تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815151931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور فرهنگي رئيس جمهور : نمايشگاه هاي كتاب بايد به دنبال جريان سازي علمي در كشور باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مشاور فرهنگي رئيس جمهور : نمايشگاه هاي كتاب بايد به دنبال جريان سازي علمي در كشور باشند


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز:علي اكبر اشعري گفت: ما بايد در جريان آخرين يافته‌هاي علمي جهان قرار بگيريم تا حركت علمي در كشور رشد مناسبي پيدا كند و نمايشگاه هاي كتاب بايد به دنبال جريان سازي علمي در كشور باشند.

به گزارش گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" در آيين گشايش ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب‌هاي كاربردي و دانشگاهي كه شب گذشته با حضور علي اكبر اشعري مشاور فرهنگي رئيس جمهور و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي، محسن پرويز معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مسئولين و دست اندركاران حوزه نشر كشور برگزار شد.
مشاور فرهنگي رئيس جمهور در اين مراسم ، جريان سازي علمي را يكي از وظايف مهم اين گونه نمايشگاه ها دانست و افزود: ما بايد در جريان آخرين يافته‌هاي علمي جهان قرار بگيريم تا حركت علمي در كشور رشد مناسبي پيدا كند؛ اما ضرورت دارد كه در آوردن كتاب‌هاي علمي به داخل كشور، به ظرفيت‌هاي كشور توجه جدي شود، تا اين ظرفيت‌ها افزايش يافته و يك جريان‌سازي علمي به وجود آيد.
اشعري به سامان كردن موضوع ترجمه در كشور را يكي ديگر از ظرفيت هاي اين گونه نمايشگاه ها خواند و افزود : با شناخت نيازمنديهاي علمي كشور و وارد كردن كتاب هاي علمي در آن حوزه ها مي‌توان به رشد و ترجمه‌ي آثار علمي در كشور كمك كرد و مترجمان حوزه‌ علم نيز مي‌توانند با بازديد از نمايشگاه، كتاب‌هاي مناسب و مورد نياز جامعه را انتخاب و ترجمه كنند.
رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ، كتابخانه‌ هاي اصلي و مهم كشور به خصوص كتابخانه ملي را از طرفداران اين نمايشگاه‌ها خواند و افزود : ما از سال گذشته سعي ميكنيم خريد كتب خارجي را از نمايشگاه‌هاي داخلي انجام دهيم و براي خوب انجام شدن اين كار، شوراهاي تخصصي علمي در كتابخانه ملي تشكيل شده است.
اشعري وظيفه اين شورا ها را بررسي فهرست ها و انتخاب كتاب‌هاي منتشرشده در حوزه هاي مختلف‌ علم خواند و گفت : ما هم سعي مي‌كنيم در نمايشگاه‌ ها و يا از طريق رابطين خارجي، آن آثار را تهيه كنيم و در اختيار مخاطبان قرار دهيم.
مشاور فرهنگي رئيس جمهور افزود : در واقع، انجمن فرهنگي ناشران بين‌المللي ايرانيان مي‌تواند با شناخت نياز دانشگاه‌ ها و كتابخانه‌هاي بزرگ كشور، با هدف پيوند محققان و دانشجويان و استادان با منابع خارجي، كتاب‌هاي مورد نياز را تهيه و در كشور عرضه كند.
معاون فرهنگي وزير ارشاد نيز در اين مراسم ضمن اشاره به سياست هاي مختلف ارائه يارانه به حوزه نشر گفت : ما بايد سعي كنيم بحث خريد كتاب توسط افراد را به سمت خريد كتاب توسط كتابخانه‌ها سوق دهيم و در مردم، فرهنگ استفاده از كتابخانه‌ را گسترش دهيم.
پرويز در پايان، ابراز اميدواريم كرد كه با حمايت‌هاي معاونت فرهنگي، نمايشگاه كتاب‌هاي كاربردي و دانشگاهي در ديگر شهرهاي بزرگ كشور نيز برگزار شود.
عليرضا رباني - مدير انجمن فرهنگي ناشران بين‌المللي ايرانيان – نيز در اين مراسم به ارائه‌ گزارشي از دوره‌هاي پيشين نمايشگاه و همچنين ويژگي هاي اين دوره نمايشگاه پرداخت.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن