تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816365267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تنظيم لايحه تامين بودجه واردات بنزين


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تنظيم لايحه تامين بودجه واردات بنزين
وزير نفت با بيان اينكه هيچ نگراني براي تامين سوخت نيروگاهها در فصل زمستان وجود ندارد، اضافه كرد: اقدامات لازم براي تامين سوخت مايع از سوي شركت پالايش و پخش فراورده هاي نفتي انجام شده و با حمايت و صرفه جويي مردم در زمينه تامين سوخت زمستاني مشكلي نخواهيم داشت.
وزير نفت جمهوري اسلامي ايران از درخواست كويت براي خريد روزانه 500 ميليارد فوت مكعب گاز از كشورمان، تنظيم لايحه تامين بودجه واردات بنزين براي ارائه به مجلس، احتمال برگزاري نشست اضطراري اوپك و فراهم شدن زمينه هاي انتقال گاز ايران به پاكستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسين نوذري امروز در حاشيه مراسم افتتاح ششمين نمايشگاه ايران پلاست در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران در جمع خبرنگاران در خصوص قيمت بنزين آزاد در خليج فارس اظهار داشت: بر اساس آخرين بررسي هاي صورت گرفته، قيمت فوب خليج فارس براي هر تن بنزين بالاي 450 دلار است و بحثهاي صورت گرفته در خصوص پايين ترين بودن قيمت خليج فارس از قيمت تعيين شده براي بنزين آزاد در ايران صحت ندارد.

بودجه واردات بنزين

وي در خصوص سرنوشت لايحه واردات بنزين توضيح داد : ارزيابي ها درباره ميزان مصرف و واردات در حال انجام است تا ميزان نياز تا پايان سال مشخص شود و يك بار لايحه به مجلس ارائه دهيم.

وزير نفت با بيان اينكه هيچ نگراني براي تامين سوخت نيروگاهها در فصل زمستان وجود ندارد، اضافه كرد: اقدامات لازم براي تامين سوخت مايع از سوي شركت پالايش و پخش فراورده هاي نفتي انجام شده و با حمايت و صرفه جويي مردم در زمينه تامين سوخت زمستاني مشكلي نخواهيم داشت.

احتمال برگزاري نشست اضطراري اوپك

نوذري با اشاره به اينكه تصميم اوپك مبني بر كاهش 1.5 ميليون بشكه اي سقف توليد در بازار نفت تاثير مثبتي داشته است، توضيح داد: اگر اوپك اين تصميم را اتخاذ نمي كرد روند كاهشي قيمت نفت بيش از اين ميزان بود اما در صورت ادامه كاهش نفت احتمال برگزاري نشست اضطراري وجود دارد.

وي تاكيد كرد: ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضا به همكاري توليد كنندگان اوپيكي و غيراوپكي نياز دارد و در اين زمينه روسيه نيز براي همكاري با اوپك در جهت مديريت بازار نفت اعلام آمادگي كرده است.

وزير نفت خاطرنشان كرد: در صورتي كه توليد كنندگان غير اصولي با سازمان اوپك همراهي نكند شرايط جهاني بازار نفت در حالت بحراني و متلاطم باقي مي ماند.

قرارداد كرسنت

نوذري در بخش ديگري از سخنانش در خصوص آخرين وضعيت قرارداد كرسنت توضيح داد: تا زماني كه قيمت عادلانه در اين قرارداد لحاظ نشود گازي به امارات صادر نخواهيم كرد، ضمن اينكه خط لوله سيري به عسلويه از پيشرفت بسيار مناسبي برخوردار است و در حال حاضر 150 كيلومتر از اين خط لوله اجرايي شده كه در صورت به توافق نرسيدن با امارات اين گاز در داخل كشور مصرف شود.

قيمت پايه نفت در بودجه 88

وي در ادامه با بيان اينكه قيمت پايه نفت در بودجه 87 توسط معاونت برنامه ريزي وزارت نفت در حال بررسي است تصريح كرد: بايد قيمتي براي نفت در بودجه در نظر گرفته شود كه رسيدن به آن نزديك باشد و بتواند رشد و توسعه را براي كشور به همراه آورد.

به گفته وي ايران كمترين تاثير را از تحولات اقتصادي دنيا داشته و در صورت كاهش هزينه هاي غيرضروري مي توانيم سال پرباري را در پيش رو داشته باشيم.

واردات گاز ايران از تركمنستان

نوذري قيمتهاي اعلام شده در خصوص گاز تركمنستان را غير واقعي دانست و افزود: در حال حاضر مذاكره براي قيمت عادلانه در جريان است، ضمن اينكه هنوز هيچ قيمتي قطعي نشده و مذاكرات با تركمنستان ادامه دارد.

اقدامات انجام شده براي گازرساني در زمستان

وي همچنين اقدامات انجام شده براي گازرساني در فصل زمستان امسال را مطلوب ارزيابي كرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ريزيهاي صورت گرفته اقداماتي در رابطه با تقويت شبكه ملي گازرساني انجام شده و با توجه به اقدامات انجام شده پيش بيني مي شود زمستان آساني پيش رو داشته باشيم.

نشست گازي ايران ، قطر و روسيه در دوحه

وزير نفت درباره نشست چهارشنبه هفته جاري گازي ايران ، قطر و روسيه نيز يادآور شد: كميته عالي فني قرار است مصوبات اجلاس تهران را دنبال كند و مذاكرات در مورد بحث هايي كه در اجلاس اول نهايي شده است را ادامه دهد.

صادرات گاز به كويت

وزير نفت محور اصلي مذاكرات هفته جاري با كويت را بحث صادرات گاز عنوان كرد و گفت: در حاشيه اجلاس اخير اوپك مذاكراتي با وزير انرژي كويت در خصوص صادرات گاز به اين كشور صورت گرفت و كويت تقاضاي خريد 500 ميليارد فوت مكعب گاز در روز از ايران را دارد كه مقدمات اين فراهم شده است.

فراهم شدن زمينه هاي انتقال گاز به پاكستان
نوذري از فراهم شدن زمينه هاي انتقال گاز به پاكستان خبر داد و افزود: در صورت پيوستن هند قرارداد خط لوله صلح را سه جانبه امضا خواهيم كرد.

وي خاطرنشان كرد: درحال حاضر فعاليتهاي بسيار خوبي در بخش پتروشيمي انجام شده و با برنامه ريزيهاي صورت گرفته در سال جاري 12 واحد ديگر پتروشيمي به بهره برداري مي رسد.

وزير نفت با اشاره به اين كه توليد 28 ميليون تن محصول پتروشيمي در سال تاكنون محقق شده است، اضافه كرد: اميدواريم بر اساس برنامه ر يزي در سند چشم انداز به توليد 70 ميليون تن محصول پتروشيمي در سال دست پيدا كنيم.

وي با بيان اينكه قيمت محصولات و بازار جهاني پتروشيمي با فراز و نشيب بسياري همراه بوده است، افزود: با سياست هاي مجلس و دولت كه اعلام كرده اند بخشي از درآمد نفت را به پروژه ها اختصاص مي دهند مشكلي در خصوص تامين منابع نخواهيم داشت.

منبع خبر :
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن