تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816493489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمادگي سازمان پزشكي قانوني كشور در شناسايي مفقودين جنگ تحميلي


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: آمادگي سازمان پزشكي قانوني كشور در شناسايي مفقودين جنگ تحميلي


تهران- حيات

نخستين دوره آموزشي پيشرفته تشخيص هويت بقاياي انساني آنتروپولوژي و آركئولوژي قانوني، 19 آبان با حضور جمعي از كارشناسان و متخصصان سازمان پزشكي قانوني كشور، كميته جستجوي مفقودين بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ، مركز تحقيقات ژنتيك انساني كوثر و نمايندگان كميته بين المللي صليب سرخ جهاني، در سازمان پزشكي قانوني كشور آغاز به كار كرد.
به گزارش حيات به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور در آغاز اين سمينار علمي، دكتر محمد حسن عابدي رييس سازمان پزشكي قانوني كشور در گزارشي، با اشاره به عملكرد اين سازمان در سال گذشته گفت: در سال گذشته يك ميليون و 535 هزار و 178 مورد در بخش معاينات و 262 هزار و 528 مورد در بخش آزمايشگاهي و تشخيص به پزشكي قانوني ارجاع شده است.
وي افزود: تعداد معاينه اجساد و تشريح در سال گذشته 62 هزار و 838 مورد بوده است كه به طور كلي در هر سال بيش از 60 هزار جسد به پزشكي قانوني ارجاع مي شود.
رييس سازمان پزشكي قانوني كشور ضمن اشاره به عملكرد واحد معاينات اجساد و تشريح گفت: براساس قانون جمهوري اسلامي ايران، كليه مرگ هاي غير طبيعي، مشكوك و جنايي، از طريق مقامات قضايي براي احراز هويت، تعيين علت فوت و صدور جواز دفن، به پزشكي قانوني ارجاع مي شود.
دكتر عابدي خاطرنشان كرد: مرگ هاي ناشي از خودكشي، ديگر كشي (قتل)، مرگ به دنبال منازعه، مرگ ناشي از صدمات سلاح سرد و گرم، مرگ ناشي از حوادث رانندگي، مرگ ناي از مسموميت مرگ ناشي از سو مصرف ، مواد مخدر و دارو، مرگ در معابر و مجامع عمومي، مرگ حين زايمان و سقط جنين، مرگ اتباع بيگانه و ... از جمله موارد مرگ هاي مشكوك و غير طبيعي است كه اجساد براي بررسي به پزشكي قانوني ارجاع مي شود.
وي با اشاره به فعاليت پزشكي قانوني در سه حوزه اداري و پشتيباني، كارشناسي و فني، آموزشي و پژوهشي ، يادآور شد: گسترده ترين حوزه فعاليت پزشكي قانوني ، بخش كارشناسي و فني است مراجع قضايي، همكاري علمي و انجام امور آزمايشگاهي در دانشگاه ها و تبادل اطلاعات مورد نياز با مراكز علمي آموزشي، از مهمترين وظايف پزشكي قانوني است.
به گفته وي، در حال حاضر در مراكز 30 استان كشور، ادارات كل فعال براي ارايه خدمات تخصصي وجود دارد كه علاوه بر آن 300 مركز پزشكي قانوني فعال در شهرستان هاي بزرگ كشور تحت نظر ادارات كل استان مربوط مشغول فعاليت و ارايه خدمات هستند.
دكتر عابدي همچنين با اشاره به برگزاري اولين دوره آموزشي پيشرفته تشخيص هويت بقاياي انساني اظهار اميدواري كرد: اين دوره شروع مناسب و مطلوبي براي همكاري هاي مناسب ايران با كميته بين المللي صليب سرخ جهاني ( ICRC) باشد.
در ادامه ، فردريك دوفور، هماهنگ كننده امور حمايتي كميته بين المللي صليب سرخ جهاني در تهران، در سخناني با تاكيد بر عقد تفاهم نامه ميان كشور ايران و عراق و كميته بين المللي صليب سرخ در خصوص مفقودين جنگ تحميلي گفت: اين تفاهم نامه به منظور شناسايي افراد مفقود الاثر در جنگ ايران و عراق ميان دو كشور به امضا رسيده است تا براي ادامه تفحص با همكاري دو كشور شرايط فراهم گردد، همچنين قرار است 41 جسد از سوي طرف عراقي به ايران و 200 جسد از سوي ايران به عراق باز گردانده شود.
وي امضاي اين تفاهم نامه را در شناسايي مفقودين بسيار موثر دانست و افزود: صليب سرخ جهاني در شناسايي اجساد و مفقودين با سازمان هاي مربوط همكاري لازم را دارد و اميدوارم دوره هاي بعدي با حضور كشورهاي منطقه كه با موضوع مفقودالاثرها درگير هستند برگزار شود.
همچنين در ادامه اين نشست، آندرس پاتينو، مشاور تشخيص هويت منطقه اي خاورميانه كميته بين المللي صليب سرخ گفت: كميته بين المللي صليب سرخ، سازماني بين المللي است كه وظيفه اش حفاظت از جان انسان ها و مصدومان در طول جنگ ها از طريق كمك به آنان است، بنابراين ICRC با كشورهايي كه چنين اقداماتي را انجام مي دهند ارتباط نزديك و همكاري تنگاتنگ دارد.
وي خاطرنشان كرد: كميته بين المللي صليب سرخ، فعاليت هاي بشر دوستانه خود را در بحث جلوگيري از جنگ، حفاظت از شهروندان، مراقبت از اسرا و حفظ ارتباط اين افراد با خانواده هايشان انجام مي دهد و تلاش مي كند امكانات رفاهي و بهداشتي لازم را براي مصدومان ناشي از حوادث فراهم كند.
دكتر تولايي در پايان اظهار اميدواري كرد: برگزاري اين كارگاه سه روزه زمينه آمادگي هر چه بيشتر تيم هاي تخصصي براي شروع دور جديد جستجوي مفقودين جنگ در مناطق مرزي مشترك ايران و عراق را فراهم كند.
گفتني است اين دوره آموزشي كه از 19 تا 21 آبان در سازمان پزشكي قانوني كشور برگزار مي شود، در راستاي ارتقاي سطح دانش آركئولوژي قانوني و نيز تعين هويت پيكر بقاياي يافت شده اجساد انساني بوده و مي تواند در شناسايي بقاياي اجساد مفقود شده دوران دفاع مقدس نيز كاربرد داشته باشد.
پايان پيام
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن