تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806344703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
ماساژ كودكان، اعتماد به نفس آنها را تقويت مي كند

ماساژ كودكان باعث ايجاد حس آرامش و امنيت در كودك مي شود كه اين حس امنيت در دوران شيرخوارگي سبب ايجاد احساس زندگي سالم رواني در آينده بوده و باعث تقويت اعتماد به نفس در آنها مي شود.
به گزارش ايسنا، ليلا كريمي، كارشناس ارشد مامايي در اين پژوهش آورده است: ماساژ روش خوبي براي آشنايي مادر با نيازهاي كودك و شناسايي بيشتر بدن و اندام هاي نوزاد است.
در بسياري از فرهنگ ها ماساژ كودكان يك بخش سنتي از مراقبت هاي روزانه آنان است. با اين روش مادر حالات و واكنش هاي كودك را نسبت به حركات مختلف ماساژ شناسايي كرده و مي تواند نسبت به پاسخ دريافتي از جانب كودك بهترين روش را براي برقراري ارتباط با او انتخاب كند.
تحقيقات مشخص كرده اند كه تماس لمسي محبت آميز كودك و ماساژ وي توسط مادر و گنجاندن اين كار در برنامه مراقبتي روزانه كودكان، علاقه و محبت مادر به كودك را نشان داده و نيز باعث كاهش اضطراب و رشد مهارت هاي اجتماعي و زباني و هوشياري كودك مي شود.
گفتني است، لمس كودك ابتدا بايستي به مدت كم در اندام هاي محدود و به صورت آرام انجام شده و به تدريج تعداد ماساژها و نيروي آنها را افزايش داد و اندام هاي ديگر را درگير كرد. همچنين بهتر است ماساژ را از قسمت هايي كه كودك بيشتر لذت مي برد شروع كرد. ماساژ برحسب سن كودك، وضعيت كودك از نظر رسيده يا نارس بودن، سلامت، بيماري و فرهنگ خانواده متفاوت است.

شصت هزار بيمار مبتلا به ايدز دركشور هنوز شناخته شده نيستند

رئيس انجمن ايدز كشور گفت: از سال شصت و پنج تاكنون هيجده هزار و سيصد و بيست بيمار مبتلا به ايدز در كشور شناخته شده اند و اين درحالي كه براساس تخمينات اخير، نزديك به شصت تا هشتاد هزار بيمار مبتلا به ايدز ناشناخته مانده اند.
حميد رضا شاعري درگفتگو با خبرنگار سلامت نيوز افزود: با توجه به اينكه علت اصلي شيوع ايدز در جهان ، روابط جنسي نا مشروع معرفي شده اما اين درحالي كه اعتياد تزريقي در كشور، علت اصلي شيوع اين بيماري شناخته شده است.
وي بيان داشت: درسال هاي گذشته بيش از بيست و پنج درصد از مبتلايان به ايدز به علت اعتياد تزريقي شناخته شدند اما با اجراي برنامه هاي سازنده در اين راستا اين آمار به بيش از پنج درصد كاهش يافته است.رئيس انجمن ايدز كشور خاطرنشان كرد: طبق تحقيقات صورت گرفته مشخص شده نود و سه درصد از مبتلايان را مردها و تنها هفت درصد را زنان تشكيل مي دهند.
وي گسترش بي رويه اعتياد تزريقي در بين مردها را علت اصلي شيوع بالاي اين بيماري در مردها اعلام كرد و تصريح نمود: هم اكنون بيشترين گروه سني درگير با اين بيماري در رنج سني بيست و چهار تا سي و نه سال قرار دارند اما اين درصورتي كه نمي توان سن شروع بيماري را در اين محدوده سني دانست.شاعري عنوان كرد: با توجه به اينكه فعاليت جنسي در سن بيست تا پنجاه و چهار سال قراردارد افراد در اين محدوده سني بيشتر در معرض خطر ابتلا به ايدز قرار دارند.
وي اظهارداشت: درحال حاضر اعتياد تزريقي علت دوسوم از مبتلايان به ايدز دركشوراست و رفتار جنسي حدود هفت و نيم درصد را در بر مي گيرد واين درحالي كه ايدز مادرزادي خيلي كم است و تنها 600 نفر اعلام شده اند.وي با اعلام اينكه دريافت فراورده هاي خوني آلوده علت ديگري از بيماري ايدز در كشور است كه درسال هاي اخير به خاطر نظارت هاي قوي مسئولين ، اين راه انتقال بسيار كم و حتي به حد صفر رسيده است.رئيس انجمن ايدز كشور گفت: هم اكنون راه انتقال و عامل بروز ايدز در بيست و دو درصد از بيماران مشخص نشده و اين درصورتي كه اعتياد تزريقي يكي از احتمالات اصلي آن شناخته شده است.وي يارانه هاي دولتي را در تسريع و سهولت روند درمان بيماران بسيار موثر خواند و اعلام كرد: درمان قطعي براي بيماران ايدز وجود ندارد و اين بيماران به وسيله درمان هاي چند دارويي كه نوعي ضد ويروسي است درمان مي شوند.

ساخت بافت مغزي از سلول هاي بنيادي

دانشمندان از سلول هاي بنيادي ، بافت مغزي ساختند.
به گزارش شبكه خبر ، محققان در ژاپن با استفاده از سلول هاي بنيادي جنيني انسان ، بافت مغزي تمايز يافته توليد كردند. بر اساس مقاله اي كه در مجله سلول منتشر شد، محققان موسسه ريكن در ژاپن موفق شدند ، نخستين بار در جهان ، بافت هاي تمايز يافته مغزي را به كمك سلول هاي بنيادي انساني ايجاد كنند. پيشتر محققان موفق شده بودند، سلول هاي بنيادي را به سلول هاي تمايز يافته عصبي تبديل كنند اما اين نخستين بار است كه توانستند از سلول هاي بنيادي ، بافت كامل مغزي كه ساختاري شبيه مغز انسان دارد، توليد كنند . در اين پژوهش محققان توانستند، سلول هاي بنيادي را به بافت هاي قشر مغز تبديل كنند به گونه اي كه اين بافت ها در مراحل تكامل به چهار بخش اصلي مغز انسان تبديل شدند.
به گفته محققان: اين مراحل رشد و تكامل همانند مراحلي است كه هنگام رشد جنيني در مغز انسان رخ مي دهد.

پرخوري و پرنوشي از علايم اوليه ديابت است

دبير همايش علمي - مردمي ديابت گفت: از جمله علايم اوليه ديابت نوع دوم كه بايد مورد توجه قرار گيرد پرخوري و پرنوشي همراه با احساس خستگي است.
"زهرا پولاديان" در حاشيه برگزاري همايش علمي- مردمي ديابت كه به مناسبت روز جهاني ديابت در مركز پزشكي خاص برگزار شده است در گفت و گو با ايرنا افزود: ديابت نوع دوم به گونه اي است كه تا مدتها خود را نشان نمي دهد و عوارض خود را در بدن به جاي مي گذارد.
مسئول كلينيك ديابت مركز پزشكي خاص افزود: احساس علايمي همچون پر خوري و پر نوشي، ادرارهاي شبانه، احساس خستگي و ضعف ، خواب آلودگي روزانه و كم شدن خواب عميق شبانه در بيشتر موارد مي تواند نشانگر بيماري ديابت نوع دوم باشد.
علاوه بر اين خشكي و خارش پوست نيز از علايم بيماري ديابت است.
دبير همايش علمي ديابت گفت: با تغيير در سبك زندگي و اصول تغذيه صحيح مي توان با حداقل دارو ديابت را كنترل كرد كه براي اين منظور بايد ورزش هاي گروهي به صورت 2 تا 3 روز در هفته ، پياده روي و ورزش هاي كششي را در برنامه روزانه قرار داد.
مسئول كلينيك ديابت مركز پزشكي خاص با اشاره به نقش و اهميت تغذيه در كنترل ديابت گفت: نكته مهم در مورد تغذيه بالا بردن مصرف مواد حاوي فيبر و تغيير روش پخت غذاها از سرخ كردن به آب پز كردن، كبابي كردن و بخار پز كردن است.
پولاديان با بيان اينكه استرس نيز در بروز ديابت نقش دارد گفت: ورزش روش مناسبي براي كم كردن استرس و بالا بردن مقاومت بدن است كه در نهايت باعث آرامش و شادي در فرد مي شود.
مسئول كلينيك ديابت مركز پزشكي خاص يادآور شد: اگر ميزان قند خون فرد 100 باشد بايد ارايه آموزش هاي كنترل ديابت و تغيير در سبك و شيوه زندگي به او داده شود تا بتواند اين بيماري را كنترل كند.
وي گفت : هم اكنون تعداد پنج هزار و دويست بيمار مبتلا به ديابت طي چهار سال اخير تحت درمان مركز پزشكي خاص قرار گرفته اند.
دبير دومين همايش علمي ديابت در خصوص برگزاري اين همايش گفت: به مناسبت روز جهاني ديابت (24 آبان ماه) بنياد امور بيماري هاي خاص اقدام به برگزاري اين همايش كرده است كه 19 و 20 آبان برگزار شده است.
وي گفت: در اين همايش موضوعاتي همچون كليات ديابت، تغذيه و ديابت، سبك زندگي در ديابت و عوارض ديابت به خصوص عوارض كليوي ديابت مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
24 آبان ماه به عنوان روز جهاني ديابت نام گذاري شده است شعار امسال اين روز" پيش به سوي سلامتي با آگاهي و دانش بيشتر" است.

تفاوت واكنش مغزي در مبتلايان به افسردگي

واكنش مغز مبتلايان به افسردگي، هنگام تحريك هاي دردناك ، با ديگران متفاوت است.
به گزارش شبكه خبر، محققان با بررسي گروهي از بيماران افسرده و مقايسه آنان با افراد سالم ، واكنش هاي مغزي آنها را به درد ارزيابي كردند. بر اساس اين بررسي ، تصويربرداري از مغز بيماران مبتلا به افسردگي نشان مي دهد، فعاليت مناطقي از مغز آنان كه با احساسات در ارتباط است ، هنگام تجربه درد و اضطراب، بيش از فعاليت مغزي افراد سالم است. محققان اميدوارند: با بهره گيري از اين يافته ها به شيوه هاي جديدي براي درمان افسردگي دست يابند.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن