تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820119488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بگو .كه. دوستم داري!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:







نترس، نگراني براي چه، خجالت ديگر چرا، خيالت راحت پررو نمي .شود، تو كه اصلا كوچك نمي .شوي، تازه آنقدر بزرگ مي. شوي كه نگو، با خودت روراست باش، قلبت مال اوست، فكر و ذهنت هم همين طور، يك ساعت كه نمي .بيني .اش دلت برايش تنگ مي .شود، آخر او آدم خوبي است. مهربان، وفادار،.اهل زندگي با گذشتي كه مثال زدني است. ولي زبانت نمي .چرخد مثل اين كه گويي سربي به پايش بسته. اند. وقتي مي. خواهي تمام احساست را يك جا جمع كني و آن را مثل بمب محبت بر سرش بريزي، عرق سرد بر پيشاني .ات مي .نشيند و دو دل مي. شوي كه بگويي يا نه. ترديد نكن. يك نفس عميق بكش و هرچه غرور و ترس و خجالت است را دور بريز و بگو:«دوستت دارم .»
بعضي. ها وقتي مي .خواهند از عشق و محبت شان بگويند و همسرشان را مخاطب احساسات لطيف خود قرار دهند، خيلي معذب مي .شوند. انگار گفتن كلمه دوستت دارم كراهتي دارد كه نبايد به زبانش آوردبعضي. ها وقتي مي .خواهند از عشق و محبت شان بگويند و همسرشان را مخاطب احساسات لطيف خود قرار دهند، خيلي معذب مي .شوند. انگار گفتن كلمه دوستت دارم كراهتي دارد كه نبايد به زبانش آورد. بعضي .ها هم هستند كه استدلال مي .آورند اگر علاقه .شان را بيان كنند، همسرشان جسور مي. شود . حالا بگذريم از اين كه بعضي از زن و مرد ها وقتي همسرشان جملات محبت .آميز را نثارشان مي. كنند پوز خندي مي. زنند كه يعني عشق را بايد در عمل ثابت كرد.اما انگار همه اين آدم .ها اشتباه مي. كنند. چون اگر محبت را در دل نگه داري و در خانه قلبت حبسش كني يا اگر فكر كني يك جمله با محبت شكستت مي. دهد و غرور و هيبتت را مي. شكند آن وقت زندگي جرياني خشك و تكراري مي .شود كه فقط بايد تحملش كرد.

يك، دو، سه، حركت
كار زياد سختي نيست فقط بايد موقعيت. شناس و منصف باشي و هميشه يادت باشد كه خوبي .هاي همسرت تو را پايبند او كرده است و او آنقدر لياقت دارد كه از زبانت بشنود آدمي خوب و دوست. داشتني است. شايد بدترين رفتار مقابل همسري كه دوستش داري و مي. داني كه او هم اين چنين است دريغ كردن از ابراز محبت باشد نوعي كم گذاشتن از عشق و خسيس بودن در بذل عاطفه.









اما بايد از يك جا شروع كرد و ابراز محبت را آموخت. اگر ياد بگيريم به جاي آن كه از روي درماندگي، رمانتيك باشيم با چشم باز و اميدوارانه رفتار كنيم، اگر مطمئن باشيم كه خوشبختي نتيجه مهارتي است كه بايد بياموزي .اش، اگر تمرين كنيم كه گام اول را دوست داشتن همسر، پرورش دادن عشق در درون خودمان است، اگر ازدواج را راهي براي تغييرات بزرگ و سفري نيازمند حركتي دوشادوش بدانيم و اگر سعي كنيم كه دوستي به همسرمان را به زبان بياوريم و آن گاه پايمان را فراتر بگذاريم و برايش بگوييم كه چرا دوستش داريم آن وقت زندگي نه تكرار مكررات كه جاذبه .اي سحركننده مي. شود.
پيامبر اسلام (ص). در اين باره مي .گويد: «مردي كه به زنش بگويد تو را دوست دارم تاثير اين سخن براي هميشه در روح او باقي مي. ماند «يا» هر چه ايمان انسان كامل. تر باشد به همسرش بيشتر اظهارمحبت مي. كند».خيانتي از جنس كمبود محبت
اگر گفته مي .شود كه آدم تشنه محبت است حرف بيراهي نيست. شايد با فقر اقتصادي با همه مشكلات و پيامد هاي ناگوارش بشود كنار آمد اما وقتي پاي محبت به ميان مي .آيد، تاب تحمل نمي .ماند. پس وقتي به محبت نياز داري و همسرت از نيازت غافل است اگر حس تنوع .طلبي.ات هم به جوش بيايد و ضعف اعتقادات و اخلاقيات نيز چاشني. اش شود آن وقت چيزي كه نبايد بشود اتفاق مي .افتد: خيانت.
خيلي از آدم. ها بويژه زن .ها هستند كه از خيانت و بي .وفايي همسرشان دل.خونند و براي خوشبختي از دست رفته. شان آه مي .كشند. حالا اگر همسران همه اين افراد را يكسره آدم .هايي منحرف و بي. قيد و بند ندانيم هستند زنان و مرداني كه تنها به اميد يافتن محبت و دلخوش كردن به كلمات آرام و سرشار از عشقي كه هيچ وقت نثارشان نشده تن به برقراري ارتباط با فردي ديگر زده. اند. روان.شناسان خيانت مردان را علاوه بر تمايلات جسمي تنوع. طلب بودن آنان و مشكلات مالي و عاطفي يا انتقام .جويي را دلايل اصلي خيانت در زنان مي. دانند. البته جذاب نبودن همسر، ضعف اعتقادات مذهبي و پايبند نبودن به اخلاق و سنت، مشكلات شخصيتي و رواني يكي از زوجين يا ازدواج اجباري نيز عواملي هستند كه در بروز خيانت به همسر نقش مهمي دارند. هرچند كه ارضا نشدن حس دوست داشته شدن از سوي همسر اتفاقي است كه نمي .توان از آن چشم.پوشي كرد. امان.الله قرايي. مقدم، آسيب .شناس اجتماعي خيانت بين همسران را به 3دسته تقسيم مي .كند : رابطه احساسي، جنسي و اينترنتي از مهم. ترين خيانت. ها ميان همسران به شمار مي .آيد كه نسبت به انواع ديگر خيانت، رواج بيشتري دارد. او توضيح مي .دهد: خيانت جنسي زماني روي مي. دهد كه هيچ .گونه پيوند عاطفي ميان فرد و طرف مقابلش وجود نداشته و او تنها به دليل برقراري روابط جنسي و هيجاني، جذب ديگري شده است.
خيانت احساسي زماني روي مي .دهد كه فرد احساس مي .كند از نظر عاطفي به شخص ديگري غير از همسر خود علاقه پيدا كرده به طوري كه فرد از صحبت كردن و در ميان گذاشتن افكار و علايق خود با شخص دوم لذت مي. برد و كم. كم به اين نتيجه مي. رسد كه اوقات فراغت خود را به جاي اين كه با همسر بگذراند با ديگري سپري كند.اين در حالي است كه خيانت احساسي زماني روي مي .دهد كه فرد احساس مي .كند از نظر عاطفي به شخص ديگري غير از همسر خود علاقه پيدا كرده به طوري كه فرد از صحبت كردن و در ميان گذاشتن افكار و علايق خود با شخص دوم لذت مي. برد و كم. كم به اين نتيجه مي. رسد كه اوقات فراغت خود را به جاي اين كه با همسر بگذراند با ديگري سپري كند.
اين آسيب .شناس اجتماعي در توضيح خيانت اينترنتي نيز مي .گويد: اين نوع خيانت به همسر شامل گفتگو، تبادل تصاوير و مشخصات با فردي غير از همسر قانوني است. ارتباطاتي كه عمدتا از طريق چت صورت مي .گيرد و در رابطه با مسائل خصوصي است.
مجموعه اين گفته .ها نشان مي .دهد كه اگر چه برخي افراد به سبب اين كه وفا داري را ارزش نمي .دانند و نمي. توانند در مقابل ...جذابيت. هاي افرادي غير از همسرشان مقاومت كنند به خيانت رو مي.آورند، اما هستند كساني كه هدف شان از پشت كردن به همسرشان تنها آرام گرفتن در سايه محبت بوده نه چيز ديگر. پس اگر همسران بدانند و مطمئن شوند كه بهترين و جذاب .ترين كلمات را در خانه و از زبان همسرشان مي. شنوند اگر آدم .هايي سالم و بي .مشكل باشند بي .شك پايبند خانه و خانواده مي .شوند.









بياييد. تمرين كنيم
بعضي زن.ها فكر مي .كنند همين كه خانه. دار يا آشپز خوبي باشند و بچه ..هاي سالمي به دنيا بياورند و خودشان را وقف آنها كنند، همسر خوبي هستند.
در مقابل بعضي مردها هم گمان مي. كنند كه اگر صبح زود از خانه بيرون بروند و آخر شب با دستي پر به خانه بر گردند و خيال زن را از قسط و بدهي و مشكلات مالي راحت كنند، بهترين همسر دنيا شده .اند، اما آنها كه زير يك سقف رفته. اند خوب مي. دانند كه ارزش محبت و داشتن رابطه .اي عاطفي با همسر بالاتر از آن چيزي است كه بتوان آن را با معيار هاي مادي سنجيد.
خوشبخت بودن چيزي نيست كه از آسمان ببارد چرا كه داشتن زندگي خوب و آرامش. بخش حاصل مهارتي است كه با تمرين به دست مي. آيد. تمريني كه نخستين گام آن از جاده مهربان بودن و ابراز محبت مي .گذرد. اگر همسرمان ناراحت است بايد به احساسش احترام بگذاريم و وقتي خسته است كمكش كنيم، هر وقت به تنهايي احتياج داريم و مي .خواهيم با خودمان خلوت كنيم به همسرمان بگوييم و مطمئنش كنيم كه بزودي پيش او برخواهيم گشت، در حضور ديگران به او احترام بگذاريم و از خوبي .هايش بگوييم، در جمع و در ميهماني .ها بيشتر از سايرين به او توجه كنيم، در مناسبت .هاي خوب زندگي مثل سالروز ازدواج يا تولد مطلبي كوتاه بنويسيم و در آن ابراز عشق و علاقه كنيم، سعي كنيم رفتارمان با او مثل روز هاي اول آشنايي باشد، صميمت را چاشني زندگي كنيم و به جاي اين كه در مقابل هم بايستيم به موازات يكديگر حركت كنيم، از همديگر نظرخواهي كنيم، به كار هاي روزانه. اش علاقه نشان داده و از كار هايي كه انجام مي .دهد سوال كنيم و ضمن تهيه هديه براي او از محل كارمان به او تلفن بزنيم و از حالش جويا شويم و مطمئن باشيم كه اگر همه اين كارها را انجام دهيم زندگي آرام و همسري مهربان در كنار خود خواهيم داشت.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن