تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811617261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض جمهوري به حذف تعطيلات رسمي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اعتراض جمهوري به حذف تعطيلات رسمي كشور
در اين سخن در عين حال كه حاوي نكات درست و قابل تامل نيز هست متاسفانه به اساسي ترين نكات مربوط به هويت انقلاب و نظام جمهوري اسلامي كاملا بي اعتنائي شده است . بعضي نكات مثبت و منفي اظهارات اين نماينده مجلس را برمي شمريم .
معضل كثرت تعطيلات رسمي كشور در طول 30 سال گذشته همواره مطرح بوده و متاسفانه همچنان لاينحل باقي مانده است . علاوه بر اين حجم قابل ملاحظه اي از تعطيلات غيررسمي نيز هر سال بر تعطيلات رسمي اضافه مي شود كه مشكل را دو چندان مي كند.

به نوشته جمهوري، تعطيلات غيررسمي كه متاسفانه دست كمي از تعطيلات رسمي ندارند دو دسته هستند يكي ايام نوروز در حد فاصل ميان 4 روز تعطيل رسمي اول سال تا قبل از روز 12 فروردين كه روز جمهوري اسلامي و تعطيل رسمي است و دسته دوم تعطيلاتي كه به تناسب نوع قرار گرفتن مناسبت ها در كنار تعطيلات رسمي يا ايام آخر هفته بطور طبيعي تعطيل مي شوند يا دولت آنها را تعطيل اعلام مي كند و يا رخصت مرخصي مي دهد و بهر حال در عمل تعطيل مي شوند.
مجموع اين تعطيلات رسمي و غيررسمي را اگر باتعطيلات آخر هفته جمع بندي نمائيم تقريبا نصف ايام سال را در برمي گيرند. البته در اين محاسبه تعطيل بودن عملي بسياري از ادارات و كارخانجات و كارگاه ها در كل فروردين ماه به بهانه هاي مختلف را منظور نكرده ايم . همچنين ايامي از آخر اسفند كه آنهم به عناوين مختلف به تعطيلي هاي ديگر اضافه مي شود و بدين ترتيب عملا بيش از نيمي از سال را تعطيلات در برمي گيرند.
هر چند اين معضل نبايد تحمل شود و مسئولان بايد هر طور شده آنرا برطرف نمايند اما متاسفانه هر چند وقت يكبار افرادي در اينجا و آنجا همه كاسه و كوزه ها را برسر انقلاب و مذهب مي شكنند و سخن از ضرورت حذف كردن تعطيلاتي همانند 12 فروردين و 15 خرداد و بعضي اعياد ديني به ميان ميآورند! چند روز قبل يك عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي با مطرح ساختن همين مبحث و پيش بيني اينكه 3 تا 5 روز از تعطيلات رسمي كشور كاهش يابد گفت : « برخي روزهاي تعطيل رسمي كشور كه نه به عنوان يك روز نمادين شناخته شده و نه مراسم عمومي و سراسري در آن برگزار مي شود چون 15 خرداد 29 اسفند و 12 فروردين و يا برخي جشن هاي مذهبي چون ميلادها كه چنين مشخصه اي را ندارند مي توان در مجلس در مورد آنها در كميسيون هاي ذيربط كار كارشناسي كرد و تصميم گرفت چرا كه در تاريخ كشور ما نيز معمولا چنين روزهائي را بازار و كسبه با چراغاني و باز بودن گرامي داشته نه با تعطيل كردن و سوت و كور كردن خيابان ها و بازار. حتي مراكز حوزوي ما نيز در چنين روزهائي تعطيل نمي شوند » .
در اين سخن در عين حال كه حاوي نكات درست و قابل تامل نيز هست متاسفانه به اساسي ترين نكات مربوط به هويت انقلاب و نظام جمهوري اسلامي كاملا بي اعتنائي شده است . بعضي نكات مثبت و منفي اظهارات اين نماينده مجلس را برمي شمريم .

1 ـ چراغاني كردن و جشن گرفتن روزهاي ميلاد كه ملازم باز بودن مغازه ها ادارات و بازارهاست سخن درستي است لكن اين چيزي است كه هم اكنون در كشور ما جريان دارد. غير از ميلادهاي حضرت رسول حضرت علي و حضرت امام زمان عليهم السلام كه دلايل خاص و روشن خود را دارند ساير ميلادها تعطيل نيستند و مردم به اين مناسبت ها چراغاني مي كنند و جشن مي گيرند و ادارات و بازارها و مغازه ها باز هستند.

2 ـ اگر قرار باشد طبق آنچه در سخنان اين نماينده مجلس آمده روش مراكز حوزوي معيار باشد تمام ايام شهادت ها و وفات هاي مربوط به چهارده معصوم صلوات الله عليهم اجمعين نيز بايد تعطيل باشند زيرا مراكز حوزوي در اين مناسبت ها تعطيل هستند و حتي بازارها نيز طبق سنت معهود و بسيار كهن ايام وفات و شهادت تعطيل مي شوند. قطعا چنين روشي مطلوب گوينده اين سخن نيست و با هدف كاهش تعطيلات تناسبي ندارد.

3 ـ روز 29 اسفند را دولت گذشته با هدف كاهش تعطيلات از فهرست تعطيلات رسمي كشور حذف كرد ولي به دستور رهبر انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي اين تصميم لغو و دوباره اين روز تعطيل رسمي اعلام شد. اين اقدام رهبري پشتوانه استدلالي درستي نيز دارد و آن اينست كه 29 اسفند نماد مبارزه ملت ايران با استعمار انگليس است و اين نماد بايد در تاريخ اين ملت محفوظ بماند .
4 ـ اعياد بزرگي مانند قربان فطر و غدير را نيز كه نمي توان از تعطيلات رسمي كشور حذف كرد زيرا اينها نمادهاي اسلامي و تشيع هستند . ايامي از قبيل 28 صفر عاشورا و 21 رمضان نيز همين ويژگي را دارند و قابل حذف كردن نيستند .

5 ـ به نظر مي رسد همين محاسبات موجب شد كساني كه در صدد كاهش تعطيلات رسمي كشور هستند به سراغ روزهائي كه نماد انقلاب و نظام جمهوري اسلامي هستند بروند متاسفانه در اظهارات اين نماينده مجلس روزهاي 12 فروردين و 15 خرداد در رديف ايامي قرار داده شده اند كه « نمادين » شناخته نمي شوند! در حالي كه روز 12 فروردين را امام خميني روز استقرار نظام جمهوري اسلامي دانسته و روز 15 خرداد روز پايه گذاري قيام ملت ايران عليه رژيم ستم شاهي و استعمار خارجي و استبداد داخلي و مبدا نهضت اسلامي است . اگر اين روزها « نمادين » نيستند پس چه روزهائي را مي توان نمادين دانست امام خميني روز 15 خرداد را براي هميشه عزاي عمومي اعلام كرده اند. اگر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي سئوال شود مفهوم اين سخن امام چيست چه جوابي جز اين دارند كه منظور امام اينست كه همه بايد اين روز را به بزرگداشت شهداي 15 خرداد و تلاش براي زنده نگهداشتن ياد و استمرار راه آنها اختصاص دهند با اين حال چگونه مي توان اين روزهاي مهم كه هويت انقلاب و نظام اسلامي را در خود دارند را روزهاي « نمادين » ندانست !
اگر 15 خرداد و 12 فروردين نبودند كساني كه اكنون در مجلس شوراي اسلامي بر كرسي هاي نمايندگي مردم و جايگاه قانونگذاري تكيه زده اند آيا مي توانستند به خانه ملت راه يابند و اصولا اگر 15 خرداد نبود مجلس اكنون خانه ملت ايران بود يا مثل گذشته محل نفوذ قدرت هاي استعماري و استبدادي و محل تصويب لوايحي از قبيل كاپيتولاسيون.

اين واقعيت ها بايد همه ما را هشيار كنند تا مبادا با ادامه چنين مسير خطرناكي به جائي برسيم كه 22 بهمن را نيز « نمادين » ندانيم و اصل نهضت اسلامي و انقلاب و امام خميني را به فراموشي بسپاريم . آن نماينده مجلس را كه سخن از احتمال حذف 12 فروردين و 15 خرداد از تعطيلات رسمي كشور به ميان آورده به چنين اغراضي متهم نمي كنيم ولي نمي توانيم غفلت موجود در سخنان وي را ناديده بگيريم . نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد با تمام وجود حافظان هويت انقلابي ملت ايران باشند همانگونه كه با تمام وجود بايد حافظان هويت اسلامي اين ملت و كشور باشند. بدين ترتيب كاهش تعطيلات را كه يك ضرورت است بايد از راه هاي ديگري پي گرفت نه از راه حذف نمادهاي نهضت و انقلاب اسلامي .
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن