نمايش داده خواهد شد.

معرفى داوران جشنواره شوق نياز‌‌

9 كارشناس و هنرمند براى داورى سه رشته عكاسي، خوشنويسى و گرافيك دومين جشنواره تجسمى شوق نياز انتخاب شدند. در بخش عكاسى مجتبى آقايي، سعيد صادقى و محمود عبدالحسيني، در بخش گرافيك مسعود نجابت، امرالله فرهادى وفرزاد اديبى و در بخش خوشنويسى صداقت جباري، على شيرازى و نصرالله افجه‌اى داورى آثار دومين دوره جشنواره تجسمى شوق نياز را به عهده خواهند داشت. در اين جشنواره آثارى كه به نحوى نمايشگر جلوه‌هاى مختلف نيايش، عبادت، نماز و ارتباط با خالق هستى‌بخش هستند، مورد داورى قرار مى‌گيرند. محدوديتى در تعداد و نوع آ‌ثار و‌جود ندارد و هر فرد مى‌تواند با رعايت مقررات حداكثر در دو رشته شركت كند.

2 1سالن تئاتر در تهران ‌

به گفته مدير عامل شركت توسعه فضاهاى فرهنگى شهردارى تهران، 12 سالن تئاتر تا ارديبهشت سال آينده در تهران ساخته مى‌شود. اكبر تشكر‌ى‌نيا گفت: اين 12 سالن تا پايان ارديبهشت سال آينده ساخته و آماده بهره‌بردارى مى‌شود. البته ساخت سالن بزرگ تئاتر شهر نيز در دست كار است ولى هنوز مشخص نيست در چه زمانى به اتمام مى‌رسد.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن