تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821042511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل شركت آب و فاضلاب گيلان : شبكه سنتي فاضلاب استان فرسوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مدير عامل شركت آب و فاضلاب گيلان : شبكه سنتي فاضلاب استان فرسوده است
رشت ـ مدير عامل شركت آب و فاضلاب گيلان گفت: شبكه سنتي فاضلاب گيلان قديمي بوده و فرسوده است.


"ناصر اميني" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگارايرناافزود: 700 كيلومتر شبكه سنتي فاضلاب در رشت وجود دارد كه عمر برخي از شبكه ها به 40 سال نيز مي رسد.
وي اظهارداشت: شبكه فاضلاب مناطق ساغريسازان، بازار رشت، پيرسرا و استاد سرا از قديمي ترين شبكه هاي استان هستند و بقيه شبكه نيز بتدريج توسط مردم و شهرداري كه متولي در آبرساني به شهرها بوده، ايجاد شده است.
وي ادامه داد: شركت آب و فاضلاب گيلان در سال 1370 تاسيس و وارث يك مجموعه قديمي، فرسوده و از كار افتاده است.
وي گفت : شبكه هاي سنتي سطح شهر براي انتقال آبهاي سطحي به رودخانه ها ايجاد شد، اما چون در گذشته مسائل فاضلاب به اين گستردگي نبود، بتدريج فاضلاب به اگو سنتي متصل شد و اين امر تبديل به يك سنت شده و بواسطه توسعه شهرها و افزايش جمعيت اين رويه ادامه يافت.
وي اضافه كرد: بعد از تشكيل شركت آب و فاضلاب موضوع دفع بهداشتي فاضلاب و انتقال آن به مراكز تصفيه خانه در دستور كار شركت قرار گرفت.
وي ادامه داد: بارندگي هاي سالانه استان گيلان و شرايط ويژه استان و مشكل عدم امكان اجراي فاضلاب به شكل جذبي مانند تهران به دليل بالا بودن آبهاي سطحي، دفع بهداشتي فاضلاب را در گيلان هزينه بر و مشكل كرد.
وي اظهار داشت: بنابر اين اجراي طرح شبكه بهداشتي شروع شد و به دليل مشكلات ناشي از كمبود اعتبارات از سال 80 و 81 به دنبال استفاده از تسهيلات بين المللي بوديم كه در سال 1384 قراردادي بين ايران و بانك جهاني براي دو شهر رشت و انزلي و در كل كشور براي پنج شهر ديگر منعقد شد.
مديرعامل شركت آب وفاضلاب گيلان گفت: هم اكنون ايجاد شبكه بهداشتي در استان در دستور كار شركت است و با اقدامات انجام شده، تصفيه خانه فاضلاب رشت در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد و بتدريج براي جلوگيري از آلودگي زيست محيطي بخشي از فاضلاب هاي شهر كه وارد رودخانه زرجوب مي شود وارد تصفيه خانه شده و پالايش مي شود.
وي اضافه كرد: تاكنون حدود 180 كيلومتر عمليات لوله گذاري در دست اجرا است، ايستگاه پمپاژ خط انتقال نيز به مناقصه گذاشته و تا پايان سال جاري عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون اجراي شبكه فاضلاب در 11 شهر استان در دستور كار شركت قرار گرفته و بيش از 900 ميليارد ريال هزينه شده است.
وي ادامه داد: در سفر اول هيات دولت به گيلان تصفيه خانه بندر انزلي به بهره برداري رسيد و تصفيه خانه رشت نيز در حال آماده سازي است و تصفيه خانه لاهيجان نيز 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه بزودي به بهره برداري مي رسد.
وي گفت: در سفراول و دوم هيات دولت به استان گيلان خواستار تامين اعتبار براي تكميل اين طرحها شديم و چون بستر كار در استان آماده است اگر منابع تامين شود كار عملياتي مي شود.
وي افزود: حداقل چهار هزار ميليارد ريال براي تكميل شبكه فاضلاب استان گيلان نياز است اگرچه اين ميزان با توجه به مشكلات مالي زياد است اما با اختصاص تدريجي آن مي توان طرح را اجرايي كرد.
وي درخصوص اعتبارات بانك جهاني گفت: اعتبارات بانك جهاني در سه بخش تامين مخازن، خط انتقال و اصلاح و توسعه شبكه هاي آب آشاميدني، اجراي شبكه هاي دفع بهداشتي فاضلاب هزينه مي شود.
وي اضافه كرد: 148 ميليون دلار اعتبار بانك جهاني براي شبكه فاضلاب گيلان اختصاص يافته كه با سرمايه گذاري هاي دولت اين ميزان به 237 ميليون دلار مي رسد كه رقم قابل توجهي است.
وي ادامه داد : شبكه فاضلاب فعلي استان كشش اين حجم بارندگي را ندارد و تاكنون نسبت به لايروبي بخشي از اين شبكه اقدام شده است.
ك/3 605/1552/508 شماره 269 ساعت 11:51 تمام
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن