تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815652684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران115 فيلم از اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان اكران مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران115 فيلم از اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان اكران مي‌شود
گروه هنر: 115 فيلم از اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان در بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران به نمايش درمي‌آيد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، در نشست خبري بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران كه صبح امروز دوشنبه 20 آبان ماه در محل انجمن سينماي جوان با حضور مديرعامل اين انجمن «ناصر باكيده» كه در ضمن دبيري جشنواره را نيز به عهده دارد، گفت: اين جشنواره با توجه به جايگاه سينماي جوان در رشد و اعتلاي سينماي ملي از جهات مختلف قابل توجه است به ويژه اين كه اين جشنواره زمينه فرهنگ‌سازي براي مخاطب‌يابي سينماي كوتاه و آشناكردن طيف‌هاي مختلف مردم از قابليت‌هاي اين سينما را فراهم مي‌كند.

وي ادامه داد: ارتقاي سطح آگاهي تجربه و بينش نسل جوان براي رسيدن به سينماي ملي و دين‌مدار، گسترش و تعميق ارزش‌هاي والاي ديني و فرهنگي، پروش و تربيت فيلمسازان و سينماگران متعهد و نوگرا، طرح و تحليل چشم‌اندازهاي قابل تامل در حيطه محتوا و شكل و دستيابي به آثار فاخر و ارزشمند در عرصه فيلم كوتاه با هدف تقويت و تحكيم جنبه‌هاي مستقل اين سينما از اهداف و سياست‌هاي اصلي اين حركت فراگير سينمايي را تشكيل مي‌دهد.

اين مقام مسئول افزود: كمك به تقويت بنيان‌هاي فرهنگي كشور، بازشناخت ظرفيت‌هاي سينماي بومي، كشف و ادارك ويژگي‌هاي فرهنگي اقوام مختلف و ترسيم چشم‌اندازهاي زيباي اين سرزمين و معرفي و ارزيابي بهترين توليدات يك‌ساله فيلم كوتاه ايران و ساير ملل از ديگر اهداف جشنواره بين‌الملل فيلم كوتاه تهران است.

باكيده با بيان اينكه جشنواره فيلم كوتاه تهران در اين دوره با تمركز و اهتمام به حوزه آثار موضوعي پيرامون ميراث نبوي و فيلم‌هاي مرتبط با پيروزي انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود، از رشد كيفي و كمي آثار نبوي و انقلاب و نيز از افزايش چشمگير فيلم‌هاي مرتبط با چشم‌اندازهاي زيباي اين سرزمين خبر داد و خاطرنشان كرد: بخش وسيعي از دغدغه‌ها و انتظارات ما در اين حوزه به بارنشسته است و اميدواريم از رهگذر جشنواره فيلم كوتاه تهران و بسترسازي و ارايه مفاهيم تحليلي، امكان ارتباط عميق‌تر هنرمندان و فيلمسازان جوان با ارزش‌ها، باورهاي اعتقادي و سرمايه‌هاي ديني، آييني و سنتي فراهم شود.

دبير بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران با اشاره به گستردگي ابعاد برگزاري اين دوره جشنواره يادآور شد: اين رويداد، امروز از اعتبار و جايگاه مناسبي در محافل جهاني و مجامع فرهنگي سينمايي برخوردار است و با ايجاد رويكردهاي جديد در ساختار جشنواره فرصت متعادلي براي حضور آثار فيلمسازان كشورهاي جهان اسلام و اعضاي موسسه فرهنگي اكو، سينماي شرق و ملل مسلمان فراهم آمده است.

وي تصريح كرد: ارزش سينماي جوان و فيلم كوتاه را به هيچ وجه نبايد ناديده گرفت چراكه به عنوان سينمايي جوان، سازنده، جهت‌بخش و تأثيرگذار زمينه بالندگي و رشد سينماي ملي را فراهم مي‌كند و بهترين فرصت مهندسي فرهنگي جريانات سينماي ايران است.

در ادامه اين نشست «يزدان عشيري» مدير روابط عمومي بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران در اين نشست به تشريح ساختار، برنامه‌ها و چشم‌اندازهاي آماري و برنامه‌هاي جنبي و ويژه پرداخت و گفت: اين جشنواره امسال در تهران و در سينماهاي فلسطين، خانه هنرمندان و مركز فرهنگي هنري صبا و هم‌زمان در استانهاي گيلان، كردستان، كهگيلويه و بويراحمد، خوزستان و همدان برگزار مي‌شود.

وي افزود: جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران در دو بخش سينماي اصلي ملي شامل مسابقه اصلي و ويژه با زير مجموعه‌هايي چون ميراث نبوي، چشم‌انداز سرزمين زيباي ما و سي‌امين سال انقلاب اسلامي و بخش سينماي بين‌المللي شامل مسابقه اصلي و ويژه با زير مجموعه‌هاي مسابقه جلوه گاه شرق، در جستجوي حقيقت و ملل مسلمان طراحي و پي‌ريزي شده است.

مدير روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران با اشاره به استقبال چشمگير فيلمسازان داخلي و خارجي يادآور شد: بيش از 3600 فيلم از 95 كشور جهان متقاضي حضور در بخش‌هاي مختلف جشنواره بودند كه سه هيات جداگانه اين آثار را مورد ارزيابي و بررسي قرار دادند و سرانجام از ميان 1617 اثر ملي از استان‌هاي اذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، فارس، تهران، خراسان رضوي و شمالي، سمنان، سيستان و بلوچستان، كردستان، همدان، قزوين، مازندران، گيلان، كهگيلويه و بويراحمد، اصفهان، يزد، كرمانشاه، گلستان، سمنان، مركزي، چهارمحال و بختياري، ايلام، لرستان، بوشهر، كرمان و هرمزگان 274 عنوان فيلم بخش مسابقه انتخاب شد و از 2000 فيلم رسيده در بخش سينماي بين‌الملل از 95 كشور جهان 92 عنوان براي رقابت نهايي انتخاب شد.

وي با بيان اينكه 366 عنوان فيلم در دو بخش سينماي ملي و بين‌الملل با يكديگر رقابت مي‌كنند، افزود: از 274 فيلم بخش ملي، 31 عنوان در بخش چشم‌انداز سرزمين زيباي ما، 18 عنوان در بخش ميراث نبوي، 18 عنوان در بخش انقلاب اسلامي، 74 عنوان در بخش فيلم مستند، 59 عنوان در بخش فيلم داستاني، 44 عنوان در بخش فيلم انيميشين و 29 اثر تجربي را تشكيل مي‌دهند.

عشيري يادآور شد: علاوه‌بر آثار سي‌امين سال انقلاب اسلامي در زمينه فيلم كوتاه، دو بخش ميراث نبوي و چشم‌انداز كه در سال گذشته به ترتيب شامل يك و 6 سانس بود امسال با رشد چشمگير به 5 و 8 سانس رسيده است.

مدير روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران 92 عنوان فيلم بخش بين‌الملل جشنواره را شامل 70 اثر در بخش مسابقه اصلي، 10 اثر در جستجوي حقيقت و 5 اثر در بخش جلوه‌گاه شرق، 6 عنوان مربوط به ملل مسلمان عنوان كرد و افزود: فرانسه با 10 فيلم، ايران با 9 فيلم و انگلستان با 7 فيلم بالاترين آمار آثار راه يافته به بخش بين‌الملل جشنواره را به خود اختصاص داده‌اند.

عشيري اضافه كرد: كشورهاي اسپانيا، سويئس و كانادا هر يك با 4 اثر بلژيك، سوئد، يونان و استراليا هر يك با 3 عنوان اثر، آفريقاي جنوبي، برزيل، آلمان، افغانستان، ژاپن، كره، فنلاند، روسيه، لهستان، هندوستان و تركيه هر يك با 2 عنوان و كشورهاي دانمارك، هلند، مصر، مكزيك، پاكستان، نروژ، اتريش، آمريكا، چين، مراكش، تونس، بوسني و هرزگوين، بنگلادش، مالزي، زيمبابوه، بلغارستان و قرقيزستان هر كدام با يك عنوان فيلم در جشنواره فيلم كوتاه تهران حضور دارند.

عشيري با اشاره به شركت كشورهاي اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان با 115 فيلم در اين دوره جشنواره اظهار كرد: بخش خصوصي و آزاد با 158 اثر در بخش‌هاي مسابقه سينماي ملي بالاترين آمار را به خود اختصاص داده و انجمن سينماي جوانان ايران با 53 اثر و مراكز صدا و سيما با 31 اثر مقام‌هاي بعدي را از آن خود كردند و تقريبا 15 درصد فيلمسازان جشنواره را زنان تشكيل مي‌دهند.

مدير روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران هيأت انتخاب را به اين ترتيب معرفي كرد: هيأت انتخاب آثار داستاني و انيميشن عبارتند از علي‌اكبر قاضي‌نظام، بهرام عظيمي، تهماسب صلح‌جو، سعيد پوراسماعيلي و فريدون حسن‌پور.

وي ادامه داد: هيأت انتخاب بخش مستند و تجربي شهاب‌الدين عادل، سهيل جهان‌بيگلري و فرشاد فرشته‌حكمت و عليرضا شجاع‌نوري، اسدالله اعلايي و علي‌اصغر فهيمي‌فر هستند كه هيأت انتخاب بخش بين‌المللي را تشكيل مي‌دهند.

عشيري داوران بخش ملي و بين‌الملل را به اين ترتيب معرفي كرد: در بخش ملي مرتضي رزاق‌كريمي، حميد خضوعي ابيانه، محمدرضا سركانيان، محمدعلي آهنگر، مجيد شيخ انصاري، عليرضا گلپايگاني و عزيزاله حاجي مشهدي داور هستند و در بخش بين‌الملل عباس ارناووط از اردن، كريشتوف گيرات از لهستان، يانگيل كيم از كره، يوركن كيتل از آلمان و رسول صدر عاملي از ايران آثار را داوري خواهند كرد.

مدير روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران با اشاره به برنامه‌هاي مرور در جشنواره گفت: هفت برنامه مرور در دو بخش ملي و بين‌الملل در جشنواره پيش‌بيني شده كه شامل مرور آثار رضا سبحاني، محوود يارمحمدلو، فيلم‌هاي استان گيلان، فيلم‌هاي كره، فيلم‌هاي برزيل و مرور فيلم‌هاي اعضاي اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان و اكو است.

در ادامه ناصر باكيده دبير كل اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان با اشاره به پيش‌بيني بخش مقاومت و پايداري به مناسبت شصتمين سال اشغال فلسطين از برپايي نشست ويژه شوراي مركزي اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان هم‌زمان با جشنواره خبر داد و اظهار كرد: اين نشست با هدف ارزيابي عملكرد يكساله اتحاديه و ترسيم افق‌هاي پيش رو با حضور نمايندگان ايران، سودان، افغانستان، تونس، پاكستان، لبنان و تاجيكستان برپا مي‌شود.

وي ادامه داد: هم‌زمان با جشنواره مديران جشنواره‌هاي معتبري چون الجزيره قطر، كراكو لهستان، هامبورگ آلمان، كراچي پاكستان، جشنواره فيلم آسياي جنوبي هند، جشنواره مذهب امروز ايتاليا و جشنواره اسلوفود ايتاليا، به تهران مي‌آيند و علاوه‌بر آن‌ها حضور مدير انجمن هنرمندان لبنان، عضو اتحاديه سينماگران تاجيكستان مدير كمپاني ذرياب از سودان، مدير افغان فيلم از افغانستان، مديرعامل شبكه المنار لبنان و رييس اتحاديه سينماگران افغانستان را نيز خواهيم داشت.

به گفته دبير جشنواره بين‌الملل فيلم كوتاه تهران، انتخاب مهمانان خارجي با در نظر گرفتن جايگاه و اهميت حضور آنها و ارتباط دو سويه و ايجاد مناسبات جديد در فضاي تعاملات سينماي و هنري و تأثيرات آنها در فضاي جشنواره و رشد و توسعه سينماي كوتاه ايران صورت گرفته است.

باكيده از نشست مشترك خود با مديران جشنواره‌هاي مختلف، ديدار اعضاي شوراي مركز اتحاديه فيلمسازان كشورهاي مسلمان با جعفري جلوه خبر داد و افزود: به منظور حمايت از نخبگان سينماي كوتاه و با هدف اشاعه مفاهيم و مضامين بومي و ارزشي كشور و در راستاي حمايت اقتصادي از فيلمسازان و تشويق و ترغيب سينماگران جوان با همكاري انجمن سينماي جوان و موسسه رسانه‌هاي تصويري در دو مجموعه شامل فيلم‌هاي سي‌امين سال انقلاب اسلامي و چشم‌انداز سرزمين زيباي ما تكثير و عرضه مي‌شود.

عشيري در ادامه از برپايي نشست‌هاي تخصصي، ورك‌شاپ‌ها و جلسات نقد و بررسي خبر داد و يادآور شد: ساختار جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران با دو رويكرد طراحي شده كه نمايش فيلم و پژوهش و تحليل فيلم را شامل مي‌شود.

وي اضافه كرد: با هدف افزايش آگاهي و ارتقاي سطح تجربي فيلمسازان و اساتيد مراكز سينماي جوان و آشنايي با تجارب و ديدگاه‌هاي كارشناسان چهار نشست تخصصي با عنوان‌هاي سينماي اقتباسي با حضور هوشنگ مرادي كرماني، ايجاز در فيلم كوتاه و ايده‌پردازي با حضور مهين ضياء، جلوه‌هاي ويژه در سينماي كوتاه با حضور لساد جموسي و تجزيه و تحليل مكاتب نو ظهور ديني و شبه عرفاني با تكيه بر فيلم شوك با حضور محمد جواد ادبي پيش‌بيني شده است.

مدير روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران با اشاره به تعامل انجمن سينماي جوان با انجمن فيلم كوتاه خانه سينما و انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران گفت: نشست‌هاي نقد و بررسي با حضور تهماسب صلح‌جو و فيلمسازان معرفي شده از سوي انجمن فيلم كوتاه در طول روزهاي جشنواره برگزار مي‌شود همچنين انجمن منتقدان سينمايي نيز در نشست ويژه‌اي بررسي چشم‌انداز سينماي كوتاه ايران خواهند پرداخت. اين درحالي است كه در نشستي جداگانه با حضور صلح‌جو و محمد درمنش فيلم‌هاي بخش ويژه چشم‌انداز ميراث نبوي و انقلاب مورد تحليل قرار مي‌گيرد و مازيار ميري پيرامون كارگرداني در فليم كوتاه سخنراني خواهد كرد.

بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران امسال از 22 تا 27 آبان در تهران و در سينماهاي فلسطين، خانه هنرمندان و مركز فرهنگي هنري صبا و هم‌زمان در استان‌هاي گيلان، كردستان، كهگيلويه و بويراحمد، خوزستان و همدان برگزار مي‌شود.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن