تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820076402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نتايج ليگ هاي باشگاهي اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: پيروزي ساندرلند در استمفوردبريج، هيگوآين رئال را به صدر برگرداند، برد بايرن، بازگشت ريبري، پنالتي سرنوشت داربي ميلان را رقم زد



**پايان هفته سيزدهم ليگ برتر انگليس
ساندرلند کم و بيش حريف دلخواه چلسي شمرده مي شد؛ دست کم تا پيش از ديدار يکشنبه شب. لندني ها در يازده مسابقه قبلي خود پي در پي ساندرلند را برده بودند و با شش برد پياپي در شش بازي خانگي قبلي خود به ديدار اين تيم در هفته سيزدهم رقابت هاي ليگ برتر رفتند. آيا اين آمارها از برد آسان مردان کارلو آنچلوتي خبر مي داد؟ هرگز! ساندرلند در دفاع روزي درخشان را داشت و در خط حمله "ولبک" و "ژيان" را براي دردسر آفريني.
"اونوها" در فاصله 10 دقيقه مانده به پايان بازي در نيمه نخست با حرکت انفرادي خود مدافعان پيش رو و در نهايت "پتر چک" را ناکام گذاشت و دروازه ميزبان را باز کرد. چک پيش از اين گل بارها و بارها دروازه اش را از باز شدن نجات داده بود.
در نيمه دوم چلسي که پنج شنبه گذشته در ميان بهت و ناباوري فراوان "ري ويلکينز"، مربي شناخته شده و کاربلد خود را کنار گذاشته بود، مصمم تر به زمين آمد ولي، ساندرلند گل دوم را به ثمر رساند. "هندرسن"، همان بازيکني که براي نخستين بار در فهرست تازه "فابيو کاپلو"، سرمربي ايتاليايي تيم ملي فوتبال انگليس هم ديده مي شود، ژيان را براي گشودن دروازه چک در موقعيتي مناسب قرار داد و او هم به چک براي نشان دادن واکنش مناسب فرصت نداد. در نهايت هم ولبک از پاس به عقب "اشلي کول" نهايت بهره را براي زدن گل سوم تيمش برد. پيروزي 3 بر صفر در خانه چلسي، ساندرلند را سزاوارنه در مکان ششم جدول رقابت هاي ليگ برتر جاي داد. مدافع عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ برتر نيز سنگين ترين شکست خانگي خود را پس از آوريل 2002 تجربه کرد. چلسي هشت سال قبل 3 بر صفر برابر شياطين سرخ 3 بر صفر تن به شکست داده بود.
بدون ترديد بايد آرسنال را برنده هفته سيزدهم ليگ برتر دانست. "توپچي هاي لندن" در خانه اورتون دومين برد خارج از خانه خود را در کمتر از 4 روز به دست آورده، در مکان دوم جدول رقابت ها ايستاده و با چلسي صدرنشين تنها 2 امتياز فاصله دارند. "باکاري سانيا" 9 دقيقه پيش و "سسک فابرگاس" 3 دقيقه پس از وقت استراحت بين دو نيمه گل هاي برتري 2 بر يک آرسنال را برابر اورتون در "گوديسون پارک" به ثمر رساندند. فشار دقايق پاياني ميزبان اگر چه به تک گل "تيم کيهيل" استراليايي نيز کشيد، ولي براي فرار از شکست خانگي هرگز کافي نبود. "فابيانسکي"،. دروازه بان آرسنال با واکنش هاي خوبش نقشي بزرگ را در رسيدن تيمش به هر سه امتياز اين بازي داشت.
** بازي هاي شنبه
منچستريونايتد از لندن خوشحال بازگشت. تساوي برابر آستون ويلا اگر چه نتيجه درخشاني براي شياطين سرخ نيست، ولي همين يک امتياز تا 5 دقيقه به پايان بازي هم به دست نيامده بود. "همشهري ها" هم بيرمنگام را بدون گل ترک کردند؛ درست همانند بازي هفته پيش برابر يونايتد ها. در بازي نيوکاسل و فولام گلي ديده نشد. تاتنهام کار بلکبرن را تمام کرد و بولتون ولورهمپتون را شکست داد. ليورپول هم پس از چند برد پي در پي در خانه استوک سيتي با 2 گل تن به شکست داد؛ آن هم پس از 26 سال!
ماه نوامبر به نيمه خود رسيد و مردان سر آلکس فرگوسن همچنان تنها تيم بدون شکست ليگ برتر انگليس باقي مانده اند. هر چند بيشتر بازي هاي قرمز ها با تساوي همراه بوده است؛. همانند بازي شنبه برابر آستون ويلا که با نتيجه مساوي 2 بر 2 به پايان رسيد.
نايب قهرمان فصل پيش ليگ برتر در اين بازي تا دقيقه 81 از حريف خود با دو گل عقب افتاده بود و 5 دقيقه مانده تا پايان زمان قانوني بازي هم برتري از آن ميزبان بود. اشلي يانگ (72) و آلبرايتون (76) ويلا را از يونايتد پيش انداخته بودند. گلزني ماکيدا (81) و ويديچ (85) بازي را به تساوي کشاند تا يونايتد همانند 15 سال اخير در ويلاپارک نباخته باشد.
تساوي بدون گل منچسترسيتي برابر بيرمنگام دست کم بهانه خوبي براي هواداران سرسخت همشهري ها خواهد بود تا به انتقادهاي شان از بازي بيش از اندازه تدافعي فيروزه اي پوشان و روبرتو مانچيني ادامه بدهند. سيتي هفته پيش در شهرآورد منچستر همين نتيجه را تکرار کرده بود.
تاتنهام 4 بر 2 بلکبرن را برد تا در جدول رقابت هاي ليگ برتر به يکي از جايگاه هاي اروپايي برسد. لندني ها در ليگ قهرمانان اروپا درخشان ظاهر شده اند، ولي در ليگ برتر تيمي معمولي و پرنوسان نشان مي دهند.
از رخدادهاي عجيب هفته مي توان به بازي بدون گل وستهام و بلکپول اشاره کرد. جايي که "يان هالووي"، سرمربي بلکپول با ترکيبي متفاوت و يازده بازيکن جديد وارد ميدان شد. او که تيمش بازي هفته پيش برابر آستون ويلا را 3 بر 2 واگذار کرده بود، تمام بازيکنان آن بازي را نيمکت نشين کرد و با تيمي سراپا جديد برابر "چکش" ها حاضر شد.
استوک سيتي هم در آخرين بازي شنبه پس از 26 سال ليورپول را برد؛ آن هم با نتيجه 2 بر صفر. آنفيلدي ها گذشته از امتيازهاي بازي، لوکاس را نيز به خاطر کارت قرمز از دست دادند. استوک با اين برد از ليورپول در جدول رقابت هاي ليگ برتر هم پيشي گرفت.
** نگاهي به بازي ها
* شنبه
*. استوک سيتي 2
فولر (56)، جونز (90)
ليورپول صفر
* ويگان آتلتيک يک
موزس (70)
وست بروم ويچ صفر
* وستهام يونايتد صفر
بلکپول صفر
* تاتنهام 4
بيل (16،75)، پاوليوچنکو (42)، کراوچ (69)
بلکبرن 2
دان (80)، گيوت (90)
* نيوکاسل صفر
فولام صفر
* ولورهمپتون 2
فولي (69)، فلچر (78)
بولتون 3
ستيرمن (يک، گل به خودي)، الماندر (62)، هولدن (67)
* منچستر سيتي صفر
بيرمنگام صفر
* آستون ويلا 2
يانگ (72، پنالتي)، آلبرايتون (76)
منچستريونايتد 2
ماکيدا (81)، ويديچ (85)
* يکشنبه
* اورتون يک
تيم کيهيل (89)
آرسنال 2
باکاري سانيا (36)، سسک فابرگاس (48)
* چلسي صفر
ساندرلند 3
اونوها (45)، ژيان (52)، ولبک (87)
* جدول ليگ برتر
1- چلسي 28 امتياز
2- آرسنال 26 امتياز
3- منچستريونايتد 25 امتياز
**پايان هفته يازدهم ليگا
کهکشاني ها يکشنبه شب با نتيجه يک بر صفر از سد اسپورتينگ خيخون گذشتند و در آستانه بازي حساس ال کلاسيکو صدر جدول را از بارسلونا پس گرفتند. تک گل سه امتيازي بازي برابر خيخون را هيگوآين آرژانتيني در دقيقه 82 به ثمر رساند. بوتيا، بازيکن جوان ميزبان در ثانيه هاي پاياني بازي به دليل خطاي غير ورزشي با کارت قرمز داور رو به رو شد.
رئال مادريد در اين بازي ژوزه مورينيو را به دليل محروميت انضباطي روي نيمکت نمي ديد.
والنسيا نيز در آخرين بازي يکشنبه 2 بر صفر ختافه را شکست داد.

* شنبه
شنبه شب بارسلونا تيم سوم جدول را 3 بر يک برد. داويد ويا و ليونل مسي (2 بار) گل هاي پيروزي آبي - اناري ها را برابر ويارئال به ثمر رساندند. تک گل قايق هاي زرد را هم نيلمار در دقيقه 26 وارد دروازه بارسا کرد.
در نخستين بازي هفته يازدهم ليگا بيلبائو همانند بيشتر بازي هاي خانگي اش قدرتمند نشان داد و با تک گل يورنته، آلمريا را در حالي شکت داد که برابر اين تيم 25 دقيقه 10 نفره و 21 دقيقه 9 نفره بازي کرد.
آتلتيکو مادريد پس از 8 بازي شاهد گلزني ديگو فورلان بود. اين بازيکن اروگوئه اي که گفته مي شود، ريوبلانکو را ترک مي کند در بازي برابر اوساسونا 2 بار گلزني کرد و آمار گل هاي اين فصلش را به عدد 5 و امتيازهاي آتلتيکو را به عدد 17 رساند. سرخيو آگرو زننده ديگر گل تيم مادريد در شب پيروزي 3 بر صفر اين تيم برابر اوساسونا بود. جواد نکونام و مسعود شجاعي در فهرست بازيکنان اصلي تيم شان ديده مي شدند. نکونام 81 دقيقه در ميدان بود و تعويض شد. ولي شجاعي که همانند هفته گذشته از داور مسابقه کارت زرد گرفت، تا پايان در بازي ماند. اوساسونا در 30 دقيقه پاياني بازي با اخراج مونرئال 10 نفره بازي مي کرد.
** نگاهي به بازي ها
* شنبه
*بارسلونا 3
داويد ويا (22)، ليونل مسي (58،83)
ويارئال يک
نيلمار (26)
* آتلتيکو مادريد 3
ديگو فورلان (26،70)،. سرخيو آگرو (41)
اوساسونا صفر
* آتلتيک بيلبائو يک
يورنته (10)
آلمريا صفر
* يکشنبه
* هرکولس 2
ترزگه (46)، درنته (51)
رئال سوسيه داد يک
گريسمان (15)
* مالاگا يک
اليسوي (63)
لوانته صفر
* رئال مايورکا صفر
دپورتيوو لاکرونيا صفر
* راسينگ سانتاندر صفر
اسپانيول صفر
* رئال ساراگوسا يک
برتولو (53)
سويا 2
فابيانو (29)، نگردو (90)
* اسپورتينگ خيخون صفر
رئال مادريد يک
هيگوآين (82)
* والنسيا 2
تينو (8)، ناوارو (63)
ختافه صفر
**. جدول ليگا
1- رئال مادريد 29 امتياز
2- بارسلونا 28 امتياز
3- ويارئال 23 امتياز
**پايان هفته دوازدهم بوندسليگا
برد 3 بر صفر بايرن برابر نورنبرگ، مونيخي ها را به مکان ششم جدول رقابت هاي بوندسليگا رساند. اين خبر خوشحال کننده اي براي مردان لوئيس فان خال و هواداران بايرن به شمار نمي آيد ولي، بازگشت فرانک ريبري به فوتبال چرا. ضمن آن که اين بازي داربي منطقه اي بود و بايرن با برد نورنبرگ که با 2 گل ماريو گومس و تک گل فيليپ لام (پنالتي) به دست آمد، جاي اين تيم را نيز در جدول از آن خود کرد. گومس اسپانيايي تبار در آخرين دقيقه هاي بازي فرصت هت تريک را هم داشت ولي با هدر دادن يک ضربه پنالتي، اين فرصت را از دست داد.
در ديگر ديدار عصر يکشنبه بوندسليگا که نه چندان سطح اول ولي پر تنش و حساس بود، هوفنهايم با يک برابر فرايبورگ تن به شکست داد. سيسه در دقيقه هاي تلف شده پايان بازي زننده تک گل مسابقه بود.
* شنبه
در رقابت هاي شنبه شب فوتبال دسته نخست باشگاه هاي آلمان بوروسيامونشن گلادباخ شرايط کلن را بيش از پيش بحراني کرد. مردان "اشتفان فرونتسک" داربي "راين" را در خانه کلن با 4 گل به سود خود به پايان بردند. ولفسبورگ و اشتوتگارت هم در پيکارهايشان راه تقسيم امتيازها را پيش گرفتند. هر دو براي زماني دراز خود را برنده مي دانستند، ولي در نهايت پيروزي و همه امتيازهاي بازي از چنگ شان پريد و بيش از يک تساوي و يک امتياز عايدشان نشد. لورکوزن خود را به صدر جدول نزديک کرد. برمن براي دومين هفته پي در پي تساوي بدون گل را تجربه کرد و ماينس هم پس از باخت يک بر صفر خانگي به هانوفر روزهاي خيالبافي را فراموش کرده و به واقعيت تن مي دهد.

** نگاهي به نتايج
* جمعه
* بوروسيا دورتموند 2
کاگاوا (49)، باريوس (70)
هامبورگ صفر
* شنبه
* ماينس صفر
هانوفر يک
پينتو (44)
* وردربرمن صفر
اينتراخت فرانکفورت صفر
* ولفسبورگ 2
گرافيته (11)، ژکو (33)
شالکه 2
ادو (39)، هونته لار (75)
* کلن صفر
بوروسيا مونشن گلادباخ 4
بوباديالا (51،90)، برادلي (70)، دي کامارگو (82)
* کايزرسلاترن 3
ميچانسکي (58)، ايليچويچ (76)، آبل (78)
اشتوتگارت 3
بوکا (19)، کاکاو (32)، گنتنر (50، پنالتي)
* سنت پائولي صفر
بايرلورکوزن يک
آگوستو (81)
* يکشنبه
* هوفنهايم صفر
فرايبورگ يک
سيسه (90)
* بايرن مونيخ 3
ماريو گومس (10،75)، فيليپ لام (57، پنالتي)
نورنبرگ صفر
* جدول
1- بوروسيادورتموند 31 امتياز
2- بايرلورکوزن 24 امتياز
3- ماينس 24 امتياز
**پايان هفته دوازدهم سري A
زلاتان ابراهيموويچ زننده تک گل بازي در داربي ميلان بود؛ مهاجم سوئدي که تا دو فصل پيش براي نراتزوري گلزني مي کرد، اين بار براي رقيب همشهري اين کار را انجام داد. خطاي مارکو ماتراتزي در نخستين دقيقه هاي بازي روي زلاتان باعث اعلام پنالتي به سود ميلان شد. مهاجم سوئدي قرمز و مشکي پوشان پشت ضربه ايستاد و دروازه اينتر را باز کرد. اين اولين و آخرين بار بود که توپ در حساس ترين بازي هفته دوازدهم رقابت.هاي سري A از خط دروازه دو تيم گذشت. ميلان در 30 دقيقه پاياني بازي مدافع خود، آباته را اخراج شده مي ديد و نيم ساعت با يک بازيکن کمتر از برد خود دفاع کرد. اين باخت شرايط اينتر را بحراني تر و انتقادها از رافائل بنيتس را شديدتر خواهد کرد.
در بازي هاي عصر يکشنبه لاتزيو پس از دو شکست پياپي مقابل ناپولي قرار گرفت و با نتيجه 2 بر صفر به پيروزي دست يافت. ناپولي که با 21 امتياز در رده.ي سوم جدول قرار داشت، با متوقف کردن لاتزيو مي توانست، جاي اين تيم را در مکان دوم جدول بگيرد ولي، در اين ديدار مقابل بازيکنان با انگيزه.ي لاتزيو کاري از پيش نبرد.
* شنبه
فيورنتينا در نخستين مسابقه هفته دوازهم سري A با گلزني آلبرتو جيلاردينو برابر چزه نا برنده از زمين بيرون رفت. ديدار يوونتوس و رم در ورزشگاه المپيک شهر تورين به جز دو گلي که در نيمه نخست به ثمر رسيد، هيچ چيز ديگري نداشت. وينچنزو ياکينتا در دقيقه 35 بيانکونري ميزبان را از حريف پيش انداخت. در ادامه فرانچسکو توتي در دقيقه 45 و از روي نقطه پنالتي بازي را به تساوي کشاند تا، تيمش بازنده به رختکن نرود. توپ تا پايان بازي در اين مسابقه ديگر درون دروازه تيمي نرفت تا تساوي يک بر يک سرنوشت نهايي مسابقه باشد.
**. نگاهي به بازي ها
* شنبه
* يوونتوس يک
وينچنزو ياکينتا (35)
رم يک
فرانچسکو توتي (45، پنالتي)
* فيورنتينا يک
آلبرتو جيلاردينو (59)
چزه نا صفر
* يکشنبه
* لاتزيو 2
زاراته (15)، فلوکاري (61)
ناپولي صفر
* باري صفر
پارما يک
کاندروا (33)
* بولونيا يک
دي وايو (58)
برشا صفر
* پالرمو 3
پاستوره (33، 47، 85)
کاتانيا يک
ترليتزي (86)
* اودينزه 4
دي ناتاله (10،24،40)، فلورو فلورس (55)
لچه صفر
* سامپدوريا صفر
کيه وو صفر
* کالياري صفر
جنوا يک
رانوکيا (84)
* اينتر صفر
ميلان يک
زلاتان ابراهيموويچ (5، پنالتي)
** جدول رده بندي سري. A
1- ميلان 26 امتياز
2- لاتزيو 25 امتياز
3- ناپولي 21 امتياز














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن