تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816220724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسئول پژوهشكده رويان:بانك عمومي خون بند ناف در كشور راه‌اندازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك مسئول پژوهشكده رويان:بانك عمومي خون بند ناف در كشور راه‌اندازي مي‌شود
خبرگزاري فارس: مدير عامل بانك خون بند ناف پژوهشكده رويان گفت: در صورت تخصيص رديف اعتباري در بودجه سال آينده، با همكاري وزارت بهداشت، بانك عمومي خون بند ناف در كشور با همكاري موسسه رويان راه‌اندازي خواهد شد.


مرتضي ضرابي در حاشيه افتتاح مركز بانك خون بند ناف اردبيل به خبرنگار فارس در اردبيل افزود: بانك عمومي خون بند ناف بايد با حمايت دولت يا با حمايت مراكز خيريه راه‌اندازي شود و ما با توجه به هماهنگي كه با وزارت بهداشت داشتيم، امكانات لازم براي راه‌اندازي دفتر را فراهم كرديم ولي با مشكلات اعتباري كه وزارت بهداشت دارد در حال حاضر امكان راه‌اندازي اين مراكز وجود ندارد.
وي ادامه داد: با راه‌اندازي بانك خون بند ناف به‌صورت بخش عمومي، بسياري از مشكلات در اين مسير برطرف مي‌شود بطوريكه استفاده از بند خون ذخيره شده از حالت انحصاري خارج مي‌شود.
ضرابي هزينه نگهداري نمونه خون بند ناف را بيش از يك ‌ميليون تومان اعلام كرد و گفت: دولت اگر قرار است هزينه‌اي براي اين كار در نظر بگيرد براي هر نمونه بيش از يك ميليون تومان هزينه صرف خواهد كرد ولي با اقدامات انجام گرفته در مركز رويان قرار است اين هزينه به كمتر از اين مبلغ برسد.
مدير عامل بانك خون بند ناف كشور اضافه كرد: در حال حاضر بانك خصوصي بيش از 500 هزار تومان هزينه اوليه و 100 هزار تومان هزينه شارژ سالانه از متقاضيان و صاحبان نمونه‌ها دريافت مي‌كند و پيش‌بيني مي كنيم تا 20 سال آينده اين نمونه‌ها قابل نگهداري باشد.
مرتضي ضرابي با بيان اينكه از زمان تاسيس اين بانك در سه سال گذشته 5 هزار نمونه خون بند ناف در كشور جمع‌‌آوري و ذخيره شده است، گفت: استان اردبيل به‌عنوان دوازدهمين استان كشور بشمار مي‌رود كه دفتر بانك خون بند ناف در آن افتتاح شد.
وي اظهار داشت: نمونه‌هاي جمع‌آوري شده، فقط زماني كه اعضاي خانواده دچار بيماري شود براي خود آنها مورد استفاده قرار خواهد گرفت و فقط در صورت رضايت خانواده‌ها افراد ديگر حق استفاده از آن را دارند و مي‌توان از آنها در صورت همخواني براي مداواي ديگران استفاده كرد.
ضرابي به خدمات ارائه شده در مركز اردبيل اشاره كرد و گفت: خدماتي كه در استان در مرحله اول انجام مي‌گيرد، اقدامات براي ثبت‌نام و خونگيري است و خانواده‌هايي كه در آستانه تولد فرزند هستند مي‌توانند از يك ‌ماه قبل از زايمان هماهنگ كنند و با هماهنگي قبلي كه صورت مي‌گيرد در زمان زايمان كار خون‌گيري توسط كارشناسان انجام و نمونه به تهران ارسال ‌مي‌شود.
وي تصريح كرد: در صورت ادامه همكاري، ظرفيت استان تا حد ذخيره‌سازي قابل افزايش است و اين استان ظرفيت آن را دارد كه به استان‌ها و حتي كشورهاي همسايه نيز خدمات خون بند ‌ناف و حتي پيوند را انجام بدهد.
مدير عامل بانك خون بند ناف كشور گفت: تلاش مي‌كنيم ذخيره بانك سلول‌هاي بنيادين را افزايش دهيم تا هم به بانك جهاني سلول‌ها و خون بند ناف بپيونديم و هم با راه‌اندازي بانك منطقه‌اي، به كشورهاي ديگر خدمات متنوع در اين زمينه ارائه دهيم.
ضرابي افزود: در حال حاضر كار استفاده درماني از سلول‌هاي بنيادي قلب، قرنيه و پوست در پژوهشكده رويان انجام مي‌شود و در كنار آن، پروژه ترميم سلول‌هاي عصبي با استفاده از سلول‌هاي بنيادي در اين پژوهشكده در مرحله آزمايش است و علاوه بر آن درمان بيماران كبدي و ديابتي نيز در اين پژوهشكده انجام مي‌شود.
انتهاي پيام/ر10
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن