تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816660190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نانوژنراتورها برای تغذیه.ی وسایل الکترونیکی کوچک به.قدر کافی بزرگ شده.اند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: عددهای چشمک.زن روی نمایشگر کریستال مایع (LCD) معمولاً نشانه.ی این است که کلاک دستگاه نیاز به بازتنظیم دارد. اما، در آزمایشگاه ژونگ لین وانگ در جئورجیا تِک، عدد چشمک.زن روی LCD کوچکی نشانه.ی موفقیت تلاشی پنج ساله است، تلاشی برای تغذیه.ی دستگاه.های الکترونیکی رایج با ژنراتورهای نانومقیاسی که با به.کارگیری آرایه.ای از نانوسیم.های ریز انرژی مکانیکی را از محیط مهار می.کنند. به گزارش خبرگزاری الکترونیوز و به نقل از جئورجیا تک، در این مورد انرژی مکانیکی از راه فشردن نانوژنراتوری بین دو انگشت به.دست می.آید. اما، می.تواند از ضربان قلب، ضربه.ی کفش در هنگام پیاده.روی، خوردن قسمت.های مختلف پیراهن به هم و ایجاد صدا، یا نوسان ماشین سنگینی نیز به.دست آید. اگرچه این نانوژنراتورها هرگز مقدار برق زیادی برای کاربردهای رایج تولید نخواهند کرد، می.توانند برای تغذیه.ی قطعه.های نانومقیاس و میکرومقیاس، و حتی برای شارژ دستگاه.های تنظیم.کننده.ی ضربان قلب یا آی.پادها، به.کار روند.
نانوژنراتورهای وانگ متکی به اثر فیزوالکتریک هستند که در موادی بلوری مانند اکسید روی دیده می.شود. ساختار این مواد به گونه.ای است که وقتی خم یا فشرده می.شوند، پتانسیل بار الکتریکی ایجاد می.شود. با گرفتن این بارها از میلیون.ها سیم نانومقیاس اکسید روی و ترکیب آن.ها، وانگ و گروه تحقیقاتی.اش می.توانند ولتاژی برابر با 3 ولت و حداکثر 300 نانوآمپر تولید کنند.
وانگ، استاد دانشکده.ی علم مواد و مهندسی جئورجیا تک، گفت: «با ساده.سازی طرح خود، نیرومندتر کردن آن و یکپارچه.سازی نانوسیم.های بیشتر، با موفقیت خروجی نانوژنراتور خود را به اندازه.ی کافی افزایش دادیم تا قطعه.هایی مانند نمایشگرهای کریستال مایع تجاری، دیودهای گسیلنده.ی نور، و دیودهای لیزری را تغذیه کند. اگر ما بتوانیم همین سرعت بهبود را حفظ کنیم، به کاربردهایی واقعی در دستگاه.های مرتبط با سلامت، الکترونیک شخصی، یا نظارت محیطی دست خواهیم یافت.» او ادامه داد: «اینکه چگونه این دستگاه.ها را تغذیه کنیم، موضوعی حیاتی است.»
پیشرفت.های اخیر در نانوژنراتورها، شامل روش ساخت آسان.تر، مدتی پیش در نسخه.ی آنلاین مجله.ی Nano Letters منتشر شد.
نانوژنراتورهای اکسید رویِ اولیه آرایه.ای از نانوسیم.ها را به.کار می.بردند که روی ماده.ای صلب کشت داده شده بودند و سَر آن.ها با الکترودی فلزی قرار گرفته بود. نسخه.های بعدی هر دو سَر نانوسیم.ها را در پلیمر جاسازی کرده بودند و با پیچ.وخمی ساده توان تولید می.کردند. صرف.نظر از این پیکربندی، این قطعه.ها نیازمند کشت محتاطانه.ی آرایه.های نانوسیم و مونتاژ زحمت.باری بودند.
در این مقاله، وانگ و اعضای گروه او روش.های ساخت بسیار آسان.تری را گزارش داده.اند. ابتدا، آرایه.هایی از نوع جدیدی از نانوسیم را کشت داده.اند که شکلی مخروطی دارد. این سیم.ها از ماده.ی کشت.داده.شده.ی آن.ها بریده شده.اند و درون محلول الکل قرار داده شده.‎اند.
سپس، این محلولِ حاوی نانوسیم.ها روی الکترود فلزی نازک و صفحه.ای از لایه.ی پلیمری انعطاف.پذیر چکانده شد. پس از اینکه الکل خشک شد، لایه.ی دیگری ایجاد شد. چندین لایه.ی نانوسیم/پلیمر با به.کارگیری فرآیند خاصی نوعی از کامپیوزیت را تشکیل دادند که به اعتقاد وانگ، این فرآیند می.تواند به تولید صنعتی برسد.
این ساندویچ.های نانوسیمی، که حدود دو سانتی.متر در 1.5 سانتی.متر هستند، هنگامی که در معرض خمش قرار گرفتند، توانستند توان کافی برای راه.اندازی نمایشگر یک ماشین.حساب جیبی را تولید کنند.
به گفته.ی وانگ، هم.اکنون این نانوژنراتورها به نزدیکی نقطه.ای رسیده.اند که می.توانند جریان کافی را برای سیستمی خودتغذیه تولید کنند. به عنوان مثال، سیستمی که امکان نظارت بر محیط را برای شناسایی گازهای سمی و سپس ارسال هشدار مهیا می.سازد. این سیستم می.تواند شامل خازن.هایی برای ذخیره.ی بارهای الکتریکی کوچک باشد تا توان کافی برای ارسال داده.ها در دسترس قرار گیرد.
اگرچه خروجی نانوژنراتور کنونی همچنان پایین.تر از سطح مورد نیاز برای دستگاه.هایی مانند آی.پادها یا تنظیم.کننده.های ضربان قلب است، وانگ اعتقاد دارد که چنین سطح.هایی در عرض سه تا پنج سال آینده قابل.دسترسی خواهد بود. به گفته.ی او، نانوژنراتور کنونی تقریباً 100 برابر قدرتمندتر از نمونه.ای است که گروه او یک سال پیش توسعه داده بود.
در مقاله.ی مجزای دیگری که در ماه اکتبر در مجله.ی Nature Communications انتشار یافت، گروه وانگ روش جدیدی برای ساخت نانوسیم.های فیزوالکتریک از تیتانات زیرکُنات سرب (همچنین مشهور به PZT) ارائه دادند. این ماده پیش از آن






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن