تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821153410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران زمين


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ايران زمين
رئيس اداره آموزش و پرورش بخش مركزي تهران :
تلاش مي كنيم تا كلمه محروم از منطقه برداشته شود

رودهن - خبرنگار آفرينش
رئيس آموزش و پرورش بخش مركزي تهران گفت :با تكرار كلمه محروم در اذهان عمومي باعث ايجاد تزلزل شده و از اين حيث بايد تلاش شود تا كلمه محروم از دهان افراد بي افتد. كاظمي در گفتگو با خبرنگار آفرينش كه در محل اداره آموزش وپرورش واقع در بومهن انجام پذيرفت افزود : برنامه هاي تعليم و تربيت آني و كوتاه مدت است و تربيت فرزندانمان برنامه هاي بلند مدت نمي پذيرد . وي ادامه داد : چنانچه هم اكنون نياز به تشويق بچه اي باشد ،به تعويق انداختن آن فايده اي ندارد و بايد در همان لحظه صورت پذيرد ;كارهاي تعليم و تربيت در خانه،مدرسه و اداره نيز بايد بر اين اساس باشد. وي با اشاره به حوزه بخش مركزي تهران كه از سرخه حصار آغاز و تا انتهاي بومهن ادامه دارد ،اظهار داشت: در اين حوزه 72 مدرسه با بيش از 16هزار دانش آموز و 1060 پرسنل مشغول به فعاليت مي باشد. وي ادامه داد: امسال با تلاش هاي صورت گرفته در اين حوزه در جهت ارتقا» سطح علمي و بهبود كيفيت آموزش 6 مدرسه را يك شيفت كرديم اما با اين حال ،هنوز 17 مدرسه 2 شيفت باقي است . رئيس اداره آموزش و پرورش بخش مركزي بيان داشت : سطح علمي منطقه نسبت به امكانات موجود متناسب است و به لحاظ ارزشي به مراتب بسيار جلوتر از مناطق خوب تهران مي باشد . وي ادامه داد: سحر ايماني كه در مقطع دوم رياضي ،دبيرستان راستي بخش مركزي مشغول به تحصيل مي باشد به عنوان نفرات برتر مسابقات روبوكاپ كشوري انتخاب شده است همچنين در آزمون هاي ارزشيابي تشخيصي پايه اول در سطح استان و منطقه ،8 نفر رتبه اول را كسب كردند.و اين بيانگر اين مطلب است كه همان امكانات محدودي نيز كه داريم مي توانيم سطح علمي دانش آموزان را ارتقا دهيم . كاظمي در خصوص طرح هاي اتخاذ شده جهت ارتقا سطح علمي منطقه اظهار داشت : افزايش اقتدار در آموزش و پرورش و توجه ويژه بر رسالت اصلي خود و پرهيز از امور فرعي در اولين قدم و شناسايي موانع تغيير و تحول و ايجاد خلاقيت و تلاش براي بهبودي و رفع موانع در قدم بعدي از جمله برنامه هاي مد نظر در اداره مي باشد .همچنين تلاش شد تا آموزگاران در آموزش و پرورش در درجه اول با داشتن مدرك مرتبت با آموزگاري ،بومي بودن منطقه و با سابقه كاري خوب جذب شوند.

مهندس مهرداد لاهوتي نماينده مردم لنگرود در مجلس گفت:
دولت نبايد در پرداخت يارانه يا توزيع آن عجولانه برخورد كند

رشت - خبرنگارآفرينش
مهندس مهرداد لاهوتي نماينده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شوراي اسلامي گفت: شتاب زدگي دولت در توزيع يارانه ها مورد قبول نيست بلكه هم حركت ها را بايد با مجلس هماهنگ كند چون عجولانه كار كردن ما را از هدفها غافل ميكند . لاهوتي با اشاره به اينكه در بودجه سال جاري 2012 هزار ميليارد تومان در خصوص پرداخت يارانه پيش بيني شده است و دولت مي خواهد تا 90 ميليارد تومان را پرداخت كند در حاليكه دولت در حال حاضر با كسري بودجه مواجه مي باشد . لاهوتي در خصوص رقم باقي مانده آن اشاره كرد وگفت: چگونه 78 هزار ميليارد تومان باقي مانده را تامين خواهد كرد. گفتني است كه دولت براي 5 هزار ميليارد تومان در زمينه خشكسالي را از درآمد ارزي استفاده كرد. لاهوتي در پايان گفتگوي خود افزود: به همين دليل است كه دولت بايد هر حركت خود را در خصوص توزيع يارانه ها با مجلس هماهنگ باشد. مهندس لاهوتي در پايان گفت: هدف از پرداخت يارانه ها كمك به افراد كم درآمد مي باشد پس دولت در تغيرات نرخها بايد با مجلس هماهنگي لازم داشته باشد . نماينده مردم شهرستان لنگرود در خصوص پرداخت نحوه يارانه ها اشاره كرد و گفت: اگر اين خدمات دهي بصورت عجولانه انجام گيرد تاثيرات منفي بدنبال خواهد داشت .

امام جمعه پلدختر خواستار حمايت از نويسندگان شد

پلدختر - خبر نگارآفرينش
جلسه كانون نويسندگان شهرستان پلدختر با حضور امام جمعه و اعضا در محل دفتر امام جمعه اين شهرستان تشكيل شد.حجت الاسلام و المسلمين صرفي پورامام جمعه پلدختر و رئيس كانون نويسندگان اين شهرستان با بيان اينكه حمايت از نويسندگان بايد مورد توجه مسئولين قرار بگيرد گفت: نويسندگان نيز با خلق آثار و نيز جهت دهي به آثار خود به سمت آموزه هاي ديني مي توانند در جامعه تاثير گذار باشند . رئيس كانون نويسندگان شهرستان پلدختر افزود: عدم تمكين مالي جهت آثار و نيز چگونگي و محدوديت توزيع از عمده مشكلات نويسندگان بشمار ميروند. بهمن ديناوند رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان پلدختر و عضو كانون نويسندگان اين شهرستان با مهم خواندن توجه به كتاب و كتابخواني و نقش موثر آن در تعامل اجتماعي فرهنگي جوامع گفت: برگزاري مسابقات كتابخواني ،برپايي نمايشگاه كتاب و عرضه محصولات فرهنگي ، اجراي مرحله پنجم اهدا» كتاب به مراكز فرهنگي و اصناف ، برگزاري مراسم تجليل از نويسندگان و نيز برگزاري نشست مشترك اعضاي كتابخانه هاي پلدختر و معمولان يا اعضاي انجمن هاي مربوطه از عمده برنامه هاي هفته كتاب و كتابخواني در اين شهرستان بشمار ميروند. وي پيگيري امور حمايت هاي مالي جهت چاپ كتب ايشان ، سايت ووبلاگ نويسندگان ، چاپ نشريه داخلي را از جمله برنامه هاي آينده كانون نويسندگان شهرستان عنوان كرد.

اختصاص 4 هزار و 300 ميليارد ريال براي بيمه محصولات كشاورزي

ساري - خبرنگارآفرينش
چهار هزار و 300 ميليارد ريال اعتبار امسال به صندوق بيمه محصولات كشاورزي كشور در همايش بيمه محصولات كشاورزي در بابلسر گفت:دولت براي تقويت بيمه محصولات كشاورزي دو هزار ميليارد ريال از حمل صندوق ذخيره ارزي دو هزار و سيصد ميليارد ريال از محل اعتبارات حوادث پيش بيني نشده امسال اختصاص داد. جواديان افزود: براي افزايش تمايل كشاورزان به بيمه محصولات اين صندوق تعداد تعهدات پرداخت غرامت به بيمه گزاران را از 650 به هزار افزايش داد. وي همچنين از كاهش 10 درصدي حق بيمه محصولات كشاورزي در سال زراعي جديد خبر داد . مدير شعب بانك كشاورزي مازندران نيز در اين همايش با بيان اينكه 368 ميليارد ريال براي استمهال وام هاي كشاورزان به مازندران اختصاص يافت گفت: تلاش مي كنيم اين اعتبار براي پرداخت غرامت به خسارت ديدگان هزينه شود. بهشتي افزود: مازندران 1/7 ميزان غرامت تعهدي به خسارت ديدگان بخش كشاورزي كشور را به خود اختصاص داده است.

كارگاه آموزشي مهار فرسايش بادي و تثبيت شنهاي روان در يزد برگزار شد

يزد - خبرنگارآفرينش
كارگاه آموزشي مهار فرسايش بادي و تثبيت شنهاي روان با مشاركت دفتر ترويج و بهبود نظامهاي ترويجي وزارت جهاد كشاورزي ،مديريت هما هنگي ترويج سازمان جهاد كشاورزي و اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد به مدت دو روز در محل مجتمع آموزش ملاصدراي اين استان برگزار شد. در اين نشست كه با حضور 80 نفر از مديران و كارشناسان مرتبط با بخش برگزار شد.سخنرانان با بيان اينكه استان يزد دومين استان بياباني كشور محسوب مي شود و در آن 19 منطقه به عنوان كانونهاي حساس فرسايش بادي شناسايي شده اند ،مساحت اين مناطق را 365 هزار هكتار برآورده نمودند.در اين كارگاه آموزشي ،فرسايش بادي به عنوان يكي از بارزترين مصاديق پديده بيابان زايي و يكي از مشكلات اساسي بر سر راه پديده توسعه پايدار مناطق خشك و نيمه خشك مطرح شد. در ادامه 2 نفر از پژوهشگران مقالات خود را پيرامون مهار فرسايش بادي ، پديده فرسايش بادي در استان و همچنين معرفي بيابانهاي ايران و جهان ارائه دادند. بازديد از مناطق بحراني و كانونهاي فرسايش بادي از برنامه هاي جانبي اين كارگاه آموزشي بود كه شركت كنندگان از نزديك با مناطق بحراني آشنا شدند.

گاز طبيعي 6 استان كشور از پالايشگاه خانگيران تامين مي شود
مشهد- خبرنگارآفرينش
گاز طبيعي مشتركان خانگي، تجاري و صنعتي 6 استان شمال شرق كشور از پالايشگاه خانگيران سرخس تامين مي شود. مديرعامل شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد (خانگيران) گفت: 30 درصد كل توليد گاز اين پالايشگاه در بخش نيروگاهي مصرف مي شود كه با تامين سوخت پاك و مطمئن براي نيروگاه هاي واقع در اين بخش از كشور، مشكل خاموشي به حداقل رسيده است.
وي با اعلام اين كه خوراك پالايشگاه سرخس از مخزن مستقل گاز ترش مزدوران و حوزه هاي شوريجه و گنبدلي تامين مي شود، افزود: در 6 ماه اول سال جاري 6 ميليارد و 760 ميليون مترمكعب گاز از مخازن گازي منطقه خانگيران سرخس دريافت و پس از پالايش توسط 2 خط 36 و يك خط 16 اينچي به مبادي مصرف ارسال شده است.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن