تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815731230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك پژوهشگر مسائل اجتماعي:معضل كودكان كار، مبحثي حاشيه اي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: يك پژوهشگر مسائل اجتماعي:معضل كودكان كار، مبحثي حاشيه اي است
تبريز - خبرگزاري مهر:يك استاد دانشگاه و پژوهشگر مسايل اجتماعي گفت: به معضل كودكان كار حاشيه اي نگريسته مي شود.

دكتر كامران صداقت در گفتگو با خبرنگار مهر در تبريز افزود: نگرش حاشيه اي به معضل كودكان كار با توجه به وجود مشكلات فراوان اجتماعي و نظام مند نبودن ساختارهاي فرهنگي كشورطبيعي به نظر مي رسد.

وي با بيان اينكه نمي توان با وضعيت كنوني اقتصاد كشور به حل معضل كودكان كار در آينده نزديك دل بست افزود: حل احتمالي اين معضل، ايجاد معضل ديگري را منجر خواهد شد كه آثار زيان بار آن به مراتب بيشتر از كودكان كار است.

اين پژوهشگر مسائل اجتماعي گفت: با وجود اينكه طبق قانون، كار كردن كودكان ممنوع است اما بر اساس نتايج تحقيقات پيمايشي، هفت درصد كودكان زير 14 سال كشور به صورت تمام وقت و يا پاره وقت و حتي به شكل پنهاني كار مي كنند.

صداقت خاستگاه معضل كودكان كار را ناشي از مسايل اقتصادي و وضعيت معيشتي آنان عنوان و تصريح كرد: اغلب كودكان كار در خانواده هايي ساكنند كه جزو اقشار بارفاه نسبي متوسط به پايين جامعه طبقه بندي مي شوند.

وي تفاوت زياد سني والدين با كودكان را از ديگر عوامل كار كردن كودكان دانست و گفت: اين دسته از كودكان كه در خانواده هايي پير زندگي مي كنند از حمايت و پشتيباني والدين بي بهره هستند وخواسته وناخواسته احساس مي كنند بايد براي ورود به جامعه، استقلال كاري داشته باشند.

وي همچنين عنوان كرد: به خاطر نبود تضمين و يا عدم ثبات شغلي، فرهنگ اشتغال در بين پسران به سن 12 سالگي كاهش يافته و در بين دختران نيز به خصوص در مناطق روستايي به عنصر غيرت تبديل شده است.

صداقت گفت: پيش بيني مي شود با كاهش تعداد فرزندان خانواده ها و از بين رفتن شكاف نسلي بين كودكان و والدين تا 15 سال آينده معضل كودكان كار نيز به تدريج مرتفع شود.

اين پژوهشگر مسائل اجتماعي موفقيت سازمان هاي حمايتي نظير كميته امداد و بهزيستي در برخورد با معضل كودكان كار را به دليل كمبود اعتبارات و امكانات اين سازمان ها و نيز بالا بودن شمار كودكان كار عملاً غيرممكن خواند و گفت: كميته امداد و بهزيستي با انبوهي از ماموريت هاي محوله دچار فشار نقش هستند.

وي به حاكميت قوانين سخت درباره ممنوعيت بكارگيري كودكان در وضعيت هاي دشوار در كشورهايي نظير چين، تركيه و سوئيس اشاره و خاطر نشان كرد: در ايران قوانين و مجازات هاي شديدي كه بكارگيري كودكان در موقعيت هاي شغلي سخت را ممنوع كند وجود ندارد و همين خلاء قانوني باعث شده است كارفرمايان از اين موقعيت سوء استفاده كنند.

صداقت، مشخص نبودن نهاد مقابله كننده با كودكان كار را از ضعفهاي مرتفع كردن اين معضل اجتماعي دانست و گفت: بايد نهادهايي مانند نيروي انتظامي، سازمان كار، سازمان بهزيستي و تشكيلات قضائي در فرايند برخورد با معضل كودكان كار سازماندهي شوند.

وي تاكيد كرد: دولت بايد با برنامه ريزي درازمدت نسبت به ظرفيت سازي و ايجاد فرصت هاي شغلي جديد اقدام كند.

صداقت به ناآگاهي والدين كودكان كار نسبت به ارزش تحصيل فرزندانشان تصريح كرد: در اين زمينه اطلاع رساني و توانمند سازي والدين مي تواند نقش مهمي ايفا كند.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن