تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812841377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفی 10 فیلم برتر اکشن تاریخ سینما


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: فارسی سینما- فیلم های اکشن امروزه ژانری از سینما را تشکیل می دهند که ما اغلب با صحنه های انفجار، جدال و مبارزه و صحنه های زور آزمایی و بعضا نمایش های رقص آن را می شناسیم...

فیلم های اکشن امروزه ژانری از سینما را تشکیل می دهند که ما اغلب با صحنه های انفجار، جدال و مبارزه و صحنه های زور آزمایی و بعضا نمایش های رقص آن را می شناسم. اگرچه ژانر اکشن تا دهه 1970 ناشناخته بود اما فیلم هایی با شکل ظاهری اکشن از سال 1927(متروپلیس) به عالم سینما وارد شد. بیشتر فیلم های اکشن حاوی طرح های خوب و جذابی هستند که نقش خوب و بد در آن پر رنگ به نظر می رسد و ما به عنوان بیننده اغلب دوست داریم نقش خوب فیلم،برنده جدال باشد.
به گزارش سینما پرس بهنقل از پایگاه خبری ام اس ان،
در اینجا فهرستی از برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما معرفی می شوند .این ها فیلم هایی هستند که از شدت جذابیت بیننده را از جای خود بلند می کند و او را به هیجان وا می دارد. این فیلم ها از بین فیلم های رده B هالیوود گزینش شده اند البته گفتنی است آنچه در ابتدا در مورد انفجار در فیلم ها گفته شد به این معنی نیست که هر چه میزان انفجار در فیلم ها بیشتر باشد ، این فیلم حتما در بین 10 فیلم برتر این ژانر تعلق می گیرد. آنچه این ژانر سینمایی را منحصر کرده، وجود صحنه های جذاب و اکشن متناسب با داستان فیلم است که یک تطابق صحیح را به بیننده منتقل می کند.

1. خوب بد زشت -1966- The Good, the Bad, and the Ugly
این فیلم یک شاهکار سینمایی تلقی می شود که به کارگردانی سرجیو لئونه ساخته شده که محوریت کابوی ها و جدال آنها را در یک فیلم وسترنی به تصویر می کشد. لئونه "خوب بد زشت" را به زیبایی تمام یک فیلم وسترن ساخت که حاوی یک داستان جذاب نیز بود. او کابوی ها را در موقعیتی درام و اکشن قرار داد. کلینت ایستوود، لی ون کلیف و الی والاچ بازی بسیار جذابی از خود درنقش های خوب، بد و زشت ارائه دادند. این فیلم یک اکشن بین المللی خوب است که به نظر یک پیشنیاز است به این معنا که پیش از دیدن فیلم های اکشن سینما می بایست آن را دید و ازآن لذت برد.



2. شوالیه تاریکی-2008 -The Dark Knight
کریستوفر نولان، کارگردان صاحب سبک هالیوود کارگردانی است که به قطعیت می توان گفت بهترین فیلم اکشن دهه اخیر را ساخته است، شوالیه تاریکی. شوالیه تاریکی یک نسخه عالی، مدرن و دیدنی از سری فیلم های بت من است. فیلم در صحنه هایی به نسخه دهه 1990 فیلم باز می گرددو رگه هایی از تاریکی و صحنه های اکشن را به بیننده منتقل می کند.این بار کریستین بیل است که بت من شده و سبک نویی از قهرمان اکشن را با این نقش تجربه می کند که در تلاش است تا گاتهام(GOTHAM) و عشقش،راشل داوس را ار خطر نجت دهد.کاراکتر جذاب فیلم، جوکر، با بازی بیاد ماندنی هیث لجر به یاد ماندنیست. او که به نوعی نقش شیطانی و بد فیلم را بازی کرده، یک کاراکتر منحصر به فرد در تاریخ سینماست هرچند که پیش از او نیز بازیگرانی چون جک نیکلسون، نقش جوکر معروف را بازی کرده بودند. پیشنهاد می کنیم این فیلم را هر جور شده تهیه کرده و ببینید.



3. 3 تراژدی جنگ ستارگان - 1977- Star Wars Trilogy
جنگ ستارگان(1977)
نخستین نسخه از جنگ ستارگان به کارگردانی جورج لوکاس جهان را با اکشن علمی تخیلی روبرو کرد. در این فیلم ما با بعضی کاراکتر های کلیدی داستان روبرو می شویم از جمله لوک اسکای واکر، دارت وادر و امپراطور( از جمله کاراکتر دوست داشتنی هان سولو با بازی هریسون فورد، پرنسس لیا و اوبی ون کنوبی). این فیلم یک فیلم کامل نیست اما صحنه های اکشن به یاد ماندنی زیادی را در ژانر اکشن ثبت کرده است. CGI های شگفت انگیز به کار رفته در فیلم به بیننده شانس دیدن یک اکشن علمی و تخیلی جذاب را اهدا کرده است.
جنگ ستارگان: اپیزود 5-1988- Star Wars: Episode V
یکی از واقعیت های بی منازعه در مورد جنگ ستارگان این است که این فیلم یک فیلم خوب و رضایت بخش است. از تراژدی تا کنون، این فیلم وقتی به ژانر اکشن وارد می شود بهترین است. از صحنه های "جدی" تا کشتی فضایی و "آتاک واکر" همه و همه باعث شده که این نسخه از فیلم،بهترین فیلم اکشن این ژانر فیلم ها شود.
جنگ ستارگان : اپیزود 6 ، بازگشت جدی-1983 Star Wars: Episode VI – Return of the Jedi
هان سولو و دوستانش بازگشته اند تا دومین ستاره مرگ را نابود کنند و امپراطوری را برای همیشه حذف کنند. لوک با پدرش و امپراطور روبرو می شود تا امپراطوری و قدرت آن را به یک توازنی برساند. این فیلم شاید بهترین فیلم ژانر نباشد اما یکی از بهترین های این ژانر هم از لحاظ داستان هم از لحاظ صحنه های اکشن به شمار می رود.



4. سه تراژدی ارباب حلقه ها-The Lord of the Rings Trilogy
ارباب حلقه ها: رفاقت حلقه- 2001
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
این فیلم یک نگین براق در بین فیلم های اکشن به شمار می رود. فیلم اولین سری از داستان ارباب حلقه هاست. این فیلم هم صحنه های اکشن دارد و هم صحنه های رئال. فیلم به کارگردانی پیتر جکسون، یک اثر ماندگار در ژانر اکشن است که توجه بسیاری را جلب کرد و داستان زیبایی را روایت کرد. رمان "تولکین" با این فیلم به زندگی تبدیل شد." رفاقت حلقه" ژانر اکشن را وارد مرحله جدیدی کرد. صحنه های اکشن فیلم شما را به دنبال خود می کشاند.
ارباب حلقه ها:2 برج-2002
The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
فیلمی با روایت داستانی عمیق و جلوه های بصری جذاب. این فیلم یک تقابل کاراکتر بد و خوب را به خوبی نشان داده و صحنه های اکشن به یاد ماندنی خلق کرده است. عده ای این نسخه از ارباب حلقه ها را بهترین سری از سه گانه می دانند. البته این فیلم در سه نسخه خود، آغاز، میانه و پایان را روایت کرده است.می توان گفت سه نسخه فیلم در مجموع یک فیلم کامل از لحاظ داستان را تشکیل می دهند.
ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه-2003 The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
این نسخه فیلم نیز بر اساس داستان تولکین ساخته شد. فیلم از جلوه های ویژه های قدرتمندی برخوردار است و از نگاه خیلی ها بهترین اکشن تاریخیست. آخرین نسخه این سه گانه، قصه ارباب حلقه را پایان می بخشد و پیتر جکسون با بازگشت پادشاه، ارباب حلقه ها را به زندگی وارد می کند. فیلم حائز صحنه ای مبارزه ای جذابیست و یک اثر خاص در این ژانر تلقی می شود.



5. هفت سامورائی -1954-(The Seven Samurai)
چه کسی گفته که یک فیلم اکشن سیاه و سفید نمی تواند جز 10 فیلم برتر ژانر اکشن باشد؟ فیلم های اکشن همیشه نباید از ویژگی های مشترکی برخوردار باشند مثل جنگ ستارگان و ارباب حلقه ها. کارگردان اسطوره ای ژاپنی ، آکیرا کورساوا داستان هفت سامورایی را روایت می کند که مخفی شده اند تا از یک روستا در برابر سارقین مسلح دفاع کنند.علاوه بر طرح جالب فیلم و کاراکتر های خوب،صحنه های اکشن فیلم و تداوم این صحنه ها یک نقطه قوت فیلم است. فیلم حائز صحنه های عالی اکشن است البته برخی صحنه های موجب نگرانی مخاطب می شود. این فیلم نیز یک فیلم ویژه برای مخاطبان خاص در ژانر اکشن به حساب می رود.



6. روزی روزگاری در غرب-1968- Once Upon a Time in The West
این فیلم یک وسترن فرنگی است که بازی های خوبی از جمله بازی هنری فوندا،کلودیا کاردیناله، جیسون روباردز و چارلز برانسون در آن دیده می شود. سرجیو لئونه با ساخت این فیلم بار دیگر مخاطبان را به تماشای یک اکشن دیدنی دعوت کرد. فیلم صحنه های جذابی را با شیوه مدرنی از داستان گویی در بر داشت.



7.مهاجمان کشتی گم شده-1981- Raiders of the Lost Ark
این فیلم به کارگردانی اسپیلبرگ و با بازی جذاب هریسون فورد و نویسندگی جورج لوکاس ساخته شده است. یک شاهکار به تمام معنا. "مهاجمان کشتی کم شده" یک اکشن جذاب با رگه هایی از کمدی است. اگرچه ایندیانا جونز هریسون فورد، شاهکار بازیگری این هنرپیشه محسوب می شود اما بازی او در فیلم اسپیلبرگ یک بازی به یاد ماندنیست. فیلم حائز موسیقی جذاب و مناسب با صحنه هاست. مهاجمان کشتی گمشده فیلمیست که تاثانیه آخر بیننده را کنار خود نگه می دارد.



8.باشگاه مشت زنی-1999-Fight Club
در سال 1999 دیوید فینچر مردم را وارد یک فیلم اکشن هیجانی با یک پایان بندی خارق العاده کرد. این فیلم نیز نگاه دیگری از کارگردان به اکشن تلقی می شود. فینچر رفتار های مخالف اجتماع را نفی کرده و با نگاه منحصر به فردش به فیلم وارد می شود.کاراکتر های سرد، درام خوب و صحنه های متنوع اکشن باشگاه مشت زنی را به رتبه 8 فهرست ما آورده است. ادوراد نورتون و برد پیت بازی خوبی را در فیلم ارائه داده اند . باشگاه مشت زنی یک فیلم بزرگ است.



9. ماتریکس-1999-The Matrix
ماتریکس یک نوآوری در ژانر اکشن علمی و تخیلی بود که مخاطبان زیادی از سراسر جهان به تماشای آن نشستند. اندی و لاری واکوسکی داستانی را ساختند که هم صحنه های اکشن هنری، هم صحنه های علمی و تخیلی و هم هنر های رزمی جذابی در بر داشت. بازی کیانو ریوز در فیلم به یاد ماندنی است. مخصوصا آنجایی که در کاراکتر نئو می گوید:" من کونگ فو را می شناسم". بی شک ماتریس یک از بهترین های اکشن تاریخ سینماست.



10. اینک آخر الزمان -1979- Apocalypse Now
پس از موفقیت پدر خوانده، فرانسیس فورد کاپولا و مارلون براندو بار دیگر یک فیلم پیچیده جنگی را ساختند که از واقعیت دفاع می کرد. برخی مردم این فیلم را دوست داشتند و عده ای نیز از آن نفرت پیدا کردندزیرا این فیلم، فیلمی نبود که تنها یک بار ببینی و بتوانی آن را بفهمی. بهتر است برای فهم دقیق فیلم پیش از قضاوت در مورد آن فیلم را چندین بار ببینید .









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن