تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816826183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روشن‌روان براي سومين‌بار برنامه‌هاي جشنواره‌ي موسيقي فجر را برشمرد مدير دفتر موسيقي وزارت ارشاد: اين انتخاب مستمرنشان‌دهنده‌ي رشد جشنواره است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: روشن‌روان براي سومين‌بار برنامه‌هاي جشنواره‌ي موسيقي فجر را برشمرد مدير دفتر موسيقي وزارت ارشاد: اين انتخاب مستمرنشان‌دهنده‌ي رشد جشنواره است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي

بيست‌وچهارمين جشنواره‌ي بين‌المللي موسيقي فجر امسال در چهاربخش رقابتي جنبي، ويژه و بين‌الملل از نوزدهم آذرماه در ‌٨ تالار تهران برپا مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمدحسين احمدي، مدير دفتر موسيقي وزارت ارشاد ساعاتي قبل در تالار وحدت در نشست خبري بيست‌وچهارمين جشنواره‌ي موسيقي فجر با مروري از دو دوره‌ي گذشته گفت: جشنواره‌ بيست‌ودوم با شعار «موسيقي _ كيفيت» كار خود را آغاز كرد و هدف آن ارتقاي كيفي اين جشنواره در تمام ابعاد بود كه در آن دوره شاهد حضور معاون شوراي جهاني موسيقي بوديم.

او ادامه داد: در ادامه‌ي اين جريان و در بيست‌وسومين جشنواره موسيقي فجر براي نخستين‌بار شاهد بخش رقابتي كه ثمرات آن در بلند‌مدت به چشم خواهد آمد، بوديم و دركنار آن حمايت از گروه‌هاي برگزيده، اعزام گروه‌ها به جشنواره‌هاي بين‌المللي و غيره از ديگر نقاط قوت اين دو دوره‌ي اخير بود.

احمدي در پايان با اشاره به سومين دوره از حضور كامبيز روشن‌روان به‌عنوان دبير جشنواره موسيقي فجر عنوان كرد: اين انتخاب مستمر، نشان‌دهنده‌ي تداوم و رشد جشنواره‌ است و از سوي ديگر تا حدودي از اعمال سليقه در اين بخش جلوگيري مي‌كند و تمام تلاش ما در اين دوره براين است تا شاهد حضور گروه‌هاي برتر و فاخري كه تاكنون حضور نداشته‌اند، در كنار بزرگان و صاحب‌نظران موسيقي باشيم.

درادامه‌ي اين نشست كامبيز روشن‌روان دبير جشنواره هم گفت: باتوجه به استقبال جشنواره‌ي گذشته امسال نيز جشنواره‌ي موسيقي فجر را به‌شكل رقابتي در ‌٤ بخش برگزار خواهيم كرد.

او ادامه داد: بخش نخست اختصاص به حوزه‌ي رقابتي دارد و گونه‌هاي سنتي، كلاسيك، پاپ، اركسترال، كرال و آهنگسازي را در بر مي‌گيرد كه دوبخش اخير امسال به‌جشنواره اضافه شده است و تمام تلاش ما براين بود تا هيچ گروهي از اين بخش جا نماند، به همين‌دليل تمام محدوديت‌ها را در بخش رقابتي برداشتيم.

روشن‌روان خاطرنشان كرد: تاكنون ‌١٦٧ گروه موسيقي اعلام آمادگي كردند. دربخش موسيقي سنتي ‌٥٧ گروه، در بخش موسيقي كلاسيك ‌٤٤ در بخش موسيقي اركسترال ‌٢٧ گروه در بخش آواز جمعي ‌٣٧ گروه و در بخش پاپ ‌٢٦ گروه اعلام آمادگي كردند كه در نهايت با نظر هيات انتخاب ‌٧١ گروه به بخش رقابتي راه يافت.

او با اشاره به ارزيابي هيات انتخاب درباره‌ي كارهاي بخش رقابتي مطرح كرد: براي هرشاخه ‌٣ داور تعيين شد كه اين افراد طي چند روز تمام كارها را گوش دادند و اجراهاي حضوري را نگاه كردند و معتقد بودند كه گروه‌هاي بيشتري امكان حضور دراين بخش را دارند، اما به‌دليل محدوديت‌ روز و سالن‌هاي دراختيار جشنواره موفق نشديم به اسامي گروه‌هاي اين بخش اضافه كنيم.

روشن‌روان توضيح داد: تمام كارهاي جشنواره‌ي بيست‌وچهارم در ‌٥ روز و كارهاي بخش رقابتي به‌صورت دو نوبت اجرا مي‌شود كه اين مساله نشانگر رشد كيفي كارهاي اين بخش مي‌شود.

دبير جشنواره با توضيح بخش بين‌الملل در جشنواره‌ي بيست‌وچهارم ادامه داد: خوشبختانه امسال باتوجه به زمان كافي كه در اختيار داشتيم رايزني‌هاي سازنده‌اي براي انتخاب گروه‌هاي بخش بين‌الملل انجام داديم و شاهد حضور گروه‌ها و اساتيد صاحب نام موسيقي جهان هستيم و تاكنون حضور كشورهايي چون اتريش، استوني،ژاپن، هلند، ايتاليا،سوريه و اسپانيا قطعي شده است و كليه‌ي آثار مروري بر موسيقي كلاسيك جهان از دوره‌ي باروك (قرن‌١٧) تا موسيقي معاصر امروز را شامل مي‌شود.

در كنار اين بخش به روال دوره‌هاي قبل مستركلاس‌هاي موسيقي و كارگاه‌هاي آموزشي به‌صورت جدي پيگيري مي‌شود.

او هم‌چنين با معرفي آثار بخش ويژه گفت: به مناسبت سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي ميزگرد تخصصي را در ‌٧ جلسه با موضوع «بررسي موسيقي ايران از انقلاب به بعد» در خانه هنرمندان برپا مي‌كنيم و در كنار آن منتخبي از آثار ماندگار يك دهه‌ي اول انقلاب را نيز گلچين كرده‌ايم كه در طول جشنواره اجرا مي‌شود.

او اضافه كرد: در بخش ويژه قسمتي را به آهنگسازي اختصاص داديم كه با موضوع سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي شاهد آثار هنرمنداني است و اگر درميان آنها كارهاي قابل اجرايي وجود داشته باشد با حضور گروه‌هاي موسيقي به اجرا مي‌رسانيم.

به گزارش ايسنا، بابك رضايي دبير اجرايي بيست‌وچهارمين جشنواره‌ي موسيقي فجر نيز با اشاره به جشنواره‌ي رقابتي‌ امسال گفت: گروه‌هاي زيادي دراين بخش متقاضي حضور بودند و از ميان آنها استعدادهاي درخشاني شناخته شد كه قطعا اين بخش نياز به نگاه جدي‌تري در حوزه‌ي موسيقي دارد. زيرا كه ما دست به يك پشتوانه‌سازي در حوزه‌ي موسيقي زده‌ايم و رويكرد خود را نسبت به جشنواره تغيير داده‌ايم لذا مردم و جامعه بايد متوجه شوند كه در دل گروه‌هايي كه امسال در كنار يكديگر رقابت مي‌كنند، قرار است آينده درخشاني براي موسيقي ساخته شود.

او سپس به سالن‌هاي اجراي جشنواره بيست‌وچهارم اشاره كرد وافزود: امسال با توجه به امكانات دفتر موسيقي و سالن‌هايي كه دراختيار دارد و براي نظارت مستقيم ستاد جشنواره در تالارها دست به انتخاب زديم كه نهايتا تالارهاي وحدت، رودكي، تالار اصلي مجموعه تئاترشهر، مجموعه‌ي انقلاب (برج آزادي) و فرهنگسراي نياوران انتخاب شدند و در كنار آن تالار بزرگ كشور به‌دليل حجم قابل ملاحظه‌اي كه دارد و تالار فرهنگسراي ارسباران به‌دليل مخاطبان مستمر موسيقي انتخاب شدند وخانه هنرمندان نيز براي برگزاري ميز‌گردهاي تخصصي در نظر گرفته شده است.

او تصريح كرد: سالن‌هاي فرهنگسراي ارسباران و مجموعه‌ي انقلاب به صورت تك‌سانس ساعت ‌١٨ اجرا دارند و در ‌٥ سالن ديگر در دونوبت ‌٣٠/١٧ و ‌٢١ گروه‌ها اجرا خواهند داشت كه تالار وحدت اختصاص به اجراهاي بانوان، اركستر سمفونيك و بخشي از برنامه‌هاي بين‌الملل، تالار رودكي اختصاص به بخش اركسترال، مجموعه‌ي تئاترشهر، اختصاص به موسيقي رديف دستگاهي، تالار بزرگ كشور اختصاص به بخش ويژه و جنبي، فرهنگسراي نياوران اختصاص به بخش كلاسيك، فرهنگسراي ارسباران به بخش كرال و مجموعه انقلاب به بخش پاپ اختصاص دارد.

رضايي هم‌چنين درباره‌ي پيش‌فروش بليت‌ها توضيح داد: يك‌ ظرفيت از صندلي‌هاي هر تالار با تخفيف ‌٥٠‌درصدي براي دانشجويان موسيقي و تخفيف ‌٣٠‌درصدي براي دانشجويان ديگر رشته‌ها در نظر گرفته است كه در دو روز اول پيش‌فروش، بليت‌هاي دانشجويان عرضه مي‌شود.

پيش‌فروش بليت‌ها نيز از روز شنبه (دوم آذرماه) آغاز مي‌شود. البته بليت‌هاي تالار بزرگ كشور به‌دليل حجم گسترده‌اي كه دارد به‌صورت اينترنتي به فروش مي‌رسند و در گيشه بليت‌هاي اين سالن ارائه نمي‌شود. هم چنين براي ‌٥٠ تن از هنرمندان برجسته‌ي موسيقي نيز كارت‌هاي ويژه‌اي جهت تماشا در نظر گرفته شده است.

دبير اجراي جشنواره‌ي بيست‌و‌چهارم در بخش ديگري از اين نشست در پاسخ بودجه جشنواره گفت: بودجه نسبت به سال گذشته كاهش داشته است، ولي با حمايت جامعه‌ي موسيقي و تلاش‌هايي كه در سالن جشنواره انجام شده قصد داريم لطمه‌اي از طريق كم‌شدن اعتبار به جشنواره وارد نشود.

او درباره‌ي حاميان جشنواره‌ي بيست‌وچهارم توضيح داد: هنوز نتوانسته‌ايم حامي مالي قابل اعتنايي را پيدا كنيم اما يك حامي براي تكميل تجهيزات صوتي تالارها و يك حامي براي بخش تبليغات در كنار ما حضور دارد و در ساير بخش‌ها شايد نياز به گذشت زمان و اعتماد‌سازي بيشتر است.

رضايي درباره‌ي قيمت بليت‌هاي اين دوره از جشنواره نيز گفت: تا پايان هفته قيمت بليت‌ها اعلام مي‌شود، اما تلاش داريم تا در قياس با اجراهاي گروه‌هاي موسيقي در طول سال از قيمت‌هاي پايين‌تري بهره بگيريم تا مردم بيشتري امكان حضور در جشنواره را داشته باشند.

احمدي نيز در پايان اين نشست عنوان كرد: با وجود اين‌كه بودجه جشنواره در قياس با دوره قبل كاهش داشته اما امسال موفق شديم بزرگترين سرمايه‌ را كه همان اعتماد جامعه موسيقي است جذب كنيم و از اين‌رو با حضور بهترين گروه‌هاي موسيقي كمبود بودجه‌ي جشنواره را جبران خواهيم كرد.

هم‌چنين به گفته‌ي بابك رضايي قرار است براي آشنايي بيشتر مخاطبان با گروه‌هاي شركت‌كننده در جشنواره‌ي بيست‌وچهارم كتاب ويژه‌اي از سابقه فعاليت‌هاي گروه‌ها منتشر شود.

گفتني است: جشنواره‌ي بيست‌وچهارم از ‌١٩ تا ‌٢٦ آذر برگزار مي‌شود و در ‌٢٦ آذرماه ساعت ‌١٨ مراسم اختتاميه جشنواره برگزار خواهد شد.

گفتني است از اين هفته سايت جشنواره با آدرس اينترنتي www.fadjrmusic.com به‌صورت آزمايشي راه‌اندازي مي‌شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن