تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817091015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به همت جهادكشاورزي استان همدان برگزار شد جشنواره توانمنديهاي توليد سيب زميني در غرب كشور


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: به همت جهادكشاورزي استان همدان برگزار شد جشنواره توانمنديهاي توليد سيب زميني در غرب كشور
همدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : به همت جهادكشاورزي استان همدان جشنواره دو روزه توانمنديهاي توليد سيب زميني در غرب كشور با شركت توليد كنندگان بهره برداران و محققان استانهاي ايلام كردستان كرمانشاه لرستان و همدان و با حضور مديران كل دفاتر سبزي صيفي و ترويج وزارت جهاد كشاورزي دكتر مرادي استاندار مهندس رجبيان رئيس سازمان جهاد كشاورزي و تني چند از مديران استان در سالن اجتماعات سازمان دانش آموزي همدان برگزار شد.
مديركل دفتر سبزي و صيفي وزارت جهادكشاورزي
در اين مراسم ابتدا مديركل دفتر سبزي و صيفي وزارت جهادكشاورزي گفت : بيش از 6 درصد از سطح زيركشت محصولات كشاورزي كشور به سبزي و صيفي اختصاص دارد.
مهندس محمد مهدي بحريني افزود : در سال زراعي جاري توليد سيب زميني به 5 ميليون و70 هزار تن در كشور رسيد كه با توجه به خشك سالي و سرمازدگي سال قبل و عليرغم كاهش سطح زيركشت در برنامه هاي پيش بيني شده داراي افزايش توليد بوده ايم .
وي اظهار داشت : طي سال گذشته زراعي برداشت سيب زميني در كشور داراي ركورد بسيار بالايي بوده تا جايي كه در طول تاريخ كسب اين ركورد بي سابقه است .
مديركل دفتر سبزي و صيفي وزارت جهاد كشاورزي تصريح كرد : عملكرد در واحد سطح 1 5 هكتار بوده كه اين امر باعث ركورد در توليد شده است .
مهندس بحريني افزود : متاسفانه به علت عدم وجود صنايع وابسته در كشور بيش از 10 الي 15 درصد از توليدات سيب زميني را ضايعات تشكيل مي دهد و بيش از يك ميليون تن از توليدات آن نيز جهت فرآوري آماده مي شود كه متاسفانه كارخانه هاي موجود توانايي تنها 50 درصد فرآوري سيب زميني را در كشور دارند .
وي عمده ترين مشكلات صنايع فرآوري سيب زميني را مشكل نقدينگي و عدم اعطاي تسهيلات اعلام كرد و افزود : با توجه به هماهنگي هاي بعمل آمده با وزارت صنايع و ستاد سيب زميني مقرر شد كه اين مشكل برطرف شود.
مديركل دفتر سبزي و صيفي وزارت جهادكشاورزي اظهار داشت : به منظور كمك به توليد كنندگان و صادر كنندگان سيب زميني تسهيلات خوبي در نظر گرفته شده كه از جمله مي توان به خريد تضميني سيب زميني پاييزه به مبلغ 1350 ريال در هر كيلو اشاره كرده و همچنين تداوم جوايز صادراتي حذف تعرفه صادراتي و افزايش خريد تضميني محصول سيب زميني را از ديگر اقدامات دولت برشمرد.

مهندس بحريني افزود : استان همدان يكي از موفق ترين استانهاي كشور در زمينه توليد بذر سيب زميني مي باشد كه در دو سال قبل نيز بيش از 180 تن بذر سيب زميني توليد شده است .
مديركل دفتر سبزي و صيفي وزارت جهادكشاورزي اظهار داشت : محور برنامه هاي 5 ساله توليد سيب زميني بر اساس 164 هزار هكتار توليد در سال برنامه ريزي شد كه برداشت از اين اراضي حدود 5 ميليون تن برآورد مي شود .
وي گفت : برنامه الگوي كشت براي محصولات كشاورزي در استانها تدوين شده و اميدواريم سريعتر اجرائي شود.
دكتر مرادي استاندار همدان
همچنين در اين همايش استاندار همدان گفت : محصولات كشاورزي يك نقش مهم و اساسي را در كشور ايفا مي كنند و داراي يك نقش اقتصادي در خانواده مي باشد.
دكتر بهروز مرادي افزود : با برگزاري اين جشنواره ها شكر نعمت هاي خداوند متعال را بجا مي آوريم و اين در فرهنگ ملي ما داراي ريشه عميقي مي باشد.
وي اظهار داشت : برگزاري اين جشنواره ها بايد به مناسبت هاي مختلف برداشت محصولات كشاورزي برپا شود.
استاندار همدان افزود : تاكنون چندين جشنواره در استان همدان برگزار شده كه پس از جشنواره گردو جشنواره سيب زميني و در آينده نزديك نيز جشنواره انگور در شهر ملاير برگزار مي گردد.
وي به نرخ رشد اقتصادي استان اشاره كرد و گفت : نرخ رشد اقتصادي كشور در سال 84 به ميزان 7 درصد بوده ولي اين ميزان نرخ رشد در استان به 7 5 درصد رسيده كه نيم درصد از كشوري بالاتر است .

استاندار همدان به نرخ بيكاري اشاره كرد و گفت : در استان نرخ رشد بيكاري در تابستان گذشته بيش از 12 3 درصد بود كه اين رقم با راه اندازي پروژه هاي بزرگ و كاهش 2 3 درصدي در سال جاري به 10 درصد رسيده است .
وي افزود : با برنامه ريزيهاي انجام شده اميدواريم نرخ بيكاري را بتوانيم تك رقمي كنيم .
استاندار همدان گفت : در سال آينده يك ظرفيت 200 هزار تني به صنايع تبديلي استان اضافه خواهد شد كه در اين زمينه از بخش خصوصي مي خواهيم كه به اين عرصه ورود پيدا كنند.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان همدان
در ادامه اين جشنواره نيز رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان همدان طي سخناني گفت : هدف از برگزاري اين جشنواره ها ايجاد فضاي مناسب تبادل اطلاعات فني معرفي محصول سيب زميني و معرفي توانمنديهاي غرب كشور در زمينه توليد سيب زميني مي باشد.
مهندس حسين رجبيان افزود : بيش از 30 درصد زمينهاي استان همدان مربوط به بخش كشاورزي است كه اين اراضي 13 درصد به صورت ديم و 87 درصد بصورت آبي كشت مي شود .
وي اظهار داشت : سالانه بيش از 4 5 ميليون تن انواع محصولات كشاورزي در استان همدان توليد مي شود كه بيش از 500 هزار تن آن مصرف استان و 1 5 ميليون تن قابل فرآوري است و مابقي به خارج استان صادر مي گردد .
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان همدان گفت : استان همدان در زمينه بعضي از محصولات كشاورزي از جمله سيب زميني داراي رتبه اول يونجه رتبه دوم و محصول انگور رتبه سوم كشوري را دارا مي باشد.
وي اظهار داشت : سهم ارزش افزوده اقتصادي استان همدان در منطقه بيشترين ارزش افزوده اقتصادي را دارا است .

وي افزود : ميزان صادرات سيب زميني از گمرك همدان در 6 ماهه اول امسال بيش از 39 هزار و 500 تن به ارزش تقريبي حدودا 10 ميليون دلار بوده است .
اين مسئول اظهار داشت : در بحث مصرف سيب زميني بايد براي مردم فرهنگ سازي شود و اهميت اين محصول غذايي براي آنان گفته شود كه در صورت مشخص شدن اهميت غذايي آن مي تواند جايگزين بسيار خوبي براي برنج باشد.
مهندس رجبيان اظهار داشت : وجود خاك و آب و هواي مناسب براي توليد اشتغال شاغلين استان در بخش توليد سيب زميني وجود بهره برداران با تجربه و عملكرد بالاي محصول و سودآوري آن باعث شده است كه همدان به قطب توليد سيب زميني تبديل شود.
وي گفت : بيش از 21 درصد توليدات سيب زميني در كشور مربوط به همدان مي باشد و عملكرد كشور 26 2 تن در هكتار است در حالي كه در استان همدان اين رقم به 36 2 تن در هكتار رسيده است .
مهندس رجبيان افزود : در حال حاضر بيش از 70 الي 80 هزار تن بذر سيب زميني در ارقام مختلف توليد مي شود كه آبياري بيش از 95 درصد از اراضي زيركشت اين محصول بصورت مكانيزه انجام مي شود .
نماينده سيب زميني كاران
آقاي تودزاده بعنوان نماينده سيب زميني كاران گفت : كار كشاورزي يك مجموعه به هم پيوسته است و بايد همه مسئولين مرتبط و كشاورزان با هم همكاري داشته باشند.
وي گفت : وظيفه مسئولين ذيربط كشاورزي اين است كه ميزان نياز مردم را برآورد كنند تا ما در يك سال با توليد بيش از حد يك محصول دچار خسارت نشويم و اين امر باعث شود كشاورزان سال آينده محصول كمتري را بكارند.
نماينده سيب زميني كاران افزود : بعلت عدم هماهنگي خيلي از محصولات كشاورزي روي دست كشاورزان مانده و بايد با تدبير لازم زمينه ايجاد تعادل در كار كشت و بازار خريد محصولات بوجود آيد.

تودزاده اظهار داشت : بايد بذر سيب زميني در حد نياز كشور وارد شود و در صورت وارد شدن بذرهاي مختلف كشاورزان مي توانند برداشت بهتري داشته باشند.
دبير جشنواره
در حاشيه برگزاري اين جشنواره مدير ترويج جهادكشاورزي استان همدان و دبير جشنواره به خبرنگار ما گفت : اين جشنواره طي دو روز برگزار شد.
وي هدف از اين جشنواره را معرفي توانمنديهاي استانهاي غرب كشور در زمينه توليد سيب زميني هدف دوم آنرا جمع آوري اطلاعات و فناوري هاي روز در زمينه محصول سيب زميني و بررسي آخرين تحقيقات انجام شده در اين زمينه و نيز معرفي برترين هاي توليد سيب زميني در استانهاي غرب كشور را از اهداف برگزاري اين جشنواره عنوان كرد.
مهندس محمدجواد هاشمي افزود : كار اجرايي اين جشنواره از حدود دو ماه قبل با تشكيل ستادي متشكل از سه كميته فني اطلاع رساني و تبليغات و بررسي مقالات آغاز شده است .
وي اظهار داشت : بيش از 22 مقاله به دبيرخانه جشنواره ارائه شد كه 4 مقاله بصورت كتبي و 17 مقاله بصورت پوستر و عكس مي باشد.
دبير جشنواره سيب زميني غرب كشور افزود : اين مقالات در زمينه هاي استفاده مطلوب از آبهاي تحت فشار طرح هاي تحقيقاتي و مزيت هاي آن بيماريها و آفات سيب زميني و صنايع بسته بندي و فرآوري توليدات سيب زميني بوده است .
مدير ترويج سازمان جهادكشاورزي استان همدان افزود : از اين تعداد مقالات تعداد 4 مقاله به عنوان برتر انتخاب كه در جشنواره قرائت شد.
وي به برپايي نمايشگاه جنبي در مكان برگزاري جشنواره اشاره كرد و گفت : در طول دو روز برگزاري جشنواره نمايشگاهي شامل 22 غرفه از استانهاي غرب كشور داير شده است كه در اين نمايشگاه آخرين اطلاعات و فن آوري هاي لازم در زمينه كاشت و برداشت سيب زميني بذور مختلف سيب زميني و صنايع تبديلي آن آفات بيماريها و ثمرات استفاده از آبياري قطره اي و باراني نيز به نمايش گذاشته شده است .
مهندس هاشمي گفت : به منظور فرهنگ سازي در مصرف سيب زميني و فوائد آن و نيز سوق دادن جامعه به سوي مصرف سيب زميني و خواص آن در يك غرفه براي بازديد كنندگان غذاهاي متنوعي كه در آنها از سيب زميني استفاده شده را به نمايش گذاشته ايم .
وي در پايان اظهار داشت : از 21 نفر از توليد كنندگان محققين بهره برداران و فعالان در صنايع تبديلي و بسته بندي محصولات سيب زميني در اين جشنواره با تقديم لوح و هدايايي تجليل شد.
مهندس بحريني مديركل دفتر سبزي و صيفي وزارت جهادكشاورزي : توليد سيب زميني طي سال زراعي جاري در كشور به 5 ميليون و 70 هزار تن رسيد و باتوجه به وجود خشكسالي سرمازدگي و نيز علي رغم كاهش سطح زيركشت داراي افزايش توليد در اين محصول بوده ايم
دكتر مرادي استاندار همدان : تاكنون چندين جشنواره محصولات كشاورزي در استان همدان برگزار شده كه پس از جشنواره گردو و جشنواره سيب زميني در آينده نزديك نيز جشنواره انگور در شهر ملاير برگزار خواهد شد
مهندس حسين رجبيان رئيس سازمان جهادكشاورزي استان همدان : سالانه بيش از 4 5 ميليون تن انواع محصولات كشاورزي در استان همدان توليد مي شود كه بيش از 500 هزار تن آن در استان مصرف مي شود 1 5 ميليون تن نيز قابل فرآوري است و مابقي به خارج از استان صادر مي گردد
آقاي تودزاده نماينده سيب زميني كاران استان همدان : بدليل عدم هماهنگي بين مسئولين امر كشاورزي بسياري از محصولات توليدي كشاورزان روي دست آنان مي ماند كه بايد با تدابير لازم زمينه ايجاد تعادل در كار كشت و بازار خريد محصولات بوجود آيد
مهندس محمدجواد هاشمي دبير جشنواره : در طول برگزاري اين جشنواره نمايشگاهي شامل 22 غرفه از استانهاي غرب كشور داير شد كه در آن آخرين اطلاعات و فن آوري در زمينه كاشت و برداشت بذور مختلف صنايع تبديلي آفات بيماريها و ثمرات استفاده از آبياري قطره اي و باراني نيز به نمايش گذاشته شد
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن