تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816191902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کیمیایی: "جرم" نزدیکترین فیلم به دنیای من است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: <table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td style="background-image: url(/images/news/headercontent.gif); background-position: center top; background-repeat: repeat-x;" width="100%"><table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td align="center"><table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td align="center"><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td valign="top">

</td> <td width="3" nowrap="nowrap">
</td> <td valign="top" width="1" height="100%" nowrap="nowrap"><table width="1" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" height="100%"> <tbody><tr> <td width="1" bgcolor="#bbbbbb" height="50%" nowrap="nowrap">
</td> </tr> <tr> <td width="1" bgcolor="#ffffff" height="50%" nowrap="nowrap">
</td> </tr> </tbody></table></td> <td width="3" nowrap="nowrap">
</td> </tr> <tr> <td colspan="4" height="3">
</td> </tr> <tr> <td colspan="2" align="center"><table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="50%" bgcolor="#bbbbbb" height="1">
</td> <td width="50%" bgcolor="#ffffff" height="1">
</td> </tr> </tbody></table></td> <td colspan="2" align="center">
</td> </tr> </tbody></table></td> </tr> </tbody></table></td> </tr> <tr height="10"> <td>
</td> </tr> <tr> <td align="center"><table width="300" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td class="panelpic" width="1" nowrap="nowrap">
</td> <td width="10" nowrap="nowrap">
</td> <td class="abstractnews" style="" width="100%">کارگردان فیلم سینمایی"جرم" با اشاره به اینکه بعد از سالها توانسته فیلم مورد علاقه اش را بسازد، ابراز امیدواری کرد برای ساختن دو فیلم دیگر در همین حال و هوا فرصت داشته باشد.</td> </tr> <tr height="6"> <td colspan="3"><table width="300" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr height="7"> <td rowspan="2" width="50">

</td> <td width="100" nowrap="nowrap">
</td> <td width="100%">
</td> </tr> <tr height="1"> <td class="panelpic" width="100" nowrap="nowrap">
</td> <td width="100%">
</td> </tr> </tbody></table></td> </tr> </tbody></table></td> </tr> </tbody></table></td> </tr> <tr> <td height="10">
</td> </tr> <tr height="10"> <td>
</td> </tr> <tr> <td align="center"><table style="" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="20" nowrap="nowrap">
</td> <td width="1" bgcolor="#e1e1e1" nowrap="nowrap">
</td> <td width="10" nowrap="nowrap">
</td> <td class="news_body" style="background-color: rgb(253, 253, 253); vertical-align: top;" width="100%"> کارگردان فیلم سینمایی"جرم" با اشاره به اینکه بعد از سالها توانسته فیلم مورد علاقه اش را بسازد، ابراز امیدواری کرد برای ساختن دو فیلم دیگر در همین حال و هوا فرصت داشته باشد.
به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه ای فیلم سینمایی "جرم" دوشنبه ۲۵ بهمن بعد از نمایش فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد. در این نشست که با مدیریت نیما حسنی نسب برپا شد، مسعود کیمیایی کارگردان فیلم، ایرج رامین فر طراح صحنه، اسحاق خانزادی صدابردار و صداگذار، تینا پاکروان مجری طرح و مدیر تولید و پولاد کیمیایی ، داریوش ارجمند و حامد بهداد بازیگران "جرم" حضور داشتند.

در ابتدای این نشست کیمیایی درباره بیست و هشتمین فیلمش گفت: "جرم" در این ۳۰ سال گذشته نزدیک ترین فیلم به به دوران فیلمسازی ام بوده است. ابتدا فیلمنوشت این فیلم رد شد و به من گفتند که قصه "جرم" باید قبل از انقلاب اتفاق بیفتد. من هم فیلم را به قبل از انقلاب منتقل کردم و آن را ساختم.

وی ادامه داد: بعد از آن دوران ساخت فیلم های سیاه وسفید، "جرم" نزدیک ترین فیلم به آن دوران من است. این فیلم به انسان، خانواده، هستی انسانی نه به میزان دانایی بلکه به میزان انسانیتش نزدیک است و نگاه ویژه دارد. یک آدم را که به تنهایی از حاشیه آمده و انسان امروز است را به نمایش می گذارد. من در این فیلم با این انسان کار دارم.

کارگردان "حکم" گفت: اثر هنری توسط یک جراح، یک شاعر خوب، و یک فیلمساز در یک رحم پر از پیچیدگی های هستی شکل می گیرد. همه چیز باید آماده باشد تا آن اثر هنری به درستی به وجود بیاید. ما سال های بسیاری است که در یک رحم ناسالم زندگی می کنیم. چطور می توان توقع داشت که بتوان یک زندگی طبیعی در این رحم را تجربه کرد.

داریوش ارجمند بازیگر نقش "رافت" گفت: "قیصر" نگاه من را به زندگی تغییر داد. کیمیایی جایگاه آدم ها و شناخت ما آدم ها از زندگی را به ما نشان داد. بارها گفته ام اگر می خواهید با انسان هایی آشنا شوید که شناختشان دارد دیر می شود رمان "جسدهای شیشه ای" را بخوانید.

وی افزود: همراه کیمیایی بودن همراه شدن با تاریخ است. همراه با استاد کیمیایی شدن یعنی وارد شدن به تاریخ سینمای ایران. من در طول سال های فعالیتم با تنها کارگردانی که قرارداد سفید امضا کردم کیمیایی بوده است. کیمیایی بیشترین تفکر و شناخت را از آدم های کف جامعه و آدم های رفیق به نمایش می گذارد.

ایرج رامین فر درباره تجربه همکاری با کیمیایی بعد از فیلم سینمایی "سرب" گفت: اسم کیمیایی برای من یادآور گذشته بسیار دوری در سینما است. مرور خاطرات گذشته با دیدن فیلم های او برایم زنده می شود. این زندگی پشت صحنه، رفاقت و دوستی در آثار کیمیایی به چشم می خورد.

اسحاق خانزادی در این نشست عنوان کرد: من تا به حال ۱۰۱۰ فیلم کار کرده ام تا فیلم، خوب یاد بگیرم و این ۱۰ فیلم کیمیایی را خوب کار کنم.

تینا پاکروان مدیر تولید "جرم" بعد از تشکر از عوامل و بازیگران گفت: خوشحالم که برای کسی کار کردم که برای دیدن یکی از فیلم هایش "گوزن ها" وارد سینما شدم.

پولاد کیمیایی درباره تجربه همکاری با پدرش گفت: خوشحالم که بعد از سال ها ما هم به جشنواره پیوستیم. بعد از سال ها دوباره کنار پدرم کار کردم و با سینمایش همراه شدم. اما کوچکتر از آن هستم که درباره فیلم صحبت کنم.

کیمیایی در ادامه این جلسه درباره اینکه آیا فیلم در اکران عمومی کوتاهتر می شود یا نه گفت: کم شدن از فیلم و کوتاه شدن آن دو موضوع کاملا متفاوت است. تا این لحظه کسی به من نگفته که باید صحنه ای از فیلم را کم کنم. نسخه دوبله شده فیلم برای نیمی از اکران در نظر گرفته شده است.

کارگردان "مرسدس" ادامه داد: به دلیل اینکه صداهایی که خانزادی گرفته بسیار خوب است از این نسخه در جشنواره استفاده شد. نسخه دوبله فیلم برای خودش یک دوره و تجربه جذاب است. فارسی گویی دوبلورها بسیاراهمیت دارد. من برای حس قدیمی که نسبت به دوبله دارم دوست داشتم فیلم را دوبله کنم. اما کار بازیگران نیز بسیار خوب بود و خیلی خوب دیالوگ ها را گفتند.

کیمیایی درباره این سوال که شخصیت رضای "جرم" از کدام گذشته می آید گفت: اگر کمی به اطرافمان نگاه کنیم و اگر مثل من کمی قدیمی تر باشیم این شخصیت را می بینیم. به یک پسر لات و جولومبر پول می دهند که آدمی را بکشد. اما بعد متوجه می شود کسی را که قرار است بکشد آدم درست تری است از کسی که به او پیشنهاد داده. بنابراین شخص خلافکار را می کشد.

وی افزود: این فیلم اول و دوم من نیست. خط اصلی فکر من در همه کارهایم مشخص است. منتقد یا مخاطبی کار را دوست دارد به دیدن آن می آید و بعد باهم درباره آن صحبت می کنیم. اما اگر کسی از دیدن فیلم من ناراحت و عصبانی می شود و می آید آن را می بیند من را اذیت می کند. من از عصبانیت او ناراحت می شوم.

ایرج رامین فر درباره دیده شدن ماشین ها و بعضی از امکانات امروزی در فیلم توضیح داد: ابتدا سوال من این است که چرا به خود فیلم و مفهوم آن توجه نمی کنید. کیمیایی فیلم هایش را با زحمت می سازد. ساخت فیلم تاریخی در کشور ما مشکلات زیادی دارد که در کشورهای دیگر وجود ندارد. چیزی که مهم است این است که تهران قدیم بازسازی شود. در فیلم "سرب " هم همین اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: اگر ما امکانات در اختیار داشتیم کاری می کردیم که ماشین ها و کولرها در فیلم دیده نشوند. بنابراین قرار شد زاویه ها و و تصویرهایی از محله های مشخص که در ذهن کیمیایی بود در فیلم مهم جلوه کند. فکر سیاه و سفید شدن فیلم به دلیل این بود که گذشته خود کیمیایی را یادآور کند و اینکه تهران قدیم بهتر بازسازی شود. بنابراین برای بیشتر واقع گرا شدن، فیلم سیاه سفید گرفته شد.

کیمیایی در ادامه صحبت های رامین فر گفت: فیلم حقیقت را به یاد می آورد. دکور ما را از حقیقت دور می کند. من در معماری غیر استاندارد فیلم نمی سازم. تهران قدیم را در خود تهران و بدون دکور بازسازی می کنم. من در وجب به وجب این شهر زندگی کرده ام. از میدان شوش گرفته تا اولین سراشیبی کوههای شمیران. اینجا شهرم است. در این شهر عاشق شدم، فیلم ساختم، برای فیلم هایم بازجویی شدم، رانندگی یاد گرفتم، کتاب نوشتم، دوست پیدا کردم. بنابراین به هیچ وجه در دکور فیلم نمی سازم. در دکور رفتن ذهن آدم را دکوری می کند و آدم را از اثرش دور می کند.

وی ادامه داد: رامین فر این مسئله را می دانست و می داند. او همه چیز را از خود تهران در می آورد. در "سرب" تهران سال های ۲۰ را با همه حجمش بدون دکور ساختم. در دکورها ما اصلا شهری که روشن است را نمی بینیم. زندگی در این دکورها جریان ندارد.

حامد بهداد درباره تجربه همکاری با کیمیایی گفت: باید هم به بازیگری علاقمند باشید و هم سینمایتان را با آثار کیمیایی آغاز کرده باشید تا ببینید که کار کردن با او چه لذتی دارد. درک لذت زندگی دقیقا قابل مقایسه با حضور در فیلم های کیمیایی است. خدا شاهد است که از ته قلبم این را می گویم.

پولاد کیمیایی درباره نوع بازی اش در این فیلم گفت: در "جرم" از فرم فاصله گرفتم. تفاوت بازی ام در این فیلم با دیگر نقش ها این بود که تلاش کردم کنترل شده تر بازی کنم. در این فیلم فرصت به دوش کشیدن کاراکتر نهایی کیمیایی را به دست آوردم. تصمیم گرفتم در این فیلم با ابزارهای دیگری کار کنم. گاهی حرفی را به زبان نیاوردن خیلی بهتر از سخن گفتن است. من در این فیلم به این نوع بازی رسیدم.

وی ادامه داد: "جرم" درباره سوءاستفاده از فقر است. این آدم رضا سرچشمه است که معلوم است از یک جای زلال می آید. او سخت بیان می شود و در عکس العمل هایش است که می فهمیم چه می گوید. رضا از تنهایی و بی مخاطبی با خودش سخن می گوید. او برای عدالت اجتماعی کشته می شود تا برای نسل آینده دنیای پاکیزه تری بسازد. باید این فیلم را با صداقت دید.

کیمیایی در ادامه نشست درباره نوع دیالوگ هایی که شخصیت هایش به زبان می آورند گفت: موضوع مهمی به نام فارسی حرف زدن وجود دارد. قرار نیست اگر کسی فارسی را طور دیگری غیر از ما حرف می زند غیرمعمول و غیرواقعی باشد. ببینید طبقات مختلف مردم چگونه صحبت می کنند.

وی درباره جایگزین کردن ارجمند به جای عزت الله انتظامی گفت: آقای انتظامی برایش سخت بود گفتن دیالوگ ها. من با تاسف از حضور پیدا نکردن انتظامی به دنبال ارجمند رفتم که بسیار خوب نقش را اجرا کرد.

ارجمند درباره نوع دیالوگ نویسی کیمیایی گفت: همه هنر کیمیایی کشف آدم های فرودست است. آنها به زبان سعدی حرف نمی زنند اما گاهی شیرین تر از او سخن به میان می آورند. مگر آدم های فقیر نمی توانند ادیب باشند. بازهم می گویم رمان "جسدهای شیشه ای" را بخوانید چون ادبیات گمشده در کوچه و بازار ما را زنده کرده است.

کیمیایی درباره موسیقی فیلم گفت: جای کارن همایونفر در اینجا خالی است. بعد از سال ها این اولین موسیقی است که با تکنیک موسیقی برای سینما ساخته شده است. جای عکس که در فیلم عوض می شود باید تمپو و ارکستراسیون هم عوض شود اما ملودی تغییر نکند. کارن این کار را انجام داد.

خانزادی درباره صدای فیلم گفت: من همه تلاش خود را کردم تا صدای فیلم بسیار خوب از کار در بیاید. اما نمی دانم چرا درباره صدابرداری فیلم از من سوال نمی شود اما درباره موسیقی فیلم که کار من نیست از من سوال می کنند.

در پایان نشست نیما حسنی نسب از اعضای گروه فیلم "جرم" خواست تا هرکدام درباره همکاری با کیمیایی یک جمله بگویند. تینا پاکروان گفت: کیمیایی برای من معنی سینماست. بسیار خوشحالم که جزء مجرمین بودم. ارجمند گفت: در گود مقدس سینمای ایران مسعود کیمیایی شیر خداست.

پولاد کیمیایی گفت: با این فیلم دوست دارم یک بار دیگر مردم به مفهوم رفاقت فکر کنند. مسعود کیمیایی در پایان نشست گفت: از خدا می خواهم عمر ساختن دو فیلم دیگر مثل "جرم" را به من بدهد.
</td></tr></tbody></table></td></tr></tbody></table>






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 424]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن