تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816454174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور: اكنون بهترين زمان هدفمندكردن يارانه‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رئيس جمهور: اكنون بهترين زمان هدفمندكردن يارانه‌ها است
جام جم آنلاين: دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور تحولات اخير اقتصادي دنيا را بهترين فرصت تاريخي براي اجراي طرح تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه ها خواند.


به گزارش مهر، دكتر احمدي نژاد در همايش طرح تحول اقتصادي كه پيش از ظهر امروز با حضور جمعي از اساتيد دانشگاه ها، اقتصاد دانان، معاون اول رئيس جمهور، وزير اقتصاد، وزير آموزش و پرورش و وزير راه و ترابري در تالار 600 نفره وزارت كشور برگزار شد ، اظهار داشت: از ابتداي پيروزي انقلاب به دنبال يك نظام اقتصادي مبتني بر استعداد هاي ملي و پايدار بوده ايم اما متاسفانه تا كنون هرگز به آنچه مد نظر دلسوزان كشور بوده نرسيده ايم و مشكلات اقتصادي و عدم رضايتمندي در اين زمينه همواره يكي از مشكلات جامعه بوده است.

وي با بيان اينكه مشكلات امروز اقتصادي جهان بر ضرورت انجام طرح تحولات اقتصادي در كشور تاكيد مي كند، تصريح كرد : نظام اقتصادي كه نظام سلطه براي جهان ترسيم كرد به گونه اي است كه اولا اقتصاد همه جهان را به يك كانون اصلي تصميم گير متصل مي كند به طوري كه از يك مركز مي توان بر اقتصاد همه دنيا تسلط داشت ويژگي دوم اين است كه كانون اصلي اقتصادي جهان از هرنوع كار اقتصادي در ديگر نقاط سود خواهد برد، ويژگي سوم هم اين است كه اگر ضرري به كانون اصلي اقتصادي دنيا وارد شود ساير اقتصادهاي جهاني را تحت تاثير خود قرار مي دهد.

رئيس جمهور افزود: نظام اقتصادي سلطه همين امروز هم مي خواهد ضرر خود را از جيب ديگران تامين كند كه البته بخشي از آن بي اراده انجام مي شود و ضررهايي نسبت به متصل بودن به اقتصاد جهاني بر ما تحميل مي گردد.

با انجام طرح تحول اقتصادي به سرعت مي توانيم ريشه هاي تورم را بخشكانيم

احمدي نژاد با بيان اينكه ما نيازمند يك اقتصاد مستقل و در خدمت تعالي انسان هستيم ، گفت: فكر مي كنيم جامعه بشري در خدمت اهداف اقتصادي نيست وبايد اقتصاد در خدمت جامعه بشري باشد وما بايد مدلي بر اين محور تدوين كنيم. وي تصريح كرد: امروز ناكارآمدي اقتصاد ليبرال مشخص است لذا بايد جلسه مجزايي براي نقد اين نظام اقتصادي از سوي كارشناسان و با حضور صاحبنظران امور اقتصادي انجام شود و بعد از آن به برنامه ريزي در اين زمينه بپردازيم.

ئيس جمهور طرح تحول اقتصادي را بر مبناي سند چشم انداز توسعه كشور و سياست هاي ابلاغي اصل 44 قانون اساسي خواند و اظهار داشت: جز بخش كوچكي مربوط به بانك ها و گمركات ، در اجراي طرح تحول اقتصادي نياز به قانون جديد نداشتيم كه اين دو مفهوم دارد؛ مفهوم اول اينكه ديگران هم راه حل مشكلات اقتصادي كشور را همين موضوع مي دانستند و علاقه مند به اجراي آن بودند و مفهوم دوم اينكه دولت در ادامه خواست درست دلسوزان نظام حركت مي كند.

احمدي نژاد افزود: از آنجايي كه مجلس محترم ابراز تمايل براي مشاركت در طرح تحول اقتصادي و ارائه نظرات خود را داشت ما هم پذيرفتيم كه لايحه اي را به مجلس ارائه كنيم تا با هماهنگي كامل اين كار پيش برود.وي با بيان اينكه بايد اقتصادي مبتني بر استعدادهاي ملي خودمان را در كشور طراحي كنيم، خاطر نشان كرد: بايد از مدل هاي اقتصادي 100 و 200 سال گذشته فاصله بگيريم و در يك قالب جديد به طراحي مدل اقتصادي داخلي بپردازيم.

رئيس شوراي عالي اقتصاد با انتقاد از مصاحبه هايي كه از سوي برخي افراد در خصوص آسيب پذيري اقتصاد ايران از معضل اقتصادي جهاني انجام يا صورت گرفته است ،‌ گفت: با درايت كارشناسان داخلي و تحريم هايي كه به لطف خدا عليه ما صورت گرفت در اقتصاد جهاني هضم نشديم و كمترين آسيب را از معضل اقتصادي جهان داشتيم چه بسا اگر با اقتصاد جهاني گره خورده بوديم به مقدار زيادي از معضل اقتصادي جهان آسيب مي ديديدم.

احمدي نژاد تاكيد كرد: قطعا و قطعا به لطف خدا جزء كشورهايي هستيم كه از معضل اقتصادي جهان كمترين آسيب را ديده ايم اما بايد اين مقدار را هم به صفر برسانيم و راه حل اين موضوع طراحي اقتصادي مبتني بر استعدادهاي داخلي كشور است.

وي اضافه كرد: بايد به دنبال يك اقتصاد واقعي و داخلي باشيم معتقديم كه بانك ها در اين زمينه بايد به درستي عمل كنند و قدرت پولي آنان بر پايه عدالت و در خدمت توليد و جامعه باشد.

عده اي متاسفانه واردات را گناه كبيره مي دانند اما سعي ما بر اين است كه صادراتمان بيش از وارداتمان شود.

رئيس جمهور يكي از معاني ربا را 4 الي 5 برابر شدن قدرت خريد بدون پشتوانه مالي خواند و گفت: نظام بانكي ما بايد به قاعده درستي رهنمون شود چون در اقتصاد فعلي ما بانك همه كاره است و بدون آن نمي توان كاري انجام داد.

احمدي نژاد گفت: چه كسي گفته است سياست هاي دولت

هاي متوالي آمريكا بايد به عنوان تئوري علمي در آيد؟ اساتيد ما مطمئنا بهتر از آنها اقتصاد را مي فهمند.

وي توزيع فعلي يارانه ها را در كشور در نهايت به نفع دهك هاي بالا و به ضرر دهك هاي پايين جامعه دانست و تصريح كرد حرفي كه مي گويد اقتصاد خود بازار را تنظيم مي كند يك دروغ بزرگ است.

رئيس شوراي عالي اقتصاد با بيان اينكه دولت بايد بداند يارانه ها را به چه كسي و با چه هدفي مي دهد، افزود: اين موضوع بايد هدفمند شود ، ناله ما از اين است كه دلارهاي نفتي به صورت مستقيم وارد بازار مي شود كه البته نبايد بشود و راه آن هدفمند كردن يارانه ها و تامين برخي هزينه هاي دولت از اين طريق است.

احمدي نژاد تصريح كرد: هزينه مديريت دولت بايد از بخش مالياتها تامين شود اين امر منجر به مديريت مصرف و منابع خواهد شد. لايحه تنظيم شده اقتصادي نيز عمدتا بخشي از آن مربوط به هدفمند ساختن يارانه هاست كه اثري فوري و تاثير مستقيم دارد ، البته كارهاي مربوط به اموربانكي كمي زمان براست كه در زمان مقتضي خود انجام خواهد شد ولي مطمئنا اين كار از بزرگترين تحول هايي است كه در بخش اقتصادي كشور انجام خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه ما هم از تحت فشار قرار گرفتن مردم كشورهايي كه دچار معضل اقتصادي شده اند به عنوان كشوري مسلمان ناراحتيم، گفت: ما در عين حال از زمين خوردن يك نظام ظالمانه به هيچ عنوان ناراحت نيستيم ،‌ البته متاسفانه عده اي سخناني را در باب تاثير پذيري اقتصادي ما از معضل اقتصاد جهاني مي زنند كه انسان متعجب مي شود.

رئيس شوراي عالي اقتصاد تاكيد كرد: عده اي متاسفانه واردات را گناه كبيره مي دانند اما سعي ما بر اين است كه صادراتمان بيش از وارداتمان شود. تراز ما هم اكنون مثبت است اما متاسفانه نفتمان را مي فروشيم كه بايد سعي كنيم از صدور مواد اوليه كشور جلوگيري كنيم و بيشتر هنر، كار و صنعتمان را به جهان صادر كنيم.

احمدي نژاد تحولات اخير اقتصادي دنيا را فرصتي بي نظير براي كشور دانست و خاطر نشان كرد: اين بهترين فرصت تاريخي براي اجراي طرح تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه هاست.

وي با بيان اينكه عده اي فقط به دنبال ايراد گرفتن از انجام كارها و انتقاد هستند تصريح كرد: زماني كه از اين افراد راهكار مي خواهيم سكوت مي كنند كه معناي اين كارشان به هيچ عنوان مشخص نيست ، چه كسي گفته است ما نمي توانيم به دنيا الگوي اقتصادي بدهيم چرا كه امروز نياز آن در جهان هست و ساير كشورها از ما مطالبه خواهند كرد و تنها كشوري كه قدرت آن را دارد كه الگوي اقتصادي به جهان معرفي كند ايران است چرا كه ديگر كشورها فاقد مباني نظري مستحكمي هستند.

رئيس جمهور ادامه داد: با انجام طرح تحول اقتصادي به سرعت مي توانيم هزينه هاي دولت را از محل درآمد نفتي كاهش داده و باز توزيع عادلانه اي داشته باشيم و ريشه هاي تورم را بخشكانيم.

احمدي نژاد با تاكيد براينكه نبايد از انجام يك كار بزرگ اقتصادي در كشورهراس داشته باشيم، گفت: در اين زمينه هر چه زمان را عقب تر بيندازيم به ضرر كشور خواهد بود. اي كاش اين كار در دهه هاي قبل اجرايي مي شد اما حالا هم بايد جلوي افسوس بيشتر را بگيريم.

وي در پايان با بيان اينكه بايد الگوي اقتصادي داخلي خود را طراحي كنيم، خاطر نشان كرد: طرح تحول اقتصادي با نگاه اقتصاد پايدار و درون زا و رفع موانع رشد اقتصادي كشور تهيه شده است و از كساني كه براي اجراي اين طرح بدون در نظر گرفتن اقتصاد ليبرال تلاش مي كنند تشكر مي كنم.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن