تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815139907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آسيكلووير عليه ويروسها


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: آسيكلووير عليه ويروسها
«آسيكلووير» يك داروي ضدويروسي رايج است. از اين دارو براي جلوگيري و درمان عفونتهاي ويروسي نظير هرپس سيمپلكس و هرپس

ژينتاليس و درمان آبله مرغان استفاده مي شود.اگر براي جلوگيري از تبخال راجعه استفاده شود، آسيكلووير بايد به محض اينكه احساس گزگز يا سوزش (كه اولين علامت عود مجدد است ) آغاز شد مورد استفاده قرار گيرد. در مورد آبله مرغان چنانچه درمان طي 24 ساعت اول از شروع پيدايش بثورات جلدي آغاز شود بيشترين تأثير را خواهد داشت. «زويراكس» نام تجاري «آسيكلووير» است.

چگونگي مصرف دار
وكپسول، قرص و سوسپانسيون خوراكي آسيكلووير را مي توان با غذا مصرف كرد. دارو در هر نوبت بايد با يك ليوان آب مصرف شود. بهتر است براي حفظ يك سطح ثابت دارو در خون، آسيكلووير در فواصل يكسان طي شبانه روز مصرف شود. آسيكلووير معمولاً هر 4 ساعت، 5 بار در روز تجويز مي شود.برنامه زماني مصرف دارو مي تواند 6 صبح، 10 صبح، 2 بعدازظهر و 6 عصر و 10 شب باشد. اگر اين برنامه با برنامه كاري يا خواب شما تداخل مي كند از پزشكتان بخواهيد در تعيين يك برنامه دارويي كه براي شما مناسب تر بوده و در عين حال اهداف درماني را برآورده سازد، به شما كمك كند.
بسيار مهم است دارو سر وقت و به مقدار تجويز شده كامل مصرف شود، حتي اگر احساس مي كنيد حالتان بهتر شده است.اگر پيش از مصرف كامل دارويتان آن را قطع كنيد، ممكن است دوباره علايم بيماري ظاهر شود. پيش از مصرف سوسپانسيون خوراكي، شيشه را به خوبي تكان دهيد و از وسيله اي اندازه گيري همراه دارو براي تعيين مقدار مصرفي در هر نوبت استفاده كنيد.اگر يك نوبت را فراموش كرديد، پس از به ياد آوردن بي درنگ آن را مصرف كنيد. البته اگر تقريباً زمان مصرف نوبت بعدي رسيده است، نوبت قبلي را رها كرده به برنامه دارويي خود برگرديد و مقدار دارو را دو برابر نكنيد.

موارد احتياط
در صورت وجود هريك از موارد زير پيش از مصرف آسيكلووير پزشكتان را مطلع سازيد:
حساسيت نسبت به آسيكلووير يا گان سيكلووير
بارداري يا شيردهي.
در حال مصرف ديگر داروها، بويژه آنهايي كه ممكن است براي كليه ها مضر باشند، مثل مقادير بالاي استامينوفن تيلنول، داروهاي ضدالتهابي غيراستروييدي (NSAID) مثل ايبوپروفن، سيكلوسپورين، فوسكارنت، ليتيم، ريفامپين، سولفوناميدها و تتراسايكلين ها.
داراي سابقه يا دچار دهيدارتاسيون (كاهش آب بدن ) يا بيماري كليوي هستيد.

در هنگام مصرف آسيكلووير توصيه مي شود:
دوره درمان با آسيكلووير را به طور كامل طي كنيد تا عفونت در بدنتان درمان شده، از عود بيماري جلوگيري گردد؛ حتي اگر احساس بهبود مي كنيد.
اگر خانمي هستيد كه به علت هرپس ژينتاليس (تبخال در ناحيه تناسلي ) آسيكلووير مصرف مي كنيد، هر ساله يك آزمون گستره «پاپانيكولا» (پاپ ) انجام دهيد؛ زيرا اين عفونت با افزايش احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم همراه است.منطقه مبتلا را تا آنجا كه مي توانيد تميز و خشك نگاه داريد. لباس زير گشادتري بپوشيد تا ضايعات آزرده نشوند.
آسيكلووير را دور از دسترس كودكان و دور از حرارت، نور مستقيم و جاي مرطوب نگاه داريد (در اين شرايط آسيكلووير فاسد مي شود).
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن